PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, April 30, 2012

TERIMA KASIH PAKATAN RAKYAT...!!!



AL-Fatihah untuk Arwah anggota IPD Dang Wangi RF 170401 Jaini yang telah disahkan meninggal dunia setelah dimasukan ke Wad ICU semalam.

Semoga arwah ditempatkan dengan orang-orang yang beriman.

Ini lah demostrasi ' AMAN ' yang mereka katakan Pakatan Rakyat..!!!

Hari pembalasan akan menyusul ...Amin...

INILAH WAJAH CELAKA MAKHLUK PEROSAK NEGARA..!!!


Jahanam negara Malaysia ni kalau jatuh ketangan manusia yang menjahanamkan keamanan negara. Habis punah keamanan yang terbina selama ini..!!!

Manusia inilah yang seharusnya dipersalahkan....




Kerana menghancurkan anak bangsanya sendiri demi tamakan kuasa pemerintahan.








Pihak polis cuma menjalankan tugas mereka, kenapa di perlakukan sebegini..??




MALAYSIAKINI KANTOI MENIPU LAGI...!!!



Tak habis-habis dengan pembohongannya dalam ketengahkan sesuatu berita, pasti nak selamatkan Pakatan Anwar. Apa yang diterangkan dalam blog MalaysiaKini banyak berpihak pada Pakatan PR, kebebasan media apa yang di bawa MalaysiaKini ni pun tak tahu la.

Pemberita mereka pula yang pandai-pandai menokok tambah bahan cerita kononnya polis pula yang bersalah, padahal pihak Polis buat relax dan bertindak "COOL" terhadap perusuh bersih kali ni.

Bersih 3.0 gagal..!!! Itulah saja ungkapan yang boleh diberikan terhadap Anwar, kali ni anwar gagal..!!!

Gagal merencanakan segalanya dalam keadaan aman, Pakatan PR kali ni gagal dalam tindak-tanduk pedemontrasi yang akhirnya bertindak ganas menyerang PDRM.

INILAH RUPANYA GOLONGAN YANG BANYAK SERTAI BERSIH...!!!




Percaya ke tidak, jika kita fikir secara matang sudah pasti kita tahu yang terlibat dengan perhinpunan bersih adalah golongan yang tidak setuju dengan segala tindakan kerajaan untuk menguatkuasakan undang-undang.

Mereka terdiri daripada :-

(1) Orang yang banyak kena saman dengan polis.

(2) Penagih dadah tegar yang memang bengang dengan polis.

(3) Orang yang kena buang dari kerajaan kerana rasuah seumpama Anwar Ibrahim.

(4) Mahasiswa yang tersalah makan barang seumpama "Ice-Ice Baby".

(5) Mahasiswa yang dah habiskan duit PTPTN tetapi tak nak bayar.

(6) Orang Selangor dan luar bandar yang telah ditaja penginapan, pengangkutan dan duit belanja RM200.

(7) Beruk Anti LYNAS yang dah ditaja makan minumnya.

(8) Orang PAS yang kufur nikmat...?

(9) Jentera Kuda dan Lembu-Lembu PKR..

(10) Golongan pertama yang akan diusir dari Padang Mahsyar..!!!



Paling best sekali adalah orang-orang PAS la, sebab mereka ni semua dah khayal dengan gelek si Ambiga, peguambela percuma untuk memurtadkan orang Islam.

Mereka semua dah mabuk dengan tarian gelek si Ambiga..!!!

Sunday, April 29, 2012

PERUSUH DEMONTRASI YANG MENYEBABKAN KERETA POLIS HILANG KAWALAN MELANGGAR TEMBOK...!!!







VIDEO ANWAR MEROYAN, GAGAL PADA BERSIH 3.0..!!!



 Dah la kerana sikap para pendemo membaling objek ke cermin kereta tersebut dan menyebabkan kemalangan, mereka bergaduh sesama sendiri apabila kereta polis itu hilang kawalan dan merempuh tembok.

Macam perangai berok dalam hutan...!!! Siap panjat atas bumbung kereta dan ligan kereta polis tu...Pada mulanya kereta polis dipandu perlahan saja, tetapi apabila telah dibaling objek dan menyebabkan cermin kereta pecah serta mengakibatkan pemandunya cedera.

