PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, October 31, 2011

2,800 NELAYAN KELANTAN DAPAT PERUNTUKKAN ELAUN SARA HIDUP SETIAP BULAN..!!!


Kerajaan Pusat teruskan peruntukkan RM230 juta pada 2012 di bawah elaun sara hidup bagi nelayan seluruh negara sebagai tanda keprihatinan kerajaan. Elaun RM200 sebulan itu akan disambung dari bajet kementerian melibatkan 2,800 nelayan dari Kelantan dan jumlah peruntukan bagi nelayan negeri Kelantan sahaja dianggarkan melebihi RM5 juta.

Sepatutnya bantuan itu diberikan pada tahun 2010, tetapi pemimpin negeri iaitu Datuk Dr Awang Adek Hussin dan Datuk Mustapa Mohamed memohon daripada Perdana Menteri agar ia disambung pada tahun ini dan tahun hadapan.

Ini adalah kerana ramai nelayan terdiri daripada golongan miskin tegar dan amat memerlukan sokongan kerajaan persekutuan kata Dr Awang Adek.

Majlis penyerahan lesen bot sampan kepada 103 nelayan Bachok di pekarangan pejabat Pangkalan Perlindungan Sumber, Tawang semalam turut dihadiri Pengarah Perikanan Kelantan, Datuk Mohamad Mat Saman dan Pengarah Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) Kelantan, Wan Adnan Wan Ibrahim.

Sementara itu, Datuk Mohamad Mat Saman berkata, penyerahan lesen baru itu adalah kepada nelayan miskin yang ada sampan tanpa lesen sejak dua tahun lalu dan sehingga kini Jabatan Perikanan Kelantan mengeluarkan 983 unit lesen sampan bagi seluruh negeri Kelantan.

Dari jumlah tersebut daerah Bachok mencatatkan 305 unit lesen iaitu 31 peratus daripada jumlah keseluruhan yang dikeluarkan. Lesen ini adalah lesen khas sampan yang tidak boleh dijual beli kepada mana- mana pihak dan hanya boleh dipindah milik kepada anak- anak pemilik mengikut syarat yang ditetapkan tambahnya lagi.

248,000 PENGUNDI MUDA WILAYAH PERSEKUTUAN BERSAMA BN DI PRU 13



Seramai 248,000 pengundi muda berusia 40 tahun ke bawah di Wilayah Persekutuan dijangka bersama Barisan Nasional (BN) pada pilihanraya umum akan datang.

Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, Rizalman Datuk Mokhtar berkata jangkaan awal itu dapat dikesan menerusi gerak kerja turun padang yang dijalankan pemuda UMNO Wilayah Persekutuan.

Menurutnya ‘trend’ pengundi sudah berubah dan kebanyakkannya tidak mempercayai parti pembangkang yang hanya melebihkan politik daripada membantu rakyat.

“Ini merupakan senario dan semua maklumat positf ini diperolehi menerusi pertemuan dengan pengundi - pengundi di beberapa kawasan utama di Wilayah Persekutuan,”katanya ketika mengulas mengenai kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengatakan Wilayah Persekutuan adalah merupakan kubu kuat Pakatan Rakyat.

Katanya apa yang diperkatakan ketua pembangkang itu sebenarnya tidak berlaku kerana rata-rata rakyat di sini sudah meluat dengan permainan politik pembangkang yang gemar menaikkan pelbagai isu sensitif terutama melibatkan agama Islam ”katanya.

Beliau ketika ditemui pada Program Taklimat Jentera Pilihanraya Pemuda BN Segambut dekat sini turut mengingatkan ahli pemuda parti komponen dapat bergerak membantu BN menjalan kerja-kerja kemasyarakatan diperingkat akar umbi.

“Saya harap semua jentera sudah bersedia dan taklimat yang diadakan pada hari ini adalah merupakan fasa pertama untuk program ini yang akan diperluas di seluruh Wilayah Persekutuan,”katanya.

Difahamkan setakat ini Wilayah Persekutuan sendiri mempunyai 300 peti undi melibatkan 13 buah parlimen.

Sementara itu Ketua Pemuda BN Segambut Mahadhir Sulaiman berharap dengan adanya taklimat seperti itu pemuda BN di kawasan itu mempunyai matlamat dan seterus bekerja keras lebih keras lagi untuk memastikan kemenangan BN dikawasan itu.

“Salah satu daripada usaha kami adalah untuk memastikan gerak kerja pilihanraya akan datang berjalan lancar dengan semua parti terutama dari Umno , MCA, Gerakan dan MIC dapat bergerak seiring dalam apa jua progrzm yang diadakan selepas ini.

Turut hadir Ketua Pemuda MIC Dr S.Thiru dan Ketua Pemuda MCA Dr.S.Thiru dan wakil Pemuda Gerakan Segambut. - Bernama

Sunday, October 30, 2011

KETUA DEWAN ULAMA PAS DIDAKWA MENDERA ISTERINYA..!!!



Eksklusif - Ketua Dewan Ulama Pas, Perlis Didakwa Mendera Isterinya. 10 Tahun Khawin Isteri Hanya Diberi Nafkah RM300 Dan Pernah Dipukul...

Macam-macam dah cerita tentang Pakatan Pembangkang kita dengar hari ini, Jikalau membaca Surat Khabar Berita Harian m/s 12 tentu akan jumpa artikel ni.

Seorang ustazah yang merupakan Isteri orang kenamaan PAS mendakwa hanya menerima nafkah RM300 daripada suaminya, Abdul Rashid Rahman, 59, yang juga Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, sepanjang 10 tahun mendirikan rumah tangga. Apa dah jadi dengan Orang-orang PAS ni.. Cakap mengenai ISLAM cukup gah.. tetapi perangai macam orang yang tidak ada akal!!!

Dakwaan itu dibuat Siti Rosmala Mohamed, 37, di hadapan Hakim Mahkamah Rendah Syariah Kangar, Mohd Zaidi Abdullah, pada hari pertama perbicaraan kes tuntutan fasakh yang difailkannya, semalam. Menurut Siti Rosmala lagi, nafkah RM300 itu diterima pada bulan pertama iaitu September 1999 dan tiada lagi nafkah sehingga hari ini.

Tidak cukup dengan itu Abdul Rashid juga dituduh mendera Isterinya juga.Siti Rosmala turut mendedahkan suaminya juga bertindak kejam dengan memukulnya termasuk di kepala, selain dirotan hanya kerana kesalahan kecil.

(Kelihatan Ustaz Abdul Rashid memberi sumbangan kepada orang yang memerlukan. Ini Ikhlas ke atau tujuan politik semata-mata. Isteri kat umah tu tak nak bagi nakfah ke..???)

"Dari luar dia memang kelihatan baik dan warak, tetapi sebenarnya dia lelaki yang kejam dan panas baran," katanya.
Menjawab soalan peguamnya, Shazril Khairy Mustafa mengenai nafkah batin, Siti Rosmala berkata suaminya tidak pernah lupa menunaikannya.

"Dari segi batin dia tidak pernah lupa. Kalau boleh setiap hari dia mahu sehingga kadangkala dia tetap memintanya walaupun saya dalam pantang," katanya.

Hakim menangguhkan perbicaraan dan menetapkan 24 Ogos sambung bicara. Siti Rosmala, ustazah di Sekolah Menengah Tunku Bendahara di Kodiang, memfailkan tuntutan fasakh di Mahkamah Rendah Syariah Kangar bagi menuntut perceraian daripada suaminya selepas mengakui tidak tahan lagi dipukul dan didera.

Permohonan itu difailkan melalui Shazril dengan menamakan suaminya yang juga calon Pas bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Santan pada Pilihan Raya Umum ke-12 sebagai defendan.

Bagaimanapun, defendan tidak hadir dan diwakili peguamnya, Zulmi Sabry. Terdahulu, Siti Rosmala menghadiri prosiding dua lagi kes berjalan serentak di Mahkamah Tinggi Syariah berhubung hak penjagaan tiga anak berusia dua setengah tahun dan sembilan tahun.

Ia membabitkan sebutan semula kes yang difailkan Siti Rosmala pada 10 April tahun lalu. Mahkamah Tinggi Syariah Kangar pada 14 April 2008 memutuskan hak penjagaan sementara diberikan kepadanya.

Sementara satu lagi kes membabitkan permohonan difailkan Abdul Rashid pada 25 Julai 2008 untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Kangar pada 14 April tahun lalu.

ONG TEE KEAT MENAFIKAN INGIN SERTAI PAKATAN HARAM PR..!!!



Bekas presiden MCA Datuk Seri Ong Tee Keat hari ini menafikan khabar angin kononnya beliau akan menyertai DAP atau PKR sambil menyifatkan dakwaan sedemikian sebagai “nakal dan tidak beretika.”
Laporan-laporan media siber mendakwa Ong telah mengadakan pertemuan dengan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pengerusi DAP Selangor Teresa Kok secara berasingan awal minggu ini.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Pandan berkata, “perkara ini tidak berlaku, sebaliknya jika ada sudah pasti anda sudah melaporkannya.”

Sambil mengesahkan beliau ada menerima tawaran daripada parti-parti lain, bekas menteri pengangkutan ini menambah, “ia bukan sesuatu yang baru bagi saya dan sudah berlaku, sejak beberapa tahun lalu.”

“Tetapi saya berhenti di sana (setakat tawaran) dan ia adalah aliran air di bawah jambatan,” kata beliau lagi.

Spekulasi kononnya Ong akan meninggalkan MCA muncul semula Februari lalu apabila beliau bertekad menegaskan akan mempertahankan kerusi Panda meskipun digugurkan oleh parti.

Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, yang menewaskannya dalam pemilihan semula parti 19 bulan lalu telah meminta Ong agar meninggalkan MCA selepas beliau mengkritik komponen Barisan Nasional itu sebagai tidak relevan.

Kenyataan itu dikeluarkan beberapa hari menjelang perhimpunan agung tahunan MCA baru-baru ini.

Hari ini, Ong memberitahu pemberita bahawa beliau tidak membincangkan sebarang pelan untuk menyertai DAP ketika bertemu dengan Kok, yang juga Exco Kerajaan Negeri ketika majlis makan tengah hari Selasa lalu.

Katanya, mereka hanya membincangkan isu kabel kuasa berkapasiti tinggi yang dipasang pada 2008 tetapi tidak beroperasi ekoran protes daripada 7,000 penduduk di kawasan terbabit.

Ong berkata, seorang anggota pihak berkuasa tempatan dan wakil persatuan penduduk juga hadir sama.

“Jika kami berbincang perkara sedemikian, mereka seharusnya tahu,” kata beliau yang menyalahkan pihak yang menyebarkan khabar angin dan panglima-panglima siber ekoran spekulasi sedemikian.

“Saya juga berpeluang untuk bercakap dengan pemimpin PAS termasuk anggota Exco dan Adun (Iskandar Abdul Samad) dalam bahagian saya. Saya tidak terkejut, selepas ini mereka akan menyebarkan spekulasi bahawa saya akan menyertai PAS,” katanya.

