PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, November 30, 2011

BERITA BAIK BUAT KAUM INDIA DIMALAYSIA..!!!



Kerajaan memperuntukkan RM100 juta di bawah Program Transformasi Ekonomi (ETP) untuk peniaga kecil kaum India di negara ini, bermula tahun depan.

Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr S Subramaniam berkata, peruntukan itu diumumkan di bawah Belanjawan 2012 bagi meningkatkan pendapatan dan taraf ekonomi kaum India.

Menurutnya, antara usaha itu bagi membantu mereka meningkatkan proses pentadbiran dan pendapatan dalam proses mengendalikan perniagaan.

“Program ini melibatkan Program Transformasi Kedai Runcit (Tukar) iaitu kaum India yang menjalankan perniagaan berpeluang mengembang dan memperbaiki kekurangan perniagaan sedia ada melalui proses pemodenan perniagaan.

“Bantuan kewangan, sokongan dan nasihat turut diberikan supaya satu perubahan baru dalam proses pengendalian perniagaan lebih moden dapat dipraktikkan oleh masyarakat India khususnya.

“Mereka boleh menggunakan kemudahan disediakan untuk meningkatkan modal, seterusnya diharap mampu bernia­ga secara sihat,” katanya.

Beliau berkata demikian sempena Majlis Perasmian Kedai Tukar G S Saujana Enterprise di Taman Seri Duyung 2, semalam.

Sementara itu, sebanyak RM40 juta untuk mentransformasikan 500 premis perniagaan di bawah program itu diperuntukkan tahun ini.

Daripada jumlah itu, 47 adalah perniagaan yang diterajui masyarakat India.

SUMBER
KLIK DISINI

KAKITANGAN KERAJAAN MASIH BERDENDAM DENGAN DAP..!!!



Rata-rata penjawat awam yang ditemui benar-benar marah dan tidak menjangka seorang pemimpin tertinggi DAP boleh mengeluarkan kenyataan seumpama itu, kenyataan Tony Pua yang disiarkan baru-baru ini dalam sebuah akhbar berbahasa Cina bahawa kerajaan DAP akan mengurangkan penjawat awam dan menamatkan perkhidmatan mereka yang tidak efisien seperti yang dilakukan kerajaan China bagi mengurangkan bajet kerajaan.

Sehingga kini CUEPACS sedang menjelajah seluruh Malaysia untuk memungut respons penjawat awam berhubung kenyataan Tony PuaKA, sesi dialog telah diadakan dengan kakitangan awam di beberapa negeri termasuk Negeri Sembilan, Pahang, Perlis, Sabah, Sarawak dan Perak.

Selebihnya akan dilakukan dalam tempoh dua minggu ini.

PEMIMPIN SAMSENG DIPENJARA BUAT UGUTAN DAN FITNAH...!!!



Datuk Dr. Ahmad Ramzi Mohamad Zubir dijatuhi hukuman penjara setahun oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas didapati bersalah menghantar SMS ugutan kepada tiga wakil rakyat Nasional (BN) dan SMS fitnah kepada bekas setiausaha sulit menteri besar Terengganu.

Hakim Mahkamah Sesyen, M Bakri Abd Majid menjatuhi hukuman itu selepas mendapati pihak pembelaan gagal membuktikan keraguan munasabah terhadap semua pertuduhan itu.

Bekas setiausaha politik Datuk Seri Idris Jusoh itu dijatuhi hukuman penjara masing-masing tiga bulan untuk kesalahan mengugut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paka, Mohd Ariffin Abdullah, ADUN Permaisuri, Abd Halim Jusoh dan ADUN Ajil, Datuk Rosol Wahid di E726, Kampung Kubang Parit antara 11.21 malam dan 11.25 malam, pada 13 April 2009.

Dia juga dijatuhi hukuman penjara tiga bulan kerana memfitnah bekas setiausaha sulit Menteri Besar Terengganu, Wan Ahamad Wan Muda, yang kini timbalan setiausaha kerajaan negeri dengan menghantar SMS ugutan melalui nombor telefon bimbit 019-9158369 milik Wan Ahamad.

Mahkamah memerintahkan kesemua hukuman itu dijalankan berasingan.

BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

KELANTAN CATAT PENGANGGURAN DAN KETAGIHAN DADAH TERTINGGI BERBANDING MELAKA..!!!



Bilangan penagih dadah dan penggangguran adalah tinggi di Kelantan berbanding Melaka, inilah yang dibanggakan agaknya oleh penyokong taksub PAS. Lebih mengutamakan ceramah daripada menjalankan kewajipan mendorong anak muda untuk tidak cenderung kearah keburukkan.

Apabila ceramah saja, diajarnya memberontak dengan cara memaki hamun individu tertentu. Pandai pula PAS cerita pasal orang lain mengaibkan ketuanya, sebaliknya disetiap ceramah PAS jikalau tidak memalukan seseorang takan mendapat tepukan gemuruh dari ahli-ahli PAS mereka.

Siapakah lebih suka mengaib dan memalukan orang lain kalau bukan PAS..!!!

SUMBER
MYMASSA

AZMIN MEMANG ANAK TANGGANG DURHAKA...!!!


Inilah manusia yang tak menghormati ibu dan keluarga, jenis kurang ajar dan biadap terhadap orang tuanya. Dimasa malaun ni dilahirkan, diberi dan disaji makanan oleh ibunya. Bersusah payah ibunya menyara kehidupannya, setelah besar dewasa kurang ajar kepada ibunya sekeluarga.

Sanggup memaki hamun orang tuanya oleh kerana berlainan fahaman politik. Tidak kira lah apa pun dibawah apa pun parti kita bernaung, tetapi tidak seharusnya bertindak biadap sehingga sanggup membuang ibu dan keluarga.

Manusia jenis apakah Azmin ni, tersampuk penyakit apa..?? Sepatutnya si tanggang Azmin ni di panah petir terus menjadi batu, dan dibuat tugu sebagai pengajaran kepada setiap penduduk Malaysia yang durhaka terhadap kedua ibubapanya dan keluarga.

Boleh kah kita mempercayai sitanggang Azmin ni apabila memberi ceramah..?? Bukankah yang keluar dari mulutnya adalah bohong semata-mata, kerana apa..?? Kerana tamak kan kuasa dan harta, sebab itulah sanggup membuang ibu dan keluarga yang telah membesarkannya..!!!

PENDEDAHAN DARI ADIK AZMIN...

"Azmin seharusnya mencerminkan sikap peribadi yang mulia bukan mengeluarkan kenyataan yang tidak logik semata-mata kerana terlalu taksub dengan Anwar. Bukan sahaja terlalu taksub dengan Anwar, malah disebabkan beliau, Azmin sanggup membuang ibu dan keluarga.

Hanya kerana kami sekeluarga menyokong UMNO, Azmin membuang kami sebagai keluarga. Malah Azmin pernah kata makanan di rumah kami adalah najis. Sebagai seorang yang beragama Islam Azmin wajib menghormati ibu yang telah bersusah payah mengandungkannya selama sembilan bulan.

Tetapi disebabkan ketaksubannya terhadap Anwar dan parti PKR, Azmin langsung tidak datang melawat ibunya sejak Hari Raya Aidiladha lalu sehingga kini. Bahkan, Azmin tidak datang majlis perkahwinan anak saudara kami walaupun telah dijemput berkali-kali.



Sambil meminta Azmin supaya segera melakukan taubat nasuha, dalam nada tegas Ummi Hafilda berkata, disebabkan Anwar keluarganya berpecah-belah dan kucar kacir", jelasnya.
KLIK DISINI

Ingatlah bahawa orang yang seperti sitanggang Azmin ini akan disegerakan balasan yang setimpal dengan perangainya...!!!

SUMBER
KLIK DISINI

Tuesday, November 29, 2011

BLOGGER PEMBANGKANG DAHULUI CARTA VIDEO SEKS ANWAR..!!!



Jikalau tak percaya cuba taip nama "Anwar Ibrahim" di YOUTUBE
KLIK DISINI

INGATLAH PESANAN INI SEBELUM TERKENA BATANG HIDUNG KAMU PKR OOIII...!!!



Sahabat yang telah lama mengenali Anwar lebih dari 20-30 tahun banyak meninggalkan hantu ni, inikan kamu yang baru 2-3 tahun mengenali jembalang ni.

Ahli Pakatan PR yang baru-baru tu masih tak mengenali hati budi syaitan bertopengkan manusia ni, sebelum terkena batang hidung kamu seperti kebanyakan India dan Melayu yang dah terhantuk dan meninggalkan Pakatan PR.

Adalah lebih baik beredar dari terus bersubahat..!!!

Pakatan PR memang kuat tetapi kuat membohong dan putar alam...!!!

INILAH BUKTI FAKTA ANWAR MEMANG KUAT SEKS..!!!


Kenyataan fakta kebenaran ini bukanlah untuk menyerang keperibadian Anwar selaku ketua pembangkang, akan tetapi ini adalah hakikat sepatutnya dipertimbangkan secara waras sebagai seorang rakyat Malaysia yang bijak untuk memilih pemimpin menerajui negara kita.

Bolehkah seorang yang bergelar pemimpin berwatakan sebegini..??, keadaan sebenar diselindungkan daripada sekelian rakyat. Bagi ahli pakatan PR memang tidak akan mudah mempercayai cerita sebegini kerana terlalu taksub dengan pidato Anwar yang berapi-api pandai memainkan sentimen perasaan mereka.

Kenyataan Mantan Perdana Menteri...

