PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, December 14, 2010

ANWAR DIDESAK LETAK JAWATAN


Konsesus Bebas mendesak Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim segera meletakkan jawatan berikutan pendedahan laman web WikiLeaks bahawa Ketua Pembangkang itu terlibat dalam aktiviti liwat berdasarkan bukti daripada Agen Perisikan Singapura. Reputasi Anwar selepas ini sebagai pemimpin pasti tercalar dan adalah lebih baik beliau mengundurkan diri tegas Konsesus Bebas itu.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim disifatkan sebagai pemimpin yang bermasalah, sebagai Ketua Umum Pakatan Rakyat ( PR ) bagaimana mungkin Anwar dapat menjalankan tugasnya dan pada masa yang sama menghadapi perbicaraan dimakamah yang dikaburinya sebagai Konspirasi.

Bagaimana Ketua Pembangkang mahu menguruskan permasalahan parti dan rakyat sedangkan dirinya juga terlibat dengan pelbagai dakwaan.Sedangkan Tun Mahathir sendiri yakin Lee Kuan Yew Menteri Mentor Singapura tahu akan kegiatan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Agensi Perisikan Singapura telah mengesahkan kegiatan Ketua Pembangkang itu berdasarkan bukti risikan teknikal dilakukan Agensi itu."Rakyat Malaysia terutama golongan muda harus menanam nilai-nilai jati diri yang kuat dalam menghadapi perkara yang kurang baik. Keterbukaan bukannya bermaksud sikap seseorang itu harus terbuka termasuk menghalalkan perkara yang songsang", tegas Tun Mahathir.

Bagaimanapun Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim terus menafikan pendedahan WikiLeaks, dan menyifatkan maklumat tersebut hampir pasti diambil dari sumber Cawangan Khas ( SB ) Polis Diraja Malaysia.

Menurut akhbar THE SUN HERALD di Australia, Kabel melibatkan kedudukkan Anwar merupakan salah satu daripada beberapa kandungan yang mendedahkan pandangan mengejut pegawai-pegawai kanan Singapura termasuk dakwaan bahawa ' Malaysia berada dalam keadaan terkeliru dan dalam bahaya ekoran ahli-ahli politik yang tak kompeten'.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengetuai Pakatan Rakyat ( PR ) belum lagi mengulas secara rasmi tentang pendedahan terbaru oleh akhbar Australia ini. Beliau kini dicabar ambil tindakan terhadap WikiLeaks yang mendedahkan bahawa risikan Australia percaya Anwar terlibat dengan kes keduanya walaupun menafikan perbuatan itu.


Kita lihat sejauh mana Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan perkara tersebut. Adakah Anwar akan mengambil tindakan terhadap pengasas WikiLeaks kerana menyiarkan laporan berkenaan..??

3 comments:

Mordecai Kucai said...

Tengok jer dah menyirap. Gabar pertama tu macam kening setan!

Anonymous said...

sabar bro..sabar..banyak2 mengucap..sabar..ANWAR MEMANG BABIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

ANWAR TAHU BAHAWA PELAKU DALAM VIDEO SEX ADALAH DIRINYA TETAPI TERPAKSA MENAFIKANNYA KERANA TIDAK MAHU HILANG LANGSUNG PELUANG UNTUK BERTANDING PADA PR 13 NANTI.

TETAPI KALAU HUKUMAN PENJARA AKAN DIJATUHKAN PADANYA KERANA KESALAHAN MELIWAT, MAKA TETAP JUGA PELUANG UNTUKNYA BERTANDING TERTUTUP.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...