PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, June 14, 2011

PEHIMPUNAN "BERSIH" AKAN DIBATALKAN..!!?


36 laporan polis bantah perhimpunan BERSIH

Polis negeri setakat ini menerima 36 laporan pertubuhan bukan kerajaan (NGO), parti politik dan individu berhubung bantahan perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH), sejak empat hari lalu.

5 laporan polis diterima termasuk daripada UMNO Bahagian Kangar, Kelab Penyokong Menteri Besar Perlis dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) yang mendesak kerajaan bertindak tegas supaya perhimpunan terbabit dibatalkan.

Jurucakap polis berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan banyak lagi laporan diterima Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar, Arau dan Padang Besar sebelum perhimpunan BERSIH berlangsung di Kuala Lumpur, bulan depan.

Pihak Polis menerima setiap laporan orang ramai dan ia akan dipanjangkan kepada pihak berkaitan untuk tindakan selanjutnya.

Sementara itu, Setiausaha Politik kepada Menteri Besar, Azali Abas, berkata pihaknya mahu kerajaan menggunakan peruntukan undang-undang sedia ada untuk membatalkan perhimpunan terbabit kerana boleh menggugat ketenteraman awam.

Kerajaan diminta akur dan berkeras dengan tuntutan banyak pihak yang mahu perhimpunan terbabit dibatalkan. Bantahan bukan hanya di Perlis, tetapi membabitkan seluruh negara.

“Kita khuatir kemungkinan berlaku tindak balas pihak yang tidak berpuas hati dengan perhimpunan itu,” katanya mewakili UMNO Bahagian Kangar selepas membuat laporan di Balai Polis Kangar.

Yang Dipertua Kelab Penyokong Menteri Besar Perlis, Zulkeflee Ibrahim, berkata beliau memperoleh laporan, pihak pembangkang cuba mencetuskan huru-hara menerusi penganjuran perhimpunan BERSIH.

Justeru, beliau mendesak perhimpunan dijadualkan 9 Julai di Kuala Lumpur atas tiket NGO itu dibatalkan bagi mengelak berlaku rusuhan hingga menjejaskan kepentingan peniaga di sana.

Pengerusi JKKK Kampung Bakau, Ismail Hashim, berkata kerajaan diminta mengambil tindakan tegas terhadap individu menganjurkan perhimpunan terbabit, demi menjaga kepentingan orang ramai yang tidak mahu terlibat dengan perhimpunan haram tersebut.

Pihak berkuasa harus berkeras dan diharap menggunakan saluran undang-undang untuk menahan individu berkenaan kerana ia terbukti boleh menggugat keselamatan negara.

Ketua Puteri UMNO Bahagian Kangar, Huzaini Abdul Hamid, pula berkata perhimpunan berkenaan bukan saja boleh menimbulkan kekacauan, tetapi menjejaskan sektor perniagaan di kawasan itu.

Ramai peniaga di sekitar lokasi perhimpunan pasti akan merungut dan mendesak kerajaan mengambil langkah tertentu untuk mengekang dan membatalkan perhimpunan yang bermotifkan politik, kerana akan menjejaskan pendapatan mereka yang tidak mahu terlibat dengan demontrasi yang melanggar hak "kebebasan" asasi manusia di Malaysia.

Perhimpunan ini dipercayai untuk menutup kelemahan pakatan mereka dan ketua pembangkang mereka yang merosot akibat tingkahlaku songsang dan seks yan telah dibongkarkan baru-baru ini.

Malah bukan pihak berkuasa saja yang mengatakan video itu tulen, penilaian yang dibuat diluar negara pun memberikan keputusan yang serupa, mengesahkan si pelakon dan video tersebut adalah tulen dan bukanlah rekaan.

Hanya tunggu masa saja untuk diumumkan kepada rakyat Malaysia, kita nantikan dengan sabar.

Pakatan Haram dah tak sabar dah tu...!!!
Nak tahu siapa pelakon PornStar pujaan mereka..!!!

