PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, September 19, 2011

FILEM BARU BUKIT KEPONG BAKAL DITERBITKAN SEMULA..!!!



KUALA LUMPUR 18 Sept. - Pengarah filem box office, KL Gangster, Syamsul Yusuf kini dalam perangkaan untuk membuat semula filem sejarah negara, Bukit Kepong yang akan melibatkan belanja sebanyak kira-kira RM6 juta.

Menurut anak kepada pengarah filem, Datuk Yusuf Haslam itu, beliau kini melakukan kajian dalam memastikan adaptasi tersebut mampu mengangkat kembali peristiwa itu.

"Saya optimis dalam menghasilkan filem mengenai peristiwa bersejarah ini.

"Bagi saya, filem epik sebegini seharusnya diangkat kembali bagi memperingati pejuang yang telah berkorban untuk negara," katanya ketika ditemui di rumah terbukanya di sini, semalam.

Selain itu, katanya, beliau juga akan cuba mendapatkan pelakon, Rosyam Nor dan Remy Ishak untuk menjayakan filem tersebut.

Jelasnya, filem tersebut mungkin memulakan penggambaran selewat-lewatnya tahun depan.

- UTUSAN MALAYSIA

Lepas ni pakatan haram jadah PR bertambah meroyanlah, disebabkan kejadian bersearah ni bakal dilakonkan semula. Kali ni baru nampak betul si Mat Indera sebagai tali barut komunis kot. 


Baru lebih jelas dan terang..!!!.

1 comment:

Anonymous said...

Harap Syamsul Yusuf dapat memfilemkan peranan sebenar Mat Indera dalam filem pembikinan semula ini... daripada awal ketika komunis ini mengetuai pengepungan ke atas balai polis, serangan, pembunuhan ke atas wanita dan kanak-kanak dan sehingga polis-polis yang tercedera dibunuh dengan bayonet kecuali seorang yang dikenali oleh Mat Indera dan mayat-mayat dibakar disaksikan oleh Mat Indera.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...