PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, June 30, 2012

LACURKAN ISLAM UNTUK HAPUSKAN RASUAH..??


Apa nak jadi dengan puak-puak ni, tak habis-habis nak mencabar keimanan orang islam. Lepas satu-satu hal dibuat mereka untuk memalukan umat Islam. Kumpulan minoriti ni memang saja cari nahas.

Bila kita sebut pasal hari kekasih ataupun Valentine Day puak-puak ni melenting dan mengharamkan, tetapi dalam bab ni macam upacara menyembah ni sehingga sanggup pegang lilin. Gila..!!!

Mana puak-puak ni letak akal dan fikiran mereka..?? Sepatutnya mereka sebagai pemimpin menunjukkan akhlak dan akidah yang tidak diragui orang ramai. Ini tidak, mereka pula yang buat haru..!!!

HUKUM TAK MENGUNDI - USTAZ AZHAR IDRUS

SYUKURLAH MALAYSIA TAK SEPERTI NEGARA LAIN..!!!



Bukan nak puji Kerajaan Malaysia yang memerintah sekarang, tetapi ia adalah terbaik daripada negara lain. Walaupun ada cacat celanya, inilah dikatakan manusia. Tidak akan lengkap kerana kita bukanlah anak tuhan.

Sedangkan "Anugerah Tuhan" yang dilaungkan Wan Azizah pun pandai makan dan beri rasuah, buat benda-benda keji, kuat sangat ber "Anu" tidak kira lelaki mahupun wanita, apatah lagi bercakap bohong dan memaki hamun mengaibkan bangsa sendiri...!!!

Walaupun pemimpin kerajaan dituduh memakan rasuah tetapi kemajuan yang terbina di Malaysia ini membuatkan kita berfikir panjang kerana tiada cacat celanya seumpama LRT, jalanraya-jalanraya besar melintang patah menyusur setiap genap kotaraya, bangunan-bangunan mencakar langit seumpama KLCC dan banyak lagi.

Bukankah itu semua memberi kemudahan kepada setiap penduduk..???

Friday, June 29, 2012

PAS DAH TAK KENAL DOSA DAN PAHALA..!!!


Fuh...gila babi betul PAS la ni...!!! Buat Banner pun mesej sampai masuk syurga.

Politik dan kuasa punya hal, syurga dan nekara pun terkait sama. Apa punya gila puak PAS ni..!!

Macam tak percaya bila lihat apa yang ditulis oleh puak PAS ni, sanggup campur adukan agama dan politik maki hamun diceramah mereka.

Siap ada dosa pahala dalam politik. negara Malaysia ni dah jadi negara Islam. apa lagi yang diperjuangkan puak PAS ni..?? Cuma harta dan kuasa itu saja...!!!

WANITA BOGEL DEPAN AMBULAN HALANG LALUAN..!!?


Anggota polis terpaksa dihubungi untuk menangani seorang wanita bogel yang berbaring di depan sebuah ambulans bagi menghalang kenderaan itu membawa kekasih suaminya yang cedera ke hospital semalam. 

Zhang Shih, 38, dari Linyi, wilayah Shandong di timur China melanggar jirannya, Wang Lu dan anak perempuannya berusia empat tahun ekoran berang wanita itu mempunyai hubungan dengan suaminya.

Namun, ketika petugas khidmat kecemasan tiba, dia melakukan apa saja yang boleh bagi menghalang dua beranak itu mendapatkan rawatan walaupun selepas polis mengacukan pistol ke arah tubuh bogelnya.

“Dia menghalang semua orang daripada memberikan bantuan,” kata jurucakap polis. “Kemudian apabila ambulans tiba, dia menanggalkan pakaiannya dan berbaring di depan kenderaan itu bagi menghalang ia membawa mangsa ke hospital,” katanya.

WANG yang cedera terbaring di jalan selepas dilanggar Zhang, manakala seorang petugas mengangkat anaknya yang parah.

Zhang yang berang didakwa melanggar Wang dan anak perempuannya dengan keretanya selepas bertengkar dengan suaminya mengenai kecurangan lelaki itu.

Menurut polis, ibu dua anak itu kemudian berdiri mengawal dua mangsa yang cdera parah itu bagi menghalang sesiapa pun menawarkan bantuan kecemasan kepada mereka.

Dia juga dituduh menumbuk seorang petugas paramedik yang merawat anak perempuan Wang menyebabkan petugas terbabit membiarkan kanak-kanak itu yang kemudian mati akibat kecederaan dialami.

Zhang yang juga seorang guru sekolah rendah kini berdepan dengan tuduhan membunuh, kata pendakwa raya. Sekiranya disabitkan bersalah dia mungkin berdepan hukuman mati. “Ini bukan jenayah mengenai cemburu.

Dia menghalang dua mangsa menerima rawatan perubatan selama hampir setengah jam,” kata pendakwa raya. - DM - BEIJING

Thursday, June 28, 2012

CUBA BEZAKAN GAMBAR PEMIMPIN NI..!!!


Siapakah ulama yang pandai berlakon zaman kini..??

Siapakah yang patut memenangi anugerah pelakon terhebat...???

Siapakah yang depan tunjuk baik sebaliknya dibelakang mata rakyat buat benda yang boleh memalukan dirinya..??

Siapakah yang masih tak sedar dirinya sebaliknya hebat mengutuk orang lain di ceramahnya..??

Puak apakah itu..??

MEMBONGKAR PERANGAI NIK AZIZ...!!!


PADA suatu ketika dulu, semasa menjelang dan selepas PRU-10 (tahun 1999), Nik Aziz Nik Mat mencabar Perdana Menteri ketika itu Tun Mahathir Mohamad supaya meletakkan jawatan Perdana Menteri kerana didakwanya Mahathir sudah tua dan nyanyuk, sentiasa uzur.

Nik Aziz kata lagi, jika Mahathir letak jawatan pada hari ini, esok ambo (saya) pula letak jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan. Mahathir telah letak jawatan pada tahun 2003. Hingga ke hari ini pun, sudah lebih 9 tahun Mahathir letak jawatan, Nik Aziz masih belum letak jawatan lagi walaupun sudah tua dan nyanyuk seperti apa yang dia pernah kata kepada Mahathir dahulu. 

Ada ulama-ulama berpendapat, di antara orang-orang fasik ialah orang- orang yang suka berjanji tetapi tidak suka menunaikannya, atau sanggup memegang amanah tetapi tidak berpegang kepada amanah itu. 

Sebenarnya ajaran agama yang boleh dikategorikan sebagai sesat yang dibawa oleh penceramah dan penyokong Pas ialah dikatakan jika orang-orang itu mati dalam UMNO maka dia akan dimasukkan ke neraka.

Jika orang-orang kita mati dalam Pas akan dimasukkan ke syurga. Bab mati ini, harap-harap kita akan mati dalam Islam sahajalah, dan mati dalam keadaan beriman kepada Allah SWT. Sesetengah Mat Rempit pun ada berkata bahawa mereka juga akan dimasukkan ke syurga jika mati kemalangan semasa merempit kerana 'mati di jalan yang lurus'.

Dalam al-Quran ada ayat menyuruh kita berbuat baik, jangan berbuat jahat dan terus beribadat kepada Allah. Dalam al-Quran juga ada ayat menyuruh kita berlumba-lumbalah membuat kebaikan. Setelah berakhirnya PRU DUN Sarawak Ke-10 pada 16 April 2011 yang lalu, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali telah mengeluarkan kenyataan sombong bahawa BN kehilangan banyak kerusi DUN di Sarawak.

Kenapa pula beliau tidak sebut yang Pas langsung tidak menang apa-apa kerusi DUN? Sebelum itu ada seorang pemimpin Pas Sarawak berkata, penyertaan Pas dalam PRU DUN Sarawak adalah untuk berdakwah.

Pelik bunyinya..!!! Namun orang Islam Sarawak menolak Pas secara baik. Tetapi Nik Aziz sakit hati dan mengeluarkan kenyataan "orang Sarawak bodoh pakai cawat". Dulu Nik Aziz ada berkata kepada orang di Tenang, Johor yang menolak Pas dalam PRK DUN N5 Tenang sebagai "orang Arab Jahiliah".

Nik Aziz sudah tua, sebaik-baiknya bercakaplah elok-elok sikit melambangkan kita ini ulama, berimej Islam yang tinggi melalui pakaian serban, berjubah dan berjanggut. Ini tidak, tua-tua pun mulut masih jahat dan sewajarnya malulah kepada generasi muda.

Harap Nik Aziz boleh faham suara daripada tulisan orang muda ini. Pada tahun 1990 selepas Nik Aziz mengangkat sumpah sebagai MB Kelantan, kenyataan pertama yang dikeluarkan oleh Nik Aziz ialah perempuan tidak boleh bekerja malam di Kelantan.

