PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, June 30, 2011

SOLAT HAJAT PAS TAK RAMAI MACAM DULU, SERTA BAJU BERSIH DIRAMPAS..!!!



Solat hajat ditaja PAS sekarang ni kurang mendapat sambutan orang ramai kerana kebanyakannya telah menyedari kerana ia adalah agenda nak mengelirukan masyarakat terhadap ketua pembangkangnya Anwar yang didapati bersalah berkaitan kes Liwatnya dimahkamah baru-baru ini.

Dalam pada masa itu, pakatan haram turut mengedarkan baju perhimpunan haram "bersih" yang akan diadakan pada 9 julai ini. Sambil buat solat hajat smabil edarkan baju perhimpunan haram. Penuh dengan niat busuk, diselindung dengan solat yang diadakan.

Jika dilihat dari segi pemakaian mereka ni, cukup baik dengan berkopiah tetapi ada hajat tertentu untuk melaksanakan pengedaran risalah dan baju perhimpunan haram yang bakal ditaja oleh Pakatan haram.

Harap "Solat Hajat" yang dilakukan pihak PAS ini akan membongkarkan lagi kegiatan buruk Anwar yang penuh dengan tipudaya untuk mengelirukan mangsanya seperti mangsa-mangsanya yang rakus dibaham manusia jahanam ini.

INI DIA RISALAH "BERSIH" YANG DIEDARKAN DISEKITAR WANGSA MAJU


Inilah dia risalah yang disebarkan oleh juak pakatan pembangkang menghasut rakyat supaya kerajaan Malaysia di tumbangkan dalam perhimpunan yang akan diadakan pada 9 Julai ini.

Sudah terserlah hajat sebenar mereka apabila risalah tersebut disebarkan disekitar Wangsa Maju. Pakatan pembangkang sudah tidak mempedulikan lagi, menyelitkan isu agenda utama mereka inginkan tampuk pemerintahan, mabuk kuasa...!!! Ditinggalkan risalah tersebut disetiap cermin kereta yang diletakkan ditempat "parking" pada setiap penjuru perumahan berdekatan.

Semakin rancak pakatan haram ni ingin merencanakan perhimpunan haram pada 9 julai ini nanti. Pelbagai cara digunakan untuk menarik perhatian orang ramai untuk menyertai perhimpunan yang sudah pasti akan melumpuhkan segala kegiatan ditengah bandaraya.

Risalah itu telah menunjukkan "Hajat" dan sikap sebenar perhimpunan tersebut diedarkan oleh puak pembangkang yang tidak bertanggungjawap.

Wednesday, June 29, 2011

KEPUTUSAN REMAN TAHANAN 30 AKTIVIS PSM


KUMPULAN AKTIVIS YANG MENYOKONG KETUA LIWAT NEGARA


Mahkamah Tinggi di sini hari ini menetapkan esok sebagai tarikh keputusan permohonan semakan semula tempoh tahanan reman terhadap 30 aktivis Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang diketuai anggota Parlimen Sungai Siput Dr. Michael Jeyakumar Devaraj.

Hakim Datuk Zamani A. Rahim membuat keputusan itu selepas selesai mendengar hujah dikemukakan 11 peguam, diketuai Datuk C.V. Prabakaran, yang mewakili aktivis PSM itu.

Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Abdul Wahab Mohamed.

Sabtu lepas, polis menahan sekumpulan aktivis PSM di plaza Tol Sungai Dua daerah Seberang Perai Utara kerana dikatakan cuba menghidupkan semula fahaman komunis.

- BERNAMA

ULASAN KL BOYZ

Tambah je reman lagi buat mereka ni yang suka buat huru-hara dalam negara, dengan berhobikan perhimpunan haram yanng selalu diadakan. Maklumlah parti pun haram, sebab tu gemar sangat buat demontrasi haram yang dipimpin Pakatan Haram, jadah..!!!

Biar lama sikit duduk dalam, biar jadi resah gelisah, keliru dan menggelabah apabila lahabau-lahabau ni suka buat kacau kononnya protes nakkan keadilan. Apa sangat yang tak adil di Malaysia ni..??