PAS BANTAH KONSERT BUDAYA GAY, DAP BERI KATA DUA...!!!



Konsert penyanyi terkenal Elton John yang dijadualkan berlangsung di Genting Hihglands pada 22 November depan mendapat bantahan Pas. Pemuda Pas Pahang dilaporkan menggesa agar konsert itu diharamkan kerana Elton John mengamalkan budaya gay yang dikhuatiri memberi kesan negatif kepada generasi muda negara ini.

Terbukti isu itu mencetuskan perbezaan pandangan dalam pakatan pembangkang yang sememangnya tak sependapat, bertelagah sesama sendiri. Para pemimpin DAP dan PKR mempersoalkan pendirian Pas sambil menyokong konsert tersebut. Malah pemimpin DAP memberi kata dua agar Pas tidak memaksa nilai-nilainya ke atas pihak lain.

Tak lama lagi UMNO pasti dipersalahkan oleh mereka ni yang taksub nak berkuasa. Jika mengikut sejarah penyanyi tersebut, Elton John telah berkahwin dengan pasangannya, David Furnish pada 2005 selepas perkahwinan sejenis dibenarkan di Britain.

Negara yang banyak membenarkan si baju kuning taik membuat protes memalukan negara Malaysia dimata dunia baru-baru ni...!!! Negara penyokong peliwat...!!!

Persembahan di Genting Highlands itu nanti merupakan yang pertama di Malaysia.

Persoalannya ialah mengapa Pas tidak melihat ke dalam negara sendiri..??? Kuman di seberang laut nampak, gajah di depan mata tidak nampak.

Bukankah di Malaysia ada pemimpin yang kita ketahui biseksual tetapi terus mendapat sokongan parti-parti tertentu. Sampaikan ada yang taksub. Tidak perlu di nyatakan siapa, sendiri boleh tahu.

Saturday, October 29, 2011

INI DIA BUKTI PAS PERMAINKAN AGAMA ISLAM...!!!



Nik Aziz) You re not God. Sekarang Tok Guru berblog. Tok Guru tidak berjumpa sendiri saya. dia dengar cakap (Prof.) Aziz Barri. Kalau Tok Guru panggil saya, berlaaarrriiii saya ke Kota Bharu, kata Dr. Hasan Ali.

Kalau dia tak masuk dalam PAS, saya dah dapat 10 juta (ringgit) dengan kredibilitinya sebagai pakar motivasi dan sebagainya.

Dengan saya masuk PAS, saya rugidah rugi boleh pula bala-bala bila orang kutuk saya dalam blog-blog. Sebenarnya tak berbaloi saya masuk PAS ini bila terlibat dengan PAS, pintu rezeki saya ditutup..

KEDUTAAN TURKI TOLAK ANWAR JUBURI...!!!

HARUSSANI KATA PEGANG LILIN HARAM DISISI ISLAM..!!!




Budak : Tak kan pegang lilin pun haram datuk seri ...........??

Harussani : pegang lilin masa black-out tu memang tak salah tapi kalau pegang lilin macam nabi nizar ...... tu yang haram??

Budak : Dalam PAS ada halal haram ke datuk seri .....??

Kera : Hei budak ....... nko tanya la ngan hadi ke, pok nik yang dah nyanyuk tu ke ..!!!

DAH KATA KERJA MENGHASUT PEMBANGKANG CUMA SIA-SIA..!!!



Penantian 551 generasi kedua dari empat kawasan Felda di sini untuk memiliki rumah baru sejak dua tahun lalu akhirnya tercapai.

Mereka dari Felda Bukit Ramun (170), Felda Bukit Besar (67), Felda Pasir Raja (97) dan Felda Sungai Sayong (217) menerima berita gembira itu yang disampaikan Ahli Parlimen Tenggara, Datuk Halimah Mohamed Sadique baru-baru ini.

Halimah berkata, pada Bajet 2012, Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) akan diberi peruntukan tambahan untuk membina 10,000 unit Rumah Mesra Rakyat dan daripada jumlah itu, sebanyak 551 unit diperuntukkan untuk generasi kedua di gugusan Felda Bukit Besar di sini.

"Segala urusan berkaitan edar dan serah borang, temuduga, lawatan tapak, pelantikan peguam, tandatangan perjanjian jual beli dan sebagainya akan diuruskan oleh SPNB tidak lama lagi.

"Kerja-kerja membina rumah dijadualkan bermula pertengahan Januari 2012 iaitu dua minggu selepas pelantikan kontraktor dilakukan oleh SPNB dan ia dijadual disiapkan dalam masa enam bulan," katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Ramah Mesra Pemimpin Bersama Rakyat anjuran Jawatankuasa Penyelarasan Parlimen Tenggara dan SPNB di Dewan Raya Kampung Felda Bukit Besar di sini.

Seorang penerima rumah tersebut, Azhar Abd. Manab, 47, dari Felda Bukit Besar bersyukur kerana nasib generasi kedua Felda sepertinya sentiasa mendapat perhatian kerajaan.

"Pengumuman itu melegakan sekali gus menjawab serta menafikan persoalan, tohmahan dan kemusykilan yang menghantui kami selama ini. Ia juga cukup bermakna bagi kami yang sememangnya memerlukan rumah sendiri," kata bapa kepada lima orang anak itu.

Mohd. Hata Kamal, 45, pula tidak dapat menahan sebak serta terharu selepas menerima perkhabaran gembira itu.

"Mudah-mudahan segala perancangan berjalan dengan lancar dan impian untuk tinggal di rumah sendiri bersama keluarga menjadi kenyataan," katanya yang tinggal bersama ibu bapa mentua di Felda Sungai Sayong di sini.

Sahara Ahab, 39, dari Felda Pasir Raja pula berterima kasih kepada kerajaan kerana diberi tapak untuk mendirikan rumah sendiri.

"Saya akan memanfaatkan tanah ini dengan membina rumah sendiri untuk kami sekeluarga," katanya.

- UTUSAN MALAYSIA

HASUTAN PEMBANGKANG HANYA KERJA BUANG MASA...!!!



Felcra Berhad (Felcra) mengesan tindakan pihak tertentu yang menjalankan kegiatan menghasut peserta agensi tersebut terutamanya masyarakat Orang Asli supaya membenci kerajaan. Kegiatan itu dikesan berikutan penemuan risalah memburuk-burukkan kerajaan serta agensi berkenaan di sekitar perkampungan Orang Asli di negeri ini.

Bagaimanapun tindakan tersebut hanya sia-sia memandangkan rata-rata peserta Felcra menyedari komitmen berterusan kerajaan dalam meningkatkan kualiti hidup golongan berkenaan. Niat buruk mereka jelas bertujuan menghasut peserta Felcra membenci pihak pengurusan serta kerajaan.

Pengerusi Felcra, Datuk Tajuddin Abd. Rahman meluluskan peruntukan sebanyak RM200,000 untuk pembinaan sebuah surau yang dilengkapi alat pendingin hawa bagi memberi keselesaan kepada masyarakat Orang Asli menunaikan ibadat.

Penubuhan Felcra banyak membantu penduduk asal negeri ini menikmati taraf hidup yang sempurna melalui pemberian dividen serta pembinaan rumah yang lebih selesa. Seramai 450 peserta Orang Asli Felcra di seluruh Perak kini mampu memperolehi pendapatan purata RM500 hingga RM600 sebulan mengikut keluasan pegangan hak milik mereka.

Felcra juga telah mengeluarkan dividen sebanyak RM1 juta kepada 450 peserta Orang Asli sepanjang tahun lalu selain membelanjakan nilai sama untuk penyediaan kemudahan mereka di negeri ini.

Friday, October 28, 2011

INI SEBAB UTAMA ANWAR TAKUT BERSUMPAH PAKAI AL-QURAN..!!!



AL-QURAN MERUNGKAI CARA MENGESAN PEMBOHONGAN

Subhanallah, sangat luar biasa. Itu sahaja yang dapat saya ungkapkan selepas mendapat tahu hal ini. Siapa sangka pada waktu seribu tahun++ dahulu tanpa teknologi canggih, Al-Quran telah membongkar cara bagiamana mengesan pembohongan melalui ayat yang sangat pendek tapi memberi makna yang sangat jelas.

Sebelum dipaparkan apakah ayat tersebut, ingin dikongsikan bersama tentang suatu kaedah yang digunakan pada masa kini untuk mengesan pembohongan.




Kaedah tersebut menggunakan pengimejan ke atas otak melalui getaran magnetic atau lebih dikenali sebagai fMRI. Kaedah tersebut dapat mengesan gerak balas yang berlaku ketika otak sedang melakukan penipuan.

Bukan itu sahaja, melalui kaedah ini alat mengesan pembohongan dapat diwujudkan. Terdapat banyak kawasan unik dalam otak yang terlibat dalam penipuan dan percakapan benar yang boleh dikesan melalui kaedah fMRI.

MANA PERGINYA RM600 JUTA PERUNTUKKAN KERAJAAN PUSAT KEPADA PAS..??



Selepas 54 Tahun Merdeka!!! Selepas RM 600 Juta Peruntukkan Diberikan Oleh Kerajaan Pusat!!! Tetapi Berwuduk Masih Pakai Air Sungai..???

Sekeping gambar menceritakan 1000 cerita. Sekali pandang, memang nampak tawaduk.

Dua kali pandang, nampak pula kegagalan kerajaan negeri untuk memberikan kemudahan air bersih kepada rakyaat Kelantan walaupun telah menghabiskan RM 600 Juta peruntukkan yang diberikan oleh kerajaan pusat bagi menaik-taraf kemudahan bekalan air bersih untuk negeri tersebut.

Mungkin kerajaan negeri ada sebab yang tersendiri. Mungkin rakyat Kelantan redha.

Tetapi adakah alasan tersebut akan diterima di akhirat kelak..???

LUAR NEGARA PUN BENCI SIFAT ANWAR..!!!



Cuba ramalkan gambar tertera diatas, perbuatan sumbang yang selalu dikaitkan dengan pemimpin ketua pembangkang Malaysia si Anwar AL-Juburi.

Pelakon terbaik Malaysia pandai berpura-pura seolah tidak bersalah langsung. Dengan segala bukti yang telah dibongkarkan sehingga kini mengesahkan Anwar sememangnya terlibat dengan gejala sumbang haram jadah dianggap sebagai hobinya.

Paling terbaik ia diselindungkan dari pengetahuan penyokong taksubnya. Sekarang kegiatannya dihidu pula di luar negara, menghalang kegiatan sumbang Anwar daripada menular..!!

Baik cegah sebelum parah...!!

BERMULA 19 DIS NASIB MAT SYABU BAKAL BERUBAH KERANA MEMFITNAH...!!!



Mahkamah Sesyen di sini menetapkan 19 hingga 23 Disember ini untuk perbicaraan kes terhadap Timbalan Presiden Pas, Mad Sabu kerana membuat tohmahan memburukkan nama baik anggota polis dan keluarga mereka yang terlibat dalam tragedi serangan pengganas komunis di Balai Polis Bukit Kepong.