Semua pemimpin Pas sokong. Persoalannya, bagaimana pihak hospital kerajaan atau klinik swasta yang semua doktor wanita atau jururawat wanita tidak bekerja malam untuk menghadapi ibu hendak beranak..?? Adakah doktor lelaki atau pembantu hospital lelaki yang perlu ditugaskan menyambut kelahiran itu.??

Atau adakah kita meminta dan menyuruh ibu tersebut tunda beranak hingga ke pagi esok.?? Selepas itu Nik Aziz kata perempuan cantik tak perlu kerja kerana perempuan cantik akan dilamar segera dan boleh berkahwin.

Tetapi di pejabat MB, TMB, Exco-Exco semuanya terdiri daripada wanita-wanita cantik belaka. Nik Aziz juga ada berkata bahawa orang perempuan tidak boleh jadi pemimpin tetapi hari ini dibolehkan pula. Ramai wanita di kalangan Muslimah Pas menjadi calon PRU atau PRK dan ada yang dilantik menjadi Exco Kerajaan Negeri Kelantan.

Hukum Islam atau Fatwa yang keluar daripada mulut Nik Aziz itu sentiasa berubah-ubah mengikut seleranya dan dengan itulah maka ramai orang berkata, Pas itu adalah sebuah parti politik yang membawa ajaran yang berubah-ubah.

Orang bukan Islam yang makan daging 'kz' 3 kali sehari dinobatkan sebagai Khalifah Umar Abdul Aziz. Tak logik langsung. Orang-orang UMNO punya satu kiblat dengannya dikatakan kafir kerana tidak menyokong partinya dan bermacam- macam lagi. Kita tidak boleh berpecah-belah dalam agama kerana ini memang ada larangan daripada Allah.

Rujuk al-Quran Surah Al-An'Aam Ayat 159 dan ikrar kita di ayat seterusnya, Ayat 160 hingga 163. Nik Aziz juga pernah berkata bahawa beliau tidak minta pun dilahirkan sebagai orang Melayu. Nik Aziz juga ada berkata bahawa Islam tolak kebangsaan. Kata-kata Nik Aziz itu seolah-olah dia menentang penciptaan Allah kepadanya.

Dalam al-Quran ada satu surah bernama 'Pencipta' iaitu Surah Faatir. Surah Faatir Ayat 1 ada menerangkan penciptaan Allah. Adakah Nik Aziz tidak membaca al-Quran.??

Adalah menjadi hak Allah untuk mencipta sesuatu. Allah cipta kita sebagai orang berbangsa Melayu, Jepun, Bugis dan bangsa-bangsa lain. Di Kelantan Nik Aziz sebagai MB, ada sebuah jabatan kerajaan negeri bernama Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan, adakah itu bukan kebangsaan.

Di negeri sendiri pun ada unsur-unsur Kebangsaan. Seorang Exco baru Selangor daripada Pas pun memegang Exco yang ada kaitan dengan Kebangsaan..!!!

TAHUKAH ANDA MENGAPA PENJARA PUDU DITUTUP..??



FAKTA YANG MENGEJUTKAN..!!! Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. Hanya boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja... Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat satu bilik dipanggil "Bilik Terakhir".

Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup. Dinamakan "BILIK TERAKHIR " adalah kerana dulu ia merupakan bilik kediaman terkahir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung..

Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi perlakuan kerana menyesali Kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka.

Menurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara2 sayu meminta tolong, suara orang menangis dan bermacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut.

Tak kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan kambing keluar semula. Ramai bomoh dan pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara2 yang sering kedengaran diwaktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung.

Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan "Bilik Terakhir" itu. Ketika sedang berkawal kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut.

Ia cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu. Sedang ia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju kearah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa harian bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu.??

Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu. Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar-samar itu sambil meninjau-ninjau didalamnya jika terlihat akan kambing tadi.

Apabila sampai je ke dalam gua tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dalamnya. Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata, "Heyyyyyy manusiaaa. Jangan awak sentuh harta itu.

Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa " "Ahmad Albab yang punyaaaaaa" Ha Ha Ha Ha Ha "Yaaaaaaa, Ahmad Albab yang punyaaaaaa ...

Tahniah kerana minat membaca...!!! Hehehe...

Wednesday, June 27, 2012

PAS DAH MULA LUPAKAN HAL NI..!!!



Oleh kerana PAS termimpi-mimpikan ke PutraJaya walaupun pernah dimaki hamun kroni mereka pembukaan PutraJaya adalah satu pembaziran, mereka terlupa akan janji-janji manis yang dibuat mereka masih tak ditunaikan lagi.

Janji hanya sekadar janji, jangan cakap PAS tak punyai duit, kerana Kerajaan Pusat BN tetap menyalurkan wang peruntukkan kepada kerajaan PAS sehingga nilainya mencecah jutaan ringgit Malaysia. Persoalannya dimanakah perginya hilang duit tersebut..???

Satu sajalah yang paling ketara dan nampak sangat sehingga lebih 20 tahun pun masih tak selesai lagi adalah sumber air yang dibekalkan kerajaan PAS kepada rakyatnya. Tak disuling dan tak dirawat sebaiknya dan dah macam teh tarik warna air yang keluar dari paip setiap rumah rakyat Kalantan.

Beratus juta dah kerajaan Pusat BN salurkan kepada kerajaan Nik Aziz untuk memperbaiki kelemahan mereka menyediakan air yang jernih dan bersih untuk setiap rakyat Kelantan, tetapi yang hairan masalah tersebut masih tak diselesaikan lagi sehingga kini.

Dimanakah hilangnya duit yang telah disalurkan..?? Ada hati nak mintak royalti minyak untuk Kelantan..??

Tak pasal-pasal dah dapat duit royalti tersebut nanti, apa pun tak dibuat demi kebaikan rakyat Kelantan..!!!

Duit tu pula hilang ghaib emtah kemana arahnya, bukan rasuah tapi ghaibkan duit tu tak salah kata Nik Aziz...!!!

SINGAPORE MEMANG KURANG AJAR DAN BIADAP.!!!



Jika kita menakrifkan Singapura sebagai seorang manusia, maka ia pastinya seorang manusia yang paling busuk hati di dunia ini. Sejarah penubuhan negara tersebut iaitu dengan keluar dari Malaysia juga, menyaksikan yang negara itu ditubuh atas dasar khianat, angkuh, perkauman dan pentingkan diri sendiri.

Akibat penubuhan yang tidak berasaskan niat yang baik, Singapura mempunyai sikap ‘paranoid’ yang kronik iaitu sentiasa menyimpan syak wasangka dan memusuhi Malaysia. Sikap ‘paranoid’ berlebihan inilah yang menyebabkan ruang angkasa Malaysia sering diceroboh mereka.

Malah, bukan kita tidak tahu bahawa agen-agen mereka sentiasa bergerak cergas mengumpul maklumat dan memerhati pergerakan dan perkembangan negara ini.

Walaupun Malaysia menghulurkan tangan persahabatan dan sering mengajak untuk bekerjasama dan menjunjung sifat sefahaman serta toleransi dalam menangani masalah-masalah yang membabitkan kedua-dua negara seperti perairan, ruang udara serta bekalan air mahupun dalam isu jambatan bengkok, tetapi huluran tangan Malaysia sering disambut dengan sepakan kaki sahaja oleh Singapura.

Kini, Singapura semakin kurang ajar apabila mula campurtangan dalam urusan politik negara. Ini dilakukan dengan menyelinap masuk melalui aktiviti-aktiviti yang didalangi pembangkang yang bertujuan untuk melemahkan kerajaan.

Antaranya, Singapura telah menghantar wakil ke perhimpunan BERSIH 3.0, dan Himpunan Hijau yang menentang Lynas. Agen-agen mereka yang dikenal pasti bukannya ke perhimpunan tersebut untuk memerhati tetapi turut berdemonstrasi bagi memburukkan imej dan mengsabotaj ekonomi negara ini.

Amat kurang ajar sekali apabila antara yang agen yang dihantar untuk menyertai himpunan ini bukanlah orang-orang biasa atau rakyat marhaen tetapi terdiri dari diplomat-diplomat negara mereka, seperti:

1. Regina LOW Kay Yin (regina_low@mfa.gov.sg), First Secretary (Political) yang turut memakai baju kuning BERSIH 3.0.

2. Philomena AW Li Fen (philomena_aw@mfa.gov.sg), First Secretary (Political).

3. Ariel Eunice TAN Hwi Tiang (ariel_tan@mfa.gov.sg), Deputy High Commissioner and Counsellor.

Bagi sebuah negara yang mendabik diri sebagai negara maju, tindakan tidak bertamadun iaitu tidak menghormati jiran dan tidak tahu batas-batas hubungan diplomasi membuktikan betapa busuk dan buruknya hati perut dan perangai Singapura.

