PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, March 12, 2011

PESANAN DATUK HARUN IDRIS MANTAN MB SELANGOR - MEI 1969





Jika kita singkap kembali ucapan Datuk Harun Idris, Bekas Menteri Besar Selangor selepas Mei 1969 yang mengatakan supaya Bangsanya iaitu orang-orang Melayu agar menjauhi DAP yang dikecamnya sebagai penderhaka dan punca provokasi ganas dan kejam dari pihak pembangkang.

Parti berlogo Bulan, Tanduk Lembu, Basikal dan Payung dikatakan penyebab timbulnya keadaan huru-hara dari pembangkang yang akhirnya Selangor nyaris jatuh ke tangan pihak pembangkang.

DAP dikatakan punca kepada segala provokasi ganas dan kejam yang dimulakan mereka bagi menyingkirkan orang Melayu pada Mei 1969.

PAS pula pada ketika ini mengadaikan maruah orang Melayu dengan DAP ataupun PAP Singapura yang mempunyai kaitan seperti adik-beradik dan mempunyai agenda yang sama untuk menyingkir orang Melayu.





Janganlah kita lupa tentang kejadian berdarah 13 Mei 1969, PAP Singapura lah penyebab sebenarnya, memporak-peranda dan menghuru-harakan keadaan yang diresap sekarang kedalam parti DAP.

DAP dan PAP Singapura ni macam adik-beradik kerana logo dan agenda perjuangan mereka adalah sama. Begitu juga sekarang, parti perikatannya bersama PKR adalah terdiri daripada ahli-ahli dikalangan anak-beranak.

Perjuangan mereka sudah tentu bukanlah untuk rakyat, sebaliknya khusus kepada adik-beradik dan anak-beranak...!!!

Merekalah menyebabkan orang lain sentiasa bergaduh sesama sendiri, sebaliknya mereka terus berkuasa dan berbaik sesama mereka. Itulah cara mereka tatah berkuasa, sokongan dari adik-beradik dan anak-beranak..!!!

Melayu jangan mudah lupa, maka ingatlah kita atas pesanan Mantan Menteri Besar Selangor yang menasihatkan bangsanya iaitu orang Melayu agar menjauhi parti DAP, yang sentiasa menjadi dalang kepada segalanya.

7 comments:

SUNGAI RAPAT ONLINE said...

Salam Perjuangan,

Mohon Hebahkan Ceramah Ummi dan Rahimi serta demontrasi secara aman mendesak Anwar menyerahkan DNAnya kepada pihak pendakwa untuk dibandingkan dengan DNA lelaki 'Y' di Arena Square Batu Gajah pada hari ini jam 10.00 pagi. Semua blogger dan pembaca blog dijemput hadir

Anonymous said...

Kalau le org2 Melayu selama ni tak tau apa yg you tulis ni memang Melayu akan hilang didunia.

Anonymous said...

Lu org Cina jangan kurang ajar, bangsa yang paling bangsat merepat tak tahu untung.

Anonymous said...

PR ni belajar sejarah dari Anwar, tu pasal semua kena bontotkan dia.

UjangRanggi said...

BRO, LU PUNYA SHOUT BOX TU TUTUP HABIS LU PUNYA BLOG. CAMANA ORANG NAK BACA BLOG LU, HABIS TERLINDUNG..KASI REPAIR SIKIT...TQ

KL BOYZ said...

ok bro.

Anonymous said...

Ishhhhhhhh...umngok nie dah takde modal dah.....bengong betol.....hidup anwar...hidup anwar......

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...