"Saya mengaku, saya terkejut kerana saya tak sangka satu orang, satu kawan yang saya fikir begitu warak sekali boleh terlibat dalam kegiatan yang semacam ini. Yang lain saya tak berapa peduli sangat, tentang masalah duit dan lain-lain saya tak berapa peduli.

Tetapi tuduhan yang mengejutkan saya ialah berkenaan womenize, ada hubungan seks dengan beberapa wanita, tuduhan bahawa ada percubaan untuk intact isteri orang dan yang dahsyat sekali ialah tuduhan bahawa telah meliwat seorang lelaki yang dulu menjadi driver kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim", jelasnya.


Paling menarik apabila diajukan soalan terhadap pemandu peribadi Anwar, inilah jawapannya..

"Saya bertanggungjawab disuruh mencuci dan menyiapkan bilik tidur dan juga membawa perempuan-perempuan Cina jalang, bawa untuk berjumpa Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Dan selepas itu, saya bawa balik perempuan-perempuan ini dan juga hantar. Kadang-kadang hantar Dato’ Seri Anwar Ibrahim balik rumah dalam kereta yang cermin hitam, orang tidak nampak.

Kejadian berlaku banyak kali dan kebanyakannya perempuan Cina. Ada juga perempuan seorang Mexican", tegasnya.

Ditanya berkali-kali sama ada benar atau tidak benar, dia juga berkata, "Bahawa yang jahat ini ialah Datuk Nalla dan dia bekerja dengan Datuk Nalla".

Datuk Nalla kadang-kadang tidak bayar gajinya. Dia kata, "Dato" Seri Anwar Ibrahim baik, yang menghasut Dato’ Seri Anwar Ibrahim ialah Datuk Nalla.


Tetapi sekarang, kita dengarkan apa Datuk Nalla terangkan dalam video dibawah...




BACA SETERUSNYA KLIK DISINI

JANGAN LUPA AKHBAR INDONESIA PUN MENGAKU ANWAR BERBOHONG..!!!



Jangan kita lupa bahawa akhbar Indonesia sendiri pun dah tak percaya dengan ketua penipu Malaysia ni, sehingga mereka terpaksa buat kenyataan terbuka kepada umum memohon maaf kepada PM Malaysia.

Negara jiran pun dah tak percaya dengan Anwar kaki kelentong ni, dan kerana Anwar juga bendera Malaysia dibakar di kedutaan Malaysia di Indonesia oleh kerana hasutan tak munasabah oleh ketua jembalang bertopengkan manusia ni.

Jikalau yang mempercayai Anwar ni pun adalah cuma syaitan-syaitan dan jin yang lupa diri. Nik Aziz pun harus ingat masih ada lagi yang lebih pandai berfikir dari beliau yang pentingkan politik dari agama.

Kalau Nik Aziz pandai agama, ada yang lebih pandai lagi, ingat tu..!!! Jangan ingat diri tu hebat sangat sehingga menyokong pembohongan Anwar.

AKHIRNYA NURUL IZZAH MENGAKU BAPANYA JAHAT..!!!



Macam ada yang tak kena je dengan anak Anwar ni, kalau dulu anak lelaki Anwar bengang dengan bapanya kerana bersekedudukan dengan sahabatnya, kali ni Anak perempuannya pula buat hal.

Persoalannya, bolehkah Anwar selindung dari kebenaran menyusul sejak kebelakangan ni..?? Keduanya adakah Allah taa'la akan membantu kemenangan partinya setelah satu persatu pembohongan Anwar terbongkar.

Betulkah Anwar adalah "anugerah tuhan" seperti kata isterinya Wan Azizah ataupun menanti bala yang akan menimpa keluarganya satu hari nanti. Dasyat ataupun tidak, kita lihat saja kerana cuma masa saja yang akan menentukan..!!!

ANWAR PENGHANCUR KEAMANAN DIMALAYSIA..!!!



Inilah dimahukan Anwar, buat kacau-bilau dan huru-hara seperti diluar negara yang sekarang bergolak berpecah antara satu sama lain.

Mendapat tajaan daripada NED George Soros untuk berkuasa di Malaysia. Jikalau anwar lah jadi PM, aman ke Malaysia ni..??

Monday, November 28, 2011

ANWAR KATA PKR LEBIH BAGUS DARI BN..!!!



Kalau kita dengar video ayat berapi Anwar diatas, seperti Kerajaan Pakatan PR Selangor adalah yang terbaik. Tetapi pada hakikatnya pihak pemuda belia Selangor tak beberapa menyokong usul dibentangkan pada budget Selangor oleh MB Khalid gagap yang lalu.

Dengarkan petikan video dibawah.....


PELAJAR TAHFIZ AL-QURAN BERTERIMA KASIH PADA SHAHRIZAT



Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat meluluskan peruntukan sebanyak RM100,000 kepada Persatuan Madrasah Tahfiz Al-Quran Malaysia (Permata) bagi menjalankan aktiviti pembangunan kanak-kanak tahfiz.

Peruntukan itu bertujuan membantu golongan sasar iaitu kanak-kanak mendapatkan keperluan dan kemudahan yang selesa untuk meneruskan pengajian mereka di madrasah yang terlibat.

Kementerian turut mengadakan program keibubapaan kepada keluarga kanak-kanak yang berada di tahfiz berkenaan dan telah menjalankan pelbagai program berkaitan kanak-kanak namun kini berpeluang membantu mereka yang berada di tahfiz.

Mereka mempunyai potensi untuk menjadi penghafaz al-Quran yang baik. Justeru, kementerian berharap peruntukan yang diberikan akan membantu melancarkan perjalanan mereka untuk terus berjaya dan berjasa kepada negara serta agama kata Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil pada sidang akhbar selepas merasmikan program KAR1SMA Al-Furqani 2011 dan perjumpaan perdana bersama tahfiz seluruh Malaysia.

Turut hadir, Setiausaha Permata, Zamzani Mahmud. Program itu diadakan bagi memelihara dan memperkasakan peranan institusi tahfiz dalam membentuk insan yang mampu berhadapan dengan cabaran sosial semasa.

- KUALA LUMPUR 27 NOVEMBER

Sunday, November 27, 2011

BUKAN 100 PERATUS TETAPI 200 PERATUS PELAKON SEKS ADALAH ANWAR PENIPU...!!!



Jikalau dulu sahabat karib Anwar kata 100 peratus adalah anwar, tetapi sekarng dah cnfirm 200 peratus pulak sebab China Doll dah mengaku siapakah pelakon terhebat seks di Malaysia...!!!

ANWAR BUAT LAWAK PAGI AHAD NI...!!!



Anwar mengenangkan nasib yang dah berlaku di masa lampau, apa pun ia sebagai hiburan di pagi minggu ini...!!!

Saturday, November 26, 2011

MENGIKUT KAJIAN POPULARITI ANWAR IBRAHIM MERUNDUM



Mengikut kajian UIA populariti Anwar begitu teruk merundum, kenapa..??

Kerana Anwar bakal menuntut di Bammboo River kot...!!!

PAKATAN PR DIBERI AMARAN...!!!



Memang dah nak mula main kotor Pakatan PR ni, belum lagi masanya untuk pilihanraya dah nak berpiket politik pula. Nak pancing dulu lah kononnya, ini namanya pakatan PR yang tidak adil tetapi pandai pula namakan partinya sebagai parti keadilan.

Hanya adil kat mereka saja, jika dihalang dan disekat, orang lain pula yang tak berlaku adil. Seperti orang tertindas pula, sebaliknya mereka yang cuba menindas orang lain.

Memang dasar parti penipu, ketuanya pun kuat menipu...!!!


JOHOR BAHRU – Polis tidak membatalkan permit ceramah yang dimohon PKR namun menegaskan ia belum diputuskan.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata, polis menolak permohonan PKR untuk mengadakan ceramah di beberapa daerah di negeri ini selepas mengambil kira keselamatan rakyat dan untuk mengekalkan ketenteraman awam.

Katanya, polis menerima permohonan PKR kira-kira tiga hari lalu tetapi menolaknya kelmarin.

“Permit dipohon menerusi ketua polis daerah. Bagi sebarang kelulusan yang diberikan, perkara tersebut akan dikaji dengan menitik beratkan akan faktor keselamatan.

“Namun jika permohonan gagal, mereka boleh menghantar rayuan kepada saya (Ketua Polis Negeri) bagi mengkaji semula permohonan mereka untuk mengadakan ceramah di sini dan saya telah diberitahu mereka akan hantar hari ini (semalam),” katanya dalam pada sidang media, di sini, semalam.

PKR menerusi Timbalan Presidennya, Mohd Azmin Ali yang menghadiri majlis perasmian Kongres Wanita dan Angkatan Muda Keadilan (AMK) di sini, semalam mendakwa polis membatalkan semua permit ceramah yang dikeluarkan untuk beberapa kawasan pada saat akhir.

Mengulas lanjut mengenai perkara itu, Mohd Mokhtar berkata, tidak timbul isu permit dibatalkan kerana polis tidak pernah meluluskan permohonan untuk mengadakan ceramah yang dibuat PKR tiga hari lepas.

Mohd Mokhtar turut mengingatkan PKR agar tidak meneruskan aktiviti ceramah selagi permit masih belum diluluskan.
 

“Jangan menguji kesabaran kita kerana ia adalah tugas polis dan tanggungjawab untuk mengekalkan keamanan dan kita tidak akan teragak-agak mengambil tindakan jika mereka mengadakan apa-apa ceramah di negeri ini tanpa sebarang permit daripada pihak polis,” katanya. - MYMETRO

NASIHAT BUAT LEMBU-LEMBU PR..!!!