Maka tidak hairanlah Singapura digelar Yahudi Asia kerana hati perutnya yang busuk, biadap serta angkuh.

Jika anda mengorek punca kenapa kaum Yahudi di laknat dan kenapa mereka dihalau lebih 70 kali sepanjang sejarah bangsa mereka di dunia ini, anda akan dapati bahawa secara umumnya, (walaupun bukan semua), kaum Yahudi terkenal dengan busuk hati, angkuh, biadap dan pentingkan diri juga.

Lee Kwan Yew dalam bukunya "From Third World to First: The Singapore Story 1965-2000” pernah mendedahkan bahawa tentera Singapura diasaskan oleh tentera Israel.

Beliau menulis, “misi ketenteraan Israel diketuai oleh Yaakov (Jack) Elazari, ketika itu berpangkat kolonel, kemudian dinaik pangkat ke brigadier jeneral. Setelah meninggalkan tentera,beliau menjadi penasihat tentera Singapura”.

Hubungan akrab Singapura dengan Israel ini dengan sendirinya menjelaskan kenapa Singapura tidak senang dengan Malaysia sebuah negara Islam yang maju dan berpotensi, yang menjadi jirannya yang sabar dan setia.

Sikap kurang ajar Singapura tiada batasnya. Baru-baru ini, terdedah lagi bagaimana Singapura merancang untuk ‘menceroboh’ pilihanraya negara ini. Ini dilakukan dengan melatih beberapa wakilnya untuk menyertai pilihanraya dan semestinya dengan tujuan untuk menjatuhkan kerajaan parti memerintah untuk digantikan dengan parti anak didiknya iaitu DAP, dengan kerjasama dua ekor keldai iaitu PAS dan PKR.

Sebagai musuh azali, tidak mustahil Singapura mempunyai pelan yang jauh lebih besar terhadap Malaysia. Menyertai demonstrasi dan menceroboh pilihanraya adalah Pelan A. Justeru, jangan sekali-kali kita terlepas pandang bahawa mereka pasti telah melakarkan Pelan B dan seterusnya sekiranya percubaan menakluk Malaysia melalui Pelan A tersebut gagal. 

Sebelum ini, Wikileaks pernah mendedahkan bagaimana pemimpin Singapura merendah dan menghina hampir semua pemimpin dunia lain melalui perbualan sulit yang dirakam. Namun, Singapura langsung tidak terasa malu, jauh sekali meminta maaf.

Maka, kita yakin bahawa Singapura akan mengambil sikap jelik yang sama dalam isu campurtangan dalam politik Malaysia ini. Seperti seorang manusia yang tidak pernah dididik dengan adab sopan serta nilai-nilai murni kemanusiaan, Singapura hanya akan mengambil sikap selamba walaupun sikap dan rancangan jahat mereka telah terdedah luas.

Apa yang pasti, Lee Kwan Yew tentu merasa megah melihat bagaimana negaranya menjadi negara paling biadap dengan diplomat-diplomat yang amat kurang ajar sekali. Jika beginilah sikap Singapura, maka Malaysia wajib berpegang kepada pepatah iaitu ‘buat baik berpada-pada’ apabila berurusan dengan Singapura kerana Singapura telah berbuat jahat kepada kita, bukannya sekali - tetapi berkali-kali.

Diharap kerajaan akan mengambil tindakan sebaiknya dalam menghadapi ancaman negara jiran ini. Harapan kita juga agar rakyat akan semakin membuka mata dalam membuat pilihan antara parti yang mendapat bantuan Singapura, dengan parti pemerintah yang tegas mempertahankan kedaulatan agama, bangsa dan negara.

PAS DAH MULA CEMBURU ARTIS NI MASUK UMNO..!!!



Apabila ada artis masuk PAS mulalah nasib artis tu merundum macam dah terkena satu bala ataupun sumpahan tradisi PAS.

Malap saja selepas artis tersebut menyertai PAS, kalau dapat hasil pun, semuanya datangnya dari hasil berceramah bersama Puak PAS, sering meminta derma daripada orang ramai yang datang mendengar ceramah.

Kemudian sedikit hasil dari kutipan derma itu diberikan kepada artis tersebut mengikut jumlah penonton yang menderma. Banyak kutipan, banyaklah artis tu dapat..!!!

Kalau kurang penonton kenalah cakap saya berceramah kerana Allah Taa'la, jika tidak malu nanti..!!!

Tetapi jika artis masuk UMNO, tak perlu nak berceramah-ceramah. Itulah kelebihan yang ada untuk artis jika menyertai UMNO BN, sungguh senang cuma isi borang UMNO dan pangkah BN semasa undi.

Semuanya senang dengan UMNO..!!! Jika dinilaikan, sudah tentu ramai artis bakal menyertai UMNO dari PAS yang sumbang dalam semua strategi rancangan mereka.

Andainya dahulu PAS riak dan takbur kononnya Amy Search bakal menyertai mereka, tetapi sekarang Nik Aziz menangis apabila Amy Search sendiri tak menyokong perhimpunan haram Bersih 3.0 yang lalu.

Tuesday, June 26, 2012

22 PERKARA YANG HARUS RAKYAT KELANTAN SEDAR..!!!



Rakyat sebenarnya kurang bersetuju pendekatan BERDEMOSTRASI, BERPIKET dan Himpunan Jalanan silih berganti dalam menyuarakan TUNTUTAN dan DESAKAN.

32 NGO mengerah ribuan pengikut MENENTANG dan MENUNTUT untuk TGNA sebagai Menteri Besar dan KERAJAAN PAS bertanggungjawab akan segala kepincangan dan kelemahan dalam 22 tahun pentadbiran KERAJAAN GULA-GULA.

Ini manifestasi RAKYAT KELANTAN yang merujuk tindakan TGNA yang sanggup merasuah dan menaja pengikutnya untuk tunduk dan mengikut telunjuk AMBIGA dan CINA DAP untuk berdemostrasi, Inikan pula HIMPUNAN SEDAR yang diketuai oleh orang-orang ISLAM dan Pemimpin NGO Rakyat Kelantan.

Mungkin ada kepentingan akan DESAKAN kumpulan-kumpulan ini untuk BERHIMPUN 26hb Jun dan takkanlah orang yang dianggap oleh TAKSUB-TAKSUB PAS yakni 'paling Berilmu dan Paling Islam' seperti TGNA ini untuk turut sama menaja himpunan SEDAR nanti, lagikan AMBIGA dan CINA DAP, TGNA boleh sokong, inikan pula sejumlah RAKYAT KELANTAN yang inginkan penjelasan.

Namun, demostrasi bukannya penyelesaian terbaik ISU KELEMAHAN PENTADBIRAN Kerajaan GULA-GULA PAS.

Cuba nilaikan sebaiknya...!!!!

PERBEZAAN KETARA ANTARA PR DAN BN..!!!



Inilah perbezaan yang amat ketara dan nampak sangat, kalau rakyat tak nampak juga memang bodoh dan benak tak boleh berfikir kerana otak terlalu kecil tak boleh nak fikir panjang..!!!

Benda sebegini pun tak leh nak fikir, dah terang takkan nak bersuloh lagi..??

Pencacai PR semua Akal lembu....!!!

AZIZAN MB KEDAH LETAK JAWATAN




PEREMPUAN MISTERI ANWAR TAMPIL BUAT PENAFIAN..!!!



Perempuan Misteri yang dikatakan ada hubung kait dengan Anwar tampil berikan penjelasan bagi membantu  Ketua Pembangkang memulihkan lagi sokongan rakyat terhadapnya. Beliau cuba untuk memutarkan cerita yang telah dibongkarkan Ummi Hafilda.

Tetapi perempuan Misteri ni akhirnya kantoi dengan jawapan tambahan yang telah dibuat olehnya...!!!

Zaliah mendakwa memiliki aset berbentuk wang tunai dan hartanah berjumlah RM100 juta hasil daripada perniagaan lumba kuda yang dijalankannya pada akhir 1990-an.

Menurutnya, bagaimanapun kesemua asetnya bertukar hak milik semasa beliau ke Dubai untuk melupakan kesedihan ekoran kematian anak lelakinya pada Januari 2000.

"Seminggu semasa berada di sana (Dubai), pegawai Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) membuat serbuan di rumah saya dan menyita 10 buah peti besi di Bukit Jambul, Pulau Pinang mengandungi wang tunai, barangan kemas dan dokumen penting.

"Pada masa sama, saya dinasihatkan oleh peguam supaya tidak pulang sehinggalah setahun baru saya pulang ke tanah air namun mendapati semua aset termasuk wang tunai berjumlah RM26 juta di dalam bank telah dipindah milik," jelasnya.