 

Setelah cermin sisi dan depan pecah, pemandu hilang kawalan dan terus melanggar tembok...Pedemontrasi ni macam dah tersalah makan barang je...!!!

Maklumlah mahasiswa sekarang banyak terlibat dengan "Ice-Ice Baby", tu sebab mengamuk macam harimau kelaparan. Macam takda otak..!!!

 

Saturday, April 28, 2012

INILAH BUKTI BERSIH 3.0 MEMANG GANAS DAN KEJAM..!!!

VIDEO PENDEMO BERSIH 3.0 MEREMPUH POLIS...!!!

GAMBAR LIVE DARI KUALA LUMPUR SEKARANG..!!!

YANG DIPERTUAN AGONG PUN DIKAITKAN BERSAMA


DIIMPORT DARI MANA LAH NI...

DAP MENUNJUKKAN TARINGNYA SEPERTI DIZAMAN DARURAT DULU

PROTES TERHADAP LYNAS PUN DICATUKAN SEKALI









GAMBAR TERKINI SEKITAR KUALA LUMPUR..!!!











BR1M 2.0 ADALAH LEBIH BAIK DARI BERSIH 3.0..!!!



Jika benarlah PM Najib melunaskan apa yang baru di laungkan tadi diceramahnya di Sarawak sebentar tadi, maka ia adalah satu lagi keuntungan berlipat ganda untuk sekelian rakyat Malaysia.

Tak perlu nak melalak berdemo untuk mendapatkan habuan RM200 ringgit yang diberikan Pakatan Rakyat untuk huru-harakan kotaraya.

Kata PM "Jikalau Pakatan Rakyat boleh berdemo Bersih 1.0, bersih 2.0 dan 3.0, kita pun boleh juga buat BR1M 2.0 dan seterusnya BR1M 3.0 jika kita mampu dimasa akan datang", bermakna sememangnya ia adalah satu berita gembira buat setiap keluarga miskin di Malaysia.


Sehingga OKU pun turut di perkudakan untuk berdemo pada perhimpunan berdemontrasi bersih 3.0, kesian tengok rakyat yang terlibat. Begitu teruk dilembukan Pakatan Rakyat untuk mencelar imej negara Malaysia di mata dunia.

DATARAN MERDEKA PAGI NI...!!!!























SUASANA BERSHIT 3.0 DI DATARAN MERDEKA PUKUL 11 MALAM TADI..!!!



Keadaan sekitar pukul 11 malam tadi, sampah-sampah masyarakat mula berkumpul nak huru-harakan bandar Kuala Lumpur. Sekali lagi keadaan kelam-kabut dicipta oleh puak dan juak penyokong peliwat negara Malaysia.



Anwar dah sampai penghujungnya, ramai yang tak setuju dengan tindak-tanduk penyokong BerShit 3.0 seumpama lembu-lembu yang diperkudakan untuk menutup semua kesalahan Anwar.

Lembu kat NFC tak sebodoh lembu-lembu BerShit dah 3 kali diupah untuk kucar-kacirkan rakyat Malaysia..!!!

Friday, April 27, 2012

PAKATAN ANWAR DAH TERDESAK SANGAT...!!!



Jika seorang peguam bela takda lagi hujah bernas bagi menyelamatkan anak guamnya, maka dia akan mula mencari pelbagai alasan dan pembelaan yang direka-reka asalkan logik diterima akal.

Begitulah situasi yang menimpa pihak parti pembangkang di negara ini. Selepas berjaya membuatkan Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil tidak menyambung menjadi senator seterusnya tidak lagi menjadi menteri, kini mereka bergelut dengan idea untuk menjahanamkan ekonomi negara dengan idea menghapuskan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Semuanya kerana idea hendak memerintah negara. Sikap bercakap ikut sedap mulut ini dalam kalangan pembangkang langsung tidak boleh diterima akal, kerana idea untuk menghapuskan PTPTN adalah idea yang akan menyebabkan Ibubapa menangung lebih beban untuk menyara pembelajaran anak mereka.

Anwar adalah manusia berpenyakit kronik yang perlu diubati dengan menolak Pakatan gabungan kotornya di Pilihan Raya Umum Ke-13 selama-lamanya dari arena politik negara...!!!

