PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, June 20, 2011

APA ISTIMEWANYA NIK AZIZ NIKMAT...??? PART 1


‘‘Orang tolak Islam dapat pahala apa? Kita doa, itu (juga) ibadat. Orang UMNO berdoa juga, doa dengan Allah, Allah mana hendak terima (doa, sebab) kamu tolak Islam.’’

Kenyataan ini dikeluarkan oleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam satu wawancara dengan portal propembangkang, Malaysiakini pada 16 Disember 2009.

Tidakkah kenyataan ini mampu menimbulkan kekeliruan di kalangan umat Islam kerana UMNO dianggotai oleh orang Islam juga. Apakah doa orang Pas sahaja diterima oleh Allah SWT?

Siapakah Nik Abdul Aziz sehingga beliau boleh mengeluarkan kenyataan sedemikian?

Apa pula pandangan umat Islam apabila Nik Abdul Aziz berkata, “Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana Perlembagaannya masih perlembagaan kafir.”

Ini dinyatakan oleh beliau ketika menyampaikan khutbah di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.

Bagaimana pula dengan kenyataan Nik Abdul Aziz pada 3 Julai 1999, di Pengkalan Chepa, Kelantan apabila beliau menyatakan, “Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir.”

Ini belum lagi termasuk kenyataan pada 17 Ogos 2009 di mana Nik Abdul Aziz menyatakan, “Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka.”

Hanya memetik beberapa sahaja kenyataan-kenyataan Nik Abdul Aziz yang boleh dianggap menghina, mengeliru dan mampu memecahbelahkan umat Islam.

Segala-galanya beliau keluarkan demi kepentingan politik Pas dan sekutunya, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Atas sebab itulah tindakan kerajaan Pas Kelantan di bawah kepimpinan Nik Abdul Aziz mengharamkan Utusan Malaysia membuat liputan majlis kerajaan negeri dan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) hanya bermotifkan politik semata-mata.

Karikatur yang sekadar menyindir kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menyatakan rakaman video tidak boleh dijadikan bukti dalam kes zina kerana menyifatkan ia adalah besi telah dianggap menghina Islam.

Sebelum itu Persatuan Ulama Malaysia (PUM) yang kita tahu di mana pendirian politik mereka, turut membuat bantahan atas penyiaran karikatur berkenaan.

Ia disusuli pula oleh Dewan Pemuda Pas yang cuba menunjukkan jaguh kononnya mereka pembela Islam sebenar apabila menghantar memorandum bantahan kepada Utusan Malaysia.

Tetapi yang anehnya, kenapa kedua-dua kelompok ini hanya mendiamkan diri terhadap banyak kenyataan-kenyataan Nik Abdul Aziz dilihat cukup kontroversi dan mengelirukan umat Islam?

Apakah kerana mereka mempunyai haluan politik yang sama maka apa juga tindakan Nik Abdul Aziz boleh dibenarkan?

5 comments:

Wake UP! said...

Salam bro. Hanya orang tak dak akal je percaya cakap si tua nyanyuk nak mampus ni...

Anonymous said...

Apabila ADUN PAS Selingsing kena tangkap khalwat dengan isteri orang dalam koc keretapi oleh 10 orang saksi termasuk suami perempuan tsb yang semua ahli PAS dibawa pada malam hari ke hadapan Nik Aziz diminta bersurai dan datang lagi jumpa dia pada esok hari. Esok harinya Nik Aziz berkata Allah dah maafkan Adun tersebut. Nik Aziz ni rasa dia dah setaraf Rasulullah ke dapat terus berdialog dengan Allah?

Anonymous said...

kenapa lah otak2 cerdik pandai dan ulamak tersohor spt harun din, hasan ali, taib azamudin tidak nampak perkara2 sesat dalam pas...

zainalsamsudin said...

doa doa orang umno tak diterima oleh allah swt kerana: doa dah pernah pergi kealam barzakh dan kembali semula kedua ini untuk menceritakan segala2nya.

dia kata negara ini belum merdeka lagi: kerana dia baru keluar dari hutan beberapa hari sebelum dia beri kenyataan, kerana sebelum itu dia tinggal dalam hutan di kelantan sejak merdeka lagi.

dia kata pemerintahan umno bukan islam: kerana dia tidak pernah sembahyang dimasjid negara,masjid wilayah,masjid kristal terengganu,,masjid putra jaya ( ada 2 ) banyak lagi masjid2 yg telah didirikan sejak merdeka diseluroh negara.

meharamkan utusan: kerana dia tak boleh baca tulisan rumi kerana dia boleh baca tulisan jawi sahaja. kerana tulisan jawa tulisan islam...

kepada pengikut yg taksub kepada nik aziz diperingatkan bahawa nabi muhammad swa adalah nabi akhir zaman, tiada lagi nabi selepanya.

Anonymous said...

kasihan nik aziz ni... lebih kasihan pengikut2nye... semoga Allah memberi hidayah kepada mereka.... kebenaran pasti menyusul.... yg pasti kebenaran itu ditunjukkan melalui nik aziz sendiri.... akhirnye... kita mati juga... kepadanya kita kembali... kepimpinan adalah amanah yg besar.... perkara paling berat di dunia...

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...