Beliau berkata, harta-hartanya yang lain termasuk empat buah rumah di Pulau Pinang bernilai kira-kira RM3.68 juta. Katanya, pada masa itu beliau turut diburu Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) berkaitan dengan cukai pendapatan berjumlah lebih RM50 juta hingga beliau diisytiharkan muflis tidak lama selepas itu.

Sementara itu, Ummi Hafilda ketika dihubungi memberitahu, beliau tidak pernah mendakwa mengenali Zaliah secara peribadi. Katanya, pendedahan yang dibuat adalah bertujuan semata-mata mahukan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat kaitan antara wanita berkenaan dengan Anwar.

"Ini bukan isu kenal atau tidak kenal. Saya sendiri tidak pernah mendakwa bahawa saya mengenal perempuan berkenaan (Zaliah) secara peribadi.

"Pendedahan yang saya lakukan itu bertujuan untuk membantu siasatan SPRM berhubung kes pemilikan akaun induk bernilai RM3 bilion oleh Anwar.

Saya telah serahkan bukti dan sekarang tugas SPRM menyiasat apa kaitan, hubungan atau penglibatan perempuan itu dengan Anwar," katanya.

Bayangkan berapa banyak harta perempuan misteri ni..??? Kaya gila babi.. dimanakah datang duit tersebut..?? KBC tak cakap pasal seks Anwar, tetapi macamana perempuan misteri ni boleh kaya raya..??

Dari manakah sumbernya..???

Monday, June 25, 2012

AKHIRNYA BOB LOKMAN MASUK HOSPITAL KERAJAAN



Setelah sekian lama, merata tempat siang malam Bob Lokman berceramah kutuk kerajaan, bantai KERAJAAN kata tak betul, haram, zalim dan sebagainya.

Akhirnya BOB LOKMAN masuk hospital kerajaan juga..!!!




Siapa yang haram dan siapakah yang haram jadah ni..???

Bob lokman pernah mengatakan masuk Hospital Kerajaan tu pun haram, tetapi akhirnya dah takda tempat lain juga nak mengadu...Hospital kerajaan juga Bob Lokman pergi.

Haram tang mana ni Bob..???

Sunday, June 24, 2012

SI KITOL PEMBOHONG DAN SI NYANYUK...!!!



Apa yang betul si Kitol Anwar cakap, pasal kepimpinan Kerajaan Pusat banyak makan rasuah ke..?? Tetapi yang membolot dan bawa keluar duit kerajaan adalah si Kitol Anwar yang cerdik menggelapkan duit Rakyat sampai berbilion sewaktu jadi TPM dulu.

Rasuah bagi orang lain duit untuk mendapatkan sesuatu, tetapi gelapkan duit rakyat sehingga berbilion takpa ka..?? Rasuah salah besar, tetapi gelapkan duit rakyat takpa pula..!!!

Mana pergi otak pencacai PR..?? Bodoh mengalahkan Lembu..!!! Jika ikut Nik Aziz Nikmat dah nyanyuk sangat, macam tak boleh nak berfikir panjang. Ataupun nafsu serakah untuk berkuasa dah menguasai dirinya sehingga sanggup lacurkan agama Islam.

Wahai Nik Aziz kenapakah di kau tak bersuara dan mempertahankan kegunaan "Allah" dalam buku Bible Kristian, kenapakah perkara ini bebas berlaku termasuk pelaksanaan murtad di Selangor yang menjadi-jadi kebelakangan hari ni tak mendapat tentangan dari mu wahai Nik Aziz..??

Anwar pula rembat duit rakyat tak salah ke wahai pencacai PR..?? Si kitol Anwar yang tidak jujur dan tak amanah, macamana orang sebegini diangkat sebagai ketua untuk menjadi pemimpin..??

Dah lah tak amanah, kaki rembat duit rakyat serta kuat seks pula..!!! Bila Azizah nak tunjuk Jam Omega, sampai la ni tak tunjuk-tunjuk. Ataupun tengah tempah Jam Omega, tetapi sehingga hari ini tak siap-siap lagi..??

Tak payah donggeng lah Wan Azizah, jam Omega yang tertinggal sebagai bukti si Kitol Anwar lakukan hubungan seks dengan China Doll yang dah mengaku dibayar RM3000 berada di tangan pihak polis..!!!

Parti pun parti anak-beranak, maka satu keluargalah nampaknya jadi penipu..!!! Lagi satu janganlah tengok rumah Nik Aziz, cuba tengok rumah anak menantunya. Masyaallah besar macam Istana..!!!

Saturday, June 23, 2012

JASA NIK AZIZ HASIL DARI 600 JUTA..!!!



Ini dia Jasa Nik Aziz selama 22 Tahun jadi Menteri Besar, memecah-belahkan umat Islam, mengkafirkan saudara seagama, penghalang perpaduan Melayu dan Islam, Negeri serambi Mekah yang sentiasa mundur dari dulu sehingga sekarang tiada bezanya.

Hanya sebuah masjid sahaja yang mampu dibina. Rakyat kelantan pula merempat mencari rezeki di negeri orang..!!!!

Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata sejak mengambil alih teraju pentadbiran negeri itu pada 1990, beberapa nama tokoh diabadikan pada nama jalan atau tempat di negeri itu.

"Selain memberi penghormatan kepada tokoh berkenaan, langkah itu juga dapat memberi pengetahuan dan sejarah kepada generasi muda mengenai peranan yang dimainkan oleh tokoh tersebut kepada masyarakat terdahulu, malah dapat mengangkat martabat dan jasa mereka kepada negara," katanya pada majlis ulang tahun ke-75 jubli intan Sekolah Menengah Maahad Muhammadi Perempuan, di sini hari ini.

Pada majlis itu, beliau dianugerahi Tokoh Jubli Intan sempena sambutan ulang tahun ke-75 sekolah agama itu. Nik Abdul Aziz berkata, beberapa tempat ditukar dengan nama baru, seperti Pasar Pusat Buluh Kubu ditukar kepada Pasar Besar Siti Khadijah sebagai mengenang tokoh usahawan wanita di zaman Rasulullah S.A.W, Jalan Hospital kepada Jalan Abdul Kadir Adabi dan Jalan Pekeliling kepada Jalan Long Yunus dan Jambatan Tok Kenali.

Beliau kesal kerana ada pihak yang mempersendakan cadangan supaya Majlis Perbandaran Kota Baharu (MPKB) menamakan sebatang jalan di kawasan pihak berkuasa tempatan itu sebagai Jalan Tok Guru, kononnya untuk mengaitkan namanya sebagai pemimpin kerajaan negeri itu.

Sekadar tukar nama-nama jalan sahaja jasanya..!!! KBC pun boleh buat sekadar keluar duit beli signboard nama jalan.

Apa kata Lorong Haji Taib tukar nama kepada Lorong Nik Aziz..!!! Bagus tak..???

KEJAMNYA KERAJAAN UMNO..!!!



Bukti kezaliman 42 tahun UMNO dari tahun 1970 sehingga 2012...!!! Di bawah ini merupakan nukilan seorang pelajar perempuan dari Universiti Utara Malaysia yang terlalu kesal dengan kerajaan Malaysia.

KBC akan senarai kan satu per satu.

-Pendapatan kasar Negara tahun 1970 RM12.75 billion sekarang RM830 billion.
-Pendapatan Per Kapita tahun 1970 RM1,070 sekarang RM29,225.
-Kadar Kemiskinan tahun 1970 – 49.3% sekarang 3.8%
-Bilangan sekolah tahun 1970 – 5,109 buah sekarang 10,019 buah.
-Bilangan universiti tahun1970 – 3 buah sekarang 59 buah
-Bilangan Hospital tahun 1970 – 126 buah sekarang 376 buah
-Purata Jangka Hayat tahun 1970 - 63.6 tahun sekarang 74.1 tahun
-Pelaburan asing tahun 1970 – RM212 juta sekarang RM32.9 billion.
-Populasi tahun 1970 10.9 juta sekarang 28.4 juta
-Kematian bayi bagi setiap 1000 kelahiran hidup tahun 1970 - 39.4 orang sekarang cuma 7 orang
-Jumlah subsidi setahun RM33 billion.

Bermakna setiap rakyat mendapat secara purata RM7,560 setahun subsidi seorang, tua muda dan pelbagai kaum. Itu belum masuk BRIM, KRIM, PRIMA, BBIM, KARISMA, KlIM, SLIM, SARA1, Menu Rakyat, whoaaa...letih tangan mahu taip.

NKRA..7 bidang keberhasilan KBC tak mahu tulis. Terlalu banyak... lu orang cari sendiri..!!!

Dari sudut sukan, Petronas F1, LIMA, Le Tour De Langkawi, Monsoon Cup, Sukan Komanwel, CIMB Asia Pacific Golf, Maybank Malaysia Open Golf. GLC spt Tabung Haji , Felda , Felcra , PNB, , PERKIM , KLCC, Penang Bridge, KLIA, Putrajaya, Plus Highway , Telekom, TNB, POS Malaysia, Maybank, CIMB, Proton, Perodua, Modenas, Petronas dan puluhan lagi hasil kerajaan diterajui Kerajaan BN. 