Bayangkanlah betapa bodohnya dan jijiknya idea Pakatan tak masuk akal ingin memberi pendidikan percuma kepada rakyat yang mana ia akan menjadi orang tidak sakit diberi ubat. Sebaik-baiknya pemimpin pembangkang mulakan perkara PERCUMA ini dalam kalangan keluarga dan FAMILY mereka sendiri.

Jangan cuba merosakkan generasi muda negara....!!!  Kepada pemimpin pembangkang tanggunglah anak anda dari peringkat sekolah sampai ke universiti, kalau mereka hendak berkahwin tanggunglah belanja kenduri sampai cucu yang ada kelak, tanggunglah kesemuanya sekali.

Jangan pula berkata itu tugas Kerajaan Pusat, jika anda bersifat kebajikan jadikan ia amalan yang tak munasabah dalam hidup anda sepakatan...!!!

Berpidato pasal ekonomi dan unjuran memanglah senang. Bantuan dan subsidi percuma sekali-sekala diberi tidak mengapa, kalau selalu diberi kita takut rakyat hilang daya saing lalu jadilah kita seperti masyarakat Barat yang penganggurnya dibayar gaji.

Mungkin generasi sebegitu yang ingin dibentuk oleh pembangkang...!!!

Pihak pembangkang dilihat ibarat manusia yang kelemasan di dalam air, apa sahaja benda tergantung yang boleh dicapai sudah pasti ia akan direntap mereka. Hari ini pembangkang hampir kelemasan akibat tiada idea menarik sokongan seperti isu barang naik sebagaimana PRU 12.

Isu PTPTN jelas menunjukkan betapa mereka sudah tidak mampu membawa momentum tsunami 2008 kerana ia bakal menjadi ombak rindu untuk mereka yang tidak akan kembali.

Apa yang pasti ombak gergasi tersebut sedang menerpa ke arah mereka pula...!!!

PAKATAN PR HALAU ORANG TENGAH SEMBAHYANG..!!!




Barulah terkena batang hidung bangsa Cina pula kali ni, jika tempoh hari rakyat India mangamuk terhadap pakatan PR yang suka tidak menepati janji. Diganggu pula keamanan kaum cina yang sedang menjalankan upacara sembahyang mereka.

Jika dahulu kerajaan BN tidak pernah berbuat demikian, tetapi sekarang Pakatan PR cuba tunjuk taring. Itu belum lagi dapat memerintah menjadi kerajaan Malaysia..!!!

Kerajaan sekarang iaitu kerajaan BN memang menghormati agama semua jenis bangsa, menjaga hati dan berbincang dengan begitu lembut sekali. Pakatan PR memang tak boleh bawa berbincang, apa pun akan dipolitikkan.

Biar semua bangsa yang ada di Malaysia ini mengambil iktibar mengambil langkah menghindari parti yang tidak boleh berlebih-kurang terhadap rakyatnya sendiri. Bagaimana nak membela nasib rakyat apabila diberi mandat berkuasa akan datang...???

Fikirkanlah secara matang, pemimpin mereka ni semuanya hanya pandai mencari kesalahan orang lain. Sebaliknya mereka sorok kesalahan yang sering mereka lakukan...!!!

INILAH JANJI PALSU PAKATAN PR MUNAFIK..!!!



Pemimpin Pakatan Rakyat memang terkenal dengan janji-janji manis sehingga sanggup menjanjikan apa sahaja asalkan mendapat undi daripada Rakyat.

Dalam PRU12 yang lalu mereka telah berjanji akan mengurangkan cukai pintu bagi rumah persendirian sebanyak 20% manakala bagi premis komersial pula sbyk 10% namun PRU12 sudah pun berlalu, Pakatan Rakyat sudahpun menawan Selangor, PRU13 pula esok lusa sudah tiba tapi janji mengurangkan cukai tinggal hanya janji auta sahaja..inilah ciri orang munafik, bila berjanji ia mungkir..!!!

Perkara ini terbukti bukan sahaja sekarang ini malah sejak dahulu lagi. Bukti paling nyata adalah manifesto Pakatan Rakyat Negeri Selangor pada PRU 2008 sebelum ini. Jika janji yang termaktub dalam manifesto pun boleh dimungkiri, inikan pula janji mulut manis pemimpin Pakatan Rakyat yang tidak pernah jujur.

