PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, January 3, 2011

KHALID KUAT WAYANG DAN BERDRAMA

 Menteri Besar Selangor masih tidak pasti akan turut serta pada majlis angkat sumpah SUK baru nanti pada Khamis ini, katanya beliau masih tidak tahu sama ada Khusrin akan mengangkat sumpah dihadapan saya ataupun tidak, Isu perlantikkan ini juga akan dibincangkan dengan Exco kerajaan negeri bagi membuat keputusan dan langkah seterusnya tambah Khalid lagi.

Kalau dasarnya orang politik, semuanya nak dipolitikkan oleh Khalid ni, masih nak talam lagi dengan muka selamba tak tahu malu dan seperti pengarah cerita drama swasta dengan mengatakan " ikut sahaja drama ni " tegasnya. Dah nampak macam cacing kerawit kepanasan ketakutan, mesti ada dah buat kesalahan la ni, kalau tidak apasal macam orang ketakutan akan rahsia mereka akan bocor lak. Kalau nak ikut kepala otak Khalid yang senget ni semua jawatan seperti Hakim Mahkamah Tinggi Negeri, Penasihat Undang-Undang Negeri, Ketua Polis Negeri dan Pengarah Imegresen Negeri perlu dirujuk kepada beliau dahulu.

Siapa sebenarnya Khalid ni, cuma Menteri Besar saja. Perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor ( SUK ) adalah dibawah kuasa mutlak SuruhanJaya Perkhidmatan Awam ( SPA ), SPA tidak perlu merujuk kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak apatah lagi si Khalid untuk kelulusan. Sebenarnya si Khalid ni ni berbayang dan berlatar-belakangkan DAP, kerana sebab itulah memutar belitkan perlantikan SUK yang baru. Khalid ketakutan akan ketegasan Datuk Mohd Khusrin Munawi yang dilantik sebagai SUK yang baru, dan menganggap perlantikan tersebut sebagai menghalang agenda jahat dan idea sempit mereka.

PR memang dah ketandusan isu politik, sebab tu isu perlantikan SUK ni dipolitikkan oleh Khalid gagap. Rakyat perlu menilai kepimpinan Kerajaan Negeri Selangor yang tidak konsisten dan keterlaluan mempolitikkan isu perlantikkan tersebut sehingga sanggup membelakangkan perlembagaan Negeri.
Ada lebih baik si Khalid ni berhenti memainkan wayang dan berdrama tentang isu ini, kerana perlantikkan tersebut adalah mengikut Perlembagaan, lebih-lebih lagi kuasa Sultan jangan dipertikaikan.

Menteri Besar Selangor ni dilihat seperti cuba mencabar kuasa Sultan pula sekarang. Tak takut daulat ke..? Dulu kereta si Nizar bekas Menteri besar Perak terbalik keretanya sebab melawan Sultan, kalau si Khalid ni rasanya lagi besar bala nampaknya akan Khalid terima kerana melampau-lampau melawan Sultan. Dulu masa " demo " air dah dibelakangkan Sultan, sekarang buat hal lagi dengan Sultan.

Deeiiii.....Khalid....!!! Jangan wayang lebih la....!!! kepala otak penipu...!!!

2 comments:

Anonymous said...

jangan salahkan khalid lembu ni sebabnya dia ni memang lembu belaan parti komunis DAPig! kesian aku tengok dia buat statement tadi. celaka kau khalid lembu habis rakyat selangor kau tipu!!!

YANG GAMBI said...

Pepatung akan bergerak mengikut rentak tali si dalang.....

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...