Ini adalah nasihat kepada pemimpin-pemimpin PR yang suka cari pasal dengan lembu-lembu. Satu hari nanti kalau lembu-lembu tu pasti mengamuk sebab Pakatan PR suka cari hal dengan lembu.

Tak senonoh betul pemimpin pembangkang ni, ada ka nak buat hal dengan lembu, pemimpin-pemimpin PR ni memang lembu betul la.

Kalau tidak takda la mereka ni cari masalah dengan lembu-lembu NFC, lembu-lembu Melayu PR yang bermasalah dengan lembu-lembu ternakan pengusaha orang Melayu..!!!

SUMBER
KLIK DISNI

NURUL IZZAH DAN TONY PUAKA BAKAL DISERANG LAGI...!!!



Belum habis isu yang dibawa oleh pemimpin PR yang tak guna untuk rakyat ni, Nurul dan Tony bakal diserang kedai 1 Malaysia lagi..!!!

Nantikan pembukaan kedai ini di kawasan berhampiran anda, dan kita nantikan duta kedai 1 Malaysia yang tak berguna ni bersuara untuk menipu lagi..!!

KERAJAAN NEGERI SELANGOR ROBOH KEDAI MELAYU LAGI..!!!

Rosseli Samsudin menunjukkan bekas tapak meter elektrik yang telah ditanggalkan oleh MBSA kelmarin.

Selepas 25 tahun mengusahakan restoran, Mohd. Rosseli Samsudin, 47, akhirnya terpaksa berputih mata apabila premisnya yang telah dibina dengan pelaburan yang sehingga kini mencecah RM300,000 itu diarah untuk dirobohkan semalam.

Restoran Nurul Tom Yam yang terletak di Jalan Kerjaya, Batu Tiga Lama di sini, diarah untuk dirobohkan oleh Pejabat Tanah dan Daerah (PTD) Petaling atas alasan dibina tanpa izin di atas tanah lesen pendudukan sementara (TOL).

Mohd. Rosseli mendakwa, sebelum ini operasi restoran tersebut berjalan lancar dan dia mendapat kebenaran memperbaharui TOL daripada PTD Petaling serta memperoleh lesen perniagaan daripada Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) setiap tahun dan lesen terakhir diperbaharui pada 2007 dan tamat pada 2010.

Bagaimanapun dakwanya, pada 2011, secara tiba-tiba permohonan beliau untuk memperbaharui TOL tidak dibenarkan walaupun selepas rayuan dibuat beberapa kali dan ini menyebabkan MBSA tidak dapat mengeluarkan lesen perniagaan.

Kata beliau lagi, ekoran kegagalan memperbaharui TOL dan lesen menyebabkan perniagaannya terpaksa dijalankan secara tidak sah dan beliau telah menerima dua notis untuk menutup perniagaan pada Mac dan Mei lalu serta meroboh restorannya pada Selasa lalu dengan pelbagai alasan.

"Semua ini berlaku selepas pertukaran pemerintahan kerajaan negeri pada 2008, dan saya kesal kerana inilah satu-satunya punca pendapatan saya dan keluarga selain 25 pekerja yang terdiri daripada adik-beradik dan saudara-mara.

"Saya mengaku telah menerima tiga notis termasuk notis untuk meroboh pada Selasa lalu. Tetapi tidakkah pihak yang berkenaan terutama kerajaan negeri tiada budi bicara dengan mengambil kira prestasi perniagaan saya sebelum ini.
 

"Di manakah keadilan kerajaan negeri yang selama ini memperjuangkan hak rakyat sedangkan selama ini saya juga banyak menyumbang untuk masyarakat setempat yang dalam kesusahan termasuk semasa banjir besar melanda Shah Alam sebelum ini," ujarnya.

BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

ANWAR DAH GOYANG SEBAB CHINA DOLL DAH DIKENAL PASTI...!!!!


Polis sudah mengenal pasti identiti wanita yang berada dalam rakaman video seks dikaitkan dengan seorang pemimpin politik pembangkang dan juga lokasi video itu dirakam. Menurut sumber, wanita itu adalah seorang pelajar sebuah kolej swasta di ibu kota berusia 26 tahun yang juga seorang warga China.

“Polis sudah merakam percakapan wanita terbabit bagi membantu siasatan berhubung video seks yang mengaitkan ahli politik pembangkang itu,” katanya. Menurutnya, hasil soal siasat dilakukan, wanita itu turut mendedahkan lokasi rakaman video seks berkenaan dilakukan.

“Rakaman itu dilakukan di sebuah kondominium di pinggir ibu kota. Sebaik mengenalpasti lokasi rakaman itu dilakukan, sepasukan pegawai dan anggota polis ke lokasi berkenaan bagi meneruskan siasatan,” katanya.

Bagi melengkapkan kertas siasatan berkenaan, pasukan penyiasat yang diketuai Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani, dikatakan membawa rakaman berkenaan kepada pusat penyiaran terkemuka di luar negara untuk dianalisis, pada 4 April lalu.

Sumber itu berkata, pihak berkuasa percaya berdasarkan kepakaran dan keupayaan teknologi serta pengalaman dimiliki pusat penyiaran berkenaan mampu mengenalpasti pelaku yang berada dalam video seks berkenaan sekali gus menyelesaikan persoalan individu sebenar yang berada dalam video berkenaan.

Polis sudah melengkapkan kertas siasatan itu dan diserahkan kepada pejabat peguam negara pada 9 April lalu.

SUMBER MY METRO

INILAH BUKTI PEMIMPIN PR MEMANG BEBAL NAK MAMPOS...!!?



Sah la pemimpin Pakatan PR penuh dengan penipuan dan ada agenda terselindung, mana tak nya dibandingkan harga kedai Pasaraya Besar dengan barangan Kedai Rakyat 1 Malaysia. Perbezaan yang dinyatakan mereka jelas berlainan daripada kuantiti baranagn tersebut.

Adakah pemimpin PR ni tahu apa sebenarnya makna "Big Saver"..?? Pernah dengar tak jika dihujung tahun kedai-kedai selalu mempromosikan jualan penghabisan stok. Itulah makna "Big Saver"..!!!




Harga sebegini bukan sentiasa ada dan kekal sepanjang masa, hanya pada waktu-waktu tertentu sahaja. Kenapa lah pemimpin Pakatan PR ni bodoh dan bebal sangat membandingkan harga-harga tersebut dengan barangan Kedai 1 Malaysia.

Jikalau parti penuh dengan tipu muslihat, pemimpinnya juga penuh dengan agenda penipuan untuk menggagalkan usaha kerajaan untuk membantu rakyat. Pakatan PR tahu mereka semakin dijauhi rakyat kerana itulah mereka terdesak menipu perkara sebegini.

Rakyat Malaysia sebenarnya semakin bijak menilai siapakah yang sebenar cuba membantu mengurangkan kos mereka. Apakah maksud pakatan PR membezakan harga-harga tersebut yang jelas tidak sama dengan kuantiti berat barangan dan kualiti yang berlainan..??

Perhatikan dibawah jenis barangan yang dibandingkan dengan kedai Pasar Raya Besar..!!!





SUMBER KLIK DISINI

Friday, November 25, 2011

BUDAYA FITNAH TREND POLITIK PKR MASAKINI..!!!




Ini dia salah satu pendapat daripada seorang rakan pidato politik Kuantan NRC11. Hebat juga ungkapan pidato yang dipersembahkan. Pendapat orang muda masa kini tentang politik fitnah yang sering digunakan pembangkang sebagai trend sekarang untuk menjatuhkan seseorang..!!

AIR KELANTAN MACAM AIR KOPI..!!?

MANA LAGI MEWAH KONDO SHAHRIZAT ATAUPUN RUMAH AGAM SAIFUDDIN NASUTION..??

RUMAH DIKATAKAN MILIK SAIFUDDIN NASUTION DI AUSTRALIA

Inilah dikatakan paku dulang, paku serpih, duk mengata orang rupanya pemimpin PKR lagi hebat harta mereka diluar negera. Takutkan orang Malaysia nampak harta mereka, pemimpin PKR sendiri menyimpan harta diluar negera. Ahli PKR asyik kena tipu dengan pemimpin mereka saja, hidup-hidup dah kena tipu.

Jikalau Menteri Kabinet dikatakan membeli sebuah kondo yang bernilai RM9.8 juta, bukankah ianya adalah hasil daripada keuntungan syarikat kepunyaan keluarganya sendiri. Bagaimana pula dengan si Saifuddin Nasution ni, mana datangnya duit..??

Inikan pula boleh membeli sehingga RM73.3 juta, punya lah kaya sehingga boleh beli rumah sebegitu besar sekali. Saiffuddin sebelum ini cukup ghairah mendedahkan kononnya penyelewengan pimpinan UMNO dan Barisan Nasional rupanya menyembunyikan kebejatan moral yang cukup tersendiri.


Saifuddin kalau benar merasakan beliau seorang pemimpin yang bermoral,bebas dari rasuah dan penyelewengan,beliau harus tampil untuk menyanggah dan mempertahankan dirinya bahawa itu bukan rumah beliau dan beliau juga tidak mempunyai simpanan ringgit berjuta di luar Negara itu.

Dan pendapatannnya hanya cukup makan untuk dirinya serta keluarga.

BACA SETERUSNYA KLIK DISINI

TENGOKLAH SENDIRI AIR KOTOR YANG DIBEKALKAN DI KELANTAN..!!!



