PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, February 12, 2013

RAKYAT PENANG TETAP TIDAK MAHU BN..???



Adakah PM Najib sedar bahawa rakyat Penang masih tidak mahu menerima BN sebagai pemerintah mereka..???

Rakyat Penang masih hanya mahu kesenangan setelah mendapat apa yang dituntut terhadap kerajaan, walaupun telah menerima BR1M, segala skim bantuan dana diberikan juga termasuk hiburan yang disediakan.

Jawapan mereka tetap menyindir Kerajaan BN, semuanya dah sapu tetapi masih memberi jawapan yang memalukan. Adakah kerajaan juga yang bersalah dalam bab ini..???

Jawapan mereka seperti penyamun yang kaut segala-galanya, tetapi masih menyalahkan Kerajaan BN yang memberikan keselesaan dan kesenangan kepada mereka.

Apakah majoriti bangsa rakyat Penang..???

6 comments:

Anonymous said...

Sebab tu jangan makan Babi. Takut perangai macam Babi. Semua ada kasi sapu. Lepas tu nampak tuan pun nak sondol.

Melayu dah banyak perangai sama.

Mordechai Kuchai said...

Mengapa bangsa China beriya iya mempertahankan Pulau Pinang?

Mereka ada agenda tersembunyi untuk keluar dari Malaysia. Ini isyarat jelas dengan kehadiran Lee Kuan Yew di Pulau mutiara itu dan hubungan baik antara DAP dan PAP Singapura.

Pulau Pinang masih di bawah Kedah dengan bayaran pajakan tahunan di bayar oleh Kerajaan Pusat sebanyak RM10,000 (http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1215&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_02.htm)

Kerajaan Pulau Pinang pernah membuat tawaran kepada Sultan Kedah untuk membeli Pulau Pinang dari Kedah dengan nilai RM1 billion dan sebagai gantinya menyerahkan Seberang Prai.

Gila punya cadangan gunakan harta Kedah iaitu Seberang Prai sebagai galang ganti.

Oleh itu cadangan menSingapurakan Pulau Pinang sedang berjalan. Ini adalah harapan terakhir kaum China di zaman moden ini untuk mendapatkan satu negara selepas Singapura terlepas.

Sebab tu kaum China di sana semakin kurang ajar.

Oleh itu adalah di cadangkan selepas BN berkuasa di Kedah maka Pulau Pinang patutnya di serap di bawah Kedah. Tiada salah apa apa. Lihatlah Hong Kong tetap maju jaya walaupun di bawah China.

Singapura sebagai di ketahui umum kaya tapi kurang tanah. Di zaman moden ini tanah semua telah berpunya. Singapura pada satu masa dulu berhajat sangat dapat menggabungkan Sabah semasa ianya di kuasai oleh PBS.

Kini Singapura bercita cita untuk menjadi negara dua pulau.

Selamatkan Pulau Pinang. Masukkan kedalam Kedah.

Anonymous said...

JANGAN PANIK !!

yg.kata 'nooooo' tu adalah kumpulan yg.sama dalam himpunan anti lynas dan anti pengerang. mereka adalah kumpulan upahan DAPigs untuk memalukan PM..Adakah ini tak mungkin berlaku?

Yg.pasti..mereka yg.kata ''noooo'' tu bukan majoriti pengundi penang..Mai kita pakat tengok lepas PRU13 lim kit sial anak beranak dihantar naik tongkang balik melaka!

gen2felda

Anonymous said...

Kalau nak tahu bangsa cina ni yg hok jenis kiasu yg x sedar diri

Unknown said...

1. Rakyat PP, kerana mereka majoriti orang cina, mereka mahu orang cina memerintah, mereka mahu PP jadi seperti Singapura yang diperintah oleh PAP. PAP menjadikan negara yang diperintah dikuasai oleh kaum mereka, mahu bahasa Mandarin dinobatkan sebagai bahasa kebesaran mereka. Jika ramai bahasa Mandarin diminta pengajaran oleh bangsa mereka, sudah tentu sekolah cina mendapat banyak pendaftaran dan ini memberikan pekerjaan besar kepada kaum mereka. Sekolah kebangsaan bahasa Malaysia akan terkubur, itu yang mereka mahu.
2. Mereka tidak mahu orang Melayu menguasai mereka, kerana sikap rasis mereka terlalu kuat. Itu memang sikap agung yang terdapat di hasad kaudu mereka. Hanya sedikit sahaja kaum cina yang baik dan tidak rasis.
3. Sudah ramai penyokong DAP orang Malaysia yang bekerja di Singapura yang menghasut dari Singapura dan luar Negara, meracuni fikiran orang cina di luar Singapura supaya memenangkan PK atau menggulingkan BN dalam PR ke 13 ini.
4. Termasuk wartawan dari Straits Times Singapura dan Channel News Asia yang sentiasa memuja perjuangan Lim Guan Eng, Anwar Aljuburi, Ambabiga, Wong Tack, Nurul Izzah. Tetapi tentang BN dan PM DS Najib, mereka menggunakan serang peribadi kepada Umno dan isteri PM. Ini taktik kotor khianat mereka.
5. Jangan lupa dan mesti sentiasa ingat setakat manakah Kedutaan Malaysia di Singapura menunjukkan kesetiaan dan keta’atan kepada Negara yang di perintah oleh BN. Siasat pendirian ‘intergriti’ mereka.

Anonymous said...

DS Najib tak perlulah amik hati org yang tak nak kita baik dengan mereka. Ramai lagi org negeri lain yang menyokong DSeri. LGE pun ada duit. Biarlah dia yang fikir untuk bangsa dia.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...