Semuanya dah dilaksanakan dengan sempurna, jika dulu mereka meminta Kerajaan menetapkan tangga gaji bagi setiap pekerja, kerana kos sara hidup sekarang yang semakin meruncing dan membebankan, kata mereka ni.

Tu lah, dulu bila orang suroh pergi sekolah, korang pergi menyimpang ponteng belakang sekolah. Bila dah tak boleh nak majukan diri pada zaman serba moden sekarang, Kerajaan pula ingin dipersalahkan kerana mereka dibekalkan dengan gaji yang rendah.

Kalau buatlah sibebal ni semua belajar sampai pandai seketika dahulu, takdalah pergi berhimpun buat kecoh pada perhimpunan haram sebegitu. Orang bodoh sebegini sememangnya mudah diperbodohkan Pakatan PR, senang sangat..!!!

AUSTRALIA AKAN BANTU MALUKAN MALAYSIA DIMATA DUNIA

STUPID MALAYSIAN FOOL..!!
Apabila perhimpunan "Bersih" yang cuba diadakan diMalaysia mendapat banyak tentangan dan halangan serta tidak mendapat "Permit" untuk melumpuhkan segala kegiatan ditengah bandaraya yang sedang sibuk, dibuat pula diluar negara iaitu Australia yang sememangnya menyokong aksi Liwat dan kegiatan main belakang dihalalkan dinegara Kanggaroo itu.

Negara inilah yang menjadi "Dajal" dan puaka, apabila menuntut Kerajaan Malaysia menggugurkan kes Liwat Anwar dimahkamah dengan ditandatangani oleh 50 pemimpin kiri negara itu.

Kali ini, mereka seperti menaja pula perhimpunan haram di Malaysia tetapi "Halal" dinegara Kanggaroo tersebut diadakan semata-mata nak menghalalkan perbuatan Anwar yang sememangnya "Haram" diMalaysia.

Sekumpulan rakyat Malaysia yang menuntut di Australia berikrar akan meneruskan hasrat mengadakan perhimpunan bagi menyokong "BERSIH" di sebalik amaran oleh pihak berkuasa Malaysia supaya tidak berbuat demkian.

Seorang pelajar di Adelaide dalam satu kenyataan berkata tunjuk perasaan akan diadakan pada masa sama dengan perhimpunan "BERSIH" di Kuala Lumpur pada 9 Julai ini yang dijadualkan pada jam 2 petang.

Pelajar yang hanya mahu dikenali sebagai Maverick itu berkata, perhimpunan akan diadakan di tujuh bandaraya di lokasi simbolik seperti bangunan konsulat Malaysia di Sydney dan Perth dan juga bangunan Parlimen di Canberra.

Namun, katanya perhimpunan terbesar dijangkakan di Melbourne. Di Adelaide, perhimpunan akan diadakan di Victoria Square Fountains, ia lebih menjurus ke arah mendidik pelajar Malaysia mengenai demokrasi dan situasi yang sedang dihadapi di Malaysia.

Menurut Maverick, beliau langsung tidak gusar dengan amaran yang dikeluarkan oleh pejabat Konsulat Malaysia pada 24 Jun lalu yang melarang pelajar Malaysia berhimpun. Ini kerana katanya, rakyat Australia juga akan menyokong mereka.

Kononnya, Australia mengamalkan demokrasi tulen dan akan menyokong mereka dalam penganjuran perhimpunan seumpama itu. Dalam beberapa hari lagi, mereka akan berhubungan dengan beberapa senator dan ahli parlimen Australia bagi menyokong perhimpunan tersebut.

Inilah masalahnya pelaar Malaysia ni, disuroh belajar pergi luar negara, lain pula rancangan pelajar-pelajar ni. Apa yang cuba disampaikan dinegara orang oleh pelajar ni apabila cuba memalukan negara sendiri..??

Mana budak-budak ni letak muka bodoh tonggong mereka ni..??

Mungkin Anwar dan "Kroni" nya dah mengajar pelajar-pelajar ni kurang ajar, memalukan muka sendiri di negara orang. Belajar memalukan negara sendiri, tak pernah dibuat pelajar negara lain.