Siapalah agaknya tergamak nak minum air karat yang dibekalkan Kelantan, air yang keluar dari kepala paip tidak dirawat dan sangat kotor. Bayangkanlah jikalau air karat sebegini dibekalkan kerumah anda. Adakah anda tidak akan marah kerana Menteri Besar Nik Aziz adalah seorang yang pandai berceramah agama..??

Maaflah nak cakap, kalau KLBOYZ tak sanggup nak minum jikalau air sebegini dibekalkan kerumah. Kenapakah MB Nik Aziz masih tidak menyelesaikan masalah ini walaupun sudah lebih 20 tahun memerintah. Kenapa perkara sebegini tidak diambil berat oleh Menteri Besar Kelantan ni.??

Nak buat negara kebajikan ala PAS sebeginilah gamaknya, dah 20 tahun pun tak diselesaikan lagi. Tak jalan-jalan apa yang nak diperjuangkan kepada rakyat, tak buat kerja ke..??

Ceramah PAS punya lah banyak menyalahkan pihak kerajaan pusat tetapi kerja mereka tak jalan, mana pergi tanggungjawap yang diamanahkan rakyat kepada mereka..?? Jikalau isu banjir, semakin teruk sekarang ni kerana sistem peparitan yang tak diselia sebaik mungkin.

Tunjukkan contoh yang baik jikalau nak persalahkan orang lain, ini tidak, kerajaan PAS negeri Kelantan lagi tak mempedulikan nasib rakyat. Ada hati nak memerintah negara pula..!!!

Thursday, November 24, 2011

ORANG KELANTAN CAKAP KERAJAAN PAS MEMANG TAK BUAT KERJA..!!!



DI KELANTAN , TOK WAKIL PAS HANYA PANDAI BERCERAMAH (TIN KOSONG) HAKIKATNYA MEREKALAH YG MENGADAI NASIB RAKYAT. MAKAN GAJI BUTA...!!!

SAMPAI KIAMAT PUN TAKAN BOLEH PERCAYA CAKAP PAKATAN PR, SEMUANYA BOHONG..!!!



Cuba perhatikan dan fahamkan fakta penjelasan dibawah :-

1.Chuah Soi Lek seorang cina. Apabila video terdedah walaupun tak jelas mukanya, beliau dengan gentleman mengaku salah & meletakkan jawatan. Tidak ada seorang pun pemimpin UMNO yg mepersoal @ kata jangan letak jawatan. MCA pun kata ok.

2.Elizabeth Wong seorang cina. Apabila kangkangnya terdedah jelas, dia pun mengaku itu kangkangnya, Nik Aziz membela penzina ini dan Anwar kata jangan lepas jawatan, buat bodo saja. Siap dapat hadiah cuti.

3.Anwar Ibrahim seorang islam. Apabila bervideo2 terdedah aktiviti zina yang jelas muka & batang tubuhnya dgn tidak gentleman menyalahkan orang2 lain, objek lain & bukan diri dia. Tidak berani mubahalah, tidak berani bersumpah dan tidak melepaskan jawatan. Malah aktiviti menegakkan benang basahnya disokong oleh Hj Hadi, Nik Aziz dan kepimpinan orang islam Pas. Video telah dimarah dgn begitu rupa kerana dia besi.

4.Mat Sabu seorang islam Pas. Apabila dia berkhalwat dengan bini orang, terlondeh segala2nya di Kelantan negeri islam yg Pas perintah. Oleh sebab rupanya dia komunis maka hudud telah tidak dilaksankan ke atas beliau dan dia dilepaskan saja. Sekali lagi Nik Aziz dan segala kepimpinan yang kononnya nak laksanakan hudud, tidak melaksana hudud kerana hudud tidak berkuatkuasa ke atas seorang komunis. Komunis itu hari ini adalah Timbalan Presiden Pas.

Yang bawah ni lagi lah, ketuanya merapu tak tentu hala, tengok gambar bawah ni..



Dengarkan keterangan video dibawah..

UMI GODAM ANWAR...!!!?



Hari Ini 24 NOV 2011, UMNO DUN Batu Buruk Mempersembahkan "Umi Godam Anwar" bertempat di Dataran Rajawali, Chendering Pantai, Kuala Terengganu. Hujan atau Ribut, Umi bertekad Godam Anwar Habis-habisan.

Godam tetap godam. Hadirkan diri sebagai saksi Umi Godam Anwar tepat jam 9.00 malam ini.

Wednesday, November 23, 2011

LEMBU FEEDLOT NFC MASUK KONDO KE MASUK KOTAK..??



Pakatan PR tergamam tengok pembongkaran video ni, terus menyerlahkan lagi pembohongan rekaan mereka adalah fitnah semata-mata. Pertamanya, agenda Pakatan PR kerana iri hati terhadap syarikat melayu yang beroperasi sebagai pengeluar utama.

Keduanya, mereka ni cuba mneyerang NFC pada tibanya hariraya AidilAdha, takkanlah mereka tak tahu kemana arahnya lembu-lembu yang ada di ladang NFC. Sudah pasti memenuhi tempahan yang banyak untuk hari raya Korban, pada waktu itulah pula mereka ingin melawat ladang NFC.

Ketiganya, cuba cari pasal dengan mengatakan lembu NFC masuk kondolah dan berbagai lagi, sebenarnya lembu-lembu tersebut kebanyakkannya telah dibungkus dan dikotakkan untuk tujuan pemasaran. Persoalannya, kenapa sekarang tak melawat..??

Sebab mereka dah menggeletar kaki kerana fitnah mereka semakin terbongkar. Bolehkah Pakatan haram PR menghalang kebenaran..??

APA MOTIF MPP PENANG TIPU PENIAGA..??



Kenapa tindakan sebegini dilakukan oleh Majlis Pembandaran Pulau Pinang, mengelirukan peniaga kecilan dengan menyaman mereka setelah diberikan lesen perniagaan..?? Adakah ini caranya MPP Penang cari makan terhadap peniaga yang berniaga dipersisir pantai Queenbay.

Tindakan tersebut mengelirukan pihak peniaga kerana tidak membuat apa-apa kesalahan kerana telah diberikan kebenaran untuk berniaga dikawasan itu. Persoalannya kenapa tindakan sebegini dikenakan terhadap 27 peniaga yang mencari rezki di sana.

Dah bagi lesen tetapi tetap menyaman dengan alasan peniaga berniaga tanpa lesen..??

Apa motif sebenar MPP Penang berbuat demikian..??

BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

PERKARA YANG KERAJAAN NIK AZIZ TAK AMBIL BERAT..!!!



Perkara sebegini Menteri Besar Nik Aziz tak mengambil berat, jikalau kes Anwar ataupun upacara ceramah, barulah lebih penting kepadanya. Setelah masalah ini sekian lama dihadapi rakyat Kota Baru Kelantan, sehingga kini isu ini bertambah parah.

Penduduk juga mengadu kawasan tersebut selalu dinaiki air setiap kali hujan lebat, kawasan perumahan dikawsan mereka memang sering dinaiki air tetapi penduduk masih tidak berpindah kerana paras air tidak berbahaya.

Namun segalanya berubah sejak tahun lalu, apabila penduduk terpaksa berpindah setiap kali hujan lebat gara-gara tiada sistem perparitan sempurna selain pelaksanaan projek pembinaan berdekatan yang menyekat aliran air jelas mereka.

Jelas penduduk banjir kilat itu juga berpunca daripada projek pembangunan di Bandar Baru Tunjung yang sedang giat dijalankan, menyebabkan 113 orang penduduk daripada 20 keluarga terpaksa berpindah ke pusat pemindahan sementara di Sekolah Kebangsaan Mulong (1).

Oleh kerana ketiadaan sistem perparitan dan saliran yang sempurna menyebabkan air hujan bertakung dan membanjiri rumah penduduk di Taman Perumahan Sri Mulong.

Kerajaan PAS selalu mengata orang lain tak betul sebaliknya mereka lebih teruk, tidak menjalankan tanggungjawap mereka menyelesaikan masalah yang sering dihadapi rakyat Kelantan. Kerajaan PAS sepatutnya mencerminkan diri mereka dahulu sebelum mencaci orang lain..!!

SUMBER
KLIK DISINI

Tuesday, November 22, 2011

INILAH PUNCA PEMAIN BOLASEPAK MALAYSIA MENANG TIPIS SEMALAM...



Dah la penuh stadium Bong Karno dihadiri jutaan penyokong bolasepak Indonesia, ini juga menjadi punca utama pemain Malaysia banyak melepaskan peluang yang ada sewaktu berdepan dengan gawang pintu gol Indonesia.

Kebanyakkan sepakan yang dibuat tak menjadi, tetapi dengan tingkat semangat yang ada pada setiap pemain akhirnya nama Malaysia berjaya dijulang menjadi juara. Walau bagaimana pun, bomoh Indon tak cukup kuat untuk mengawal skuad harimau muda Malaysia mengaum di stadium Bung Karno..!!!

Syabas pemain Malaysia...!!!

INI SEBABNYA MALAYSIA MENANG TEWASKAN INDONESIA...!!!


Apa jadi ni sehingga orang kuat Indonesia pun menyokong Malaysia ni. Mungkin sebab inilah Malaysia berjaya membenam Garuda pada perlawanan malam tadi, apa pun ucapan tahniah diucapkan kepada pemain Malaysia yang menghempas pulas untuk memenangi perlawanan yang sengit semalam.