Hakim Ikmal Hishan Mohd. Tajudin menetapkan tarikh tersebut di kamar beliau hari ini dengan kehadiran Timbalan Pendakwa Raya, Lailawati Ali dan peguam Aminuddin Zulkifli yang mewakili Mohamad.

Tarikh tersebut dipilih selepas Lailawati memohon tarikh perbicaraan yang ditetapkan sebelum ini iaitu pada 5 hingga 9 Disember ditukarkan ke tarikh lain kerana pihak pendakwaan perlu menghadiri satu persidangan pada tarikh berkenaan.

Mohamad atau lebih dikenali Mad Sabu dituduh melakukan perbuatan itu dalam ceramahnya di Pusat Asuhan Tadika Islam (Pasti) Al Fahmi, Markas Tarbiyah Pas Padang Menora, Tasek Gelugor pada 21 Ogos lalu.

Mengikut kertas pertuduhan, beliau didakwa memfitnah anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan pengganas komunis di Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Februari 1950 dengan membuat tohmahan yang boleh merosakkan nama baik mereka.

Mad Sabu Gila ni turut dikenakan tuduhan pilihan iaitu memfitnah tiga anggota polis iaitu Konstabel Marin Abu Bakar Daud, Konstabel Jaafar Hassan dan Yusoff Rono serta ahli keluarga mereka pada masa, tarikh dan tempat yang sama.

Pendakwaan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan yang memperuntukan hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya jika disabitkan kesalahan.

Memetik laporan akhbar sebelum ini, Mohamad dalam ceramahnya itu antara lain menyifatkan pengganas komunis yang menyerang Balai Polis Bukit Kepong di Muar, Johor ialah wira sebenar, bukannya 25 anggota polis serta keluarga mereka yang terkorban dalam kejadian tersebut.

Mad Gila ni menerima kecaman hebat apabila klip rakaman video ceramah mengarutnya disebarkan menerusi Internet dan mendapat liputan meluas pihak media menyebabkan lebih seribu laporan polis dibuat termasuk oleh tiga ahli keluarga anggota polis yang terkorban iaitu Jamilah Abu Bakar, Azlas Jaafar dan Nazir Yusof.

Thursday, October 27, 2011

ANWAR AKAN TERUS JAHANAM, SIKIT JE MASA LAGI..!!!



Inilah gadis china Doll yang dikatakan dilanggan oleh Anwar Ibrahim sewaktu aksi ganasnya di rakam tempoh hari. Gadis pelacur ini juga akan melenyapkan segala pembohongan mengenai ketidakupayaan perlakuan seks oleh Anwar Ibrahim seperti yang didakwa oleh pakar upahan Anwar.

Difahamkan gadis ini adalah seorang pelajar kolej swasta yang mencari pendapatan sampingan akan tampil sedikit masa lagi untuk membuat pengakuan mengenai Anwar Ibrahim yang membahamnya.

Gadis ini sebenarnya sering dilanggan oleh 'bapak Anwar' setiap kali 'bapak Anwar teringin untuk melepaskan dendamnya. Apa yang membuatkan Anwar makan luar perlu diketahui kerana ini berkait rapat dengan panggilan manja Anwar terhadap isterinya Kak Wan dengan nama 'Sepat kering'

Adakah perkataan sepat kering menunjukkan sesuatu yang sudah tidak boleh 'dipakai lagi' atau Anwar sendiri pun sudah tidak mempunyai selera terhadap 'sepat kering'

Jika benar sudah pasti pembangkang akan terduduk bila mendengar pendedahan hebat daripada China Doll Anwar ini.





- SUNGAI RAPAT ON LINE

BANTAHAN RAKYAT KELANTAN TERHADAP NIK AZIZ NYANYUK..!!!



Seorang Tok Guru yang memperagungkan DAP untuk tatah berkuasa, setelah 20 tahun memerintah akhirnya menghalau rakyatnya sendiri dari tanah kelahiran mereka.

Atas desakan gerombolan pakatan haram jadah yang selalu memfitnah, mencarut, menghalalkan khalwat antara pemimpinnya dan yang paling hina sekali menyokong Ketua pembangkang yang kuat seks tak kira lubang depan ataupun lubang bontot.

PAS semakin hina dimata Islam, sedangkan Nabi pun tak mengaku umat, tetapi PAS jadikan sahabat. Terus berterusan melindungi perlakuan zina dan khalwat yang dilakukan oleh ketua pembangkang yang kuat seks.

PAS dah nyanyuk...!!!

KETUA PEMBANGKANG KERAJAAN MALAYSIA GILA SEKS...!!!



Video Seks anwar Ibrahim disahkan tulen oleh pakar.

Pemimpin Anugerah Tuhan yang mempunyai Anu yang Ghairah

Raja Putar Alam Nombor 1 di Malaysia (Champion among the Champion)

Pakar pura-pura Nombor 1 Malaysia...!!!

MEMANG NIK AZIZ TAK RETI BAHASA..!!?

BANYAK MASALAH GAGAL DISELESAIKAN KERAJAAN SELANGOR..!!!

ANWAR KAKI KENCING...!!!

TIKET FAM MELAMBUNG MAHAL DAPAT SUBSIDI..??



Bagi meredakan keluhan serta bebanan penyokong yang menganggap harga tiket final Piala Malaysia agak melampau, kerajaan negeri akan memberi subsidi sebanyak 50 peratus.

Kerajaan negeri telah mengarah Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) menempah 30,000 tiket kepada penyokong di seluruh negeri dengan pembayaran terus kepada persatuan tersebut.

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said dalam satu kenyataan berkata, beliau mahu ia diagih ke seluruh negeri dengan 500 keping diperuntukkan bagi setiap kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN).

Langkah itu nyata melegakan penyokong yang terbeban kerana terpaksa mengeluarkan belanja lebih untuk pengangkutan dan penginapan, selain makan minum bagi memberi sokongan kepada pasukan mereka.

"PBSNT diminta mengagihkan 500 keping tiket kepada setiap kawasan Dewan Undangan Negeri dan dijual kepada penyokong Terengganu," katanya dalam satu kenyataan.

FAM mengumumkan harga tiket pertandingan akhir antara Terengganu dan Negeri Sembilan ditetapkan pada harga RM50 bagi semua tempat duduk, manakala tiket kanak-kanak berusia 12 tahun ke bawah RM5 .

Sementara itu, Presiden PBSNT, Datuk Che Mat Jusoh berkata, tiket itu akan diserah kepada Yang Berhormat (ADUN) dan Pegawai Pembangunan DUN untuk mengagihkan penjualan kepada peminat di DUN masing-masing selepas ini.

"Ini bagi mengelakkan pengagihan dimonopoli pihak tertentu memandangkan harga tiket yang dijual lebih murah daripada harga biasa," katanya semalam.

Che Mat berkata, baki bagi pembelian secara individu di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah pula dihadkan kepada 10 keping seorang.

Che Mat bagaimanapun berkata, peminat Terengganu yang mendapatkan tiket itu di Stadium Shah Alam tidak akan mendapat harga subsidi yang ditawarkan.

"Sebelum ni, MB setuju nak beri 20,000 tiket subsidi tapi dia tambah jadi 30,000 keping. Ini menunjukkan beliau betul-betul prihatin walaupun berada di luar negara ketika ini," katanya.

Wednesday, October 26, 2011

PEMIMPIN PAS SUKA KHALWAT DENGAN BINI ORANG...!!!





Pendedahan ini lebih terperinci berkenaan bagaimana Kerakusan Pemimpin PAS yang menggunakan Islam sebagai alat untuk menutup perbuatan keji mereka dengan sanggup meruntuhkan rumah tangga orang lain selagi nafsu serakah mereka dapat dipenuhi.

Jadikan iktibar, Jangan kita semua tertipu dengan mereka yang bersahabat dengan IBLIS !!!!

Kepada penyokong Pakatan Rakyat mahupun Barisan Nasional, dengarlah, hayatilah, fahamilah dan buatlah penilaian berdasarkan akal yang waras dan bukannya berlandaskan emosi dan hawa nafsu.

PAKATAN MONYET BERBAJU KUNING YANG KORUP...!!!



Media Rakyat = Media Anwar Ibrahim Raja Putar Alam (Spinner Champion among the champion).

Ilmu..?? Ilmu kaki kenceng al juburek, Al juburek and the gang dah banyak rompak harta negeri Selangor sejak 2008, masa dalam UMNO BARISAN NASIONAL dulu pun dah lama dia buat kerja rompak-merompak ni.

Change..?? Corrupt goverment..?? Sudah la al-juburek, kenceng kau dah basi, kenceng kau dari dulu sampai la ni memang bau hanceng tengek...ptuuii...!!!

TIAN CHUA KUAT MAKAN DAN MELANTAK LAUK MENU RAKYAT 1 MALAYSIA...!!!



PAKEJ harga sarapan pagi dan makan tengah hari yang terkandung dalam Menu Rakyat 1Malaysia mudah sahaja, dengan harga RM4 untuk makan tengah hari, anda akan mendapat nasi berlaukkan seketul ayam serta sayur dan air kordial.

Tetapi ingat kalau anda melantak makan pelahap macam Tian Chua ahli Parlimen BATU, ataupun ingin merasai lauk lain seperti udang, sotong atau ketam, anda kenalah membayar lebih.

Si BATU Tian Chua sememangnya pelahap kuat makan lauk lebih, sengaja hendak mengena huru-harakan program ini, sebab itu saya tegaskan di sini bahawa asas makanannya seperti yang tertera diatas.

Setakat ini sambutan daripada para pengusaha restoran dalam menyertai program Menu Rakyat 1Malaysia ini begitu amat menggalakkan kata Pengarah Bahagian Pembangunan Perniagaan, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Mohd. Nasir Noryakin.

Mohd. Nasir sekadar tertawa kecil menerusi corong telefon ketika ditanya tentang kritikan yang dilemparkan oleh Si BATU Tian Chua yang mendakwa hidangan yang dimakan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika mengunjungi Restoran Ukhwah di Kuala Lumpur baru-baru ini lebih mahal berbanding yang dilaporkan media.

Ini kata Naib Presiden PKR itu selepas tinjauannya di restoran yang menyediakan menu berkenaan di Taman Kok Doh, Segambut dekat ibu negara.

Dakwa Tian Chua, harga sebenar makanan tengah hari tersebut hampir sekali ganda iaitu RM6 berbanding RM4 dalam pakej menu Rakyat 1Malaysia. Menu sarapan yang berharga RM2 pula dakwanya, hanya dikurangkan kandungannya berbanding apa yang dipromosikan.

Atas motif 'hendak mengena' kerana busuk hati, hasrat Perdana Menteri mengambil beberapa jenis makanan semasa di Restoran Rakyat 1Malaysia (Restoran Ukhwah) itu pun sanggup dijaja Tian Chua sebagai isu. Padahal Najib mahu menguji kualiti menu untuk memastikan lauk yang disediakan kepada rakyat setimpal dengan harga yang dibayar.