Pelajar yang tak adap etika, bukan makin pandai belajar luar negara, sebaliknya jadi orang bodoh dan bangang..!!!

Dapat sijil ke buat "Demo" negara orang..?? Bukannya, bila balik nanti kalau kerajaan tahu, kamu semua akan dikenakan tindakan ke..???

Bodoh tak tentu arah..!!!

PARTI SOSIALIS DIKEPUNG PENDUDUK KAMPUNG..!!!


Suasana di luar pekarangan Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara malam tadi menjadi tegang apabila lebih 200 penduduk setempat berarak dan bertembung dengan sekumpulan penyokong Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang berkampung di kawasan itu sejak semalam.

Satu-satunya laluan menuju bangunan tersebut yang biasanya senyap sunyi bertukar hingar-bingar dengan jeritan bantahan penduduk yang berarak dari Dewan Milennium bermula pukul 9 malam tadi.

Difahamkan, beberapa aduan dibuat kepada polis mengenai tindakan kira-kira 50 penyokong parti tersebut yang berkumpul di kawasan itu sejak petang kelmarin sehingga menimbulkan rasa kurang senang penduduk selepas parti itu dikaitkan dengan perhimpunan haram "Bersih" 9 Julai ini.

Pihak polis mengambil langkah berjaga-jaga dengan menempatkan kira-kira 20 anggota Unit Pencegah Rusuhan (PORU) di kawasan tersebut bagi mengelakkan pertempuran antara dua kumpulan itu.

Perarakan yang mulanya berlangsung aman bertukar tegang apabila kumpulan penduduk menghampiri bangunan IPD dengan laungan takbir 'Allahuakbar' serta jeritan seperti "negara kita ada undang-undang", "jangan rosakkan keamanan negara" dan "ini bukan negara komunis".

Pada satu ketika, keadaan seperti tidak dapat dikawal apabila kedudukan dua kumpulan itu semakin hampir sehingga memaksa polis berada di tengah-tengah laluan bagi mengelak berlakunya pertempuran.

PAKATAN PR TAKUT DATUK TRIO...!!!!



Heboh betul Johari memutarkan kenyataan, dan menjadikan video seks Anwar sebagai bukti bahawa ketua Pakatan pembangkang tidak berkait dengan rakaman aksi seks tersebut. Hebat "klon" Anwar ni menidakkan ketuanya yang sedang diam ketakutan dengan Escay.

Bukti sememangnya dah cukup, tinggal Anwar saja nak menjawap dengan mengusulkan bukti, bukan menafikan tanpa bukti. Pakatan PR ni belajar kat sekolah mana pun tak tahulah, bertambah bodoh..!!!

Cuba pula nak perbodohkan rakyat agar menyokong tindak-tanduk mereka yang macam lembu dicucuk hidungnya. Mana tidaknya, jikalau betul kenapa tak disaman Escay tu..??

Jawapannya, Pakatan PR dan Anwar mana berani, cuma berani buat penafian tanpa bukti adalah. Nak jawap isu video seks pun, gunakan video yang disebarkan di laman "YouTube". Kalau ye pun, janganlah bodohkan orang ramai dengan video palsu tu. Dah la tak terang, samar-samar je, itu yang dibuat penilaian kepada orang ramai.

Kalau dah dasar penipu, pemimpin PR pun semua kaki belit, penuh dengan penipuan..!!! Video asalnya berada pada tangan pihak berkuasa, janganlah memandai Pakatan PR buat video seks sendiri pula nak pertikaikannya.

Nak bagi tahu kalau Pakatan PR ni lembap dan bodoh, yang "Original" ataupun yang "Asli" tanpa dirakam banyak kali berada ditangan Pihak berkuasa yang telah dirakam dalam 4 penjuru. Tengok satu, dah kata macam-macam..!!

Tengok rakaman video yang kabur lak tu, tetapi Johari memang tahu itu adalah Anwar, oleh kerana tak dapat duit "pelincir", mula kasi "Spin" video tersebut.

Kalau tidak pasti kena maki dengan Anwar, tetapi yang hebatnya si Johari ni memang hebat TALAM DUA MUKA. Boleh jadi pelakon terhandal, cuba tengok Johari berlakon dalam video seks dibawah..!!

