PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, December 8, 2010

ANWAR DAN NIK AZIZ BERLAINAN PENDAPAT

 Penasihat Parti Keadilan Rakyat ( PKR ),Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz mengatakan bahawa jikalau Lim Kit Siang ingin menjadi Timbalan Perdana Menteri beliau hendaklah memeluk agama Islam dahulu sebelum dilantik jika Pakatan Menang dalam PRU 13 adalah semata-mata pandangan peribadi Menteri Besar Kelantan itu.

Nampaknya kali ini ada perbezaan pendapat diantara Mursyidul Am PAS dan Penasihat Parti Keadilan Rakyat itu."Saya tidak kisah jikalau yang menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri adalah dikalangan orang bukan Islam dan Melayu,kata Anwar.Apa yang penting PR mesti menang dahulu dalam pilihanraya akan datang, tambahnya lagi.
Pendapat Mursyidul Am PAS nampaknya dah tak sekata dengan Anwar, ini belum lagi dapat menang dalam pilihanraya,kalau dah menang tak tahula apa yang mereka rebutkan dikebelakangan hari kelak.
Abdul Hadi Awang pada kenyataannya yang lepas menyokong pendapat Nik Aziz ,bahawasanya Anwar cuma melahirkan pandangan peribadi beliau dan marah kepada media yang katanya salah menyampaikan maklumat kepada orang umum.

Sebaliknya Anwar pula yang menyifatkan kenyataan Mursyidul Am PAS itu yang sebagai pandangan peribadi Nik Aziz dan beliau menghormati pandangan beliau itu.Menurutnya soal keturunan,kaum dan etnik tidak perlu dibangkitkan untuk diterima sebagai pemegang jawatan penting asalkan layak dan boleh menang pada PRU akan datang.

1 comment:

Anonymous said...

ANUAR KALAU KAU NK MAIN JUBO PUN AKU TAK KISAH , JANGAN MEMBABIT MEROSAK ORG MELAYU!
BARUA TULLLL LAH KAU BATANG NAJIS ...

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...