PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, August 31, 2012

LEMBU PAKATAN PR CUBA BUAT APA NI..??


Apa motif sebenar perhimpunan haram sibaju kuning berhimpun malam tadi, adakah tujuan sebenarnya untuk menukar bendera Malaysia ataupun untuk meminta 8 tuntutan yang disuarakan.

Puak Pakatan Lembu PR meminta bendera Malaysia ditukar kepada bendera rakan sekutu DAP iaitu PAP Singapura. Lembu-lembu PR ni tahu tak Singapura tu negara Republik ataupun tidak ni..??

Kita selidik sedikit sejarah Singapura ni, Singapura ialah sebuah REPUBLIK berparlimen yang mengamalkan parlimen ekadewan berlandaskan sistem Westminster, yang mewakili pelbagai kawasan pemilihan.

Pada tahun 1990, Goh Chok Tong mengganti Lee sebagai Perdana Menteri. Sepanjang tempoh jawatannya, negaranya berdepan dengan Krisis Kewangan Asia 1997, wabak SARS 2003, dan ancaman keganasan Jemaah Islamiyah.

Pada tahun 2004, Lee Hsien Loong, anak sulung Lee Kuan Yew, menjadi perdana menteri ketiga. Antara keputusan terbesar yang diambilnya ialah rancangan membuka kasino untuk menarik pelancong.


Antara faktor-faktor perpisahan Singapura ialah disebabkan kemenangan parti PAP. PAP telah menang besar di Singapura lalu perasaan angkuhnya telah meyelubungi diri mereka untuk mula bersuara terhadap orang Melayu.

PAP telah menubuhkan cawangannya di Tanah Melayu dan membuat keputusan untuk bertanding dalam pilihan raya umum sebagai wakil orang Cina. Keputusan PAP ni telah mengecewakan Tunku Abdul Rahman kerana mengikut persetujuan yang dicapai pada Ogos 1963, PAP tidak akan bertanding dalam pilihan raya di Semenanjung.

Sikap tamak nak berkuasa sudah memuncak kerana kemenangan yang dicapai di Singapura dan ingin meluaskan lagi kuasa mereka seterusnya di Tanah Melayu Semenanjung.

Faktor seterusnya ialah ucapan yang disampaikan dalam kempen pilihan raya oleh pemimpin-pemimpin PAP membangkitkan isu perkauman sehingga mencetuskan ketegangan antara kaum.

Singapura menganggap beberapa langkah ekonomi dan politik yang dilaksanakan oleh Tanah Melayu tidak berkesan. Pada Mei 9 Mei 1965,Malaysian Solidarity Convention (MSC) ditubuhkan dengan slogan “Malaysian Malaysia” sebagai dasar perjuangan mereka.


Inilah slogan yang digunapakai oleh LGE di Pulau Pinang untuk menyemarakkan lagi bangsanya untuk menguasai Malaysia, itu sebab kita boleh gambarkan sendiri Melayu dalam PR ni tak sedar mereka dipergunakan.

Pada pilihan raya umum 1969, Lee Kuan Yew berjanji akan mewujudkan semangat Malaysian Malaysia sekiranya mereka menang. Lee Kuan Yew turut mempersoalkan status orang Melayu yang dianggap bukan anak jati Malaysia.

UMNO menganggap MSC adalah untuk menjatuhkan Perikatan dan menghapuskan kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera seperti tindakan DAP sekarang yang ingin juga perkara ini terlaksana.


PAP juga telah menggunakan sokongan pihak asing(Yahudi). Lee Kuan Yew telah memberitahu wartawan dan diplomat asing bahawa Perikatan adalah parti perkauman,berpecah dan lemah. Lee Kuan Yew mendakwa orang Cina di Malaysia ditindas oleh UMNO.

Akhirnya pada 9 Ogos 1965 , Tunku Abdul Rahman telah mengisytiharkan perpisahan Singapura daripada Malaysia yang terdiri daripada Tanah Melayu,Sabah dan Sarawak. Singapura menjadi republik merdeka berasingan dalam Negara-negara Komanwel.

Disini kita dapat lihat sikap tamak haloba mereka untuk menguasai segalanya, bangsa apakah yang rakus itu..?? Hari ni mungkin bendera Malaysia yang nak ditukar, tetapi akan datang nama Malaysia pula akan dilenyapkan daripada peta dunia.


Adakah Melayu sedar ataupun masih terleka dalam hal ini..?? Sudah pasti bangsa Melayu akan datang tidak mempunyai keistemewaan di tanahnya sendiri.

GAMBAR LEMBU PAKATAN PR DI DATARAN MERDEKA SEBENTAR TADI..!!!

















Sunday, August 26, 2012

NILAIKAN SENDIRI ARTIS PAS SORANG NI..!!!


Hebat, bergaya dan mantop. Itulah ungkapan yang boleh diberikan kepada artis PAS sorang ni, sebabnya artis lain dan pelakon pun tak dapat nak merasa apa yang dirasai oleh penceramah bini 2 ni. Orang perempuan mesti suka nak tengok Ustaz Glamour ni, mengalahkan Ustaz Akhil..!!!

Hebatkan, mana ada artis ataupun pelakon kahwin sampai 2 bini, sedangkan penceramah yang terlalu diberi kebebasan bersuara dalam masjid ni lantang menghuraikan pendapatnya. Biarlah gambar diatas berbicara tentang kehidupan mewahnya.


Itu sebab penceramah ni sokong PAS, sebab masyuk banyak..!!!

Yang menariknya rakyat lain tetap miskin, renungkanlah..!!!

ARTIS IBARAT BONEKA PEMIMPIN POLITIK..!!!


Kenyataan Akhil Hayy dalam mStar Online pada 8 Ogos 2012 yang mengakui dipergunakan ahli politik semasa penghijrahannya suatu ketika dahulu. Mereka akan bercerita tentang pengalaman “berhijrah”. Mimpi diseksa dalam kubur, dipatuk ular, mimpi melihat hari kiamat dan segala benda.