RAKYAT JOHOR MENOLAK PERHIMPUNAN "BERSHIT"..!!



Kesian tengok Pakatan Haram, cuma dua tiga kerat kambing hitam saja dapat dijadikan mainan untuk merintih sokongan. Sayangnya, Masyarakat Johor semuanya sedar ia cuma agenda politik nak menyelamatkan Anwar, ketua mereka dari kes "Liwat" dan video seks PORNO tersebar dengan meluas.

Ada lagi manusia bodoh yang memberikan sokongan kepada Peliwat merangkap PORNO negara, sang panglipur lara la katakan, bersajak, bersyair bermadah, yang mengilainya pula seakan dirasuk kelumbi yahudi. Dah buta dan dipekakkan mendengar perkara yang betul..!!!

PKR DAH LA BODOH, DUNGU SEMACAM LAK..!!!!



Pakatan PR telah menggemburkan bahawa kos sewa bagi kediaman rasmi perdana menteri dan timbalannya lebih RM18,000 untuk sehari. Kos baik pulih pula mencecah RM60,000 sebulan, bil elektrik RM5,704 sehari dan bil air RM1,092 sehari.

"Dari satu sudut, rakyat disuruh berjimat, agensi kerajaan disuruh berjimat, tiba-tiba untuk dua pemimpin negara ini, wang rakyat diguna sebanyak itu", kata Siti Zailah Mohd Yusof (PAS-Rantau Panjang) pada sidang media semalam.

Pemimpin koporat itu yang juga Ketua Dewan Muslimat PAS sebelum ini menanyakan kepada kerajaan berhubung jumlah pembiayaan kediaman rasmi Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri setiap tahun bermula tahun 2006 hingga 2010.

Dalam jawapan bertulis yng diterangkan, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz menjelaskan kerajaan membelanjakan RM48,789,115.03 setahun untuk membiayai kos kediaman rasmi kedua-dua pemimpin negara itu.

Dalam perincian jawapan yang diberikan itu, Nazri menjelaskan kos sewa untuk dua kediaman rasmi itu adalah berjumlah RM32,972,115.55, kos baik pulih RM3,581,744.78, bil elektrik RM10,267,868.15 dan bil air RM1,967,386.55 untuk satu tahun.

Disini kita sudah lihat kebodohan Pemimpin Pakatan PR kerana menyoal tentang perbelanjaan sebagai seorang Perdana Menteri yang menguruskan sebuah negara, yang penuh dengan masalah kebanyakkannya ditimbulkan oleh pemimpin Pakatan haram contohnya isu bab ni.

Jikalau kita persoalkan pula tentang Anwar, ketua pembangkang sentiasa berulang-alik keluar negara untuk membincangkan dan merencanakan untuk huru-harakan Malaysia, duit siapa pula yang digunakan oleh pengkhianat negara ni..??

Termasuk berulang-alik ke Thailand seperti yang telah dibongkarkan oleh Datuk Escay, menjadi kawan karib dan "syer partner" nya dahulu diThailand mingkin dijadikan sumber untuk beliau terus berpolitik.

Apatah lagi tajaan duit dari Yahudi, yang telah dibongkarkan jua oleh orang kanannya sendiri, sudah mengambil langkah meninggalkan Anwar kerana menerima wang tajaan daripada Yahudi untuk menghuru-harakan negara.

Jikalau Pakatan PR pandai berfikir, rumah PM yang digemburkan itu bukanlah hak milik Najib, ia digunakan oleh beliau selaku Perdana Menteri yang telah diamanahkan oleh rakyat untuk memerintah Malaysia ni.

Jadi, rumah itu diselenggara oleh kerajaan buat PM, untuk didiami selagi masih menjadi Perdana Menteri Malaysia. Buatlah kata, Anwar menjadi PM akan datang, adakah Anwar dan Keluarganya akan mendiamai rumah kos rendah macam sekelian rakyat Malaysia..??