Ditubuhkan pulak Baitulmal, Mahkamah syariah , Pusat tahfiz, Universiti Islam, PERBANKAN ISLAM, wujudkan sekolah khas untuk anak yatim , Rumah anak-anak yatim, rumah warga emas, bantuan kepada fakir miskin , subsidi baja kepada petani , subsidi diesel kepada nelayan woooo ...jahat sungguh Kerajaan BN..!!!

Ahli tetap OIC , Salurkan bantuan kepada Mujahideen Bosnia , Mujahideen Afghanistan , beri bantuan kepada jabatan agama Bosnia [melatih dan mengajar mufti ] , wooooooo ... sungguh kejam Kerajaan UMNO ni, pehhh, kezaliman yang melampau-lampau.

Itu sebab satu dunia sudah cakap, BN kerajaan paling berjaya didalam dunia..!!!

KBC tidak akan menghina org yang buruk.. kita hina org yang bagus... kita makan burger 2 bijik setiap sorang sampai kenyang, kita salahkan UMNO... kenapa kalo makan mesti kenyang... cubala kalau lepas makan kita kesejukan ke..??? Kita dah boring asal makan kenyang.

Ya Allah kejamnya kerajaan BN........ takutnya aku, badan aku ni sampai kering kontang la UMNO tak bagi makan.... duduk pun tak bebumbung, tidak sekolah anak-anak aku, UMNO tak pernah buat sekolah, yang ade pun untuk anak-anak UMNO aje, yang dapat Bonus pun geng-geng UMNO aje, yang dapat durian runtuh pun orang-orang UMNO aje, yang dapat kerjapun cuma orang-orang UMNO jer… memang kroni betul la.... kenapa KEJAM sangat nihhh.....!!!!

Semua salah UMNO kejam sangat kerajaan UMNO ni..!!!

Pencacai PR memang tak faham...sebab dia orang punya otak banyak kecik..!!!

Kalau motor itu CC banyak kecik serupa itu Honda C70..!!!

ANWAR CARI PEREMPUAN LAGI..!!!



Anwar Ibrahim dipercayai berusaha mengesan wanita misteri yang dikaitkan dengan bukti baru bagi menyokong tuduhan beliau memiliki akaun luar biasa berjumlah RM3 bilion sejak mereka terputus hubungan beberapa tahun lalu.

Ahli perniagaan, Ummi Hafilda Ali berkata, Anwar mempunyai hubungan rapat dengan wanita terbabit dan banyak kisah di sebalik tabir berlaku antara mereka berdua.

Menurut beliau, wanita berkenaan hidup diselubungi kemewahan semasa masih rapat dengan Anwar, namun, beliau sentiasa dalam ketakutan selepas hubungan itu berakhir.

‘‘Saya difahamkan Anwar mahu menuntut semula semua harta yang telah diberikannya kepada wanita misteri itu. - UM

Bagi orang Pakatan PR yang sering tutup mata dan telinga tentang kes-kes Anwar, seharusnya mereka ini sedar siapakah pembohong negara yang sebenarnya.

Dalam kes kali ini yang dibongkarkan Ummi Hafilda ia melibatkan jumlah duit yang banyak sewaktu Anwar masih rapat dengan perempuan misteri tersebut. Persoalannya kenapakah Anwar memberi perempuan tersebut duit yang banyak..??

Kenapakah tidak disimpan duit itu dengan ahli keluarganya sendiri, ataupun Anwar memang ada skandal dengan perempuan misteri itu, ataupun memang sengaja merahsiakan perkara tersebut daripada keluarganya sendiri. Apakah muslihat Anwar sebenarnya..??

Persoalannya mengapakah Anwar bertindak demikian, adakah wang tersebut hasil duit haram..?? Dari manakah datangnya duit itu..??

Pendedahan terbaru oleh bekas Pengarah Siasatan Badan Pencegahan Rasuah (BPR), Datuk Abdul Razak Idris mengatakan bahawa Anwar sendiri meminta untuk membuat akuan bersumpah bagi menutup kes berkenaan.

Perkara ini telah membuktikan penyalahgunaan kuasa Ketua Pembangkang itu ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri satu ketika dahulu. Siasatan secara mendalam perlu dilakukan dan tidak boleh mengharapkan kepada siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semata-mata memandangkan ia melibatkan jumlah wang yang sangat besar.

Pendedahan terbaru ini memang amat mengejutkan semua rakyat Malaysia. Ia juga merupakan bukti akuan bersumpah menyatakan kes berkenaan telah selesai sebenarnya dibuat atas permintaan Anwar sendiri. 

Dicadangkan agar Suruhanjaya Siasatan Diraja ditubuhkan segera bagi menyiasat perkara ini, agar semua rakyat tahu dari mana datangnya wang RM3 bilion itu dan ke manakah duit itu disalurkan, kepada kroni atau siapa..???

Jika ia adalah duit rakyat yang salah digunakan Anwar sewaktu menjadi TPM dulu, Anwar diibaratkan perompak yang telah merompak kewangan negara. Lebih tepat lagi Anwar dah gelapkan duit rakyat Malaysia sewaktu berkuasa dulu.

Friday, June 22, 2012

INILAH SEBAB ORANG GELAR PAS PARTI AJARAN SESAT...!!!!



Sesungguhnya orang-orang yang kafir sesudah mereka beriman, kemudian mereka bertambah kufur lagi, tidak sekali-kali akan diterima taubat mereka, dan mereka itulah orang-orang yang sesat. (A-li'Imraan 3:90)

Jika matlamat PAS menghalalkan cara demi undi, gambar dibawah ni pun akan dihalalkan oleh puak PAS...




Jika sembahyang tengah jalanraya yang kotor pun sambil memakai kasut sewaktu berdemo tak dibantah oleh puak ulamak PAS, apatah lagi sembahyang seperti diatas.

Agama Islam dilacurkan puak PAS demi matlamat menuju PutraJaya..!!! Dulu dok kutuk PutraJaya, la ni nak menuju PutraJaya pula. apa punya lahabau puak PAS ni.

Otak depa semua dah dibontotkan oleh Ketua peliwat negara yang sekarang krisis Jambu lama Azmin mengarah jambu baru Anwar iaitu Rafizi pakar lembu dibuang jauh-jauh dari mendekati buah hatinya.

Pas sekarang dah bertuankan Anwar Peliwat bukanlah berpandukan Nik Aziz lagi, sebab beliau dah tua dan bertambah nyanyuk serta lambat berfikir..!!!

Thursday, June 21, 2012

USTAZ KAZIM MINTA NIK AZIZ MENGUCAP..!!!



Suntingan video Nik Aziz dan Ustaz Kazim Elias.

Rakyat Kelantan dan Malaysia menolak ulamak yang sering mengelirukan umat Islam...!!!

APA GUNA PARTI PAS JIKA INI JADINYA..!!!



Apa gunanya sebuah parti kononnya memperjuangkan Agama Islam jika Pas menentang pembinaan Sekolah Agama Rakyat diatas cuma 0.3 hektar dari 1.6 hektar kawasan padang..??

Apalah gunanya Nik Aziz dan Hadi Awang jika Pas mempertahan penjualan (keseluruhan) tanah wakaf kekal surau ataupun madrasah untuk pembinaan pusat beli-belah di Kedah..??

Tak pernah dengar pun PAS membantah cadangan membangunkan kawasan rekriasi milik PKNS di kelana jaya kepada kawasan perumahan ataupun komersial..!!!

Apakah sebenarnya yang diperjuangkan oleh Parti PAS, yang kononnya memperjuangkan Agama Islam....Kawasan lapang ataupun padang..???

Islam..??? Ingin meraih undi walaupun Islam dilacurkan..???

Wednesday, June 20, 2012

SEBAB UTAMA WAJIB TOLAK ANWAR IBRAHIM..!!!




Pesanan buat ahli-ahli PAS, mengapa Zul Nordin dan rakan-rakan meninggalkan bintang Porno Anwar Ibrahim. Sikit-sikit hal bolehlah tutup mata, tetapi tindakan Anwar samakan agama Islam dengan agama lain adalah satu perkara yang sudah melampau batas.

Apalah orang-orang PAS memilih ketua pemimpin yang buruk tingkahlaku sehingga sanggup niagakan agama islam dengan ucapannya diluar negara.

Dalam negara bila Anwar Porno berceramah, kononnya dialah orang pertama mempertahankan agama tetapi di luar negara berceramah merendah-rendahkan darjat agama islam.

Dalam bab berceramah saja Anwar Ibrahim dah berpusing-pusing cakap, belum lagi bab tabiat kuat seksnya yang tak kira depan ke, belakang ke, semuanya Anwar sapu.