5 comments:

Anonymous said...

Pihak bertanggungjawab harus siasat dan ambik tindakan pada blog2 yg mempromosikan BERSIH dan menghidupkan api kekecohan ini.

Anak Merdeka

Mohd said...

ISAkan semua yg terlibat - penganjur, blog2 yg menyokong, sesiapa saja yg buat bising utk mengadakan Bersih2!

Tuan Tanah said...

JOM KITA DATANG BERAMAI-RAMAI KE MAJLIS PELANCARAN GERAKAN ANTI BERSIH DI PADANG KELAB SULTAN SULAIMAN KG BARU PADA 19.6 NI PUKUL 3 PETANG..DEMO BERSIH 2.0 ANJURAN AMBIGA NI SEBENARNYA MELIBATKAN AGAMA DAN BANGSA..BUKANLAH SEBAB PILIHANRAYA YG TIDAK ADIL SPT DIUAR-UARKAN FUCKATAN..

JOM KITA PERTAHANKAN TANAH MELAYU DARI BANGSA MAKAN BABI DAN BIAWAK NI!!

AJAI62 said...

Assalam Bro

Masalah nak membatalkan perhimpunan ini tidak timbul sebab permohonan mereka memang tidak diluluskan pun. Kerajaan boleh ambil pendekatan mencegah mengikut undang-undang sedia ada kerana adanya unsur-unsur hasutan oleh pihak penganjur...ISAkan aje mereka yang berdegil ni...

SALAHUDDIN said...

TAHUKAH ANDA?

AHLI2 PAS & PKR MATLAMATNYA CUMA SATU- INGIN MEMERINTAH MALAYSIA.PENUBUHAN NEGARA ISLAM SBG DASAR PERJUANGAN PAS TERBUKTI ADALAH TOPENG SEMATA2 SEJAK AZALI. OLEH ITU UMNO MESTI MEREKA SINGKIRKAN. TIDAK KIRA APA CARA SEKALIPUN.

MENTALITY KHAWARIJ SUDAH SEBATI DALAM JIWA MEREKA. TIDAK AKAN DAPAT DIUBAH LAGI. BAGI MEREKA ISLAM=PAS,& PAS=ISLAM. MENOLAK PAS BERERTI MENOLAK ISLAM. MENGHINA PEMIMPIN PAS BERERTI MENGHINA NABI.

OLEH ITU USAH DIBUAT SEBARANG RUNDINGAN DGN MEREKA. HANYA MEMBUANG MASA KITA YANG BERHARGA DALAM MENGEJAR KEREDHAAN ILAHI HIDUP DIMUKA BUMI.

MENJADI TANGGUNGJAWAB KITA UMAT ISLAM SEJATI & MELAYU JATI DI NEGARA TERCINTA INI MENGHAPUSKAN SAMASEKALI PUAK KHAWARIJ DIKALANGAN KITA DAN MENGEMBALIKAN KEAGUNGAN & MARUAH ISLAM SERTA KETUANAN MELAYU DI NEGARA KITA.

SABDA JUNJUNGAN YG BERMAKSUD " JIKA ENGKAU MELIHAT KEMUNGKARAN, GUNALAH TANGANMU, JIKA TIDAK MAMPU, SEKADAR SUARAMU, JIKA TIDAK MAMPU JUGA, BENCILAH DALAM HATIMU. SESUNGGUHNYA IA SELEMAH2 IMAN".

9 JULAI PELUANG KEEMASAN KITA MENANGANI MEREKA. GUNAKAN LAH SEBAIK2NYA. JGN DIBIAR SATU PUN TERLEPAS UNTUK MEMBIAK. GANYANG MEREKA HINGGA KE AKAR UMBI.

GANYANG PAS ! GANYANG PKR ! GANYANG DAP!

TUNJUKKAN KPD PAKATAN LAKNATULLAH, SIAPA KITA SEBENARNYA.

HIDUP MELAYU! HIDUP ISLAM! ALLAHUAKBAR!

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...