PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, December 16, 2010

ANWAR BIDAS SPEAKER DEWAN RAKYAT

 Pakatan Rakyat ( PR ) menbidas tindakan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang didakwa gagal mengawal perjalanan Dewan Rakyat. Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan Speaker Dewan seolah-olah tidak mempunyai pendirian, membuat keputusan yang tak kosisten kerana menerima usul yang dibuat Menteri sesuka hati.
Ketua Umum PKR itu mempersoalkan mengapa beliau tidak diberi peluang menjawap terhadap usul menggantung beliau selama 6 bulan kerana membangkitkan APCO dan UMNO.
 Sebenarnya Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim telah diberi peluang  selama seminggu untuk menjelaskan Isu Anwar menyamakan konsep 1 Malaysia dengan One Israel. Namun peluang itu tak digunakan dengan sebaiknya setelah Anwar gagal berbuat demikian dalam tempoh tersebut.

Kalau betul-betul kes "kuat" tak payah nak tunggu sampai seminggu, sehari dua pun dah cukup maklumat nak diperjelaskan balik secara terperinci. Sebab tu Anwar dah gagal nak jelaskan. Bila dah gagal, dah tentu Speaker Dewan Rakyat akan meneruskan tindakan yang sewajarnya atas kebiadapan Anwar.
  Sekarang nak menyalak mengatakan Speaker pula yang tak Kosisten.Lain kali lunaskan dalam tempoh yang diberikan, ini tidak seperti mencabar Dewan Rakyat pula...!!? Kan dah dapat jawapannya...!!!

5 comments:

usin said...

situa kutuk tu dah tak cukup kepala nk pikir yang mana dulu. nk jwb tentang tuduhan umno upco, kes liwat dia, kes nak saman mahathir, nk keluar negeri cari penaja, nak setel lasalah rumahtangga (nak sejukkah hati wan azizah). tiba2 masa seminggu dah habis. apa dia nk buat lagi? tunjuk kemarahan la, konon x diberi peluang. apa punya malaun la dia ni!!!! kan lebih mulia bodoh mengaku bodoh, hehehe

Anonymous said...

Tak perlu nak salahkan speaker pula lihat saja negeri ditabir olih puak puak pembakang speaker mereka pun senang senang gantung YB YB dari BN tak engkar pun terima hukuman tapi puak puak red indian ni tak mahu terima kenyataan yg Anuar tak perlu dalam parlimen lagi jangan anggap Anuar banyak pemgaruh tapi hukuman tetap kena jalankan olih speaker pembakang kalau bolih tak perlu berada dalam parlimen lagi kerana memyusahkan rakyat.

Anonymous said...

brother anwar bin ibrahim aka BABI! deey..pooooodaah! lu ingat lu banyak bagus? cermin lah lu punya muka! sebenarnya lu lah manusia yang jijik dan hina! meliwat & melacurkan agama!

Anonymous said...

Mengapa Dewan Rakyat membenarkan ahli Pembangkang membawa vanguard sheets dan marker pen yang sudah tersedia paparan coretan? Mengapa ahli geng jalanan politik ini tidak di scan beg mereka sebelum memasuki premise parlimen? Ini suatu masaalah remeh tetapi mesti di ambil berat oleh jawatan kuasa logistik Dewan Rakyat. Mereka boleh di dakwa sebagai menghina kehormatan parlimen dengan menggunakan berbagai perkataan yang negative. Mereka tidak menggunakan keluhuran akal, tetapi dikuasai oleh emosi yang tidak terkawal. Hapuskan budaya menjerit dan mengganggu perbincangan dengan melibatkan undang-undang perlembagaan samaada penjarakan mereka atau pergantungan di parlimen. Suatu pelajaran bagi pembaharuan terhadap perlembagaan Dewan Rakyat.

Anonymous said...

DULU KAMI PERCAYA DIA. KAMI ANGGAP DIA SEBAGAI WIRA YANG DIZALIMI. KINI DAH BENCI DAN MELUAT KERANA KELAKUAN TAK BERMORAL DAN PEMBOHONGANNYA. SAYA BETUL-BETUL RASA TERTIPU OLEH PENJUBUR TEGAR INI.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...