Hakikat sebenarnya sejak program Menu Rakyat 1Malaysia dilancarkan pada 7 Julai sehingga semalam, kira-kira 1,004 pengusaha premis makanan telah menyertainya. Sambutan memang cukup hangat. Jika 611 buah premis makanan sahaja tersenarai pada 7 Julai lalu, kini angka premis yang memasuki program bertambah dari minggu ke minggu.

Menerusi pemerhatian pejabat kementerian peringkat negeri, hampir semua negeri melaporkan peserta program memberikan reaksi yang positif terhadap usaha untuk mengurangkan beban rakyat.

Pelanggan yang datang semakin bertambah dan telah meningkatkan lagi pendapatan perniagaan mereka. Rata-rata pelanggan mahu program Menu Rakyat 1Malaysia ini diteruskan kerana ia banyak membantu dalam mengurangkan kos perbelanjaan harian terutamanya golongan berpendapatan rendah.

Menu Rakyat 1Malaysia merupakan satu program kerajaan untuk meringankan beban rakyat yang sebahagian besarnya terpaksa menjamu selera di restoran berikutan kekangan masa atau tuntutan kerjaya.

Melalui pakej Menu Rakyat 1Malaysia, orang ramai hanya perlu membayar maksimum RM2 untuk bersarapan dan RM4 untuk makanan tengah hari. Bagi Sabah dan Sarawak, harga maksimum dikenakan RM2.50 dan RM5 masing-masing untuk bersarapan dan makan tengah hari.

PUAK PEMBANGKANG MEMANG KUAT MEMBOHONG..!!!



Prestasi memberangsangkan kewangan negeri Perak dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010 yang diumumkan semalam dengan sendirinya menafikan fitnah pembangkang kononnya kerajaan negeri akan muflis dalam masa terdekat.

Laporan tersebut juga merupakan satu pengiktirafan kepada pelbagai usaha kerajaan negeri untuk menambah pendapatan serta memperkasa sistem penyampaian perkhidmatan.

Laporan kenyataan tersebut membuktikan dakwaan pembangkang dalam Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak dan dalam akhbar-akhbar sebelum ini bahawa kerajaan negeri diambang bankrap adalah tidak benar sama sekali.

Mengikut Laporan Ketua Audit Negara 2010 yang diumumkan, Kumpulan Wang Disatukan kerajaan Perak pada tahun lepas merekodkan baki sebanyak RM762.33 juta iaitu pertambahan sebanyak RM73.08 juta berbanding 2009 yang hanya mencatatkan RM689.25 juta.

Perak juga mencatatkan peningkatan sebanyak RM150.57 juta dalam kutipan hasil dan peningkatan sebanyak RM104.20 juta dalam pelaburan negeri.

Laporan itu turut menyebut bahawa Rancangan Perumahan Awam (RPA) di negeri ini berjaya mencapai objektifnya untuk menyediakan rumah berkualiti dan selesa kepada golongan berpendapatan rendah.

Zambry berkata, kerajaan negeri akan berusaha keras untuk memperbaiki kelemahan dan masalah dalam pengurusan Program Perumahan Rakyat (PPR) seperti dinyatakan dalam laporan tersebut.

‘‘Saya berterima kasih kepada Jabatan Audit Negara atas cadangan-cadangan yang diberikan untuk memperbaiki kelemahan-kelemahan tersebut,” kata Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir.

Laporan Ketua Audit Negara 2010 menyatakan antara faktor yang mempengaruhi prestasi PPR ialah gejala vandalisme serta penguatkuasaan yang lemah dalam perjanjian sewa.

Monday, October 24, 2011

SELEPAS PKR, AHLI PAS PULA KELUAR PARTI...!!!



Seramai 20 penyokong PAS dari Cawangan Kampung Padang Limau di Kota Kuala Muda dekat sini keluar parti itu dan menyertai UMNO hari ini.

Mereka menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Setiausaha Perhubungan UMNO Negeri Kedah Datuk Othman Aziz dan turut disaksikan Naib Ketua UMNO Bahagian Sungai Petani Datuk Mohammad Firdaus Zakaria.

Pada majlis itu di sini, 50 lagi anggota baru dari kampung itu dan Kampung Bukit Lalang menyerahkan borang keahlian UMNO.

Bekas Pengerusi Tetap PAS Cawangan Kampung Padang Limau, Mohd Akhir Hassan, 48, berkata dia yang menyertai PAS sejak 10 tahun lalu berasa tidak puas hati dengan kepimpinan PAS sekarang yang banyak menabur janji kosong tanpa menjalankan kerja dengan sempurna untuk masyarakat setempat.

“Yang saya paling geram apabila pada satu ketika ada individu dalam PAS ini kata kepada saya kalau hendak senang pergi masuk UMNO.

“Situasi ini menjadikan saya betul-betul kecewa dan mengambil keputusan untuk berhijrah ke dalam UMNO,” katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang keahlian.

Bekas Ketua Pemuda PAS Cawangan Kampung Padang Limau Mohamad Rizal Ramli, 33, berkata sistem pentadbiran PAS tidak sistematik dan gagal merealisasikan keperluan golongan muda pada masa ini.

KARPAL SINGH : LIM GUAN ENG BOLEH DIPENJARAKAN....!!!



Ahli parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh hari ini berkata Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng boleh dipenjarakan jika beliau ingkar terhadap keputusan Mahkamah Persekutuan yang memutuskan bahawa penduduk Kampung Buah Pala perlu mengosongkan rumah masing-masing pada tahun 2009.

Mahkamah Persekutuan pada Ogos, 2009, tetap dengan penghakimannya pada 24 Jun bahawa penduduk kampung berkenaan wajib meninggalkan rumah masing-masing dan menyerahkannya kepada pemaju yang telah diberi kelulusan membangunkan semula kawasan tersebut.


LGE MINTA AMPUN KETAKUTAN

Berdasarkan penghakiman itu, Karpal mengakui bahawa Pakatan Rakyat tidak mampu menunaikan janji-janji yang dibuatnya kepada penduduk kampung itu, walaupun pemimpinnya, termasuk ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berikrar akan mempertahankan kampung berkenaan.

"Ramai yang bertanya, apa yang berlaku kepada janji-janji? Macam mana dengan janji Lim yang berkata kami akan mempertahankan kampung itu? Betul, semua kita berkata begitu," kata peguam veteran itu.

"(Tetapi) Apakah pilihan yang ada bagi ketua menteri, kecuali langgar perintah mahkamah? Sebagai wakil yang dipilih rakyat, kita perlu mematuhi keputusan mahkamah, sama ada kita suka atau tidak," kata pengerusi kebangsaan DAP itu.

“Jika kita hina mahkamah: kita bukan sahaja akan diheret ke penjara sehingga kita tarik balik penghinaan itu dan mohon maaf, tetapi kerajaan negeri juga boleh dilucutkan kuasa,”katanya semasa berucap pada satu majlis untuk menyerahkan kunci kepada penduduk bekas Kg Buah Pala di Pulau Pinang.

SIMONCELLI PENUNGGANG ITALI TEMUI AJAL DI LITAR SEPANG..!!!



Simoncelli, 24, hilang imbangan seakan kakinya tersepit dengan jentera tunggangannya menyebabkan hilang kawalan pada pusingan kedua dan dilanggar oleh jentera ditunggang Colin Edwards dan Valentino Rossi ketika dia terseret ke tepi litar dengan jentera Honda miliknya.

Saksikan petikan video dibawah sebelum beliau dirempuh penunggang lain..



Topi keledarnya tercabut dalam kejadian itu dan perlumbaan di Litar Antarabangsa Sepang itu diberhentikan dengan bendera merah dan kemudiannya dibatalkan terus.




Edwards dari pasukan Yamaha turut mengalami kemalangan tetapi tidak mengalami kecederaan serius, manakala Rossi mampu untuk meneruskan tunggangan bersama jentera Ducati.

Simoncelli terbaring kesakitan di litar sebelum dikejarkan ke pusat perubatan litar itu apabila dia disahkan meninggal dunia pada jam 4.56 petang akibat kecederaan teruk di bahagian kepala, leher dan dada.

SAH 300 AHLI AMPANG CAMPURAN KELUAR PKR..!!!



Seramai 300 ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) ranting Ampang Campuran bertindak keluar daripada parti itu hari ini, selepas kecewa dengan kepimpinan parti yang didakwa tidak jujur dan gagal menunaikan janji.

Ketua kumpulan berkenaan, K. Vengdesgiri berkata, dengan tindakan itu bermakna ranting PKR Ampang Campuran dibubarkan. Mereka berasa kecewa dan tertipu kerana janji-janji yang diberikan juga tidak dikotakan malah ranting PKR Ampang Campuran sehingga kini yang dijanjikan untuk disahkan tidak juga berlaku.

Beliau yang juga Pengerusi Persatuan Kebajikan, Rekreasi dan Sosial Masyarakat India Ampang (PKRSMIA) berkata demikian selepas menghadiri Majlis Setulus Kasih Selembar Budi sempena sambutan Deepavali di sini.

Majlis tersebut dirasmikan oleh Setiausaha Politik Menteri Kewangan, Datuk Dr. Mohd. Shafie Abdullah. Turut hadir, Penyelaras BN Parlimen Ampang, Datuk Ismail Kijo dan Ketua Wanita UMNO Bahagian Ampang, Prof. Madya Dr. Rozaidah Talib.

Vengdesgiri berkata, selepas ini mereka akan bergerak menggunakan platform PKRSMIA dan menyokong BN di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Mohd. Shafie berkata, tindakan 300 ahli PKR itu menunjukkan parti pembangkang semakin dijauhi rakyat. Janji-janji yang diberikan kepada rakyat tidak dikotakan menyebabkan mereka berasa kecewa dengan pembangkang. Tidak seperti BN akan sedaya upaya menunaikan janji dan turun ke bawah untuk mendengar denyut nadi rakyat katanya.

PERJUANGAN KAMPUNG BUAH PALA BERHASIL...!!!



9 keluarga yang pernah mendiami Kampung Buah Pala tidak pernah mengalah dan tetap meneruskan perjuangan untuk menuntut hak mereka, akhirnya mendapat juga pampasan yang terpaksa diberikan daripada kerajaan DAP Pulau Pinang.

Pengerusi Pertubuhan Penduduk Kampung Buah Pala, M. Sugumaran berkata, mereka tidak akan berputus asa meskipun terpaksa berdepan pelbagai cabaran. Semangat mereka seharusnya dicontohi oleh penduduk kampung tradisional di Pulau Pinang yang sejak kebelakangan ini menjadi mangsa kerakusan kerajaan negeri dan pemaju.

“Saya harap perjuangan kami akan membuka mata rakyat supaya tidak mudah mengalah dalam memperjuangkan hak mereka. Jangan biarkan kerajaan negeri atau pemaju sewenang-wenangnya merampas hak kita,” kata M.Sugumaran.