Pilihanraya dah nak dekat la ni, sekarang Anwar baru tergerak hati nak menyaman Datuk Eskay yang telah mendedahkan video seks Anwar dengan perempuan Cina, dan juga telah menyerahkan Jam Omega Anwar kepada pihak polis.

Persoalannya pula bila nak habis saman makamah ni..??? Lagi 4-5 tahun lagi ke..??

Ini lagi satu tektik Anwar buat modal ceramah sebaliknya akan melambat-lambatkan kesnya seperti kes Liwatnya tempoh hari yang berkesudahan kejadian berlaku adalah bukan secara paksaan dan bukti tidak cukup kuat untuk mendakwa Anwar. Anwar terlepas lagi kerana kejadian suka sama suka.

Manusia macam Anwar mempunyai sikap kuat membohong diangkat sebagai ketua memimpin Pakatan PR, maka akan jahanamlah semua rakyat Malaysia jika menyokongnya..!!!

Seperti kemunculan dajal yang akan merosakan dan meranapkan Malaysia, Selamatkan Malaysia daripada Anwar...!!!!

Tuesday, June 19, 2012

TEGURAN BUAT TOK GURU NIK AZIZ NIKMAT...!!!



Sesuatu teguran itu tidak semestinya bertujuan untuk membenci, apatah lagi mahu menghina seorang tokoh yang bertaraf ulamak, namun ketahuilah wahai saudara seiman, seorang ulamak itu tidak pernah maksum dan pastinya akan ada melakukan kesilapan dan kesalahan, hanya para RASUL sahaja yang maksum tidak melakukan dosa ketika sudah di lantik menjadi RASUL atau sebelumnya yang di panggil istilah ilmu tauhid sebagai irhas.

Lalu tanpa mengurangkan sedikit pun rasa hormat dan kasih terhadap Yang Berhormat Tok Guru Nik Aziz Bin Nik Mat ( Menteri Besar Negeri Kelantan ), dengan rendah dirinya menegur Tok Guru tentang kenyataan beliau bahawa NABI MUHAMMAD S.A.W. itu ada kaitannya dengan kita bila umurnya 40 tahun yakni setelah BAGINDA menerima WAHYU.

Kenyataan beliau bahawa SAIDINA NABI MUHAMMAD S.A.W. ketika dilahirkan BAGINDA tiada apa-apa kelebihan, hanya sama dengan muhammad -muhammad budak kg biasa dan IBUNDA NYA BAGINDA pun tidak tahu BAGINDA akan menjadi RASUL dan NABI,

Kenyataan beliau bahawa ALLAH ta'ala baru melantik dengan melihat dahulu dalam ramai-ramai manusia ketika itu baru di rancang perlantikan SAIDINA NABI kita MUHAMMAD S.A.W. ini menunjukan ilmu, iradat ALLAH ta'ala mengetahui dan menghendaki sesuatu itu baharu bukan azali lagi.

Kenyataan beliau juga bahawa MAJLIS IHTIFAL MAULID SAIDINA MUHAMMAD S.A.W itu hanya kerana nak bertanding dengan orang-orang kristian menyambut krismas jesus...BENAR beliau tidak melarang tetapi kenyataan beliau ini besar mudaratnya pada aqidah AHLUS SUNNAH WAL JAMA'AH.

Maka antara mereka yang menghuraikan di dalam video klip diatas akan bahayanya kenyataan beliau, pada AQIDAH AHLUS SUNNAH WAL JAMA'AH yang mungkin sulit di fahami oleh orang awam sekarang mereka ialah:

1) Al-Fadhil Ustaz Muhammad Kazim Elias ( Pendakwah Bebas)

2) Al-Fadhil Tuan Guru Ustaz Zamihan Mad Zain Al-Ghori Al-Kelantany ( JAKIM )

3) Al-Fadhil Tuan Syaikh Muhammad Nuruddin Al-Banjari Al-Makki ( TOKOH ULAMAK MURID MUSNID DUNYA SYAIKH YASIN AL-FADANI )

4) Al-Fadhil Tuan Syaikh Muhammad Husni Ginting Al-Langkati Al-Azhary ( MUSNID ASIA )

5) Al-Fadhil Tuan Guru Hj AbduLLOH bin Sa'amah An Najmiah ( TOK GURU PONDOK GETING KELANTAN )

6) AL-Fadhil Ustaz Zainal 'Abidin Al-Kelantany ( PONDOK KELANTAN ,UMNO )

7) Al-Fadhil Ustaz Azhar Idrus ( PONDOK,PENDAKWAH YOUTUBE,IKUTAN SEJUTA UMMAT, PAS ) 

8) AL-Fadhil Ustaz Syed Ahmad Ridhwan Al-Yahya (PENUNTUT ILMU DI AL-AZHAR AS-SYARIF)

9) AL-Fadhil Ustaz Syed Ahmad Faiz Hafizuddin Al-iDrus (PENUNTUT ILMU DI AL-AZHAR AS-SYARIF)

dan muhasabah CINTA kita terhadap JUJUNGAN YANG AMAT MULIA SAIDINA WA HABIBUNA MUHAMMAD SAIDUL KAUN S.A.W oleh: 

10) AL-Fadhil Ustaz Syed Najmuddin Al-Kheeired AL-Azhary (PENDAKWAH BEBAS AL-AZHAR AS-SYARIF)

Video klip diatas hanya bertujuan agar umat islam kembali berfikir, setiap apa yang di keluarkan oleh seseorang tokoh ulamak ke, ahli politik ke ustaz ke LEBIH -LEBIH lagi orang yang MASYHUR dan kita sanjungi dan sayangi tidak boleh kita terus telan bulat-bulat terima, mesti  berpandukan dengan Nas AL-QURAN, HADIS, QIAS dan IJMAK ULAMAK.

Kerana AGAMA ISLAM kita bukan terbina hanya di atas semata-mata munasabah 'aqal, bahkan di bina di atas naqol. Sama-samalah kita mengambil pengajaran dengan HATI yang terbuka bukan di dorong dengan HAWA NAFSU TA'ASUB kepada mana-mana pihak dan timbangkan dengan mizan ILMU dan AQAL..!!!

Friday, June 15, 2012

ORANG PAKATAN DAH MULA KECUT TELUR..!!!



Betapa baculnya bila ada pencacai yang memang kurang ajar dan bacul menyerang Zulkifli Nordin semasa ceramah beliau di Kedah, Nampaknya Pakartun Rakyat nie semakin terdesak bila hilang sokongan dari rakyat bila pendedahan demi pendedahan betapa buruk dan sifat Buruk Aljubri didedahkan oleh rakan-rakan rapatnya sebelum ini, takut kehilangan kepercayaan bila pendedahan terhadapnya TERBONGKAR!!!

LAUNGAN PEMBANGKANG SEWAKTU 13 MEI..!!!

Thursday, June 14, 2012

HUSAM DAN SKANDAL DINAR EMAS KELANTAN..!!!



Demi kita mencari keredhaan Allah S.W.T dan berjuang membersihkan diri dan ummah dari rejim kewangan yang sedia ada, kita tidak boleh membiarkan pihak-pihak tertentu ‘menjual’ matawang syariah ini untuk matlamat dan agenda peribadi atau politik masing-masing.

Perbuatan ini sangat-sangat melampau sekali. Kita berharap Haji Husam yang mewakili Kerajaan Negeri Kelantan supaya segera menjernihkan suasana dengan bersikat telus dan bercakap benar.

Kita mahu jawapannya. Segera...!!!!

Rakyat Kelantan perlu tahu segala-galanya dan YB Husam digesa bersikap telus di dalam soal ini.

Sebagai permulaan, YB Husam di harap dapat menjelaskan perkara-perkara berikut...

1. Apakah hubungan sebenar beliau dengan Umar Ibrahim Vadillo?



 2. Siapakah yang membuat keputusan melantik Umar Ibrahim Vadillo sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Kelantan Gold Trade Sdn Bhd?

3. Mengapakah setelah dilucutkan dari jawatan Ketua Pegawai Eksekutif Kelantan Gold Trade, Umar Ibrahim Vadillo dilantik pula sebagai Penasihat syarikat tersebut?

4. Apakah Husam sedar terdapat 3 laporan polis dibuat terhadap Umar Ibrahim Vadillo?

5. Apakah perjanjian kewangan di antara Kelantan Gold Trade Sdn Bhd dan Umar Ibrahim Vadillo?

6. Apakah perjanjian tidak rasmi dari aspek kewangan di antara Husam sendiri dengan Umar Ibrahim Vadillo?

7. Berapakah jumlah wang yang sudah dikeluarkan dari Kelantan Gold Trade diatas arahan atau permintaan Umar Ibrahim Vadillo?