Walaupun pemain Malaysia menghadapi sindiran jutaan orang penyokong Indonesia dipadang Bong Karno, Malaysia tetap unggul berjaya memenangi perlawanan tersebut. Di situ lah cabaran sebenarnya kerana stadium itu dipenuhi dengan jutaan peminat bolasepak Indonesia yang inginkan Malaysia tewas malam tadi.

Semangat kental yang dibawa pemain Malaysia langsung tak melemahkan mereka untuk berusaha melawan sorakkan jutaan penyokong Indonesia yang memenuhi setiap sudut di stadium Bong Karno.

Pemain Malaysia memang hebat..!!!

DATO SERI NAJIB, ANWAR, DR.MAHATHIR DAN NIK AZIZ SALING BERBALAS KOMEN FB...


Hebatnya, macam betul jer bunyinya, siapalah punya kerja agaknya. Tetapi kalau macam ni pun bagus jugak..kih..kih..kih..

Sunday, November 20, 2011

TERESA KOK DISAMAN PENIAGA TAPAK PASAR PAGI TAMAN KINRARA..!!!


Seorang ibu tunggal Che Rosnani Che Sof, 46, memfailkan saman terhadap wakil rakyat itu di Mahkamah Majistret Shah Alam 9 November lalu, gara-gara tidak berpuas hati dengan sikap dan tindakan pembantu kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kinrara, Teresa Kok Suh Sim.

Pada 13 September lalu, rakan perniagaan Che Rosnani menerima panggilan daripada pembantu wakil rakyat berkenaan yang memberi arahan agar menutup perniagaan keesokan harinya bagi memberi laluan DAP Kinrara menganjurkan Pesta Tang­­lung.

Apabila ditanya mengapa tiada notis diberikan, pembantu wakil rakyat itu tetap dengan jawapan menyuruhnya menutup kedainya, akhirnya beliau bersetuju dan terpaksa membatalkan tempahan makanan pada hari tersebut.

Che Rosnani berkata, pada 15 September dia didatangi dua lelaki yang memberitahu mahu menggunakan bekalan elektrik dan peralatan di gerainya. Beliau tidak benarkan kerana melihat wakil daripada pejabat wakil rakyat itu datang seperti bukan mahu meminta kerjasama.

Pada malam hari berkenaan Che Rosnani dapati mereka tetap menggunakan peralatan dan kemudahan elektriknya sehingga menyebabkan ‘distribution box’ mengalami kerosakan malah sebahagian wayar dan kabel putus dipercayai digunakan secara kasar.

BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

CIKGU SEKOLAH BIADAP, LEMPAR DUIT BANTUAN KERAJAAN RM100.!!!


Menjadi seorang Cikgu seharusnya dapat mengawal perasaan marahnya apabila berada didalam sekolah yang diajarnya, ini tidak, menunjukkan pula sikap biadapnya kepada para ibubapa. Sehingga melemparkan wang bantuan yang telah dipotong kononnya hutang para ibubapa kepada pihak sekolah.

Kenapakah perkara sebegini boleh berlaku, seorang guru menunjukkan contoh yang tidak baik pula. Kenapakah cikgu ni amat biadap sekali, dah lah potong duit bantuan persekolahan yang diberikan kerajaan Pusat sebanyak RM100 kepada murid sekolah.

Keduanya pula, melemparkan duit tersebut seolah-olah wang tersebut tiada nilai bagi cikgu sekolah tersebut. Bukankah wang itu untuk meringankan para ibubapa dalam kos perbelanjaan persekolahan anaknya. Cikgu bingai ni letak otaknya kat mana, kat bontot ke..??

Ataupun cikgu biadap ni sedang berpolitik agar para ibubapa menjadi marah terhadap duit bantuan kerajaan Pusat tersebut..?? Macam duit bapak dia pula dibuatnya..!!!

PAGOH: “Saya terkejut kerana guru besar sanggup melemparkan wang RM26 di depan kami dan melayan seperti pengemis, sedangkan kami ke sekolah kerana mahu menuntut hak anak mendapat RM100 seperti mana diterima pelajar lain,” kata Azman Salleh, 38, bapa seorang murid yang kecewa wang pemberian kerajaan kepada anaknya dipotong tanpa alasan munasabah.

Menurut Azman, anaknya, Ainul Akmal, 8, hanya menerima RM56 kerana pengurusan sekolah memotong RM44 dengan alasan untuk melunaskan hutang buku rampaian. Potongan itu memeranjatkan Azman dan isteri, Norizan Mohd Mustafa, 38, kerana apa diketahui mereka, tiada sebarang hutang buku yang masih belum dilunaskan.

Azman berkata, Selasa lalu dia pergi ke sekolah untuk mengambil wang seperti diarahkan tetapi terkejut apabila hanya menerima separuh daripada jumlah asal.

Katanya, dia ada bertanyakan guru mengenai hutang dimaksudkan tetapi tidak mendapat jawapan meyakinkan. “Pengurusan sekolah memaklumkan hutang buku rampaian Ainul tahun ini belum dijelaskan sedangkan saya dan isteri sudah membayarnya.

“Lebih pelik, anak saya juga tidak pernah mendapat buku rampaian dimaksudkan sehingga tamat persekolahan tahun duanya. Jika benar kami masih mempunyai hutang, mengapa pengurusan sekolah tidak mengeluarkan sebarang surat untuk memaklumkan perkara itu sebelum ini?” katanya.

Tidak puas dengan penjelasan itu, Azman berkata, dia sekali lagi pergi ke sekolah berkenaan, semalam, namun kecewa apabila guru besar melayannya seperti pengemis selain mengeluarkan kata-kata yang menyinggung perasaan mereka sekeluarga.

Katanya, kejadian berlaku di pejabat itu turut disaksikan isteri, kerani dan kakitangan sekolah berkenaan. “Saya meminta secara elok baki duit anak kerana Ainul tidak pernah mendapat buku rampaian dimaksudkan.

“Namun, guru besar itu tiba-tiba melenting dan mengeluarkan duitnya sendiri sebanyak RM26 sebelum melemparkannya kepada kami.

“Saya begitu terkejut dengan tindakannya itu. Inikah sikap seorang guru yang selama ini diagungkan sebagai pendidik bangsa?” katanya yang membuat laporan polis pada hari sama.


SUMBER
METRO HARIAN

NIK AZIZ LEBIH PENTINGKAN ANWAR BERBANDING BEKALAN AIR KOTOR DIKELANTAN..!!!



Jika betul la Nik Aziz mengambil berat masalah di Kelantan, sudah pasti masalah air sudah diselelsaikan sekian lama dahulu. Ini sudah lebih 20 tahun masalah air masih menjadi igauan ngeri rakyat di Kelantan, mana taknya air yang dibekalkan kerajaan negeri Kelantan sangat keruh dan kotor untuk kegunaan harian.

Asyik sibuk memberi ceramah saja sehingga lupa tanggungjawap yang harus dlaksanakan sebagai Menteri Besar Kelantan terhadap rakyatnya. Beliau lebih mengambil berat hal Anwar mahupun kes liwat ataupun kes khalwat dengan China Doll yang sibuk dipertikaikan olehnya sekarang.

Lebih membela Ketua Pembangkang Anwar daripada membela nasib yang sedang dihadapi rakyat negeri kelantan. Masalah Anwar adalah lebih penting daripada masalah rakyat Kelantan, jika tidak kenapa sehingga kini masih tak diselesaikan masalah bekalan air keruh dan kotor yang dibekalkan kepada rakyat Kelantan..??


SEORANG penduduk menunjukkan perbezaan air yang disalurkan kerajaan negeri (kiri) dengan menggunakan tapisan air dan air mineral (kanan) di Machang, Kelantan.

Sehingga kini Nik Aziz masih tak mengambil jalan inisiatif untuk menyelesaikan masalah tersebut walaupun sudah lebih 20 tahun masalah ini dihadapi rakyat Kelantan. Persoalannya kenapa..??

SETERUSNYA
KLIK DISINI

Saturday, November 19, 2011

GOBALA TEMPIK ANWAR...!!!



Gobala Krisnan pecahkan tembelang krisis sebenar yang dihadapi oleh PKR, perkara ini sememnagnya disembunyikan oleh pemimpin-pemimpin kaki bodek Pakatan PR.Kesemuanya menagih janji-janji yang telah dimeterai oleh mereka jika dapat tatah berkuasa.

Ia dibongkarkan oleh Gobala Krisnan kerana bengang dengan segala janji putar alam ketua pembangkang si Anwar Juburi...!!!

PKR SELANGOR BAKAL BAZIRKAN 40 JUTA WANG RAKYAT..!!!



Sebenarnya yang kuat membazirkan duit rakyat adalah Pakatan haram PR, kerana kecut nak buat pilihanraya serentak. Sebabnya adalah pemimpin mereka ni terdiri daripada kaki hasut dan pembodek pemimpin atasannya sendiri, yang rugi adalah rakyat Malaysia.

Pakatan haram PR tahu banyak janjinya yang masih tak tertunai lagi, contohnya masalah air. Banayk lagi rakyat marhein yang masih tidak mendapat bekalan percuma yang diberikan. Sebaliknya hanyalah rumah-rumah mewah saja yang mendapat insentif tersebut.

Contohnya rumah flat kos rendah yang masih menggunakan meter pukal, keduanya rakyat Selangor akan menghadapi masalah yang sama seperti di Kelantan. Minum air keruh yang semakin kotor kerana tidak dirawat airnya dengan sempurnya. Paling mengharukan bekalan air kerap terputus, apa yang dibuat oleh Kerajaan negeri Kelantan dengan duit peruntukkan diberikan oleh Kerajaan Pusat bernilai mencecah berbilion ringgit..??