Sambil-sambil diselitkan pengalaman itu, mereka pun terus bercerita memburukkan diri sendiri semasa dalam dunia hiburan. Kononnya hidup menjadi kotor ketika bergelar artis. Jarang nak sembahyang, selalu melompat dan bergedik dalam disko, mabuk dan macam-macam lagi bagi memberi gambaran dunia artis itu jijik.

Sebenarnya dunia artis tak kotor pun tetapi mereka yang berada dalam dunia artis itu sendiri yang melemparkan kekotoran tersebut. Tak ada halangan untuk artis melakukan kebajikan, solat lima waktu, bersedekah ataupun beramal di negara Islam yang harmoni macam Malaysia ini.

Tetapi dek kerana kedangkalan sesetengah artis yang terlupa mereka dipergunakan oleh parti-parti politik tertentu, mereka pun ikutlah berkempen untuk meraih sokongan.

Mereka tidak terfikir, calon wakil rakyat yang ajak mereka naik pentas itu yang sebenarnya akan dapat sokongan. Artis itu menjadi seperti kelapa. Selepas santan habis diperah lalu hampasnya dibuang ke tanah.

Semasa Akhil Hayy berubah daripada seorang penyanyi rock berambut panjang dan berseluar ketat kepada pendakwah, beliau mengalami pengalaman itu. Diusung ahli politik untuk berkempen.

Ketika memberi ceramah, orang ketawa berdekah-dekah melihat gelagat dia. Ahli politik yang mengusung dia pun turut tersenyum lebar dengan harapan dapat sambung satu penggal lagi. Akhil sendiri mengaku orang politik semangnya gemar ambil kesempatan daripada perubahan artis kerana golongan tersebut mudah mendapat perhatian dalam meraih sokongan orang ramai.

Kerana tidak sedar dipergunakan, Akhil secara terlupa semasa ceramahnya dulu pernah mengutuk lagu Sejati nyanyian Wings sehingga Awie nak berang. Dia juga pernah mempersendakan lagu Wassini nyanyian Waheeda yang kini menjadi isterinya.

Tetapi Akhil sudah sedar. Syukurlah kerana dia tidak terus diperbodohkan oleh mereka yang berkepentingan. Sekarang ini Akhil gagal diusung oleh ahli-ahli politik yang hendak memerahnya kerana dia sudah tahu taktik-taktik kotor mereka.

Cuma yang sedih apabila rakan-rakannya yang baru memakai kopiah dan selendang atas kepala pula menjadi mangsa.

NIEZAM: Terkejut baca SMS kiriman pelakon yang kononnya sudah berubah, ugut nak aibkan editor hiburan. Dia tak tahu, si editor ada bukti lebih dahsyat mengenai dirinya. Kalau nak insaf, biarlah insaf betul-betul dik! Rimasss!!

- MSTAR ONLINE Khamis Ogos 9, 2012

Saturday, August 25, 2012

INI NASIHAT BUAT UMNO KE PAS..???



Renungkanlah sendiri..!!!

Friday, August 24, 2012

AZWAN ALI : UMI HAFILDA BUKAN ADIKKU LAGI..!!!


Selebriti dan pengacara terkenal, Azwan Ali enggan mengakui Umi Hafilda sebagai adik kandung lantaran kelancangannya membongkarkan sejarah sebenar yang terjadi sesama ahli keluarga mereka.

Beliau enggan dikaitkan dengan Umi Hafilda yang sebelum ini dikatakan pernah membongkar selebriti yang terkenal dengan ungkapan ‘Amboi, Amboi, Amboi’ melalui catatan surat arwah bapa mereka bertarikh 18 Oktober 1998.

“Jangan tanya apa-apa pasal Ummi Hafilda… Saya sudah tegaskan sebelum ini, saya tak ada sesiapa lagi. Saya hanya ada (Mohamed) Azmin dan Azman. Mereka itu saja darah daging saya,” katanya kepada akhbar yang terkenal dengan konspirasi rekaan fitnah iaitu Keadilan Daily.

Sebelum ini kononnya, Allahyarham bapa mereka, Ali Omar enggan mengakui Umi Hafilda sebagai anak, malah melarangnya pulang ke rumah keluarga di Kampung Kelang Gate, Setapak kerana membuat pendedahan sebenar tentang kelakuan adik-beradiknya yang banyak terlibat dengan seks songsang.

BUKTI YANG DIGUNAKAN SEBENARNYA BOLEH DITULIS OLEH SESIAPAPUN

Buletin Utama TV3 baru-baru ini memaparkan ibu mereka, Che Tom Yahaya, 78, memdedahkan sikap sebenar Azmin ketika umat Islam meraikan sambutan Hari Raya Aidilfitri.

Azwan berkata ibunya diperalat Umi Hafida yang bersekongkol dengan Umno bagi memfitnah Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Antarabangsa.

Kelakar betul lah si lembut sorang ni, masa kan orang tua nak berbohong perihal yang berlaku dalam keluarga mereka. Sedangkan jika kita lihat si lembut ni pun dah tahu perangai dan sikap yang ditonjolkan.

Bukan semua orang suka tengok gelagat "Nyah" lembut sekor ni, jika dah sama hobi mestilah disokong sebab sama kehendak nafsunya. Macam Anwar semua boleh, maklimlah Malaysia boleh..!!!

Azwan juga menganggap Azmin sebagai pemimpin terhebat dan berkaliber walaupun telah didedahkan sikap gila seks Azmin sehingga dalam bilik air pun jadi nak mengawan dengan perempuan simpanannya.

Enggan menyatakan parti mana yang disokongannya, tetapi beliau mengakui menyokong Azmin bukan atas dasar hubungan adik-beradik tetapi disebabkan prinsip suka sama suka yang diperjuangkan abangnya kononnnya untuk membela rakyat.

