PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, August 3, 2011

APA YANG PAKATAN PR CUBA MEMBOHONG LAGI..??



Memang sudah sah individu yang bernama Mismah telah diberikan taraf kewarganegaraan dan layak untuk mengundi, kerana dari penduduk tetap beliau telah mendapat MyKad. Apa yang Pakatan PR fikirkan dan cuba membuat pembohongan..??

Apa mereka ingat begitu senang mereka nak mendapatkan MyKad seperti penipuan yang telah dibuat oleh pakatan pembohong yang senantiasa akan mecari jalan untuk mengkaburi semua fakta yang benar. Penduduk tetap yang telah mendapat MyKad ini telah membuat permintaan untuk mendapatkan taraf kewarganegaraan Malaysia setelah 3-4 kali mengisi borang di JPN dan telah menunggu lebih dari 10 tahun untuk mendapatkannya, setelah beberapa kali berhempas pulas untuk mendapatkannya.


KL BOYZ pernah juga mengajukan soalan ini terhadap seorang individu rakyat Indonesia yang telah dapat kewarganegaraan Malaysia, beliau terpaksa berulang-alik dan meluangkan banyak masanya untuk mendapatkan MyKad tersebut.

Bukan senang katanya untuk mendapatkannya, begitu banyak undang-undang yang harus dipatuhi dan dituruti. Bukan seperti yang telah dicanangkan oleh puak pakatan Anwar yang sentiasa mempertikaikan apabila mereka telah berjaya mendapatkan MyKad.

Bagi mereka yang telah berusaha untuk mendapatkan MyKad, kenapa pula ingin menghalang mereka untuk mengundi pula..?? Bukankah mereka semua telah menjadi rakyat Malaysia, yang telah faham dan akur terhadap undang-undang yang tertera di Malaysia.

Sebenarnya Pakatan haram Anwar pembohong menjadi ketakutan kerana kebanyakan "penduduk tetap" telah banyak diluluskan oleh kerajaan untuk mendapatkan kerakyatan negara Malaysia, setelah lama menginap disini yang rata-rata telah lebih dari 20 tahun menetap di Malaysia.

Jangan buat rakyat yang baru mendapat MyKad tidak gemar dengan parti pembohongan rakyat "PR" yang semakin menjadi-jadi mengecam mereka. Sudah pasti mereka ini tidak akan menyokong tindakan pihak dan juak Anwar membuat penindasan terhadap mereka yang telah menghempas pulas untuk mendapatkan kewarganegaraan Malaysia setelah menunggu lebih dari 20 tahun untuk mendapatkannya.

Sudah pasti mereka ni akan membenci dengan sikap pemimpin-pemimpin pakatan haram jadah.

Ingat tu PR..!!!





1 comment:

Dot said...

be patient christopher siaw,

the truth is normally slow to prevail..sometimes the last fruit tastes the sweetest! dont worry chris, your mum will get her permanent resident status soon...just put more effort and pray hard!

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...