Manakah pergi duit penyelenggeraan itu..?? Buat modal berpolitik ke..??
Dibekalkan duit tersebut untuk menyelesaikan masalah air, sebaliknya digunakan untuk berpolitik pula..!!!

Kan membazir duit rakyat tu...!!! Berita dibawah ni lagi satu pembaziran Pakatan haram PR..!!?

RM40 juta terpaksa dibazirkan

KUALA LUMPUR 18 Nov. - Kira-kira RM40 juta wang rakyat terpaksa dibazirkan jika kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor berkeras mahu mengadakan pilihan raya berasingan.

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, keputusan itu menggambarkan kerajaan negeri tersebut mengutamakan kepentingan politik semata-mata.

"Biarpun ia adalah hak kerajaan negeri mengikut undang-undang tubuh negeri, tetapi adakah kerajaan negeri akan membiayai pilihan raya (berasingan) itu?

"Banyak perkara perlu dilihat termasuk kepentingan rakyat, pembaziran wang dan tenaga kerja juga akan bertambah termasuk polis yang terpaksa mengawal ketenteraman awam," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim semalam membuat keputusan bahawa kerajaan negeri hanya akan membubarkan DUN selepas enam bulan dari tarikh pembubaran Parlimen bagi memastikan Bajet Selangor 2012 dapat dilaksanakan pada tahun depan.

BULLSHIT KAU ANWAR...!!!



Memang kaki auta la Anwar ni, kena dakwa kes liwat pun salah UMNO. Kena tuduh main perempuan China Doll pun salah UMNO. Agaknya kalau Anwar ni terkencing ataupun terberak pun salah UMNO gamaknya.

Tersalah makan pun salah UMNO juga, termain bontot pun salah UMNO, terkhalwat pun salah UMNO. Kalau boleh semuanya salah orang lain lah, kerana Anwar ni anak tuhan, tak pernah buat salah. Sempurna segalanya...!!! Bengong punya pemimpin...!!!

PENGARAH STRATEGI PKR MEMANG OTAK LEMBU..!!!



Dah la cakap pun main hentam saja tanpa diusulkan bukti, lepas tu ada hati pula nak ajak berdebat isu NFC. Rafizi Pengarah Strategi PKR mengatakan bahawa lembu kat ladang FeetLot Corp tak sampai 100 lembu tetapi tak diusulkan bukti video mahupun gambar.

Mentang-mentang berjawatan dalam PKR mula nak tunjuk belang menipu sini sana..!! Cuba saksikan video dibawah..!!!




Dah tengok bukti video mengatakan jumlah sebenar yang ada diladang FeetLot Corp..?? Sah kan Rafizi tak pandai nak mengira, tetapi main taram je sesuka hatinya. Lepas tu ada hati nak ajak berdebat pula..!!!

Gambar dibawah menunjukkan surat tawaran berdebat oleh PKR, itu pun tak berani nak datang sendiri hantar, pakai pos laju, e-mail dan faks pula. Nampak sangat pengecut, tak berani nak tunjuk muka ajak berdebat..!!!



Nampak sangat kelam-kabut mereka ni nak pertahankan benang yang basah..!!!

Friday, November 18, 2011

KENAPA PAKATAN PR MARAH BANTUAN PERSEKOLAHAN RM100..??



Kenapakah Pakatan PR seperti marah sangat Bantuan Persekolahan sebanyak RM100 kepada setiap pelajar yang diberikan bantuan tersebut..?? Bukankah bantuan sebegini untuk mengurangkan serba sedikit kos perbelanjaan para ibubapa untuk persekolahan anak-anak mereka.

Kenapakah Pakatan PR tidak setuju sumbangan sebegini dilaksanakan, ataupun ketakutan rakyat seakan sedar bahawa Kerajaan Pusat sememangnya perihatin mengurangkan kos saraan mereka. Sebenarnya biarlah rakyat menjadi saksi bahawa kerajaan manakah yang betul-betul berjasa kepada mereka, spontan mereka dapat menilai kerajaan manakah akan dipilih oleh rakyat untuk menjadi pemimpin mereka.

Pakatan PR ni pun satu, bangkanglah benda yang memberikan kebaikan untuk setiap rakyat Malaysia. Bukan hanya sekadar memberikan imbuhan untuk kakitangannya sahaja seumpama menaikkan gaji mereka, kerana ia tidak melibatkan rakyat Malaysia sebaliknya hanyalah untuk menarik perhatian kroni Kerajaan Negeri Selangor sahaja.

Ingat rakyat Selangor bahawa air di Selangor masih tak selesai dirawat bersih lagi, tak lama lagi akan jadi seperti air di Kelantan. Keroh je airnya, kadang-kadang takda air kerana putus bekalan yang disediakan. Air percuma di Selangor..?? Percuma air kotorlah gamaknya..!!!

INILAH SEBAB UTAMA PAKATAN HARAM PR NAK GUNAKAN DAKWAT KEKAL..!!!



Inilah permintaan dari puak pakatan haram "BERSIH" yang cuba buat pasal tempoh hari ditengah kotaraya Kuala Lumpur sehingga menggangu ketenteraman orang awam. Dakwa puak ni, Dakwat Kekal harus digunakan untuk mengelak pemilih mengundi 2-3 kali.

Rupa-rupanya ini adalah agenda terancang mereka untuk terus mengembangkan penipuan mereka dengan rakus untuk berkuasa. Penipuan ini dibongkarkan untuk mengelak Pakatan PR terus menipu rakyat, agenda sebegini memang sudah dirancang oleh mereka untuk memenangi pilihanraya akan datang.

Inilah video bukti dibawah...



Proses Dakwat Kekal yang dihilangkan dalam masa tidak sampai 5 minit ditunjukkan didalam video ini. Pihak PAS,DAP dan PKR Beriya iya untuk menggunakan Dakwat Kekal sedangkan terbukti bahawasanya dakwat kekal mampu dihilangkan dan ianya akan dimanipulasi oleh pihak tertentu dalam proses Pilihanraya.

BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

Thursday, November 17, 2011

CIKGU PRO PAS KENA MAKI DEPAN IBUBAPA..!!!



Antara kata-kata Cikgu Halim adalah; "kita tak mboh (mahu) dengar orang Langkap ni fikiran dia kena racun dengan parti pembangkang. Cikgu pun ada hok bodoh, seorang ustaz pun bingung, buleh masuk parti Pas, seorang doktor hok cerdik, bila masuk parti Pas, bodoh selalu! tuan-tuan, janganlah masuk parti pembangkang, tobat! Cikgu, ustaz bila masuk parti pembangkang, maknga (malas) selalu ngajar , anak murid jadi mangsa…”.

Orang PAS ni mana sedar diri, balun duit kerajaan lepas tu maki balik kerajaan tak betul. Bagi duit untuk menyenangkan mereka pun nak marah kerajaan pula. Letak kat mana akal mereka ni..??

ADAKAH BOB LOKMAN SETARAF ALIM ULAMAK..??



Apa maksud sebenar Bob Lokman ni memurtadkan rakyat Johor Ulu Tiram yang bekerja di Singapura..?? Adakah maknanya penduduk tersebut seharusnya tukar pekerjaan mereka dengan mencari kerja yang baru di Johor.

Bagaimana cara agaknya si Bob Lokman ni berfikir, dulu dipersalahkan kawan dan sahabatnya kerana Bob Lokman menjadi jahil dizaman brutalnya dahulu. Dipersalahkan pula kerajaan kerana anaknya menjadi kurang sopan dan jahat tingkahlaku, tetapi kini pandai nak memurtadkan orang Johor yang bekerja di Singapura pula.

Apa yang cuba dibuktikan oleh Bob Lokman ni, adakah oleh kerana beliau menyertai PAS akan jadi selesai segala dosa yang dilakukannya dizaman jahilliahnya..?? Baru je setahun jagung dah pandai nak beri ceramah sehingga Mufti Perak Harussani dipersalahkan juga.

Hebat sangat ke ilmu agama Bob Lokman ni berbanding Mufti Perak Harussani yang betul kita kenal dengan ajaran agama..??

Kata Bob Lokman...

Hujahnya "Kerja di Jurong Singapura,duduk Ulu Tiram,Jam 5 pagi dah keluar dari rumah,7 pagi dah sampai tempat kerja.Berapa lama 10 tahun dah mereka tak sembahyang subuh?"

Ujarnya lagi "10 tahun tak sembahyang subuh shiekh!! , pergi kerja 5 hari seminggu kemudian cuti hari Sabtu dan Ahad barulah dia(rakyat Johor) qado , dia qado tidor hingga bangun paling awal tu pun sampai 10 pagi!!"

Katanya lagi "dalam tauhid termasuk dalam bab riddah perbuatan murtad adalah perbuatan dia(rakyat Johor) Habis semua jatuh murtad kemudian tak payahlah nak pergi jumpa Mufti Perak Harussani nanti dia kata pulak tak apa sebab tak tau diri dah jatuh murtad"


Maka kesemuanya dihukum murtad.Begitulah penghinaan dan dihukum murtad terhadap rakyat Johor. Bob Lokman beranggapan beliau sudah setaraf alim ulamak dengan hanya menyertai PAS kemudian sudah boleh mengkafirkan orang lain.

SETERUSNYA
KLIK DISINI

ANAK ANWAR BANYAK DUIT, ADA AKAUN PULUHAN JUTA DI ISRAEL..!!!



AKAUN MILIK NURUL IZZAH DI ISRAEL.