Bila kita tengok malaun ni, kita tahu apa yang digemari olehnya, tak payahlah sorok-sorok lagi. Buat orang ketawa terbahak-bahak saja lah si lembut ni.

NIK AZIZ MASUK WAD SEBAB KETAGIH BACA UTUSAN MALAYSIA..!!!



Semakin tua semakin nyanyuk la orang tua ni, di pentas ceramah dok maki hamun akhbar Utusan Malaysia tetapi sehingga masuk wad di HUSM pun masih ketagih nak baca akhbar yang gemar dibaca oleh setiap rakyat Malaysia.

Kenapa sikap pembohong Nik Aziz ni makin menjadi-jadi..?? Mungkin ini adalah balasan kerana selalu memaki hamun akhbar tersebut kot, paling heran pemimpin hujung tarikh luput ni tak boleh nak buang hobi suka baca Utusan Malaysia.

Siakap senohong gelama ikan duri, mula-mula belajar cakap bohong, lama-lama nanti habis Dana kerajaan dicuri..!!!

Contoh orang tua kutuk tak sedar diri...!!!

Sunday, August 19, 2012

UCAPAN SELAMAT HARI RAYA DARI PENGGEMPUR CYBER..!!!

UTUSAN HARI RAYA AIDILFITRI DARI PRESIDEN UMNO


Ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin kepada seluruh umat Islam diseluruh Malaysia dari YAB Datuk Seri Najib Tun Razak, Presiden UMNO Malaysia

PENYANYI AIZAT AMDAN TERPAKSA BERAYA DINEGARA ORANG


Penyanyi Aizat Amdan nampaknya terpaksa menyambut Hari Raya Aidilfitri di perantauan tahun ini selepas mengambil keputusan untuk mengikuti kursus selama tiga bulan dalam bidang muzik di sekitar London.

Aizat dijadualkan berangkat pada 1 Syawal mengatakan bahawa pemergian ke London turut ditemani oleh bapa Datuk Amdan Mat Din dan abangnya, Anas Amdan yang akan tinggal bersamanya selama sepuluh hari.

"Tidak berasa sedih kerana pemergian saya diturut ditemani oleh bapa dan abang.
Sekurang-kurangnya saya dapat menyambut Syawal bersama mereka di negara orang.

"Mereka akan tinggal bersama saya sebelum saya dapat menyesuaikan diri di negara orang," ujarnya.

Aizat akan mengambil kursus tersebut di Garnish School of Music.


Dalam pada itu, Aizat berkata, dia memilih London untuk mengikuti kursus itu kerana penglibatan pensyarah yang merupakan komposer dan ‘orang kuat’ kepada kumpulan yang diminatinya seperti Coldplay dan Gozilla.

"Bukan mudah untuk bertemu dengan komposer-komposer terkenal ini dan ini adalah peluang keemasan saya. Sebab itu juga saya tidak kisah terpaksa menyambut Hari Raya di perantauan kerana langkah saya itu berbaloi," jelasnya.

Bagaimanapun kata Aizat, selain faktor tersebut, pemergiannya ke London adalah untuk memajukan diri sebagai artis, komposer dan penulis lirik dan berharap ilmu yang dipelajarinya akan membantu meningkatkan taraf industri muzik tempatan.

Sementara itu, Aizat berharap sepanjang kursus itu nanti dia akan mendapat ilham untuk mencipta beberapa lagu untuk dibawa pulang ke tanah air.

"Persekitaran dan suasana baru harap-harap dapat memberi ilham kepada saya untuk menghasilkan lagu baru," katanya.

- MStar Online

BERSYUKURLAH KITA DAPAT BERAYA DALAM KEADAAN AMAN..!!!


Kita sebagai rakyat Malaysia haruslah bersyukur kerana dapat menyambut Hari Raya aidillfitri dalam keadaan aman dan tenteram berbanding negara lain yang sedang terlibat dalam peperangan.

PM mengajak rakyat dan umat Islam di negara ini untuk memastikan negara kita kekal aman dan selamat serta menginsafi bahawa kesejahteraan dan keselamatan yang dinikmati hari ini "bukanlah datang secara bergolek".

Kerajaan kita juga menyedari bahawa sebuah Malaysia maju perlulah juga sebuah Malaysia yang selamat dan sejahtera.

"Kita mahukan sebuah Malaysia yang aman daripada ancaman luar dan dalaman, di mana kawasan kejiranan dan jalan-jalannya bebas daripada jenayah. Sebuah negara di mana rakyatnya merasa aman dan selamat. Kesimpulannya, sebuah negara yang terbaik untuk membesarkan anak-anak Malaysia," katanya.

Bagi memastikan kesejahteraan dan keselamatan, ia memerlukan pendekatan yang bersepadu serta rakyat Malaysia yang lebih prihatin dan peduli kepada keluarga, jiran-jiran, rakan-rakan dan kepada rakyat Malaysia seluruhnya.

Tidak bolehlah kita menyerahkan bulat-bulat tanggungjawab memerangi jenayah kepada pihak berkuasa tanpa sumbangan kita sebagai rakyat yang prihatin.

Jika kita membiarkan jenayah berlaku tanpa tindakan, kita sebenarnya akan hanya menjejaskan kesejahteraan dan keselamatan bersama," katanya.

Saturday, August 18, 2012

BESOK CONFIRM HARI RAYA AIDILFITRI..!!!


Baru sebentar tadi telah diumumkan oleh Penyimpan Mohor-Mohor Besar bahawa besok Ahad 19hb adalah Hari Raya AidilFitri.

Disini KBC ingin memohon maaf zahir dan batin kepada semua pembaca yang dihormati, dan menyucapkan Selamat Menyambut Hari Raya AidilFitri.

Kepada yang bru nak memulakan perjalanan balik kampung tu, pandulah dengan berhati-hati agar selamat sampai kedestinasi.

Selamat Hari Raya AidilFitri...