Beliau ditemui pada majlis penyerahan kunci rumah pampasan kepada 24 keluarga Kampung Buah Pala yang dijanjikan sebelum ini. Mereka terdiri daripada 17 keluarga India dan tujuh keluarga Melayu yang merupakan penduduk asal kampung berkenaan.

Penyerahan kunci rumah tersebut disempurnakan oleh pemaju, Nusmetro Ventures (P) Sdn. Bhd., dan disaksikan sendiri oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Dua tahun lalu, mahkamah memutuskan penduduk kampung tradisional India tertua di Pulau Pinang itu tidak mempunyai hak ke atas tanah di situ dan perlu mengosongkan kawasan itu, namun mendapat bantahan keras daripada penduduk.

Mengulas mengenai 24 keluarga yang mendapat pampasan itu, Sugumaran memberitahu, beliau gembira kerana perjuangan kesemua 33 keluarga terbabit selama ini tidak sia-sia. Hari ini mereka sudah dapat rumah yang mereka mahukan.

Sunday, October 23, 2011

HARUSSANI BERI PERINGATAN..!!?




Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria memberi peringatan jelas terdapat golongan yang semakin berani memesongkan akidah dan menghina Islam tatkala perpecahan umat Islam semakin ketara di negara ini.

Beliau berkata demikian sewaktu memberikan ucapan pada Himpunan Sejuta Umat: Selamatkan Akidah (HIMPUN) di Stadium Shah Alam, semalam.

Mufti Perak itu turut menegaskan golongan ini tidak akan henti berusaha untuk memesongkan akidah umat Islam di Malaysia dengan pelbagai muslihat yang ada.

Dalam pada itu, Harussani turut berkata orang Melayu adalah bangsa yang istimewa kerana dikaitkan dengan Islam sehingga ia membawa kepada pengertian dalam Perlembagaan Persekutuan.

Tambahnya lagi, keistimewaan orang Melayu adalah kerana bangsa ini mempunyai kefasihan sehingga mampu menguasai al-Quran sekalipun kitab suci tersebut diturunkan dalam bahasa Arab.

“Hari ini usaha tersebut dilakukan secara terang-terangan kerana kedudukan orang Melayu semakin lemah. Kerana kelemahan itu, Islam yang satu ketika dahulu dihormati, (telah diganggu-gugat oleh) mereka (yang) berusaha memesongkan dan menghina kita,” ujar beliau.

MB PERAK AKAN SAMAN PENGERUSI DAP...!!!



Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir akan memfailkan saman terhadap Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham kerana fitnah berhubung penjualan tanah yang kononnya menyebabkan kerajaan negeri kerugian ratusan juta ringgit.

Tindakan itu dibuat setelah tempoh 24 jam yang ditetapkan oleh Zambry supaya Koo Ham meminta maaf dan menarik balik kenyataannya, tamat semalam.

"Saya tiada pilihan selain mengambil tindakan itu selepas Koo Ham gagal mengemukakan bukti terhadap setiap kenyataan berunsur fitnah yang dilemparkannya,'' katanya.

Tegasnya, tindakan Koo Ham membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung isu itu hanya helah terbaru DAP bagi mengelirukan rakyat.

"Anda tahu tentang pembohongan demi pembohongan oleh Koo Ham sebelum ini, tetapi saya tidak ambil tindakan kerana menganggap ia sekadar kenyataan politik.

"Tetapi kali ini cukup berat malah diulang-ulang dengan matlamat memburukkan imej kerajaan negeri. Sebab itu saya perlu lawan," katanya.

Sebelum ini, Zambry mencabar Koo Ham membuktikan tuduhannya berhubung kelulusan tanah seluas lebih 24,000 hektar yang kononnya dijual pada harga rendah iaitu RM374 setiap 0.4 hektar kepada kroni-kroni Menteri Besar Perak itu sehingga menyebabkan kerajaan negeri kerugian sehingga RM900 juta.

Zambry juga mencabar Koo Ham mendedahkan nama kroni beliau yang diberi tanah itu selain membuktikan bagaimana mereka boleh mendapat keuntungan sehingga RM900 juta seperti disebut dalam blog pemimpin DAP itu.

Koo Ham bagaimanapun dilaporkan tidak menyahut cabaran itu sebaliknya membuat laporan kepada SPRM semalam.

Kata Zambry, Koo Ham membuat dakwaan itu berdasarkan jawapan beliau di Dewan Undangan Negeri (DUN) mengenai jumlah tanah yang diluluskan kerajaan negeri setakat Julai tahun lalu serta perolehan yang dipungut kerajaan negeri ketika itu.

"Pada masa itu saya jawab setakat Julai 2010 sebanyak lebih 60,000 ekar tanah diluluskan dengan perolehan terkumpul RM22 juta, tapi Koo Ham membuat andaian tanah dijual RM375 seekar dengan membahagikan RM22 juta itu dengan keluasan tanah.

"Koo Ham sengaja memanipulasi fakta ini sedangkan perolehan terkini bagi penjualan tanah berkenaan sudah mencecah lebih RM70 juta," katanya sambil memberitahu barisan peguamnya akan tampil dengan kenyataan rasmi dalam masa terdekat ini.

Beliau berkata, sebagai pihak yang melemparkan tuduhan, Koo Ham sepatutnya menunjukkan bukti, bukan dengan memanipulasi fakta bagi mengelirukan rakyat.

ANWAR MEMBOHONG LAGI...!!!



Dakwaan Anwar Ibrahim bahawa 92 peratus daripada 310 projek pembangunan di Sarawak yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin belum dilaksanakan adalah pembohongan terbaru Ketua Pembangkang itu.

Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Seri Douglas Uggah Embas yang bertanggungjawab memantau kesemua projek berkenaan berkata, dakwaan Anwar tidak benar sama sekali kerana sehingga 20 Oktober lalu, 74 peratus atau 228 daripadanya telah siap dilaksanakan.

"Hanya 41 atau 13 peratus projek belum bermula manakala baki 41 lagi sedang dilaksanakan dan dijangka siap dalam masa terdekat.

"Selain itu, 95 peratus daripada projek-projek berkenaan dibuat secara tender, bukannya empat peratus seperti yang didakwa Anwar," katanya pada sidang akhbar khas bagi menjawab dakwaan tersebut.

Portal berita propembangkang, Malaysiakini Khamis lalu melaporkan kenyataan Anwar bahawa kerajaan Barisan Nasional menabur janji palsu berhubung projek pembangunan di Sarawak kerana 92 peratus projek bernilai RM2.3 bilion yang diumumkan dua pemimpin tertinggi itu masih belum dilaksanakan.

Pemantauan terhadap pelaksanaan kesemua projek tersebut dilakukan dari semasa ke semasa menerusi Jawatankuasa Penyelarasan Projek Khas dan Walkabout Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri yang diketuai Datuk Seri Douglas Uggah Embas.

"Urus setia jawatankuasa khas ini terdiri daripada kakitangan Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri dan kami telah mengadakan mesyuarat setiap bulan untuk mengenal pasti sebarang masalah yang timbul.

"Sebanyak tujuh mesyuarat diadakan setakat ini diikuti tindakan susulan seperti program turun padang dan melawat bahagian yang terlibat seperti Sri Aman, Betong dan Kapit," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, Uggah berkata, tender pembinaan Hospital Sri Aman yang baru akan dikeluarkan tidak lama lagi manakala pelaksanaan projek bernilai RM200 juta itu dijangka bermula awal tahun depan.

"Sementara itu, pembinaan Jambatan di Batang Sadong dan dua batang jalan raya di Marudi dan Belaga oleh ATM (Angkatan Tentera Malaysia) menerusi program Jiwa Murni juga sedang giat dilaksanakan," katanya.

Saturday, October 22, 2011

MUFTI PERAK KATA TAKBIR PAS MENGARUT...!!!



Lihat huraian di bawah berkenaan isu takbir yang dilaungkan oleh mereka. Sesungguhnya ia tiada di dalam Islam. Malah hadith yang mereka gunakan untuk menghalalkan perbuatan mereka juga disalahguna.

Dalil-dalil tentang bertakbir yang dikemukakan (oleh para pendukung PAS) tersebut perlu diteliti semula baik-baik bagi melihat kaedah praktiknya yg betul. Supaya jangan hanya tahu bertakbir, tapi tak ketentuan hala kaedahnya.

Di antara dalil yang mereka gunakan adalah sebagaimana berikut:

Daripada Abu Hurairah radhiyallahu 'anhu (beliau menceritakan) bahawa seorang lelaki berkata:

يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُسَافِرَ فَأَوْصِنِي قَالَ عَلَيْكَ بِتَقْوَى اللَّهِ وَالتَّكْبِيرِ عَلَى كُلِّ شَرَفٍ فَلَمَّا أَنْ وَلَّى الرَّجُلُ قَالَ اللَّهُمَّ اطْوِ لَهُ الْأَرْضَ وَهَوِّنْ عَلَيْهِ السَّفَرَ

"Ya Rasulullah, sesungguhnya aku ingin melakukan perjalanan (safar), maka berilah aku wasiat (pesanan). Beliau berkata, "Hendaklah engkau bertaqwa kepada Allah, dan bertakbir di atas setiap tempat yang tinggi." Kemudian ketika orang tersebut telah berpaling, beliau mengatakan, " Ya Allah, dekatkanlah jarak bumi, dan ringankanlah perjalanannya."." (Hadis Riwayat at-Tirmidzi, 11/336, no. 3367. Kata at-Tirmidzi, hadis ini hasan. Begitu juga al-Albani dan Syu'aib al-Arnauth)

NIK AZIZ BERLAGAK PANDAI...!!!



Agama sebagai kuda tunggangan Nik Aziz, hanya menguntungkan kafir Harbi parti gerombolannya DAP.

PAS LUPA DIRI, ANGKAT PENZINA SEBAGAI KETUA PEMIMPIN..!!!

HIMPUN SEKARANG ELAKAN MURTAD BERLELUASA..!!!

HIMPUNAN SEJUTA UMAT BUKAN SEPERTI "BERSIH"..!!!



Hasrat kira-kira 1,000 NGO Islam di seluruh negara yang akan berhimpun di perkarangan letak kereta Stadium Shah Alam pada hari ini, Sabtu 22 Oktober pada pukul 2 petang telah menerima pelbagai maklum balas yang pelbagai. Ada yang menyokong dan sudah tentu ada juga yang menentang.

Malah ada yang menyamakannya dengan perhimpunan Bersih yang pernah diadakan sebelum ini. Inilah yang sebenarnya cuba dijelaskan supaya perspektif yang betul dapat diterangkan kepada khalayak dan seluruh rakyat di negara ini agar tidak menimbulkan salah tanggap atau kegusaran yang tidak berasas.

