PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, March 18, 2011

ANWAR DAN DATUK HARUN IDRIS SENASIB







Masih ingatkah anda kepada Mantan Menteri Besar Selangor, Datuk Harun Idris yang pernah menjadi peneraju UMNO seketika dahulu. Allahyarham dilahirkan pada 22hb Disember 1925, jikalau beliau masih hidup umurnya hari ini ialah 86 tahun.

Anwar dikatakan senasib dengan Datuk Harun Idris kerana telah melakukan kesalahan dan akibatnya dipenjarakan oleh kerana habitat penyakit manusia yang sukar dibendung.

Bezanya, apakah perjuangan yang telah diberikan Anwar kepada rakyat..??

Jika kita sebut tentang Datuk Harun Idris, bagi orang Melayu jasa beliau sangatlah dihargai khususnya kepada Agama, Bangsa dan Negara.

Salah satu perjuangan Datuk Harun ialah mengambil daya inisiatif menyediakan untuk mengadakan tapak Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) di Bangi yang seluas lebih kurang 2,600 ekar sebagai tapak Universiti tersebut.

Datuk Harun telah banyak menaburkan jasa kepada negeri dan rakyat Selangor dalam peranannya untuk memajukan orang Melayu.

Sebaliknya Anwar bertindak diatas kebijaksanaan Tun Mahathir yang menjadi Perdana Menteri pada ketika itu. Bermakna, Anwar telah diaturkan oleh Perdana Menteri untuk melaksanakan tugasnya sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Kesemua tindakan Anwar adalah hasil buah fikiran Tun Mahathir yang sememangnya adalah pertimbangan yang terbaik pada saat itu.

Cuma beza diantara Anwar dan Mantan Menteri Besar Selangor ialah Datuk Harun Idris semakin dilupakan dikalangan orang Melayu.

Sebaliknya Anwar semakin dibenci masyarakat kerana kerakusannya dan penipuannya ingin berkuasa didedahkan satu-persatu, yang akan tenggelamkan Anwar dalam hayalannya menuju PutraJaya.

3 comments:

Anonymous said...

harimau mati meninggalkan belang,manusia mati meninggalkan nama. Datuk Harun mati meninggalkan nama yang harum dan wangi buat org melayu, anwar mati meninggalkan kunyit yang busuk baunya utk org melayu...

Mordecai Kucai said...

senasib?
Anuwar di pecat dari UMNO. Datuk Harun sampai akhir hayat tetap ahli UMNO.

Apa kesilapan Datuk Harun, Anuwar buat tapi Apa kesilapan Anuwar banyak yang Datuk Harun tidak buat.

Datuk Harun kekal sebagai lelaki tulin tetapi Anuwar ahlil kunyit.

Datuk Harun sampai akhir hayat membela Melayu contohnya 13 Mei. Anuwar telah tinggalkan perjuangan Melayu.

Banyak lagi. Anuwar adalah penderhaka kepada raja yang pertama di zaman moden.

Anonymous said...

Antara anuar ibrahim dengan alahyarham Tan Sri Dato Harun Haji Idris jauh sama sekali antara bumi dengan langit , Tan Sri Dato harun pembela bangsa melayu dan islam sementara anuar ibrahim menjahnamkan bangsa dan ugama nya sendiri

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...