LAWAK ANWAR DI AKHIR RAMADHAN..!!!


Nak ke Shah Alam dari jalan Segambut,
Banyaknya jalan kerajaan buat sampai tak tahu mana nak lalui,
Pakatan PR sekarang dah menjadi lebih kelam kabut,
Semoga Allah semadikan terus PR dan Anwar Hipokrit ini.

Selamat Menyambut Hari Raya AidilFitri dan Maaf Zahir dan Batin.

ANWAR MENGAKU FITNAH NAJIB..!!!


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Kesejahteraan. Alhamdulillah kita sedang memasuki fasa terakhir bulan puasa di mana kita akan bergembira kerana beroleh kemenangan pada Hari Raya Aidil Fitri.

Pada tahun ini, saya dan keluarga ingin mengambil kesempatan memohon ampun dan maaf, dari hujung kaki ke hujung rambut, khususnya kepada YAB Dato’ Sri Mohd. Najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansur yang saya sebenarnya sangat kenal rapat baik orangnya.

Saya sebenarnya merasa sugul dan berdosa dengan keterlampauan beberapa pihak dalam pasukan kita, di mana dalam usaha kita mengejar kedudukan dan jawatan Perdana Menteri, kita telah jauh pergi hingga memfitnah Datuk Seri Najib dan keluarganya.

Saya ingin mengajak rakan-rakan saya dan jentera pakatan supaya membuat perubahan dengan menghormati institusi kePerdana Menterian yang sekian lama kita warisi. Jawatan Perdana Menteri adalah khas untuk orang Melayu dan Islam sahaja, bukannya untuk bangsa lain.

Kepada umat Islam di Malaysia, saya turut ingin memohon maaf atas keterlanjuran saya menyokong Israel tempoh hari. Sesungguhnya saya tidak mampu untuk menghalang kehadiran mereka dalam hidup saya, maka dalam keterpaksaan saya perlu mengikuti kemahuan, desakan dan asakan bertubi-tubi mereka.

Sebenarnya saya turut mendapat maklumat yang salah berkenaan kes Altantunya. Saya akui maklumat itu belum boleh disahkan. Dalam hal Bersih 3.0, saya sangat-sangat menyesal kerana melibatkan kerosakan keharmonian negara.

Sebenarnya, saya tidak pernah bersetuju secara peribadi hal-hal yang sedemikian, melainkan desakan rakan-rakan bukan Islam dalam pakatan. Sebagai Ketua, saya perlu adil kepada semua dan memenuhi segala keinginan mereka walaupun ianya sebenarnya bertentangan dengan kehendak saya.

PRU13 akan menjelang tidak berapa lama lagi, sekiranya saya tewas kali ini, saya akan kembali ke Amerika Syarikat dan kembali mengajar di universiti di sana.

Kepada rakyat Malaysia, saya akui Datuk Seri Najib adalah seorang pemimpin dan pentadbir yang paling sesuai untuk rakyat Malaysia.

“SEBANGSA SEJIWA SENEGARA”

Selamat Hari Raya Aidil Fitri dan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-55 Tahun

Anwar Ibrahim, Ketua Umum,

Parti Keadilan Rakyat (PKR) 17 Ogos 2012.

LAGI BUKTI PEMIMPIN PR TAK SATU KEPALA..!!!



Inilah hakikatnya, pemimpin diantara perikatan PR, masih menjadi ahli parti masing-masing tetapi bertelagah dalam menyatukan pendapat mereka.

Jika pemimpin tersebut sudah menyatakan sudah keluar dari parti takpa, masih menyatakan pendirian beliau menyokong parti naungannya.

Masalah bercanggah masih berlarutan dalam PR, lepas satu isu, satu isu lain pula terkeluar. Kalau bab HUDUD, mereka asyik menyalahkan UMNO. Akhirnya pemimpin PR pula bertelagah sesama sendiri.

Bukan sekadar mengeluarkan kenyataan menyalahkan satu sama lain, tetapi siap nak saman pemimpin dalam perikatan PR sendiri. Ini menunjukkan sikap tidak boleh bertoleransi dan duduk semeja dalam membincangkan isu ini.

Haruskah kita mengangkat orang sebegini sebagai pemimpin untuk memimpin negara..?? Berceramuk dan suka bergaduh sesama sendiri. Ini baru masalah kecil, pakatan PR pun tak mampu nak selelsaikan sehingga nak kemukakan saman antara pemimpin perikatan sendiri.

Jika hal besar yang banyak melibatkan Dana rakyat, habislah jika gaya mereka masih berterusan begini.

Published: Jumaat Ogos 17, 2012 MYT 10:36:00 PM

Isu Hudud, Islam: Karpal Singh Mulakan Prosiding Fitnah Terhadap Nasharudin KUALA LUMPUR: 

Karpal Singh memulakan prosiding fitnah terhadap Nasharudin Mat Isa ekoran kenyataan bekas Timbalan Presiden PAS itu berhubung pendirian beliau berkaitan isu hudud dan Islam.

"Kenyataan Nasharudin bahawa saya bukan hanya menentang hudud malah menentang Islam, adalah tidak bertanggungjawab, tidak berasas dan kejam," katanya dalam satu kenyataan pada Jumaat.

Sebuah akhbar pada Jumaat melaporkan bahawa Nasharudin mempersoal pakatan politik PAS dengan pihak yang 'menentang Islam'.

Artikel itu memetik beliau sebagai berkata, "Karpal Singh bukan hanya menentang hudud, malah Islam".

Dalam reaksinya, Karpal, yang juga Anggota Parlimen Bukit Gelugor, berkata kenyataan Nasharudin bahawa beliau menentang Islam, tidak mendapat sokongan PAS.

Nasharudin, katanya, kini hanyalah 'ikan bilis' dalam PAS dan kenyataan beliau tidak mencerminkan pendirian parti itu.