Pada Pilihanraya Umum 2008, Pihak PKR dan PAS telah berjanji akan mengurangkan cukai pintu rumah kediaman sebanyak 20% dan cukai premis komersial sebanyak 10%. Perkara ini bukan hanya dijaja di ceramah-ceramah mereka malah dicetak sebagai salah satu manifesto janji mereka jika berjaya mentadbir Negeri Selangor.

Hasil dari penipuan dan janji palsu ini, mereka berjaya memerintah negeri Selangor. Alhamdulillah, rakyat Selangor tidak perlukan masa yang lama untuk melihat penipuan pemimpin Pakatan Rakyat satu demi satu. Pelbagai kepincangan berlaku dan pemimpin ketiga-tiga parti ini mengaku bersama dalam semua hal, hakikatnya, mereka ini seperti tidur sebantal tetapi mimpi lain-lain.

Seawal sebulan selepas Pakatan Rakyat memerintah Selangor, MB Kahlid Ibrahim membuat pengumuman bahawa janji untuk menurunkan cukai pintu kediaman dan cukai premis komersial tidak dapat dilaksanakan. Belum pun sampai sebulan memerintah, janji manifesto terpaksa ditarik balik. Inilah namanya pemimpin yang hanya berjanji untuk meraih undi tanpa mengira hakikat sebenar ekonomi.

Sehingga sekarang, janji pakatan untuk menurunkan cukai pintu kediaman dan premis komersial masih belum terlaksana. Jikapun ada nada pengumuman yang dibuat menjelang Pilihanraya nanti, sedarlah rakyat Selangor, ini hanyalah janji-janji palsu untuk meraih undi rakyat Selangor semata-mata. Bukan sahaja cukai tidak diturunkan, malah kita juga difahamkan bahawa cukai dan premium tanah turut dinaikkan.

Saya sendiri menerima banyak aduan dari rakyat Selangor berbilang kaum mengenai isu cukai dan premium tanah yang semakin meningkat. Selain itu, kami juga menerima maklumat dari rakyat Selangor bahawa cukai yang perlu dibayar sekarang ini meningkat sehingga lebih 100% dan mengikut harga pasaran. Ramai rakyat Selangor yang tidak berpuas hati dan berasa tertipu dengan janji manifesto Pakatan Rakyat.

Soalnya, adakah kita akan sekali lagi tertipu dan mempercayai setiap apa yang dijanjikan oleh mereka? Hakikatnya, kemenangan mereka di Selangor merupakan pengajaran paling berguna kepada seluruh Rakyat Selangor. Rakyat Selangor tanpa mengira kaum berasa tertipu akibat isu melibatkan cukai pintu kediaman dan premis komersial sehingga ada yang terpaksa disita akibat beban cukai yang terlaku tinggi.

Saya difahamkan, ketika zaman Barisan Nasional memerintah, kerajaan Barisan NAsional masih lagi menerima rayuan dan memberikan diskaun untuk kes-kes tertentu. Apa yang dikesalkan, sehingga hari ini, pemimpin Pakatan Rakyat masih lagi menaburkan janji-janji manis yang tidak mampu mereka laksanakan.

Saya percaya, Rakyat Selangor sememangnya lebih bijak untuk menilai janji-janji yang ditaburkan oleh pihak Pakatan Rakyat. Di pihak Barisan Nasional, kami mengakui terdapat kelemahan sebelum ini, namun kami sedia mengakui kelemahan itu dan memohon maaf serta memperbaikinya sebaik mungkin. Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini tidak pernah menyusahkan rakyat walaupun dituduh dengan pelbagai tomahan.

Tetapi tohmahan yang dilemparkan tidak melibatkan kesusahan hidup rakyat. Namun kerajaan Pakatan Rakyat secara langsung memberi bencana kepada rakyat contohnya dalam isu melibatkan pengurusan sampah dan pengurusan saliran sehingga menyebabkan berlakunya banjir. Pada Pilihanraya Umum akan datang, saya berharap agar Rakyat Selangor menggunakan pertimbangan yang paling wajar untuk membuat keputusan.

