PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, January 24, 2011

PENCACAI N.AJIS BURUKKAN CALON BN


Sebenarnya kesilapan manusia sendiri, apabila sudah membuat pinjaman bank yang begitu banyak, kemudian tak pandai pula nak melunaskan hutang yang dah dibuat, tetapi sebaliknya pandai bercakap banyak pula sehinggakan Calon BN di Tenang pula dipersalahkan. Setelah habis duit yang dipinjam diatas cagaran tanah yang diterima oleh pihak bank, meroyan pula meminta bantuan menyelesaikan masalah.


Jika dah tahu berhutang mestilah tahu nak membayar. Ini tidak sehinggakan pihak bank telah berkali-kali menghantar notis tetapi sipemilik tidak mengambil kesah mahupun menyelesaikan masalah pada masa notis telah diberikan. Apabila pihak bank terpaksa mengambil tindakan selepas notis diberikan iingin dilelong mengikut undang-undang yang telah ditetapkan, maka baru lah si pemilik ni terkial-kial mencari jalan penyelesaian.

Kenapa tak dilunaskan hutang tersebut mengikut tempoh perjanjian yang telah ditetapkan..?? Kenapa selepas pihak bank ingin megambil tindakan melelongkan tanah barulah si pemilik terburu-buru nak mencari jalan penyelesaian..?? Bukankah semuanya berlandaskan undang-undang..?? Pinjam duit dari bank, cagar tanah tapi tak reti nak bayar balik hutang tersebut...!!! Buat hal menyalahkan orang lain pula apabila tanahnya dilelong..??
Macam-macam karenah manusia sekarang...!!!!

2 comments:

blogenstarz said...

Sebenarnya pemiutang itu tlah meminjam geran tanah (cara Paksa) mak bapak dia untuk melabur dalam skim cepat kaya.Bila jatuh lingkup,tanah tu kena lelong.
Jenis anak derhaka ! macam mazlan aliman !

KL BOYZ said...

Anak si tanggang...!!
Jadi Batu & Kayu la kau macam ada nama satu blog tu, blog BATU & KAYU, memang kena dengan nama blog dengan tuan punya blog...!!!
sama je perangai...!!!

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...