"Memandangkan dakwaan serius telah dibuat terhadap saya, saya tidak mempunyai pilihan selain memulakan prosiding fitnah terhadap Nasharudin," katanya.

- BERNAMA

Friday, August 17, 2012

ANWAR TERLIBAT GERAKAN FREEMASON..!!!


Demi mencapai cita-cita beliau untuk mendapatkan jawatan impiannya sebagai PM, Anwar sanggup melakukan apa saja walaupun terlibat dalam perkara yang ditegah agama Islam.

Pengampu yahudi ni telah dibuktikan banyak kali bersekongkol dengan yahudi, contoh terbaik adalah kenyataan yang dibuat Anwar ketika diluar negara menyokong tindakan Israel menyerang palestin tempohari.

Manusia jenis apakah Anwar ni, luar negara cakap lain, apabila tiba dalam negara buat kenyataan nak selamatkan dirinya pula. Macam sesumpah boleh berubah ikut masa dan cuaca keadaan, pendek kata pelbagai watak boleh dibawa pelakon porno seks ni.

Selagi belum kenal Anwar secara peribadi sudah pasti akan mengatakan binatang haram ni baik dan kononnya nak berbakti pada rakyat, tetapi apabila dah mengenali sesumpah dajal ni lama sikit sudah pasti dapat tahu perangai pembawakan yang sebenarnya.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diminta memberi penjelasan kepada rakyat Malaysia bagaimana nama beliau boleh tersenarai sebagai salah seorang ahli dan pemimpin dalam organisasi Yahudi antarabangsa, Freemason.

Ibrahim Ali menunjukkan salinan nama Anwar Ibrahim yang terdapat dalam kumpulan Freemason di Kuala Lumpur, semalam.
Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali yang terkejut dengan perkara itu berkata, berdasarkan senarai kedudukan yang disiarkan dalam laman web organisasi tersebut, Civil Service Lodge No. 148, peranan Anwar begitu aktif.

"Persoalannya bagaimana nama Anwar boleh berada di dalam kumpulan ini? Anwar perlu jawab dan jika benar beliau tidak terlibat sila tampil dengan penjelasan, bukan berdiam diri,"..!!!

BACA SETERUSNYA KLIK DISINI

BUDAK PALING DIKEHENDAKI DI WANGSA MAJU..!!!


Polis meminta kerjasama orang ramai untuk mengesan saspek berhubung kejadian remaja perempuan 16 tahun yang di bakar di kawasan semak berdekatan Seksyen 1, Wangsa Maju, awal pagi semalam.

Nama: MOHD AMIR BIN MOHD ANUAR
Umur : 18 Tahun

Orang ramai yang mengenali saspek bolehlah menyalurkan maklumat ke Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur ditalian 03- 21460522 samb. 597 atau mana-mana balai Polis yang berhampiran atau melalui Hotline Polis KL (Rakan Cop) di talian 03-21159999 atau SMS POLISKL ke 32728.

- MEDAN TEMPUR

PENCACAI PR DIBENAR BERAYA DULU SEBELUM DISUMBAT DALAM LOKAP..!!!


Mahkamah benarkan hukuman penulis blog ditangguh

KUALA LUMPUR 16 Ogos - Penulis blog Amizudin Mamat yang diperintah menjalani hukuman penjara tiga bulan kerana menghina mahkamah hari ini berjaya mendapatkan penggantungan sementara sehingga 28 Ogos ini.

Amizudin sebelum ini didapati bersalah melanggar perintah mahkamah yang melarangnya daripada terus menerbitkan artikel memfitnah Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim dalam laman blognya.

Beliau memfailkan permohonan penggantungan pada hari yang sama dijatuhi hukuman iaitu pada 10 Ogos lalu.

Hakim Mahkamah Tinggi Datin Zabariah Mohd Yusof membuat keputusan permohonan tersebut di dalam kamar dengan dihadiri peguam R. Sivarasa dan Latheefa Koya yang mewakili Amizudin serta peguam Datuk Seri Shafee Abdullah bagi pihak Rais.

Latheefa memberitahu pemberita bahawa pihaknya memohon penggantungan sementara memandangkan hari raya semakin hampir dan Hakim Zabariah membenarkan permohonan itu sehingga pendengaran penuh pada 28 Ogos.

Amizudin didapati bersalah menghina mahkamah apabila menerbitkan 11 lagi artikel memfitnah Rais iaitu selepas Rais memenangi saman beliau terhadap blogger itu pada 19 Julai tahun lepas.

Mahkamah Tinggi memerintahkan Azimudin membayar RM300,000 sebagai ganti rugi dan RM100,000 sebagai kos kepada menteri itu.

Rais memfailkan saman itu pada 31 Jan 2011, terhadap Amizudin, 42, yang merupakan anggota Jawatankuasa Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR), bagi memfitnah berhubung artikel yang diterbitkan dalam laman blog blogger itu, sharpshooterblogger.blogspot.com, pada atau sekitar 28 Dis, 2010.

- BERNAMA

Thursday, August 16, 2012

PR DAH MULA KETAKUTAN..!!!



Kenapa harus PR bangkang, kenapa meroyan minta ia dihentikan, kenapa PR minta diharamkan..??

Kenapa bertungkus lumus puak pakatan PR memaksa dihentikan tayangan cerita "Tanda Putera"..??

Bukankah ini cerita sejarah, kenapa pakatan PR takut sangat dengan sejarah..??

Pakatan PR melalak meminta tayangan cerita "Tanda Putera" ditangguhkan sehingga selepas PRU 13.

Persoalannya, kenapakah PR terlalu takut dengan cerita sejarah ni. Kalau tak salah kenapa takut dan gementar apabila cerita ini akan ditayangkan di panggung wayang.

Cerita video seks porno Anwar tak takut apabila didedahkan, tetapi filem "Tanda Putera" Pakatan PR goyang pula..??

Mesti Anwar takut Abang Lim Malam kecik hati kan..hehe..