Oleh itu wajarlah objektif perhimpunan berkenaan diteliti terlebih dahulu sebelum sebarang tanggapan dibuat dengan cara sembrono hingga ia menenggelamkan tujuan sebenar ia diadakan. Matlamatnya adalah:

1. Untuk menerangkan kedudukan perkara yang sebenarnya tidak seperti yang digembar-gembur melalui media.

2. Mengukur tahap kesatuan dan semangat kekitaan dikalangan orang Islam khasnya terhadap gerak-kerja Kristianisasi termasuk peristiwa 3 Ogos 2011.

3. Memberitahu rakyat perlunya persoalan akidah ditangani melalui hujah agama bukan dibiarkan berlarutan menjadi modal politik.

4. Menyerlahkan Institusi Raja yang menjadi payung bangsa Melayu dan Islam dalam hal peranan mereka dalam sama-sama menangani isu yang menyentuh sensitiviti orang Melayu Islam di negara ini.

5. Menzahirkan kekuatan akidah dan keimanan masyarakat Islam sambil memberi amaran tentang bahaya yang akan menimpa negara ini seandainya isu ini terus dieksploitasi.

6. Menyedarkan rakyat tentang wujudnya peruntukan dalam Perlembagaan dan undang-undang negeri yang tidak mengizinkan mana-mana pihak mengganggu-gugat kesucian Islam serta tindakan mendakwah agama selain daripada Islam kepada orang Islam.

Malah dalam pelbagai blog sudah pun diuar-uarkan bagaimana pihak kerajaan seolah-olah bersekongkol dan menuding jari pada pihak UMNO yang kononnya menjadi peneraju dalam program ini sehingga ia mendapat permit kelulusan daripada pihak berkuasa tidak seperti mana yang dialami oleh penganjur Bersih.

Tidak kurang juga yang seolah-oleh mengugut kepada pihak pakatan pembangkang supaya tidak menyertai Himpunan ini supaya tidak dicop menyebelahi Barisan Nasional (BN) dalam isu kepentingan ummah.

Ternyata, budaya baru yang ingin diperkenalkan kepada rakyat negara ini terutamanya golongan muda seolah-olah mereka wajib menyanggah establishment. Di mana apa sahaja gerak kerja yang positif untuk membantu pihak berkuasa mewujudkan persefahaman, kerjasama merentas sempadan bangsa dan agama seringkali disamakan dengan menyokong parti pemerintah meskipun ia tidak langsung berkaitan dengan isu politik.

Perkara lain yang perlu ditekankan di sini bahawa, program himpunan sejuta umat ini sebenarnya bukan direncanakan untuk menukar atau meminta apa-apa perkara yang sudah ditetapkan di dalam Perlembagaan negara.

Ia sekadar memohon supaya semua kaum dan penganut agama lain di negara ini mematuhi, memahami dan menghormati antara satu sama lain. Terutamanya kepada agama Islam yang merupakan agama rasmi negara yang sudah diberikan hak-hak serta keistimewaan tertentu.

Tidak ada negara lain di dunia ini yang begitu prihatin dalam menjamin kebebasan beragama bagi penduduk minoriti mereka seperti mana yang dinikmati oleh rakyat negara ini. Ia bukan hanya sekadar kata-kata manis tetapi boleh dilihat melalui data, fakta dan gambaran fizikal yang terserlah di hadapan mata kita sekiranya kita mahu berlapang dada dan tidak prejudis.

HASSAN ALI AKAN SERTAI PERHIMPUNAN SEJUTA UMAT..!!!



Exco Hal Ehwal Islam Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berkata beliau akan menyertai Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) yang bakal berlangsung esok di Stadium Shah Alam. Hassan Ali berkata kehadirannya itu bukan atas kapasiti rasmi atau mewakili PAS namun sebagai individu beragama Islam.

"Saya akan hadir, melangkah keluar dari rumah atas nama Aqidah, saya akan berada di situ selama tiga jam atas nama Aqidah serta kepulangan saya ke rumah juga atas nama Aqidah, tidak tidur malam kalau saya tidak pergi kerana ia adalah isu Aqidah, kalau bola, Selangor lawan Kelantan tiada keperluan untuk saya hadir."

Hassan Ali berkata demikian dalam program bual bicara fokus berita terbitan TvSelangor di sini hari ini.

Terdahulu, PAS mencapai kata sepakat untuk tidak menyertai HIMPUN. Keputusan itu diputuskan dalam mesyuarat biro politik di pejabat agung PAS Selasa malam lalu.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata keputusan PAS bersikap berkecuali kerana menghormati kehendak penganjur program yang tidak mahu melibatkan mana-mana parti politik.

Menurut penganjur HIMPUN, yang merupakan badan bukan kerjaan (NGO) Islam, perhimpunan tersebut bertujuan menentang apa yang dikatakan percubaan untuk menyebar ajaran Kristian kepada orang Islam.

Hassan dengan tegas mengulangi pendiriannya untuk menyertai HIMPUN sebagai individu.

Menurutnya lagi, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim turut memberi kelepasan kepada mana-mana penjawat kerajaan Selangor yang mahu menyertai perhimpunan atas dasar individu.

"Kita harus bersyukur kerana masih ada dari kalangan kita yang tampil untuk membela, berjuang dan individu ini telah membuka langkah, takkanlah Hassan Ali yang berumur 64 sebagai seorang muslim tidak tergerak untuk hadir."

Mengulas lanjut, Hassan Ali menafikan dakwaan kononnya beliau adalah salah seorang pengerak HIMPUN.

"Saya tidak terlibat dalam penganjuran HIMPUN, saya dalam apa cara dan keadaaan sekali pun tidak pernah terlibat secara langsung bagi menghubungkan penganjur ini dengan mana-mana pihak."jelasnya.

Tegasnya, HIMPUN bukan bertujuan menimbulkan ketengangan mahupun meniup api kemarahan dikalangan umat Islam dan penganut Kristian. Katanya kesempatan perjumpaan ini adalah untuk menyedarkan serta umat Islam tentang kebejatan isu keruntuhan aqidah.

Hassan Ali berkata masyarakat bukan Islam turut mempunyai hak untuk berhimpun secara aman. Beliau turut mengalukan dialog antara agama lebih giat diadakan dari kalangan pakar.

"Ini adalah perhimpunan yang aman, berbudaya dan sopan, yang penting penganjuran ini bukalah untuk menimbulkan ketegangan dan emosi yang tidak terkawal antara penganut Islam dan bukan Islam."katanya.

Friday, October 21, 2011

SIAPA YANG SEPATUTNYA SELENGGARA JALAN INI..??



Jarak jalan yang menghubungkan Taman Maluri ke Pandan Jaya di sini hanya kira-kira satu kilometer tetapi pengguna yang melaluinya merasakan jaraknya sangat jauh. Ini kerana banyak bahagian jalan tersebut rosak teruk, berlubang, tidak rata, berlopak serta beralun dan ia bukan masalah baru tetapi sudah berlarutan sejak dua tahun lalu.

Ia tidak pernah diturap semula dan lebih malang, tidak ada pihak berkuasa tempatan yang mahu bertanggungjawab terhadap masalah tersebut sama ada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) mahu pun Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ).

Ini kerana kawasan jalan tersebut terletak di sempadan antara Kuala Lumpur dan Selangor.

Aktivis masyarakat, Tan Sri Lee Lam Thye berkata, pengguna sering datang berjumpanya dan merungut mengenai keadaan jalan yang teruk itu.

Katanya, menyedari kesengsaraan yang dilalui pengguna itu, beliau telah berjumpa DBKL dan juga MPAJ untuk meminta jasa baik mereka menyelesaikan masalah tersebut.

Ujarnya, apabila berjumpa DBKL, pihak tersebut menyatakan jalan itu bukan di bawah tanggungjawab mereka dan jawapan yang sama turut diberikan oleh pihak MPAJ.

“Kedua-dua pihak terbabit masing-masing menuding jari, akibatnya pengguna yang terpaksa menempuh jalan yang teruk itu saban hari.

“Perkara ini melibatkan orang ramai, jadi tidak salah jikalau kedua- dua pihak berbincang, seterusnya bertindak menurap jalan tersebut bersama- sama demi keselesaan dan keselamatan pengguna,” katanya.

Selain itu, katanya, sudah banyak kemalangan berlaku di jalan tersebut dan tindakan menurap semula jalan itu harus segera dilaksanakan bagi mengelak lebih banyak kemalangan.

LAGI CAWANGAN PKR LUMPUH...!!!



Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cawangan Bukit Piatu di sini lumpuh selepas ketuanya, Mohd. Said Abu dan 30 ahli mengisytiharkan keluar parti kerana sudah hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan pembangkang.

Mohd. Said, 61, berkata, tindakannya dan ahli lain keluar PKR tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak, sebaliknya ia dilakukannya dengan rela hati.

"Saya keluar daripada PKR kerana kecewa dengan pucuk pimpinan parti peringkat negeri dan Pusat yang sering memungkiri janji selain gagal memberi perhatian sewajarnya terhadap perjuangan ahli dari kawasan ini," katanya.

Beliau berkata demikian dalam satu majlis yang berlangsung di sebuah pasar raya di Ayer Keroh di sini yang turut dihadiri Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam semalam.

Menurut Mohd. Said, dia yakin lebih ramai ahli PKR dari cawangan itu yang terletak dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bachang dan cawangan lain akan keluar daripada parti itu.

"Saya dan rakan-rakan akan kembali semula kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN) serta akan memberi sokongan kepada kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan berbakti di bawah kepimpinan Datuk Seri Mohd. Ali Rustam," katanya.

Sementara itu, Mohd. Ali menyambut baik langkah Mohd. Said dan penyokong lain untuk kembali bersama UMNO yang mempunyai matlamat jelas dalam membela nasib rakyat.

"Berjuang bersama pembangkang tidak membawa kita ke mana-mana, tidak seperti UMNO dan BN yang sentiasa mengutamakan rakyat," katanya.

- UTUSAN MALAYSIA MELAKA 20 Okt.

Wednesday, October 19, 2011

HOSPITAL TENTERA TENGKU MIZAN TAK BOLEH BANTU RAKYAT SETEMPAT..??



Hospital Besar Tengku Mizan telah dirasmikan oleh Agong dan Najib memang tesergam indah, begitu luas dan besar kawasan telah digunapakai untuk didirikan. Adakah kegunaannya hanya untuk merawat askar ataupun tentera saja, kenapa tak boleh membantu orang awam bila dalam keadaan kecemasan..??

Pada peringkat awal pembukaan Hospital Tentera Tengku Mizan, membenarkan penduduk setempat di Wangsa Maju untuk mendapatkan rawatan di Hospital tersebut. Tetapi malang bagi penduduk Wangsa Maju sekarang kerana orang awam tidak dibenarkan lagi mendapatkan rawatan di Hospital Tengku Mizan walaupun dalam keadaan kecemasan.

Kenapakah keadaan sebegini berlaku, tidakkah mereka yang terlibat sedar perbuatan sebegini akan mengundang kemarahan penduduk setempat yang hari-hari melintasi Hospital tersebut. Apabila penduduk melihat saja Hospital Tengku Mizan hanya akan menyakitkan mata mereka kerana tiada gunanya Hospital itu didirikan dikediaman mereka.




