PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, July 11, 2011

PAKATAN PR SPIN LAGI ISU KEMATIAN ARWAH BAHARUDIN PESERTA "BERSIH"

ARWAH BAHARUDIN SEBELUM MENINGGAL

Puak pakatan pembangkang memang pandai kalau bab "SPIN" cerita agar rakyat bersimpati dan terus menyokong tindak-tanduk mereka, padahal hanya tuhan saja yang tahu segala-galanya. Ada ke jadi munasabah kononya laporan bedah siasat tidak diberikan.

Tak masuk akal je bunyinya, jikalau sudah dilarang jangan berhimpun mengapakah harus nak berbuat demikian..?? Telah dinyatakan sebabnya mengapa dan kenapa perhimpunan haram jadah tu tidak seharus direncanakan.

Inilah salah satu puncanya, kejadian sebeginilah yang sebenarnya ingin dielakkan. Bila dah berterabur masing-masing ingin melarikan diri, dah ibarat seperti merusuh, main langgar je sesama sendiri nak menyelamatkan diri, apabila dikerah untuk bersurai oleh pihak berkuasa.

Dalam perkara sebegini, Anwar dan Ambiga lah seharusnya bertanggungjawab terhadap kematian pesertanya yang berdegil untuk membuat juga perhimpunan haram itu. Apabila dah berlaku hal sebegini, pasti pihak berkuasa yang akan diperslahkan. Padahal pihak polis cuba sebaik mungkin untuk mengawal mereka ni dari mengganggu pihak lain.

Cuba kita lihat penerangan dari pihak pembangkang yang cuba mengelirukan fakta sebenarnya.


"Baharudin meninggal selepas pengsan di perkarangan KLCC. Mengikut laporan awalnya, Baharudin sesak nafas selepas terkena gas pemedih mata yang ditembak pasukan keselamatan ke arah orang ramai yang menyertai perhimpunan itu.  Namun, cerita lain mula merebak sebaik sahaja jenazah Allahyarham dikeluarkan dari rumah mayat Hospital Kuala Lumpur jam 3 pagi tadi selepas menjalani postmortem.

"Empat tulang dadanya didapati patah manakala tiga batang giginya juga patah," kata Azhar Kassim, anak saudara Allahyarham Baharudin ketika ditemui Harakahdaily di rumah Allahyarham.

Sehingga kini, laporan postmortem tidak dikeluarkan oleh hospital kepada keluarga mangsa. Ia menjadi tandatanya keluarga kerana kenapa laporan itu tidak dikeluarkan sedangkan mayat dibenarkan untuk dikebumikan." - DIPETIK DARI BLOG PENCACAI PEMBANGKANG

Tetapi kita dengarkan pula kenyataan sebenar kejadian yang dikeluarkan oleh pihak polis :-

Kematian disebabkan masalah komplikasi jantung: Polis

KUALA LUMPUR – Polis mengesahkan warga emas yang meninggal dunia semasa menyaksikan perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 2.0 di kawasan Menara Berkembar Petronas (KLCC) kelmarin, berpunca daripada masalah komplikasi jantung.

Pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata, laporan bedah siasat kematian Baharudin Ahmad, 59, itu dikeluarkan oleh pakar patologi dari Hospital Kuala Lumpur, malam kelmarin.  Beliau berkata, dengan laporan itu, polis menafikan sebaran di Internet mengatakan tindakan polis menghuraikan penyokong menjadi punca kematiannya.

“Tiada kecederaan luaran dan dalaman. Laporan bedah siasat juga mengatakan tiga saluran arterinya tersumbat,” katanya di Pusat Media Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPPK) Kuala Lumpur, semalam.

Beliau berkata, Baharudin adalah suami kepada Ketua Wanita cabang PKR Setiawangsa, Rosni Malan, 54, dikejarkan ke HKL kira-kira jam 5.10 petang. Beliau berkata, doktor berusaha menyelamatkannya namun disahkan meninggal dunia kira-kira jam 5.30 petang.

“Sebelum itu, Baharudin bersama rakannya melarikan diri selepas menyedari kehadiran Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) di KLCC,” katanya.  Amar Singh berkata, tiada gas pemedih mata dan meriam air dilepaskan seperti didakwa menjadi punca Baharudin sesak nafas. - SINAR HARIAN

5 comments:

YB Raz said...

puak pas ni semua kaki penipu..kaki putarbelit..lebih dahsyat bila ahli keluarga sendiri membuat fitnah terhadap arwah ayah sendiri.

Anonymous said...

http://www.anwaraidc.com/?p=14009

Mati dalam kesesatan akibat perbuatan isteri yang derhaka, dah tahu suami tu berpenyakit diapi apikan semangat yang perhimpunan bersih yang sia sia ni selaras dengan kehendak ugama.

Anonymous said...

Malas nak komen tapi ahlul PAS atau pengikut anjing syaitan ni semua memang bebal tak sudah.

Anonymous said...

Yang pastinya lepas ni akan ada puak2 pas buat tabung kutipan untuk simati kononnya. Tapi duit entah lesap kemana wallahua'lam. Macam biasa la!!!!

--Ganasnyer--

Anonymous said...

kalau kene water canon atau gas pemedih mata pun memang patut, sape suruh cari penyakit. sendiri buat sendiri tanggung la , jgn nk salahkan orang lain.bukan kah awal2 lagi polis dah beri amaran. inilah dia mentaliti puak2 pembangkang, senang2 nk pass kan kesalahan sendiri pada org lain.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...