PENYELEWENGAN 1 BILLION KERAJAAN PR SELANGOR..!!!


Lagi MB Khalid cuba nak sorokkan penyelewengan kerajaan PR Selangor, semakin terdedahlah impian yang selamaa ini ingin dikecapi kroninya. Apabila pendedahan penyelewengan Dana sebegini dibuat, MB Khalid sering menyalahkan Kerajaan terdahulu iaitu Kerajaan BN.

Bukankah apabila kerajaan PR mengambil alih pemerintahan di Selangor, semua penjanjian yang dimeterai kerajaan terdahulu akan terhenti serta merta. Sebaliknya telah diurus takbir pula oleh kroni MB Khalid, kenapakah harus dipersalahkan pula pihak lain dalam hal ni.

Jika ada berlaku kepincangan dalam perjanjian terdahulu, kenapakah kerajaan MB Khalid yang kononnya bertindak demi rakyat tak perbetulkan keadaan ini..?? Kenapa masih nampak pincang juga..??

Inilah buktinya kerajaan PR tak mampu nak mentadbir negara lebih baik daripada kerajaan BN dulu, apa bezanya Khalid dengan pemimpin terdahulu. Lagi teruk penyelewengan dilakukan demi kroninya seperti sudah berjanji dengan pakatan PR jika dapat menawan negeri Selangor.

Janji kepada rakyat yang harus ditepati ataupun janji kepada kroni yang harus dilaksanakan. Air bekalan Selangor yang disalurkan kepada rakyat sudahlah kotor, lepas tu main politik kotor pula..!!!

Semakin lama makin serabai imej MB Khalid Selangor, menunjukkan bahawa diri sendiri pun tak terurus, masa kan nak mentadbir Selangor. jadi lintang-pukang lah semuanya..!!!

Tee Yong dedah lagi isu Talam


Oleh MOHD. ASRON MUSTAPHA
mohdasron.mustapha@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 15 Ogos - Cubaan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor untuk menutup skandal penyelewengan hampir RM1 bilion dalam isu penyelesaian hutang Talam Corporation Bhd. (Talam), dengan menyalahkan kerajaan negeri terdahulu hanya menjerat diri.

Ia berikutan pendedahan terbaru dokumen perjanjian bertarikh 14 Julai 2009 mengenai penubuhan Jawatankuasa Talam hasil arahan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim oleh Ketua Biro Profesional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong (gambar).

Jelas Tee Yong, menerusi perjanjian tersebut, semua penyelesaian yang ditandatangani antara anak syarikat kerajaan negeri dengan Talam semasa pemerintahan Barisan Nasional (BN) ditamatkan berkuat kuasa serta-merta.

Malah, menerusi perjanjian tersebut juga menurut beliau, diskaun sebanyak RM36 juta diberi kepada Talam walaupun syarikat berkenaan tidak dapat memenuhi terma dan syarat asal yang ditandatangani pada 8 Mac 2007.

KOMA DIBAKAR TEMAN LELAKI DI WANGSA MAJU..!!!


“Mama tolong kak ngah. Kak ngah sakit. Kak ngah kena bakar,” rintih seorang remaja perempuan berusia 16 tahun ketika menghubungi ibu angkatnya selepas dipercayai dibakar teman lelakinya di kawasan semak berdekatan Seksyen 1, Wangsa Maju, awal pagi kelmarin.

Dalam kejadian jam 3.15 pagi itu, mangsa yang keluar bersama teman lelakinya berusia 19 tahun itu disimbah petrol sebelum dibakar menyebabkan terbakar lebih 25 peratus dari muka hingga ke pusatnya dan dilaporkan kritikal.

Bapa mangsa, Mat Zaki Mat Hussin, 45, berkata, anaknya, Nurul Firzanah yang masih bersekolah dalam tingkatan empat itu pergi ke rumah ibu angkatnya dan selepas tiba di sana, dengan kebenaran ibu angkatnya itu dia keluar untuk berjumpa teman lelakinya dipercayai untuk bersahur.

Menurut Mat Zaki, mereka yang sudah mengenali teman lelaki mangsa dan keluarganya tidak berasa syak untuk membenarkan mereka keluar bersama.

Bagaimanapun, katanya, jam 3 pagi, dia menerima panggilan daripada nombor yang tidak dikenali memberitahu Nurul Firzanah dibakar berdekatan Flat Wangsa Sari di kawasan terbabit.


Gambar Suspek Bakar Nurul Firzanah kini mula tersebar melalui media dan difahamkan kematian Nurul Firzanah berkaitan dengan seorang lelaki yang bernama Mohd Amir Bin Mohd Anuar yang juga merupakan teman lelaki mangsa.

Nurul firzanah 16 tahun dikatakan keluar bersama teman lelakinya berusia 19 tahun itu sebelum disimbah petrol dan dibakar sehinggakan 25 peratus badan mangsa melecur.

BOM MESIN ATM, 3 PENJAWAT AWAM DITAHAN


Letup ATM: Tiga penjawat awam ditahan

MELAKA 15 Ogos - Polis menahan tiga penjawat awam yang disyaki terlibat dalam kes cuba meletupkan mesin pengeluaran wang automatik (ATM) di Bank Rakyat cawangan Bandar Baru Utama Masjid Tanah di sini, Isnin lepas.

Kesemua mereka yang berusia antara 23 dan 24 tahun itu ditahan di Melaka dan Kelantan kurang 48 jam selepas kejadian hasil operasi pasukan khas kes itu, kata Ketua Polis Melaka Datuk Chuah Ghee Lye.

Beliau berkata lelaki pertama berusia 24 tahun ditahan di sini pada pukul 1 tengah hari Ahad lepas dan dia dipercayai dalang utama kes letupan itu.

"Hasil soal siasat, suspek pertama memberi petunjuk sehingga tertangkapnya suspek kedua berusia 23 tahun pada pukul 5 petang hari sama," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontijen (IPK) Melaka di sini, hari ini.

