PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, December 23, 2010

KERAJAAN NEGERI SELANGOR GENTAR DENGAN 1 MALAYSIA

 Kerajaan Negeri Selangor dilihat seperti takut pada bayang-bayang sendiri apabila menyarankan setiap Logo " 1 Malaysia " tidak dibenar dipamerkan disetiap papan tanda, iklan dan bunting. Majlis Daerah Kuala Langat ( MDKL ) telah mengeluarkan notis papan tanda kedai yang mempunyai Logo 1 Malaysia diturunkan.

Kerajaan Negeri Selangor sebenarnya dah "gerun" nak tengok Logo 1 Malaysia ni, tengok je Logo 1 malaysia ni nak pitam ketakutan. Oleh kerana dipercayai banyak kedai-kedai, peniaga-peniaga dan tauke-tauke kedai menggunakan Logo "1 Malaysia" untuk menarik pelanggan.
 Tidak salah menggunakan Logo 1 Malaysia berkenaan sekiranya Kerajaan Negeri Selangor ni faham bahawa ia bukan bertujuan menggalakkan masyarakat Malaysia berpecah belah. Tindakan ini juga dilihat untuk menindas peniaga-peniaga kerana terpaksa mengeluarkan kos tambahan untuk mengganti papan tanda iklan. Kerajaan Negeri Selangor mesti ingat bahawasanya Selangor masih dibawah pentadbiran Persekutuan iaitu Malaysia, sekaligus ianya perlu dihormati.
Secara terang kita lihat bukan Kerajaan Persekutuan yang mewujudkan syarat keatas peniaga-peniaga, tauke-tauke dan orang ramai untuk 'harus' atau 'wajib' keatas mereka untuk meletakkan Logo 1 Malaysia di papan tanda, iklan atau bunting. Sebaliknya ianya adalah kehendak individu tersebut samada untuk menyahut seruan Kerajaan Malaysia. Memang ramai peniaga-peniaga yang menggunakan Logo 1 Malaysia untuk dipamerkan dipapan tanda iklan. Tindakan Kerajaan Negeri Selangor benar-benar mendukacitakan dan amat memalukan, kerana menyekat Logo "1 Malaysia" dipamerkan pada umum.
Buatlah kata, mungkin Kerajaan Persekutuan pula membuat pertandingan Logo 1 Malaysia, Sesiapa yang mereka cipta lebih cantik, kreatif dan menarik dapat menang wang ringgit. Agaknya bergoyang terus DeFactor  Kerajaan Negeri Selangor dibuatnya... Meroyan apa lak lepas ni nanti...Maklumlah nak letak muka kat mana ye...!!!  Sebabnya dah tentu ramai masyarakat akan mengambil bahagian....

1 MALAYSIA FOR ALL..............1 MALAYSIA UNTUK SEMUA..............

3 comments:

Bahtera Merdeka said...

Salam,

Teruskan perjuangan.
mohon dipaut ke blog tuan.
TQ

Wake UP! said...

1Malaysia lebih bagus dari meletakkan peliwat jadi PM.

Gelinya! Nanti kalau dia jadi PM semua yang dia mahu perlulah membontotinya.

Anonymous said...

Dulu UMNO suruh Petronas tukar logo dari warna hijau PAS ke warna lain. Bnyak juga belanja untuk menukar logo tu.

sri hartamas

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...