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)... 3 years
Account No : C-719-418-210 (M)
Amount : USD 13,000,000.00
Date of opening account : 17/06/96
Date of Maturity : 17/06/99

8. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : F-817-200-11 (C)
Amount : USD 12,500,000.00
Date of opening account : 03/12/96
Date of Maturity : 03/12/99

9. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
5 years
Account No : G-211-922-718-2 (D)
Amount : USD 15,000,000.00
Date of opening account : 12/07/97
Date of Maturity : 12/07/02

10. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
1 years
Account No : F-3532-3310-501 (NG)
Amount : USD 15,500,000.00
Date of opening account : 21/09/98
Date of Maturity : 21/09/99

11. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : DA-9159-7211-819 (M)
Amount : USD 4,500,000.00
Date of opening account : 20/05/96
Date of Maturity : 20/05/99

12. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : ME-3138-5144-219 (A)
Amount : USD 10,000,000.00
Date of opening account : 08/09/97
Date of Maturity : 08/09/00

Lepas ni, kita tengok Cik Nurul ni bagi jawapan spin macamana. Adakah dia SPIN macam dia pusing-pusing cakap mengenai Kedai 1 Malaysia tempohari.

Cakap berpusing-pusing macam gasing..!!!

SUMBER
KLIK DISNI

ANWAR KATA INI SEMUA SALAH BN..!!?



Anwar dah cakap ini adalah salah BN, pemimpin Barisan Nasional duduk diam je ke.?? Kena pulak si Trio "T", buatlah sidang media berikan penjelasan.

Tetapi kalau tak salah si China Doll pun dah buat pengakuan cuma tidak digemburkan melalui sidang media. Nampaknya Anwar semakin haru-biru dibuatnya, mana tak dengan kes liwatnya, apatah lagi kes seks ni pula berjalan.

Haru bertambah haru la jawapnya...!!!

Wednesday, November 16, 2011

KHALID GAGAP MEMANG GILA ATAU BUANG TABIAT..??



MB Selangor Khalid Gagap akhirnya dengan gaya bongkak mendakwa Pengurus Besar PKNS sememangnya layak menerima gaji jutaan ringgit atas krelibiliti beliau sebagai seorang tokoh korporat.

Beliau juga menganggap jumlah gaji ditambah dengan elaun yang diberikan itu sememangnya keistimewaan yang diberikan bagi meningkatkan prestasi kerja beliau yang memegang jawatan tertinggi sebuah Perbadanan di dalam Negeri yang pesat membangun dan terkaya di Negara ini.

"Kerajaan Negeri Selangor membri pendapatan dan elaun kepada Pengurus Besar berdasarkan prestasi beliau dan PKNS itu sendiri. Malah sejak dilantik pada 2009, dia merupakan seorang tokoh yang ada potensi yang baik."

Oh.. Boleh bagi jutaan ringgit. Inilah maksud sebenar Negeri Berkebajikan yang kamu dok jaja masa PRU12 sebelum ni. Kebajikan diberikan kepada 'pekerja2 bawahan' kamu Khalid Gagap. Duit Kerajaan Negeri. Ini memang nak kena tunggu Sultan Selangor beri amaran sekali lagi.

Mana Hantu Zuraida? Ini yang perlu kamu tegur dan desak agar SPRM siasat sehingga ke lubang cacing. Duit Kerajaan Negeri yang merupakan duit rakyat kamu keluarkan RM40 Ribu setiap bulan hanya untuk seorang Pengurus sebuah Perbadanan? Ini baru cerita Gaji Pengurus PKNS. Belum tengok lagi elaun2 dan komisyen2 yang diterima oleh Exco2 dan kamu sendiri Khalid Gagap.



NFC yang secara jelas bukan milik Kerajaan, malah modal yang diperolehi pun melalui Pinjaman Bank dan Pelaburan sebuah kondo hasil Si Zuraida menyalak macam anjing. Ini terang2 duit Rakyat kamu dok sogok dengan elaun2 yang melampau sehingga mencapai jutaan ringgit sebulan, hanya untuk seorang pengurus. Itu yang dibongkar. Bagaimana pula dengan elaun Anwar. Gaji RM1, elaun? RM1 Juta?

Wang tersebut lebih layak diberikan kepada yang berhak menerima iaitu Rakyat Selangor. Itu wang mereka. PKR juga yang dok canang kata UMNO guna wang rakyat mentah kedarah projek2 DBKL. Ini wang siapa? Wang keturunan nenek moyang kamu Khalid?

SUMBER
MALAY DELIMA

SIAPA PALSUKAN LAPORAN HOSPITAL PUSRAWI KES LIWAT ANWAR..??



Ramai mempertikaikan kesahihan ‘bukti dari Hospital Pusrawi’ terutamanya berkenaan proses pengambilannya yang tidak sah.

Namun begitu, beberapa hari kemudian, pihak Hospital Pusrawi mengeluarkan kenyataan rasmi menegaskan Mohd Saiful tidak diperiksa untuk kes sodomi, malah apabila pesakit itu memberitahu dia diliwat, doktor yang merawatnya memberhentikan serta merta pemeriksaan dan mencadangkannya agar memeriksa secara profesional di hospital kerajaan.

Pihak Hospital Pusrawi juga menegaskan doktor yang memeriksa Mohd Saiful yakni Dr Muhamad Osman Abdul Hamid, bukan doktor pakar, sebaliknya beliau merupakan doktor biasa yang bertugas di bahagian kemalangan dan kecemasan hospital swasta itu.

INILAH SEBABNYA PEGUAM ANWAR TARIK DIRI DARI KES LIWAT 2..!!!



Sulaiman, bekas salah seorang peguam bela Anwar dalam kes liwat I dilantik sebagai peguam Anwar ketika Ketua Umum PKR itu sedang berhadapan dengan siasatan polis dalam kes liwat II membabitkan tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Selain Sulaiman yang bertindak sebagai ketua peguam bela, Anwar turut dibela oleh 8 orang peguam lain iaitu; Sankara Nair, Sivarasa Rasiah, Leela Jeyamani Jesuthasan, Edmund Bon Tai Soon, Saiful Izham Ramli, Amer Hamzah Arshad, Latheefa Beebi Koya dan Mohd Radzlan Jalaludin.

Namun pada 14 Julai 2009, Sulaiman mengambil keputusan drastik mengundurkan diri daripada menjadi ketua peguam bela, setelah pihak pendakwa memberi beberapa salinan pemeriksaan Mohd Saiful dari Hospital Kerajaan Kuala Lumpur (HKL).

Menyentuh berkenaan pengunduran Sulaiman, Anwar berkata “Beliau (Sulaiman) uzur sekali..terpaksa mengundurkan diri daripada semua kes perbicaraan”.

Kata-kata Anwar itu memberi gambaran bahawa Sulaiman sudah tua dan tidak sihat, hinggakan terpaksa bersara daripada bidang guaman.

Namun, teka teki itu terjawab semalam, apabila Sulaiman masih lagi meneruskan kariernya sebagai peguam untuk kes Menteri Dalam Negeri saman Anwar berkenaan kes video seks.

INILAH WAJAH DUTA KEDAI 1 MALAYSIA



Dengan penuh bergaya anak Anwar ni menggayakan seperti model iklan, tetapi yang bestnya ia dibuat tanpa bayaran. Secara sukarela Cik Nurul ni membezakan botol yang berjenama 1 Malaysia dan memperbandingkan dengan barangan buatan Tesco.

Perbezaan pertama adalah dari segi penutup botol yang digunakan di Kedai 1 Malaysia, jauh lebih selamat dan canggih dari buatan Tesco.

Keduanya dari segi kandungannya pula, dikedai 1 Malaysia ia adalah lebih meyakinkan dan lebih bermutu berbanding buatan tesco yang diperagakan Duta 1 Malaysia ini.

Ketiganya, di Kedai 1 Malaysia tidak memerlukan kad diskaun keahlian seperti di Tesco dan pasaraya serbaneka lain yang menjanjikan diskaun tertentu.

Hebatkan kedai 1 Malaysia...!!!

LIM GUAN ENG BACUL DAN SUKA MENYUSAHKAN RAKYAT PENANG..!!!

KETUA MENTERI BACUL DAN PENGECUT


Sikap Ketua Menteri Pulau Pinang yang dianggap bacul kerana takut dengan Kedai Menu Rakyat 1 Malaysia. Jikalau Lim Guen Eng tidak gentar, kenapakah harus tindakan sebegini dilakukan..?? Bukankah ianya bertujuan untuk menyenangkan rakyat Malaysia.

Bukan apa, apabila Menu Rakyat 1 Malaysia disenangi oleh rakyat Malaysia, maka pakatan rakus DAP akan terus jahanam dan bertambah rapuh berpecah-belah. Itulah yang sangat ditakuti oleh LGE, jika tidak takut kenapa harus diturunkan Banner yang diletakkan diluar premis makanan yang terlibat menyediakan Menu Rakyat 1 Malaysia..??

Inilah Banner Menu Rakyat 1 Malaysia yang diturunkan oleh Ketua Menteri pengecut ni..





LGE bertindak menurunkan Banner-banner tersebut bertujuan untuk menyelindungkan Menu Rakyat 1 Malaysia tersebut dari rakyat Penang mengetahui wujudnya kemudahan yang disediakan untuk rakyat.



Persoalannya, kenapa LGE takut rakyat Penang mendapat kemudahan tersebut..?? Bukannya ia untuk orang kaya dan anak-beranak LGE untuk menikmatinya...!!!

Keutamaannya adalah untuk rakyat marhean agar dapat mengurangkan kos perbelanjaan harian mereka..!!!