Beliau berkata suspek ketiga berusia 23 tahun pula ditahan polis Kelantan di Pasir Puteh pada pukul 2.45 pagi semalam.

Siasatan awal mendapati ketiga-tiga suspek yang mengenali antara satu sama lain dan bertugas di Melaka mengaku melakukan letupan itu untuk mendapatkan wang daripada mesin ATM berkenaan, katanya.

Beliau berkata kesemua suspek direman tujuh hari bermula tarikh tangkapan dan kes disiasat mengikut Seksyen 436 Kanun Keseksaan kerana melakukan khianat dengan menggunakan api atau bahan letupan.

Dalam kejadian Isnin lepas, rakaman kamera litar tertutup (CCTV) bank itu menunjukkan seorang lelaki yang memakai topi keledar bertutup dan jaket berwarna biru memasang sesuatu pada sebuah daripada dua mesin ATM di premis berkenaan pada pukul 3.23 pagi.

Bom dipercayai buatan sendiri itu meletup pada pukul 3.34 pagi. Ia hanya merosakkan bahagian luar mesin ATM dan gagal memecahkan peti simpanan wang mesin itu.

Suspek yang gagal mendapatkan duit daripada mesin ATM itu kemudian melarikan diri menggunakan motosikal.

- BERNAMA

Wednesday, August 15, 2012

PELAKON TANDA PUTERA TAKUT KELUAR RUMAH..!!!

Penerbit Eksekutif Pesona Pictures, Aida Fitri Buyong berkata, banyak spekulasi dan komen negatif diterima berkenaan dengan Tanda Putera adalah daripada kalangan mereka yang masih belum jelas mengenai latar cerita atau pihak belum menonton filem itu.

"Saksikan dulu filem ini sebelum membuat sebarang spekulasi dan komen yang tidak berasas," katanya pada sidang media khas di sini, hari ini.

Sehubungan itu kata Rusdi Ramli yang membawa watak sebagai Tun Abdul Razak pula berkata, filem yang dibintanginya itu tidak menceritakan perihal politik, sebaliknya mengetengahkan tema kenegaraan serta sejarah negara pada masa lampau.

"Saya langsung tidak membaca mana-mana blog atau membuka Facebook membaca kata cacian dan makian yang dilemparkan oleh pihak yang saya rasa tidak matang lantas mengkritik filem ini tanpa menontonnya terlebih dulu," katanya lagi.

Kata beliau, rententan daripada kontroversi itu dan pelbagai ugutan serta cacian yang diterima, menyebabkan ada di kalangan pelakon berasa takut untuk keluar rumah.

"Biarpun filem ini menerima tempias kontroversi, ini tidak sesekali membuatkan saya serik untuk terlibat dengan mana-mana filem yang mengetengahkan genre sama pada masa akan datang.

"Walau bagaimanapun, alhamdulillah filem ini akhirnya akan menemui penonton November depan dan diharap filem ini dapat mencatat jualan pecah panggung," katanya.

Sementara itu, Zizan Nin yang berperanan sebagai Tun Dr Ismail berkata, tidak sepatutnya sesetengah pihak terlebih emosi hanya berdasarkan trailer 90 saat itu.

"Sampai satu tahap saya digelar anjing kerajaan dan jentera propaganda kerajaan. Apa semua ini? Kami hanya berlakon serta penerbit dan pengarah hanya 'film maker'.

"Perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku kerana ini bukan naskah politik yang dihasilkan sebaliknya hanya sejarah negara yang ingin dipertontonkan kepada semua rakyat Malaysia," katanya.

Filem yang dihasilkan dengan kos RM4 juta itu merupakan filem terbitan Pesona Pictures dengan kerjasama Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) dan Perbadanan Kemajuan Multimedia.

Selain Rusdi dan Zizan, filem ini turut dibintangi Faezah Elai, Linda Hashim dan Kavitha Sidhu.

SUHAIMI BABA TIDAK AKAN TUNDUK DESAKKAN DAP..!!!


Penerbit filem Pesona Pictures, Datin Paduka Shuhaimi Baba tidak akan tunduk terhadap mana-mana desakan yang mahu filem Tanda Putera diharamkan dengan alasan ia berbaur perkauman.

Shuhaimi yang juga pengarah filem itu berkata, Tanda Putera sebenarnya menjadi mangsa politik berikutan bahang pilihan raya umum ke-13 yang dijangka bakal diadakan dalam masa terdekat.

"Saya tidak akan memotong sebarang adegan yang telah pun diluluskan oleh pihak Lembaga Penapisan Filem Malaysia (LPFM) hanya untuk menuruti kehendak individu yang tidak berpuas hati dengan filem berkenaan.

"Filem ini sudah jadi mangsa politik. Saya ingin menegaskan bahawa ia adalah hak kreativiti kami sebagai penggiat seni filem dan tidak akan tunduk dengan mana-mana desakan sekalipun. Tonton filem ini dahulu, barulah kritik," tegasnya pada sidang akhbar khas filem Tanda Putera yang diadakan di Hotel Eastin, di sini, Rabu.

Filem yang diterbitkan oleh Pesona Pictures dengan kerjasama Perbadanan kemajuan Filem Nasional (Finas) itu telah dikritik oleh beberapa pihak kononnya adegan berkaitan peristiwa 13 Mei 1969 yang dipaparkan menimbulkan isu perkauman di kalangan masyarakat berbilang kaum di negara ini.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menerusi mStar Online pada 7 Ogos lalu meminta kerajaan menayangkan filem tersebut kepada pimpinan Pakatan Rakyat (PR) untuk diteliti sebelum ditayangkan kepada umum.


Tambah Shuhaimi atau lebih dikenali dengan panggilan Shumi, tuduhan filem itu sengaja ingin mengangkat kaum Melayu berkaitan peristiwa itu juga dianggap mengarut dan ia dicetuskan untuk mempengaruhi masyarakat Malaysia agar memboikot filem tersebut.