Hospital yang telah didirikan begitu besar dan luas tidak dapat memberikan bantuan kepada penduduk setempat. Apabila hati rakyat setempat sakit hati dan marah, inilah akan membuatkan pengundi Wangsa Maju memilih mengundi pihak pembangkang.

Pernah terjadi penduduk setempat yang ingin mendapatkan rawatan kecemasan kerana sesak nafas ditolak bulat-bulat. Dimanakah tanggungjawap Hospital tersebut untuk membantu rakyat setempat..??

Inilah yang akan mengundang kemarahan penduduk setempat, dan akan menjejaskan nama baik Kerajaan Pusat BN dimata penduduk di Wangsa Maju. Apabila terpandang saja Hospital tersebut, penduduk pasti memarahi kerajaan kerana kewujudannya tidak dapat membantu rakyat setempat.

Dimanakah Datuk Zaid Hamidi..?? Kenapakah perkara sebegini tidak dapat difikirkan, apatah lagi ianya didirikan dikediaman sekitar penduduk Wangsa Maju. Lama-kelamaan seluroh penduduk Wangsa Maju akan sakit hati dengan Hospital Tentera Tengku Mizan.





Oleh kerana sakit hati dan sakit mata, lalu terus memberikan undi kepada pihak pembangkang. Sedangkan PM Najib sendiri banyak mengadakan Klinik 1 Malaysia untuk membantu rakyat agar mereka menjadi mudah dan murah untuk mendapatkan rawatan apabila sakit dan dalam kecemasan.

Tidak pernahkah terfikir bahawa perkara sebegini akan mengundang kemarahan rakyat yang menyokong kerajaan..??

Kenapakah tidak diberikan perkhidmatan sekali kepada penduduk setempat, bukankah dengan cara itu dapat mengambil hati pengundi-pengundi Wangsa Maju untuk terus menyokong kerajaan..??

Diharap pihak yang terlibat dapat mengambil langkah yang cerdik, sempurna dan tepat untuk membantu rakyat setempat yang inginkan mendapatkan rawatan di Hospital tersebut. Dengan cara ini dapat mengambil hati penduduk Wangsa Maju agar tugas mereka dipermudahkan bagi rakyat setempat mendapatkan rawatan jikalau dalam kecemasan.

Fikirkanlah sebaiknya agar rakyat sekali mendapat kemudahan dengan kewujudan Hospital Tentera Mizan kerana ia didirikan didalam kawasan kediaman penduduk sekitar Wangsa Maju.

Jangan buat penduduk dan rakyat Wangsa Maju terus sakit hatidan sakit mata, nanti buruk padahnya...!!!

PAS KRITIK HIMPUNAN SEJUTA UMAT...!!!



Pemuda PAS perlu mematuhi keputusan diambil kepimpinan parti berhubung Himpunan Sejuta Umat (Himpun) yang akan diadakan di Shah Alam Sabtu ini, kata Setiausaha Agungnya Datuk Mustafa Ali.

Majlis Kepimpinan Pakatan Rakyat hari ini memutuskan bahawa biro politik PAS, yang akan bertemu malam ini, akan mengambil pendirian sama ada Himpun merupakan strategi Umno untuk menggunakan isu etnik menjelang pilihan raya umum ke-13.

“Mereka berada di bawah kami. Apa sahaja kami putuskan, mereka mesti patuh,” kata Mustafa selepas sidang media Pakatan Rakyat.

PAS pusat akan membuat pendirian sama ada akan menyertai kempen Himpun ataupun sebaliknya malam ini.

Dalam satu kenyataan awal pagi tadi, Pemuda PAS berkata pihaknya menyokong perhimpunan tersebut yang bermatlamat mahu menegaskan pendirian mempertahankan akidah Islam dengan memfokus isu murtad.

Ketuanya Nasrudin Hassan berkata, pihaknya akan memberi sokongan sebagaimana diperlihatkan ketika perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai lalu.

Semalam, Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Abdul Rani Osman berkata, kepimpinan pusat akan mengadakan mesyuarat khas malam ini dan keputusan itu akan menentukan sama ada mereka akan menyertai Himpunan yang akan diadakan di Stadium Shah Alam, Selangor Sabtu ini.

“Dewan Pemuda PAS Malaysia mengambil pendekatan serupa sewaktu menyokong gabungan lebih 60 buah NGO Bersih 2.0 yang berjuang menuntut pemulihan sistem demokrasi dan pengurusan pilihan raya negara kita. Pemuda PAS bersama dengan himpunan dan denyut nadi puluhan ribu rakyat pada 9 Julai yang lalu.

“Insya-Allah, saya dan rakan-rakan Dewan Pemuda PAS mengambil sikap yang sama terhadap Himpunan Sejuta Umat pada 22 Oktober kelak,” kata Nasrudin.

Dr Rani yang juga Adun Meru berkata, PAS berharap penganjuran himpunan itu tidak dijadikan agenda politik yang bertujuan menyerang kerajaan Pakatan Rakyat.

Dalam pada itu, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberitahu sidang media bahawa biro politik akan melihat sama ada terdapat agenda politik di sebalik penganjuran Himpun.

“Ya, anda mesti mempertahankan akidah anda tetapi tidak harus bertindak tidak adil ke atas kepercayaan-kepercayaan lain. Ketegangan kaum tidak harus dicetuskan,” kata beliau.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memberitahu, PAS akan mengetuai isu itu dan perikatan akan membuat keputusan akhir selepas pertemuan biro politik komponen tersebut malam ini.

“Kami sedang mengumpulkan maklumat sama ada terdapat pembabitan Umno. Adakah mereka benar-benar mempertahankan akidah? kata Ketua pembohong PR ini.

Beberapa jam sebelum sidang media itu, penganjur Himpun menegaskan, gerakan itu tiada kaitan dengan elemen politik ataupun akan digunakan bagi menyerang mana-mana kumpulan termasuk kaum lain.

Pengerusi Bersama Himpun Mohd Azmi Abdul Hamid berkata perhimpunan itu juga tiada kaitan dengan beberapa ahli politik yang kontroversial termasuk Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru Datuk Zulkifli Noordin yang dilaporkan akan berucap pada majlis tersebut.

“Zulkifli Nordin, Senator Ezam Mohd Noor dan (Ahli Parlimen Pasir Mas) Datuk Ibrahim Ali tidak terlibat dalam kepimpinan Himpun. Mereka juga tidak terlibat dengan ucapan tokoh pada hari perhimpunan.

“Jika mereka mengeluar sebarang kenyataan berkait dengan perhimpunan, itu tidak mewakili Himpun,” kata beliau dalam satu kenyataan.

Tuesday, October 18, 2011

SEJARAH ANWAR DIBONGKAR LAGI..!!!

PERWAKILAN RAKYAT SIFATKAN PAKATAN RAKYAT SEDANG BERMIMPI..!!!

Ahmad Zahid Hamidi (kanan) memperjelaskan isu sempadan Malaysia dan Indonesia di Kalimantan Barat kepada Duta Malaysia di Indonesia, Datuk Syed Mushe Afdzaruddin Syed Hassan di Jakarta, semalam. - BERNAMA

Seorang anggota Dewan Perwakilan Rakyat (DPR) Indonesia, Drs. Ramadhan Pohan hari ini melabelkan pihak yang membuat dakwaan kurang berasas ekoran kononnya Malaysia menceroboh wilayah Indonesia itu sebagai sedang berhalusinasi.

Ramadhan yang juga anggota Jawatankuasa Kerja Sempadan, Suruhanjaya II DPR menyelar tindakan pihak yang sengaja mencetus provokasi tidak berasas itu.

Menurut Penolong Setiausaha Agung Parti Demokrat pimpinan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono itu, adalah tidak bertanggungjawab bagi seorang ahli politik menyampaikan maklumat tidak tepat kepada rakyat.

Lebih memalukan, Ramadhan menolak dakwaan kononnya wilayah Camar Bulan milik Indonesia dan kini dikawal oleh 3,000 anggota Pasukan Gerak Am (PGA) Malaysia.

"Tidak ada 3,000 anggota PGA yang mengawal wilayah kita (Indonesia). Yang ada cuma pokok-pokok. Tidak timbul isu tersebut. Yang membuat dakwaan kononnya ada askar Malaysia (anggota PGA) mungkin sedang berhalusinasi," katanya menyindir pada sidang media di sini, hari ini.

Isu wilayah perbatasan Malaysia-Indonesia ditimbulkan oleh Timbalan Ketua Suruhanjaya I DPR, TB Hasanuddin dari Parti Demokrasi Indonesia Perjuangan (PDI-P) yang mendakwa kononnya wilayah Camar Bulan seluas hampir 1,500 hektar dan wilayah Tanjung Datu seluas 800 meter garis pantai telah diambil oleh Malaysia secara haram.

Dakwaan sedemikian bagaimanapun dinafikan secara konsisten oleh kerajaan Indonesia melalui empat menteri kabinetnya dan juga oleh Panglima Tentera Nasional Indonesia, Laksamana Agus Suhartono.

Pada sidang media yang dibuat secara bersama dengan Menteri Pertahanan Malaysia, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi di sini hari ini, Ramadhan turut mendedahkan beberapa foto yang dirakamkan beliau menerusi telefon bimbit ketika mengadakan kunjungan ke dua daerah berkenaan hujung minggu lalu.

Kata Ramadhan, beliau berkunjung ke wilayah Camar Bulan dan Tanjung Datu, Kalimantan Barat bersama empat anggota DPR pada Jumaat lalu untuk melihat sendiri suasana di sana.

Berdasarkan tinjauan yang dibuat, Ramadhan mendapati tidak ada sejengkal pun tanah Indonesia yang dirampas Malaysia.

Beliau pada masa sama yakin Hasanuddin tidak pernah berkunjung ke wilayah Camar Bulan atau Tanjung Datu untuk melihat keadaan sebenar tetapi berani membuat kenyataan yang tidak berasas itu.

Berikutan kenyataan provokasi berkenaan, beberapa pertubuhan bukan kerajaan Indonesia mengadakan demonstrasi di hadapan pejabat Kedutaan Besar Malaysia.

Minggu lalu, selama dua hari berturut-turut demonstrasi diadakan oleh pertubuhan Forum Betawi Rempug (FBR) dan Laskar Merah Putih (LMP).

Hari ini pula, satu lagi kumpulan yang terdiri daripada 20 penunjuk perasaan mengadakan demonstrasi di depan Kedutaan Besar Malaysia di sini.

- UTUSAN MALAYSIA   JAKARTA 17 Okt. 

100 PENIAGA MARAH KAT MB KHALID GAGAP..!!!



Lebih 100 peniaga pasar malam di Kampung Delek Kiri di sini membantah tindakan Majlis Perbandaran Klang memindahkan mereka ke lokasi baru yang didakwa mereka lebih sempit dan tidak sesuai dijadikan tapak pasar malam.