Bukankah begitu, orang kaya LGE..??

MB AZIZAN KATA SEMUA BINGAI..!!!


Azizan kata kita semua bingai. Menteri Besar itu kata dia pandai. Katanya kita roboh madrasah berusia 100 tahun itu, kita bina kompleks beli-belah dan kita buatlah surau di bawah bangunan itu. (Di atasnya ada apa?)

Tak apalah kita semua bingai. Apa yang Azizan itu cakap samalah seperti kita robohkan Masjid Zahir, kita bina kompleks beli-belah di atasnya dan kita buat surau yang indah-indah di dalamnya.

Bolehkah kita perdengarkan azan di dalam kompleks beli-belah itu, sama seperti madrasah itu sekarang? Jika sebuah surau lain dibina di bawah bangunan atau di tapak lain, adakah sama dengan Madrasah Salihiah berusia 100 tahun itu?

Kita bukan nak beremosi di sini. Cuba kita bandingkan dengan senario ini: Pas pernah melancarkan kempen Kerajaan Selangor Zalim sekitar 2003 kerana kononnya Menteri Besar ketika itu, Dr. Khir Toyo mahu menamatkan tauliah solat Jumaat sebuah surau sementara dan merobohkannya di bawah sebuah pangsapuri lima tingkat di Seksyen 4 Bandar Baru Bangi.

Persoalannya, itu hanyalah surau berdindingkan plywood yang didirikan, sementara sebuah masjid iaitu Masjid Al-Hasanah siap dibina.

BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

BOB ISABELLA BAKAL BERGELAR USTAZ...!!!



Sungguh hairan dengan sikap orang PAS yang suka memperagungkan Bob Lokman, adakah benar oleh kerana Bob Isabella ni memberikan ceramah agama. Jikalau kita lihat dari ungkapan dan kata-kata yang keluar dari mulut si Bob Isabella ni semuanya berbaur politik.

Ceramah agama ke ni..?? Adakah agama dan politik sama ceramahnya, mengatakan itu dan ini tak betul..?? Setahu KL BOYZ ceramah agama adalah untuk menyedarkan umatnya membuat pahala daripada memaki-hamun, marah pada orang tertentu dan mengaibkan seseorang agar individu tersebut mendapat malu dan sebagainya.




Ceramah agama sebeginikah yang dilaungkan-laungkan oleh PAS..?? Seperti mana Nik Aziz mencampur-adukkan agama dengan politiknya, contoh Be"ah PAS yang keterlaluan iaitu jikalau ahlinya PAS mengambil langkah keluar parti akan terlerai talak 3 terhadap isteri masing-masing.

Adakah ini masuk akal..?? Persoalannya, adakah ini hukum agama sebenarnya sehingga menceraikan para isteri tanpa sebab..??

BERITA DI DADA AKHBAR

Bapa kepada pelawak dan penulis lirik, Bob Lokman, Lokman Ahmad, 73, sehingga kini belum mengetahui perkembangan terbaru anaknya itu.

Beliau berkata, Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman, 47, pernah dihubunginya ketika berita penahanan anaknya itu dihebahkan menerusi media, namun belum sempat berbual dengannya.

“Mengikut media, Bob ditahan tetapi sudah dibebaskan. Saya kira, Mohd Hakim tidak patut ditahan kerana dia bersyarah mengenai agama dan jika difikirkan, ia sama seperti orang tabligh menyebarkan agama, tetapi tabligh tidak pula ditahan.

“Mungkin nama Bob itu perlu ditukar kepada Ustaz Mohd Hakim kerana saya rasa, itulah nama serasi memandangkan dia mempu­nyai latar belakang pengajian agama,” katanya, semalam.

Beliau berkata, nama ‘Ustaz Mohd Hakim’ dicadang­kan berdasarkan Bob ketika bersekolah di Maahad Hami­diah Kajang pernah menjadi juara syarahan dan merupakan cicit kepada ulama terkenal di Kelantan, Tok Kenali.


Kelakar betul bunyinya, sebab baru je berkecimpung dalam PAS dah boleh bergelar ustaz...!!!

Tuesday, November 15, 2011

PAS MENGAKU BARISAN NASIONAL MEMANG ADIL...!!!



Salah seorang penerimanya adalah Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan Pangkor, Mohd Hilal Aziz, 44 dari Kampung Sungai Pinang Besar, Pangkor. Bapak anak tiga itu merupakan nelayan mendapat bantuan modal berjumlah RM10,000 untuk tujuan membeli perlatan menangkap ikan seperti enjin bot dan pukat.

"Saya berterima kasihlah kepada kerajaan. Memang kerajaan adil dan tidak pilih kasih...itu betul." katanya ketika ditemui selepas majlis penyerahan bantuan itu oleh Menteri Besar, YAB Dato' Seri Diraja Dr. Zambry Abd. Kadir.

Perjuangan Kerajaan Barisan Nasional (BN) yang sentiasa berlandaskan kepada prinsip adil, saksama dan telus sememangnya telah lama diamalkan walaupun masih ada pihak yang mahu menyangkal kenyataan ini.

BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

KHALID GAGAP MENIPU..!!!



Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batang Kali, Datuk Mohd. Isa Abu Kasim menyifatkan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai pembohong besar menyatakan kerajaan negeri di bawah kepimpinannya prihatin kepada masalah seluruh rakyat dengan memberikan bantuan air percuma sebanyak 20 meter padu.

Pembohongan itu jelas dilihat menerusi perangkaan yang diterima yang menunjukkan seramai 1.4 juta isi rumah di Selangor tidak menikmati bantuan itu sehingga ke hari ini.

Katanya jumlah isi rumah itu katanya melibatkan keluarga yang tinggal di perumahan pangsapuri dan kondominium yang masih menggunakan meter bekalan air secara pukal.

“Sejak tahun 2008 bantuan bekalan air percuma ini dilaksanakan, kerajan negeri sering mencanang-canangkan perkara itu sebagai satu kejayaan dan keprihatinan mereka kepada rakyat.

“Hakikatnya yang sebenar ialah sehinga kini, lebih 1.4 juta isi rumah di seluruh Selangor tidak dapat menikmati bantuan air percuma itu. Jadi apakah ini bentuk keperihatinan kerajan negeri kepada rakyat,” soalnya di hadapan pemberita di luar Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini, petang tadi.

Tambahnya lagi, kerajaan negeri juga turut berhutang kepada rakyat yang tidak menikmati bantuan bekalan air percuma sebanyak RM400 juta dalam temph 40 bulan sejak bantuan itu diperkenalkan sejak empat tahun lalu.

BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

BANTUAN KERAJAAN PUSAT UNTUK RAKYAT MALAYSIA..!!!


Sekarang para Ibubapa sedang menikmati bantuan baharu persekolahan dibawah bajet tahun 2012 oleh kerajaan Pusat, untuk meringankan beban perbelanjaan persekolahan anak mereka.

Kementerian Kerajaan Malaysia sedang mengagihkan Bantuan Khas awal persekolahan sebanyak RM100 kepada murid-murid sekolah. Bantuan ini juga diharap dapat digunakan untuk perbelanjaan awal persekolahan murid pada awal tahun depan.

Walaupun tak banyak tetapi serba sedikit dapat mengurangkan kos perbelanjaan ibubapa dalam menguruskan persekolahan anak mereka pada awal tahun depan. Kerajaan Malaysia sedang melaksanakan bajet tahun 2012 yang telah dicadangkan tempoh hari dalam perbentangan bajet yang lalu.

Inilah bantuan dari pihak kerajaan Malaysia untuk rakyatnya tanpa mengira rakyatnya bernaung dalam parti apa sekalipun. Bukankah perkara seperti ini lebih menguntungkan rakyat Malaysia berbanding Kerajaan Pakatan PR yang sering memilih bulu untuk memberikan bantuan..??

RAKYAT KELANTAN MASIH TIDAK SEDAR..!!?


Rakyat Kelantan perlu sedar bahawa segala masalah yang mereka hadapi seperti bekalan air, elektrik dan kemudahan prasarana yang lain tidak dapat diselesaikan selagi Barisan Nasional (BN) tidak memerintah negeri ini.

Ketua UMNO Bahagian Tanah Merah, Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz berkata, semua permasalahan itu memerlukan peruntukan besar dan tanpa bantuan daripada Kerajaan Pusat yang diterajui oleh BN, ia tidak mungkin dapat ditangani.

Beliau percaya, seandainya BN diberi mandat membentuk kerajaan negeri pada pilihan raya akan datang, permasalahan rakyat tersebut akan dapat diselesaikan dengan segera.

“Justeru, rakyat perlu memberi kemenangan kepada BN untuk memerintah negeri supaya masalah yang dihadapi tidak lagi berpanjangan,” katanya ketika berucap pada Majlis Silaturahim bersama lebih 300 penduduk di Perumahan Kusial.

Hadir sama, Naib Ketua UMNO bahagian, Bakri Mustapha.

Menurut Ikmal Hisham, walaupun mengetahui rakyat berdepan pelbagai masalah, beliau tidak dapat membantu disebabkan kuasa terletak pada kerajaan negeri yang diterajui oleh Pas yang dilihat tidak cakna (ambil berat) terhadap rakyat.

Beliau berkata, sebilangan besar penduduk di daerah ini yang rata-ratanya petani dan penoreh getah, hidup dalam kesempitan dan memerlukan pembelaan.

“Bagaimanapun BN sukar menyalurkan bantuan kerana BN merupakan parti pembangkang di negeri ini,” katanya.


- UTUSAN MALAYSIA
There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...