PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, December 13, 2010

GB - JUARA SPIN PENDEDAHAN WikiLeaks


Perkhidmatan perisikan Singapura dan menterinya Lee Kuan Yew percaya bahawa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim"sebenarnya ada melakukan aksi-aksi yang mana beliau kini sedang dituduh".
Perkara ni didedahkan oleh WikiLeaks melalui satu kenyataan Kabel Jabatan Negara Amerika Syarikat, Kabel itu secara Eksklusif kepada Tabloid Australia, The Sun Herald, dan dilaporkan secara meluas oleh akhbar-akhbar Australia yang lain semalam.

Macamana la pula muka 50 orang Parlimen Australia yang menandatangani surat bantahan supaya kes Liwat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim digugurkan agaknya..??
Ahli Parlimen yang menjadi kepala untuk kes Liwat Anwar digugurkan pula adalah ahli Parlimen Bebas Australia...,mungkin tak jadi masalah untuk Ahli Parlimen Bebas tu, sebab biasa la kan boleh melompat-lompat.


Tapi sekarang, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pun tak nak ambil Pusing akan hal tu, ada juga blog Pro Pembangkang yang cuba SPIN isu itu pula...KLIK SINI

"Ini menunjukkan Saifuddin dan PKRnya sendiri yang tidak faham mengenai tatacara Wiki beroperasi tetapi cuba bertindak sebagai golongan yang mahir mengenainya.

Amerika Syarikat sendiri terpukul dengan pendedahan WikiLeaks dan begitu juga negara-negara barat yang lain sehingga pengasas WikiLeaks, Julian Assange telah ditangkap.

Seandainya maklumat yang terkandung di dalam WikiLeaks itu 100% tidak benardan jika Wikileaks hanya merupakan kenyataan-kenyataan rekaan, nescaya pihak berkuasa Amerika Syarikat sendiri tidak memperdulikan pendedahan yang ada di dalam WikiLeaks dan membiarkan Julian Assange meneruskan kegiatannya.

Soalnya kenapa Amerika Syarikat sendiri takut dengan pendedahan itu?

Justeru itu, pendedahan Wikileaks tidak 100%nya palsu apatah lagi isu tersebut dibincangkan oleh pemimpin-pemimpin dunia yang sepastinya maklumat yang diperolehi adalah maklumat yang ada asasnya dari risikan-risikan teknikal. 


Percaya atau tidak mengenai maklumat di Wiki, bergantung kepada faktor masa di mana setiap detik maklumat itu dikemaskinikan sehinggalah maklumat sahih akhirnya terdedah." - blog GB 


Pertama ditembaknya Saifuddin dan PKR yang tak memahami tentang tatacara WikiLeaks beroperasi, Lepas tu cuba SPIN lak kalau isu tu palsu ker camni, kalau benar betul camtu,
Semuanya si GB ni lebih hebat. Malah lebih HEBAT daripada Ahli Parti PKR sendiri..., dan mengalahkan perisik-perisik risikan negara-negara yang terbabit dengan WikiLeaks...,Waahhh.....dahsyat tul si GB ni ye.....

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...