Peniaga mempersoalkan keperluan memindahkan pasar malam itu kerana ia sudah beroperasi di tapak lama itu sejak 28 tahun lalu tanpa ada sebarang masalah atau bantahan. Pengerusi Badan Bertindak Pasar Malam Kampung Delek Kiri, Zakaria Saleh hairan mengapa secara tiba-tiba sahaja pasar malam itu hendak dipindahkan sedangkan ia hanya dibuka sekali seminggu.

Beliau juga kesal kerana Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selat Klang, Dr. Halimah Ali dan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak menjawab surat bantahan daripada peniaga pasar malam itu.

Nampaknya Pakatan PR terus-berterusan tidak mengendahkan rintihan peniaga-peniaga kecil Melayu.

"Kami cuba berjumpa dengan ADUN kawasan ini tetapi sehingga hari ini beliau enggan bertemu dengan kami," kata mereka ketika bersama peniaga yang lain mengadakan perhimpunan secara aman bagi membantah keputusan MPK itu.

Perhimpunan itu kemudiannya hampir mencetuskan pergaduhan apabila sekumpulan individu yang mendakwa sebagai penduduk tempatan mengherdik peniaga mendakwa pasar malam itu menimbulkan pelbagai kesusahan kepada penduduk.

Seorang penduduk kampung itu, Mohd. Haridan Bohari pula berkata, majoriti penduduk tiada sebarang masalah dengan pasar malam, malah ia telah memudahkan penduduk untuk membeli barang keperluan.

Penduduk kampung itu mendakwa, kebanyakan mereka yang hadir bagi membantah pasar malam itu kebanyakan adalah orang luar. Ianya seperti diupah seseorang untuk menutup pintu rezki peniaga-peniaga kecil tersebut.

Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) menuntut Halimah ADUN PR supaya mengadakan pertemuan antara penduduk dan peniaga bagi mencari penyelesaian terbaik.

Presidennya, Mohd. Ridzuan Abdullah berkata, jika benar penduduk membantah, peniaga mahu mendengar sendiri dan kemudian kesemua pihak boleh berbincang. Akibat tindakan terburu-buru MPK, peniaga terbabit telah tidak dapat berniaga pada minggu lalu dan tentunya mereka mengalami kerugian.

Dimaklumkan lebih 40 peniaga sudah membuat laporan polis kerana diganggu dan tidak dapat berniaga pada minggu lalu. Pertubuhan Ikhlas akan bantu mereka untuk mendapatkan pampasan sama ada daripada ADUN kawasan itu atau pun kerajaan negeri atas kerugian yang mereka alami.

Monday, October 17, 2011

PROFESOR BAHALOL SAMAN UTUSAN...!!!



Pakar perlembagaan Prof Serba tau si Abdul berkata akan menyaman akhbar Utusan Malaysia kerana didakwa memfitnahnya dalam laporan berkaitan kenyataannya terhadap titah diraja dan isu agama. Sebab donggengnya kerana Utusan memutarbelit dan pusing kenyataannya.

"Mereka menggambarkan saya sebagai sombong, angkuh, tidak tahu hormat dan dan keras kepala," kata pensyarah kanan undang-undang di Universiti Islam Antarabangsa yang baru seakan sedar akan kesalahannya.




Madah berhelah itu disuarakan diakhbar utama lidah puak pembangkang dikuasai Pakar Kelentong Rakyat. Profesor serba tau ni, pada 11 Oktober lalu berkata tindakan Sultan Selangor campurtangan berhubung isu pemeriksaan sebuah gereja Methodist di Damansara Utama pada 3 Ogos lalu, bukan tindakan yang lazim.

Menurutnya, sebagai ketua agama Islam di negeri itu, baginda mempunyai hak untuk campurtangan tetapi ia perlu dijalankan selaras dengan ajaran Islam.

Profesor X ni berkata beliau sudah mengarahkan peguamnya Hanipa Maidin bagi menyaman Utusan dan seorang lagi peguam Zulqarnain Lukman bagi menguruskan perkara berkaitan laporan polis yang dibuat terhadapnya.

"Isunya di sini, saya bercakap berdasarkan pengetahuan dan kepakaran saya," katanya sebagai ahli akademik tunggal yang menulis tesis doktor falsampah tentang peranan raja-raja dalam Islam dan demokrasi.

Profesor X sebenarnya telah memberikan isyarat salah kepada pelbagai pihak termasuk bukan Islam bahawa Sultan boleh disanggah biarpun bawah bidang kuasa baginda. Sebagai rakyat Malaysia dan orang Islam, reaksi Profesor serba tau Aziz mempertahankan kenyataannya dan enggan memohon maaf kepada Sultan Selangor, dilihat terlalu angkuh dan biadap.

Seandainya kenyataan Sultan Selangor berhubung insiden di gereja itu dilihat memihak kepada pembangkang, nescaya Profesor X Abdul Aziz ni akan berdiam diri, pasti...!!!

ANWAR KANTOI LAGI...!!!



Keadaan dalam Dewan sedikit kecoh berikutan pertikaman lidah antara Khairy yang juga Ketua Pemuda Umno dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung Belanjawan 2012 yang menurut Anwar "tidak realisitik" dan "terlalu optimistik".

Menempelak dakwaan itu, Khairy berkata unjuran pertumbuhan ekonomi pada kadar 5.0 peratus hingga 6.0 peratus adalah realistik untuk dicapai berdasarkan keyakinan yang ditunjukkan oleh syarikat pelabur antarabangsa untuk melabur di negara ini.

Katanya kepercayaan dan keyakinan pelaburan asing itu bersandarkan kepada program-program tranformasi yang dijayakan oleh Perdana Menteri dalam memastikan agenda pengukuhan ekonomi yang diterajui kerajaan.

Sebaliknya, katanya belanjawan bayangan yang dibentangkan oleh Anwar pada 4 Okt lepas lebih 'tidak realistik' dan boleh membuat negara menjadi bankrap kerana ia tidak menggambarkan kedudukan ekonomi negara yang sebenar.

Najib ketika membentangkan Belanjawan 2012 mengunjurkan pertumbuhan ekonomi negara pada kadar 5.0 hingga 6.0 peratus manakala pakatan pembangkang mengunjurkan pertumbuhan ekonomi naik secara perlahan daripada 4.0 kepada 4.5 peratus, berbanding 5.0 kepada 5.5 peratus pada 2011.

Perbandingan Khairy itu membuatkan beberapa anggota Parlimen pembangkang 'panas telinga' dan bangun mencelah menyebabkan keadaan bertukar kecoh.

Meskipun diasak oleh beberapa anggota Parlimen pembangkang termasuk Anwar, Khairy tetap bertegas dengan pendiriannya dan menyifatkan belanjawan pembangkang tidak jujur kepada rakyat.

KONSPIRASI TERESA KOK DIBONGKAR...!!!



Sedutan Video Klip oleh Kalai Vanar, Presiden Alternative Action Team mengenai konspirasi Teresa Kok ( ADUN Kinrara & Ahli Parlimen Seputih)

Sunday, October 16, 2011

CHEGU BAD AKAN TERUSKAN FITNAH TERHADAP ROSMAH HARI INI..!!?



Bertempat di Pekan Rantau (Parlimen Rembau) pada 16 Oktober 2011 akan diadakan program "Hi Tea" untuk meneruskan fitnah Chegu Bad terhadap isu cincin yang dikaitkan dengan Rosmah.

Risalah fitnah yang akan diedarkan memiliki 16 muka surat fullcolour lengkap dengan dokumen rasmi mengenai cincin yang difitnah dengan nama Rosmah Mansor. Cetakan 25K naskah (kos penerbitan-RM0.75/naskah) merayu sumbangan daripada keldai-keldai PKR dgn membeli atau menaja risalah fitnah berkenaan untuk diedarkan.

Tak payah lah PKR nak meneruskan pembohongan kerana sudah terbukti ia adalah fitnah
KLIK DISINI

AHLI PKR TAMAN PERMATA KELUAR PARTI BERAMAI-RAMAI...!!!







Alhamdullilah, ramai yang telah sedar pembohongan PKR..!!!

Lama-lama ibarat rumah kosong tanpa penghuni la gamaknya, ibarat rumah buruk yang bakal ditinggalkan..!!! Kesian..!!!

ANWAR SEMAKIN DIPINGGIRKAN...!!!



Rakyat semakin bijak menilai Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim melalui perwatakannya yang hanya licik memainkan sentimen rakyat melalui ucapan pidato berkobar-kobar di pentas ceramah tetapi gagal membuktikan kredibiliti sebagai seorang pemimpin.

Rakyat negara ini tidak akan selama-lamanya tertipu dengan budaya politik Anwar yang sering mahu dilihat sebagai pemimpin yang unggul tetapi pada hakikatnya jelas menunjukkan keadaan sebaliknya.

Janganlah menilai manusia pandai berpidato dan bercakap ni melalui kata-kata atau ucapannya berbunga-bunga begitu sedap didengar, tetapi kita perlu menilai segala perbuatan dan amalannya.

Memang begitu mudah berjanji apa sahaja untuk mendapat kuasa tetapi rakyat boleh menilai antara kebenaran dan pembohongan seperti yang telah dilakukan kebelakangan hari ini diselindungkan dari ketahuan rakyat.

Anwar serta pemimpin pakatan pembangkang gagal menghalang momentum sokongan terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang berjaya mengotakan janji-janji melalui pelaksanaan dasar yang mengutamakan kepentingan rakyat.

Pakatan pembangkang juga tidak dapat menafikan kemampuan kerajaan BN dalam mewujudkan keharmonian masyarakat berbilang kaum di negara ini sehingga mendapat pengiktirafan dunia luar.

Tidak hairanlah keharmonian tersebut cuba dirosakkan oleh pakatan pembangkang dengan memainkan isu serta sentimen negatif untuk membangkitkan kebencian rakyat terhadap kerajaan. Sekejap setuju, sekejap tidak setuju dan mereka berbalah sesama sendiri. Cukup jelas mereka tiada kesepakatan sehingga menjadikan perjuangan masing-masing sebagai bahan eksperimen untuk menarik sokongan.

Bagaimana mereka ni mahu membina sebuah kerajaan yang kononnya memperjuangkan suara rakyat sekiranya suara pemimpin-pemimpin mereka sendiri sumbang tiada kesepakatan..??




Majlis Penerangan Perdana mendapat sambutan luar biasa apabila dihadiri lebih 12,000 orang iaitu jumlah tertinggi yang dicatatkan setakat ini sejak program itu dilancarkan September lalu.

Bertemakan penjelasan isu-isu semasa termasuk Bajet 2012, majlis itu dihadiri rakyat pelbagai lapisan termasuk ahli 120 pertubuhan bukan kerajaan (NGO), 800 pertubuhan belia sekitar Perak, wakil agensi kerajaan serta komponen Barisan Nasional (BN) negeri.
There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...