8. Mengapakah kebenaran kelulusan cek dari RM50,000 di kurangkan kepada RM10,000 sewaktu Umar Ibrahim Vadillo dan seorang Bekas Pengarah Eksekutif Kelantan Gold Trade menjadi penandatangan cek syarikat?

9. Adakah Umar Ibrahim Vadillo menerima habuan lain berbentuk komisen dalam aktiviti Dinar Emas Kelantan selain dari imbuhan berbentuk gaji, elaun dan tuntutan perbelanjaan yang dibayar oleh Kelantan Gold Trade?

10. Adakah Husam sedar nama beberapa Raja-Raja Melayu telah diguna dan dikaitkan oleh sindiket tertentu di dalam aktiviti Dinar Emas untuk mendapat sumber kewangan dari penderma-penderma dalam dan luar negara?

- KICKDEFELLA

GAMBAR NI JADI SAKSI, ORANG BAIK PUN BUAS NAFSUNYA..!!!!



 Nilaikanlah sendiri gambar diatas ni, jikalau ikut dari segi pemakaian nampak macam orang baik-baik.

Janganlah silap sangka rupa, paras dan kelakuan baik itu semuanya betul selalu, dan tak akan berbuat jahat..!!!

Kat mana-mana pun jadi...!!!!

Wednesday, June 13, 2012

ZULKIFLI NOORDIN BONGKAR KEBURUKKAN BAR COUNCIL..!!!



Zulkifli menghentam Bar Council di Parlimen, membongkarkan keburukkan mereka yang menjejas dan memalukan semua ahli peguam yang beragama Islam dalam keadaan serba-salah.

Ruang untuk bersuara tidak didengari dan tidak akan dilayan, sebaliknya akan membacakan undang-undang pula orang Islam tak boleh buat ini dan itu..!!!

Inilah semua kemahuan Anwar si ketua pembangkang yang hebat dengan sketsa seksnya sana dan sini.

Agama Islam sering dipermain-mainkan oleh pakatan PR lebih-lebih lagi Anwar ketua Porno Malaysia...!!!

SOALAN CEPU EMAS BUAT ANWAR..!!!



Jikalau dalam keadaan terdesak sekarang ni, KBC rasa Anwar ketua pakatan liwat takan mampu nak menjawap soalan tersebut. Mahu terkedu anwar dibuatnya...!!!

Agak-agak la si Anwar ni akan jawap apa ye...???

Muktamad...!!!? Hehehe...

Tuesday, June 12, 2012

GAMBAR NIK AZIZ ZAMAN AGO-GO DULU..!!!



Inilah gambar dizaman Ago-go dulu, lebih rock dan kacak merambu. Asal usul seorang ulama politik pemimpin Kelantan, bukan apa, janganlah mengata orang lain tu teruk sangat.

Kerana kita ni sesama manusia, ada kelemahan masing-masing. Bukan Anugerah tuhan seperti nabi dan rasul ye..!!!

Tolong jangan campur adukan agama dengan politik sehingga perlu bersumpah Be"ah PAS untuk menjadi ahli PAS yang dijanjikan syurga gamaknya. Akhirnya terjatuh talak terhadap isteri apabila bercanggah pendapat sesama pemimpin sendiri kebelakangan hari.

Sapakan tahu, sedangkan lidah lagi tergigit..!!! Kerana PAS termakan diri satu hari nanti..!!!

Sunday, June 10, 2012

SUARAM CUMA INGINKAN PENAJA UNTUK MAKAN ANGIN DI PERANCIS..!!!!



Isu kapal selam scorpene yang ditimbulkan oleh SUARAM a.k.a pembangkang, telah berlanjutan sejak aduan dibuat mengenainya di mahkamah Perancis pada November 2009. Secara ringkasnya, SUARAM telah menuduh bahawa syarikat pembuat iaitu DCNS dari Perancis telah membayar rasuah sejumlah EURO114 juta kepada syarikat Perimekar Sdn Bhd dari Malaysia dengan kerjasama seorang model dari Mongolia, Altantuya Sharibuu, yang kemudiannya dibunuh kejam kerana meminta bahagiannya.

Menurut kenyataan Pengarah SUARAM, Dr. Kua Kia Soong, “SUARAM percaya terdapat sesuatu yang lebih besar di sebalik pembunuhan Altantuya dan ianya ialah persoalan tentang sekurang-kurangnya RM500 million komisen di atas RM7 billion pembelian kapal selam scorpene.

” Secara tidak langsung, namun jelas lagi terang, Dr. Kua menuduh bahawa kerajaan atau Perdana Menteri terlibat dalam rasuah dan juga pembunuhan. SUARAM juga membuat beberapa kenyataan lanjutan dan berterusan membayangkan bahawa kes ini kini sedang dibicarakan di mahkamah Perancis.

Malah, SUARAM juga menyeru sumbangan rakyat Malaysia untuk membantu mereka menanggung kos kes ini di mahkamah Perancis. Untuk itu, SUARAM mengadakan majlis makan malam dengan jualan meja semahal RM10,000 – pastinya, untuk menutup jejak bahawa mereka didalangi dan ditaja oleh sesuatu pihak untuk menipu.

Tidak dapat dipastikan berapa kerat rakyat Malaysia yang telah menyumbang kepada SUARAM untuk memanjangkan fitnah tersebut. Kita tidak yakin ada rakyat yang sebegitu bodoh untuk menaja SUARAM ‘makan-angin’ ke Perancis.

Tetapi, jika ada yang telah menyumbang, inilah disarankan agar mereka mendesak SUARAM disiasat dan diaudit untuk mendapatkan kembali wang mereka. Ini kerana, sumber-sumber terkini memaklumkan bahawa kes kapal selam scorpene ini, pada hakikatnya tidak pun dibawa ke mahkamah Perancis. 

Mengikut undang-undang Perancis, sistem kehakimannya membolehkan hakim menyiasat atau menyelidik sesuatu kes secara bebas. Hakim juga boleh menyoal saksi, orang yang disyaki dan mengarahkan siasatan bagi mengumpul fakta dan bukti.

Dimaklumkan juga bahawa dalam kes kontrak penjualan kapal selam yang ditandatangani oleh DCN dengan Pakistan dan Taiwan, keraguan yang berbangkit ialah bahawa rasuah yang berlaku adalah melibatkan DCN dengan parti politik Perancis.

Hakikatnya, Pejabat Pendakwaraya Paris ada melakukan siasatan berkenaan penjualan kapal selam yang membabitkan DCN dengan negara-negara lain termasuk Malaysia dan tumpuan siasatan mereka adalah antara DCN dengan ahli-ahli atau parti politik Perancis. Aduan SUARAM telah diambilkira dalam skop siasatan ini.

Justeru, apa yang digambarkan oleh SUARAM bahawa kerajaan Malaysia telah diheret ke mahkamah Perancis dan Perdana Menteri kita akan disapina adalah bohong sama sekali. Isu pembelian scorpene oleh Malaysia tidak pernah dibawa ke mahkamah dan segala kenyataan akhbar dan taklimat oleh SUARAM mengenainya adalah berdasarkan penipuan semata-mata.

Seharusnya, isu rasuah scorpene ini tidak timbul langsung memandangkan penafian dan penjelasan terperinci secara berfakta telah pun dibuat berkali-kali di parlimen. Selain itu, Dato’ Seri Najib sendiri telah bersumpah sebanyak 4 kali menyatakan tidak mengenali Altantuya dan alibinya serta Datin Seri Rosmah pada waktu kejadian juga amat kukuh sekali.

Malah, penyebar fitnah tersebut, iaitu Raja Petra Kamaruddin (RPK) juga telah tampil membuat pengakuan bahawa dia hanya mereka-reka cerita. Namun, SUARAM tetap tegar untuk memainkan isu yang tidak ada ini seolah-olah begitu terdesak sekali untuk memburukkan kerajaan.

Kita berkata demikian, kerana jika tujuan mereka bukan untuk memburukkan kerajaan, mereka sewajarnya tidak berbuat bising dan menunggu sahaja perbicaraan selesai. Bagaimanapun kini kita faham masalah SUARAM yang tidak boleh duduk diam, iaitu kerana kes tersebut tidak dibicarakan pun..!!!

Tujuan SUARAM menipu tidak sukar untuk dibaca kerana SUARAM dan pembangkang merupakan satu entiti yang sama. Memandangkan jangkahayat pembangkang hanya bergantung kepada kehebatan mereka menipu maka mereka melihat tiada salahnya mengambil risiko jika penipuan mereka dikantoikan dalam isu scorpene ini, kerana yakin penyokong-penyokong tegar mereka tetap akan percaya apa saja – sekurang-kurangnya sehingga pilihanraya selesai.