Cukuplah sudah lebih empat tahun (1,460 hari) kita berada dalam kesusahan. Berjanji sekadar untuk meraih undi bukanlah satu sikap yang bertanggungjawab sebagai pemimpin malah memungkiri janji isu sendiri adalah sifat munafik. Terima kasih, Sayangi Selangor ; Yakini BN

Dato’ Sri Mohd Zin Mohamed 
Koordinator BN Selangor

Thursday, April 26, 2012

PEMIMPIN PAKATAN PR MEMANG BUAT HAL...!!!


Inilah ruginya bangsa melayu zaman sekarang apabila kebebasan berpolitik dibenarkan mahasiswa terlibat sehinggakan mereka akan lupa apa tujuan asal mereka. Bukan sekadar itu malah akan perbanyakkan tumpuan mereka terhadap politik daripada pelajaran mereka.

Yang paling rugi adalah pihak Ibubapa, kecewa dan hampa setelah ribuan ringgit dibiayai untuk pembelajaran anak mereka. Lain yang diharapkan, lain pula yang dibuat anak-anak mereka.

Masih belajar dilibatkan dengan politik...!!! Ini semuanya salah Pakatan PR, kerana inginkan kesemuanya ini berlaku. Apa lagi rakyat, kali ni kita tentang Pakatan PR habis-habisan..!!!

Habis Malaysia ni diporak-perandakan oleh pemimpin PR, semuanya nak dipolitikkan.


HUKUMNYA HARAM SOKONG MANGKUK AYUN NI...!!!


Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, adalah haram bagi umat Islam menyokong Datuk S.Ambiga kerana Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bebas dan Adil (Bersih) itu merupakan pejuang tegar kepada amalan seks songsang di negara ini.

Sehubungan itu, beliau yang juga tokoh agama berkata, umat Islam yang terlibat dalam perhimpunan Bersih wajib malu kerana dikepalai oleh pejuang yang menyokong perkara bercanggah dengan agama.




“Sewajarnya umat Islam menjauhi pemimpin seperti ini dan membuat pilihan lebih tepat dengan memilih ketua yang selayaknya dan melakukan perhimpunan di lokasi tertutup dalam menuntut sesuatu perkara,’’ katanya di sini, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa berdasarkan fatwa ulama tersohor dunia, Sheikh Dr. Yusuf Al-Qardhawi berhubung amalan LGBT iaitu umat Islam dilarang makan dan minum bersama dengan pengamal serta penyokong seks songsang, apatah lagi, jika berada di belakang individu yang cukup dikenali sebagai penyokong kuat amalan tersebut.
 - UM

Persoalannya disini bagaimana pendapat ahli ulamak PAS tak sama dengan apa yang telah diterangkan dengan cukup terang dan jelas begitu sekali. Lebih-lebih lagi manusia dibawah ni...!!!



Rakyat Malaysia yang dah tahu mereka dipermainkan telah pun menghindari diri mereka dengan manusia bergelar ulamak politik diatas ni.

Penyokong yang taksub dengan sutradara politik ni seakan lupa diri dan tidak akan sedar mereka dipermainkan, tetapi jelas sekali semasa perhimpunan itu diadakan dahulu ulamak politik ni menghilangkan diri keluar negara tidak mahu terlibat kerana ulamak politik ni pasti tahu apa hukumnya dalam Islam.

Membiarkan sikuda dan si lembu belaannya bermaharajalela diatas jalanraya, sehinggakan ramai rakyat Malaysia tak dapat nak bekerja dan kebanyakkan operasi perniagaan tergendala di tempat yang terlibat dengan perarakkan seperti ingin merusuh bandaraya Kuala Lumpur. Melumpuhkan segala-galanya, yang pasti ada adalah adegan ini...

Sembahyang ditengah jalanraya...



Kadang-kadang sembahyang tak kira mana arah...



Drama dan babak cemas seperti adegan dibawah ni...




Adegan tak siuman seperti dibawah ni...


Dan adegan yang paling penting sekali....Makan FREE...ataupun PERCUMA...!!!





Kesemuanya adalah kerana pemimpin kuat seks ni...




Anuwar kutuk tak sedar diri tu selalu berpesan pada sekutunya...


There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...