"Kalau nak kata filem ini ada unsur politik, semestinya ia wujud kerana ia (peristiwa 13 Mei) adalah sebahagian daripada sejarah negara kita.

"Peristiwa 13 Mei merupakan latar kepada cerita utama mengapa Tun Dr Ismail yang telah bersara terpaksa menyertai kabinet semula.

"Cerita utamanya sekarang ini adalah tentang Perdana Menteri Malaysia kedua iaitu Tun Abdul Razak dan Ismail, persahabatan dan perjuangan mereka memulihkan negara daripada trauma 13 Mei." katanya.

Bagaimanapun, kata Shumi, dia belum merancang untuk menganjurkan tayangan filem itu kepada pihak yang tidak berpuas hati memandangkan ia melibatkan kos sebanyak RM15,000 untuk setiap tayangan.

Sementara itu, filem yang sepatutnya ditayangkan pada 13 September depan itu telah diluluskan penayangannya iaitu pada 15 November 2012.


Filem Tanda Putera dibarisi pelakon seperti Rusdi Ramli, Zizan Nin, Faezah Elai, Linda Hashim, Norman Hakim, Kavita Sidhu dan Riezman Khuzaimi.

- MSTAR

MB KARTUN FLINSTONE SELANGOR DIAJAK BERDEBAT..!!!


Oleh kerana pemerintahannya memperkudakan rakyat Selangor dalam memperjuangkan politik busung MB Flinstone Selangor, akhirnya terbongkar jua kegiatan menguntungkan kroni MB Kartun dengan projek jual beli tanah.

Sepatutnya MB ketinggalan zaman ni memerintah dalam zaman batu dulu, barulah kena dengan watak yang dibawa MB Flinstone sebab mengajak rakyat meminum air kolam, tasik dan air tadahan longkang-longkang daripada meminum air terawat yang telah dibersihkan.

Pemerintahan MB Flinstone ni ibarat kartun watak zaman purba yang cuma memerintah dizaman moden sekarang, amat berbeza kerana MB Kartun Flinstone ni tak dapat nak sesuaikan dirinya.

Malah tindak tanduknya macam kartun apabila mengheret rakyat Selangor sekali untuk memperjuangkan nasib zaman batunya dizaman moden ini. Akhirnya MB Flinstone Selangor ni diajak berdebat untuk menerangkan pada umum tentang pemebelian tanah yang dikatakan merugikan, dibeli berkali ganda dari harga asal.

Persoalannya, beranikah MB Kartun Selangor ni nak berdebat untuk membongkarkan berkenaan pembelian tersebut pada orang ramai..??

Pernah tengok tak MB Kartun Selangor ni goyang gerudi..??? Kali ni MB Kartun Flinstone Selangor ni dah menggigil kakinya kerena terbongkar isu ini.


Kita tengok saja MB Kartun ni membohong rakyat Selangor akan datang dengan jawapan putar alamnya sebab nak selamatkan kroni..!!!

Tee Yong cabar MB Selangor berdebat isu Talam

Oleh ASRON MUSTAPHA

KUALA LUMPUR 15 Ogos - Ketua Biro Profesional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong mencabar Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berdebat secara terbuka berhubung isu Talam Corporation Bhd. (Talam).

Tee Yong sebelum ini mendakwa wujud penyelewengan hampir RM1 bilion di sebalik usaha menyelamat hutang Talam yang dilakukan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor tetapi dinafikan oleh Abdul Khalid. - UTUSAN

PEMIMPIN DIBUANG PASAL GAMBAR NI..??


Tiba tiba ahli Parlimen Bacok Ust Nasarudin Mat Isa hentam dan sindir partinya sendiri. Buletin Utama semalam telah menyiarkan ulasan dari YB Bacok mengenai isu hudud dan beliau dengan jelas mengkritik dasar Pas yang bersekongkol dengan Dap dalam isu hudud. Beliau mahukan Pas keluar dari gabungan Pakatan Rakyat kerana dengan jelas Dap tak sokong Hudud katanya.

Diam diam tetapi berisi inilah watak Nasarudin Mat Isa berbanding dengan Hasan Jati yang terang dan agresif menyerang dan hentam Pas. Selama ini beliau mengambil sikap berdiam diri, tetapi hari ini watak ahli Parlimen Bacok ini terserlah dengan terang dan jelas beliau telah menyakiti hati ahli dan pemimpin Pas yang lain.

Dewan Pemuda Pas Kelantan menyelar Nasarudin agar menjelas pendirian beliau sama ada mahu bersama Pas atau sebaliknya dan menasihat Ustaz Nasa kerana tak layak berada dalam jemaah Pas lagi.

Sepatutnya bukan parti Pas yang kena keluar dari Pakatan Rakyat sebaliknya beliau yang patut keluar dari jemaah Pas sembur pemimpin PAS yang lain.

Menurut sumber tak rasmi beliau akan mengumumkan keluar parti dan akan menyertai Umno dalam masa terdekat.

Tuesday, August 14, 2012

SIAPA CAKAP PELAJAR MAHASISWA SEMUA KENA BAYAR HUTANG..??


Sehingga 30 Jun lepas, seramai 13,011 mahasiswa telah dikecualikan dari membayar balik pinjaman PTPTN.

Semoga ini menjadi dorongan kepada mahasiswa yang lain untuk lebih gigih belajar bagi mendapat Ijazah Sarjana Muda Kelas Pertama.

Jangan terpedaya dengan dakyah pembangkang buat fitnah, jika pelajar belajar pandai-pandai sudah pasti akan dikecualikan pembayaran hutang PTPTN. Bukankah bagus Kerajaan Pusat mendidik rakyatnya dalam bidang pengajian.

Kalau semua pelajar cemerlang, kesemuanya akan mendapat pendidikkan percuma.
There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...