Dengan pilihanraya semakin hampir, scorpene adalah satu-satunya isu yang mampu digunakan untuk terus mengelirukan pengundi agar meragui kepimpinan Dato’ Seri Najib.

Saturday, June 9, 2012

LEBUHRAYA HUSAM POK NIK YANG DAH MASAM..!!!



Husam tidak menyebut secara menyeluruh berhubung perancangan yang akan dilakukan memandangkan beliau sendiri bimbang bakal menjejaskan usaha sama pihak terlibat dalam pembinaan lebuh raya tersebut.

 “Mereka ingat kita tidak mampu untuk siapkan lebuh raya ini, mereka ini tidak faham, kita bukannya kutip duit rakyat, malah kita juga mempunyai pinjaman RM750 juta yang akan dijelaskan dalam tempoh 25 tahun,” katanya.

 Tetapi kemelut ini bukan setakat menjadi identiti Husam bahkan ia juga menjadi jatidiri PAS Kelantan yang diterajui ‘ayah politik’ Husam iaitu Nik Aziz sendiri. Pelbagai projek dirasmikan dan dibuat pecah tanah, tetapi siapnya tidak pernah.

Antaranya yang mampu disenaraikan termasuklah projek AFTA City, Projek Bandar Perikanan, Projek Jambatan Palekbang, Projek Petrokimia di Pantai Senok, Projek Stadium Tertutup dan terkini ialah projek stadium Bukit Merbau.

Bahkan projek Bandar Baru Tunjong pun jika tidak kerana pembangunan pesat projek-projek Persekutuan di situ, tidak akan ada apa melainkan pokok kelapa dan sawah gersang.



Dari 2008 hingga 2011 sahaja, Kerajaan Persekutuan memberi sebanyak lebih RM 22 juta bagi tujuan tersebut terus kepada Kerajaan PAS Kelantan.

Data-data ini terdapat didalam Laporan Ketua Audit Negara dan ia juga tercatat setiap tahun di dalam penyata kewangan Kerajaan PAS Kelantan.

Kementerian Perumahan & Kerajaan Tempatan juga menyediakan peruntukan untuk naiktaraf jalan-jalan negeri dibawah pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan. Pada tahun 2011 sahaja, sejumlah hampir RM15 juta diperuntukan kepada 12 PBT di Kelantan.




Persoalannya, kemanakah duit peruntukkan yang telah diberikan kerajaan persekutuan semua ni..??

Kenapakah projek highway Husam harus berhutang sehingga 25 tahun sambil meminta rakyat mederma untuk menjayakan rancangan Husam..??

Banyak betul duit yang digelapkan oleh kroni PAS Husam dan kerabat Pok Nik yang lebih 20 tahun memerintah Kelantan.

Masalahnya sampai la ni adalah air yang bertambah macam air karat di Kelantan, tetapi lain pulak yang nak dimegahkan..!!!

Apa pulak yang nak dimegahkan dengan projek kat bawah ni..??

NIK AZIZ MENGAJAK KEPADA GAYA HIDUP IBLIS DAN DAJJAL..!!!!

PEROMPAK NEGARA NI BAKAL MEWAH MEMBELI HABUAB SEKS LAGI..!!!


Siasat akaun RM3 bilion Oleh RAJA SYAHRIR ABU BAKAR--syahrir.bakar@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 8 Jun - Masyarakat perlu menilai tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang terus berdiam diri berhubung akuan berkanun bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Datuk Abdul Murad Khalid berhubung pemilikan 20 akaun Ketua Pembangkang itu.

Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Azwanddin Hamzah berkata, tindakan Anwar yang seperti ‘menikus’ itu menimbulkan persoalan kerana beliau sentiasa aktif menjawab dakwaan atau melemparkan tuduhan menerusi Twitter miliknya hampir setiap hari.

Jelas beliau, sebagai Ketua Pembangkang, Anwar mempunyai tanggungjawab besar dalam menjawab hal akuan berkanun tersebut kerana segala akaun itu secara logik diperoleh sewaktu beliau menjadi Menteri Kewangan pada akhir 1990-an.

“Namun, setelah berhari-hari perkara itu dibangkitkan, Anwar tidak pula menjawabnya sama ada di Twitter atau Facebook sedangkan kita tahu beliau aktif di laman sosial," katanya ketika dihubungi.

INILAH BUKTINYA JOHOR AKAN JATUH KETANGAN PAKATAN PR..!!!



Percaya mahupun tidak, ini bukanlah gambar yang telah diedit seperti blogger juak Pakatan Porno Rakyat ye. Gambar ni masih fresh dan masih panas lagi...!!!

Ketua PKR Johor cuba memikat ratusan ribu orang yang hadir diceramahnya, tetapi malangnya kaum Cina pun tak nak dengar pembohongan yang akan dibuat oleh pemimpin Pakatan Porno Anwar..!!!

Tetapi jikalau BR1M round kedua dilakukan disini, tak dapat nak bayangkanlah..!!! Memang tak cukup ruang dibuatnya, kena pulak disatukan dengan pemberian NoteBook Laptop kepada anak-anak rakyat Johor yang sememangnya patut menerimanya.

Bertambah parahlah Pakatan Porno Rakyat Anwar, setiap pemimpinnya ada kes seks sendiri termasuk khalwat, zina, curi-curi main bini orang, pemimpin yang minat sangat main bontot dan banyak lagi..!!!

Dah dibongkarkan kesemuanya, tetapi juak penyokong Pakatan porno Anwar saja buat tak nampak dan hanya tutup mata saja. Kenapalah bodoh sangat memilih pemimpin..???

Pemimpin Pakatan Porno Anwar seumpama ketam mengajar puak dan kaumnya berjalan terus mengereng, senget jer otak pemikiran mereka..!!! Itu sebab bab kuning-kuning ni mereka suka sangat..!!!

Friday, June 8, 2012

MANA SATU ANWAR TAKUT, CHINA DOLL ATAUPUN SHAMSIDAR..??



Anwar ketua pakatan Porno Malaysia mesti goyang kat salah satu ni punya, tetapi persoalannya kali ni, Isteri Anwar iaitu Wan Azizah nak bagi jawapan bagaimana pula..??

"Itu bukan Shamsidar ataupun Anwar suami saya",pekik Wan Azizah pada PC akan datang..?? 

Atau dah bersedia nak melarikan diri keluar negara untuk mengelak wartawan mengajukan soalan panas.??

KBC hairanlah kat famili 69 kat bawah ni...!!! Mak bapak depa sanggup buat apa saja...geli...aarr..!!!



Cuba teka, mana satu anak Anwar ketua pembohong porno Malaysia..??

Wednesday, June 6, 2012

ANWAR MENGAMOK MEROYAN LAGI SEMALAM...!!!



PRU ke 13 belum lagi bermula walaupun bahangnya telah dirasai sekarang, untuk mendalamkan lagi dendam kesumat Anwar si Ketua Porno Malaysia ingin menjadikan dirinya sebagai Presiden pertama di Malaysia.

Belum dapat PR memerintah harga minyak ni turun ikut harga pasaran dunia dan bukanlah dengan kehendak Anwar ketua Porno. Kerana anwar bukanlah saudagar minyak sebaliknya hanya pandai jual minyak auta je.

Jika diikut Anwar ketua Porno Malaysia, harga petrol akan diturunkan sebaliknya menarik pula subsidi Gas Petronas pula yang menjadi keperluan utama setiap masyarakat di Malaysia ni walaupun nak masak air ataupun maggi  bagi yang berpendapatan rendah.


KUALA LUMPUR: Berkuat kuasa jam 12 tengah malam tadi harga petrol RON97 turun 10 sen, menjadikan harga bahan bakar itu RM2.80 seliter.
Pengerusi Persatuan Pengusaha Stesen Minyak (PDAM), Datuk Hashim Othman berkata, penurunan harga itu selaras dengan harga pasaran semasa dunia.
“Eloklah harganya turun, ia boleh mengurangkan beban pengguna petrol RON97, walaupun hanya 10 sen, sekurang-kurangnya ia ada penurunan,” katanya malam tadi.
Sejak awal tahun ini, petrol RON97 telah mengalami empat kenaikan sehingga mencecah harga semasa RM2.90 seliter. Bagaimanapun, harga petrol RON95 kekal pada RM1.90 seliter. - Bernama

PKR BERTAM NIGHT NAMPAK CIPAP..!!!



 Mak ooii.., buat perkara camni halal ke..???

 Ada ustaz-ustaz PKRke depan stage tu..???

Friday, June 1, 2012

PAKATAN PR ANWAR TAK DAPAT MENIPU LAGI TENTANG HARGA PEROL.!!!


Dah tengok carta sebenar terkini..??

Jangan tertipu pula lagi denga ketua-ketua pemimpin PR bila mereka buat cerita donggeng lagi. Jikalau mereka buat gak dah jadi macam pak pandir pula..!!!
There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...