PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, March 16, 2012

USTAZ AZHAR IDRUS KANTOI FITNAH...!!!



Akhirnya kebenaran telah terbukti di pihak ILMU. Abang Azhar Idrus patut merasa malu dengan diri sendiri. Kerana dia, rosak nama pertubuhan Ustaz Se-Malaysia. Mengeluarkan kenyataan tanpa usul periksa. Memfitnah dan menganiaya asatizah lain.

Apakah dosa ILMU terdapa Abang Azhar Idrus sehingga dia sanggup memfitnah ILMU sedemikian rupa. Adakah dengan sebab ini, anak murid Abang Azhar Idrus pun berperangai sedemikian rupa. Tapi sampai sekarang dia tak minta maaf. Minta maaf tak menjadikan anda hina wahai Abang Azhar Idrus.

Kalau sudah salah, minta la maaf. Dan berusaha tidak mengulanginya semula. Dan hentikanlah sikap anda yang suka menghina, menuduh, memfitnah, mengeji orang lain. Anda adalah seorang Ustaz. Tunjukkan contoh yang baik kepada masyarakat.

17 comments:

kahkah said...

laa,, dalam video tu,, terang2 die cakap 'dengar kabor'. so jawapan die memang betul lah,, dengar kabor dari org,, amende punyee entry laa,,,buat malu blog sendiri jer..

Anonymous said...

kalo dh dngo kabo je mknanya mnda lom knfirm so xyah la dpnjangkan, kalo apa yg di dngar tu x btul, nti jd ftnah brpnjangan

Anonymous said...

Kalu dengar kabor kenalah pereksa dulu berita tu betui atau tidak jgn terima bulat2 lepas tu buat fitnah pula

Anonymous said...

Anon March 16, 2012 6:41 PM,

Kan dah jelas petikan hadith pada 1.44 Youtube:

Dari Hafsh bin Ashim meriwayatkan:

Rasulullah (saw) bersabda:

"Cukuplah sesaorang itu dikatakan sebagai PENDUSTA, kalau dia menceritakan semua yang di DENGAR."

Kalau Azhar Idrus bagitahu/sebarkan berita sekadar dari apa yang orang lain KABOR (bagitahu, yang tidak dapat dipastikan kebenarannya,pendakwah jenis apakah dia itu? Kaki LEBONG? (Pendusta)

Hadith Sahih tu, sayang..!!

kluangman said...

Ustad politik...rasa dah cukup dan lebih Islam dari orang lain.

sejenis dengan ustad baling selipar.

Anonymous said...

Klu dgr kabar tanpa bukti tak payahla ckp..secara tak langsung mempengaruhi pendengar..bkn semua pndengar bijak menilai.

Neilkie69 said...

Menyebar berita yang belum sah ( khabar angin atau dengar cakap orang sahaja ) ianya merupakan fitnah jika khabar angin itu tak betul. Kalaulah seorang ustaz membawa berita tak benar (hanya dengar cakap) dan ianya pula khabarkan berita itu di kelayak ramai, apakah ertinya perkhabaran begitu? Tidakkah ianya akan membawa fitnah? Di zaman Nabi S.A.W dahulu golongan yang membawa perkhabran palsu ini digelar sebagai golongan MUNAFIKUN...

Anonymous said...

Ni ustaz kurang akal. Buat seronok2 boleh lah tapi nak mencari ilmu ni bukan orangnya.

Anonymous said...

bgus blogger ni panggil 'abg' bkn 'ustaz' sbb si azhar idrus ni tak layak dipanggil ustaz... dari segi ilmu mmg la tinggi skit dari aku yg tak seberape ni tapi dari segi akhlak dalam menyampaikan dakwah... sorry... memalukan serta mencemarkan imej ustaz je... padan la yg minat dgn die ni ramainye anak2 muda yg cetek ilmu dan rosak akhlak sbb depa tengok stail azhar idrus ni bagi ceramah serupa mcm depa gak...

Anonymous said...

dok saloh ustad ... saloh hok dengor sbb jahil tukil.. dok tahu mende pakat taklid je..dok kire la hok ILMU ke atau UAI..kite hok kena tnya/check diri ,,ciri2 pendakwah atau ulama/ustaz warisatul ambia ada dok pada dua beloh pihak- ambe pringat diri ambe etek ni..kita sama je- gi d nung gok satu masa dimana "milik siapakah kerajaan hari in"-- allah hu akbar--

Pemtelek said...

Dari dulu teman nengok si Azhar Idrus ni bukan nya orang yang berilmu.

Anonymous said...

Wahai Azhar Idrus lagi mulia orang yang kamu fitnah itu daripada kamu.

Lebai Malang said...

...ooooooooooohhh gitu ust Azhar dok jual jual cerita 'dengar kabor' tentang isu RM15K tu dimerata majlis ilmu dalam masjid. Jangan pula dia dok mengajor dan baca hadis2 yg dia 'dengar kabor' juga. Cerita 'dengar kabor' ni, 'kalau betul maka dia megumpat, dan kalau salah maka dia telah buat fitnah', kata Nik Aziz, Tok Guru dia.

Anonymous said...

Dengor kabor, die ni Ostad Tkorok Kering, betul ke?

Anonymous said...

azhar idrus ni cari makan jer. cari popular~!!! tu pasal sebat semua citer.. sape penyokong.. ikut suko korang lah nak cakap apo... apo2 pun.. azhar idrus kene sedar diri dulu.. jangan nak sibuk masyuk ceramah je

Anonymous said...

saya dngar dalam ceramah ustaz kazim, bahawa dalam hadis nabi mengatakan sesiapa yg menipu utk buat org ketawa @ mendengar dan menceritakan bende tersebut walhal dia tak bertnaya utk kepastian, maka akan dicampak org itu dalan neraka selama 70 thun..wallahualam..betulkan saya kalau saya salah..

Anonymous said...

Bila kita terbuat salah, cepat-cepat kita kata, 'Aku pun manusia juga'. Tapi bila orang lain yang buat salah, kita tak mahu pun terima kenyataan yang sama.

Kita sedar kita tak sesempurna mana. Tapi kita sering mengharapkan kesempurnaan. Sedarkah kita orang lain juga tidak sempurna seperti kita?

Kita semua manusia. Kita semua buat silap. Terimalah kesilapan orang lain.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...