Tak mungkin rasanya Anwar akan berbuat demikian, sedangkan Menteri Besar Selangor baru 3 tahunmemerintah Selangor pun rumah dah macam istana kayangan, tetapi Bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo, yang telah berkhidmat selama lebih 8 tahun pula dipertikai.

Dah tengok rumah Azmin..?? Mengikut cerita, katil Azmin dan Isterinya dihadiahkan Anwar yang bernilai lebih 7 ribu, kerana sanggup berbuat apa saja demi mencapai hajat duit ringgit mereka.Persoalannya dari mana pula dan siapakah yang membiayai Azmin ni, mewah gila-gila..!!! Darimana hasilnya..???

Mungkin, Anwar menghadiahkannya kerana nafsu syawatnya kot, kalau tidak masakan isteri Azmin mempunyai berjuta aset ringgit dalam akaun peribadinya, seperti yang telah dibongkarkan oleh adik Azmin seperti sudah tidak tahan dengan karenah mereka bertiga ni.

Sudah tentu jikalau Anwar berkuasa satu hari nanti, perbelanjaan rumah PM yang dibongkarkan oleh pak turut Pakatan PR ni akan digunakan pula oleh (Anwar) pengkhianat negara ni. Pakatan PR kononnya cuba menjadi penyelamat sedangkan merekalah yang lahap inginkan berkuasa, mabuk kuasa pemerintahan....!!!

Kenapalah PAS tak lakukan lagi "Solat Hajat", kerana dengan berkat solat tersebut akan terserlah lagi keburukkan Anwar yang diselindungkannya terhadap isterinya Azizah.

Semasa Anwar menjadi Menteri Kewangan dalam kerajaan dahulu, sebanyak 52 bilion ringgit "ghaib" ditangan Anwar, seperti yang telah dibongkarkan didalam media massa baru-baru ni. Sehingga kini anwar masih berdiam diri tentang hal yang dibentangkan, diam seribu bahasa. Dijawap pula oleh Anwar oleh isu bab lain, nak "corner" pusingkan biar rakyat pening memikirkan hal yang lain.

Tanya lain, jawap lain...!!! Itulah Anwar...!!! Banyak pusing...!!!
Jadi ahli Pakatan Haram kenalah "disuroh angguk, angguk, disuroh geleng, geleng...!!!

Tuesday, June 28, 2011

PEKERJA LYNAS DITEMUI MATI DIBILIK HOTEL..!!!


Seorang jurutera kilang ditemui mati di sebuah bilik hotel di Teluk Chempedak di sini, semalam.

Mangsa, Gray Steven Anthony, 54, yang bertugas di kilang Lynas Malaysia Sdn. Bhd. (Lynas) di Gebeng dekat sini, ditemui terbaring di atas katil bilik hotel tersebut oleh rakan sekerjanya.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Bahagian Siasatan dan Perundangan negeri, Supritendan Mohd. Haris Daud berkata, siasatan awal mendapati tiada sebarang unsur-unsur jenayah ke atas mangsa.
- UTUSAN MALAYSIA

- ULASAN KL BOYZ

Ni apa la pulak ni, takkan lah kerana projek sebegini yang ditentang Pakatan Haram habis-habisan sehingga menyebabkan nyawa melayang..?? Apa-apa pun kita tunggu laporan pihak berkuasa terhadap peristiwa yang telah berlaku.

Baru tadi Karam Singh menjelaskan bahawa tiada "Effect" ataupun kesan sampingan yang kan timbul jika projek LYNAS diteruskan dan dibekalkan kepada rakyat.

Apa motif sebenar Pakatan Haram ni mengekang projek tersebut..?? Semata-mata nak memancing undi rakyat untuk menyokong mereka kerana pilihanraya dah dekat kot..!!!

ANWAR TAK TAHU MALU, JEJASKAN IMEJ ISLAM..!!!

Tindakan Anwar enggan melepaskan jawatan disandangnya walaupun terpalit dengan skandal seks "liwat" dan "China Doll" bukan saja boleh merosakkan imej Islam, malah penghinaan kepada rakyat Malaysia.

Anwar tidak akan melepaskan jawatan selaku Ketua Pembangkang sebaliknya mencari pelbagai helah dan jawapan yang tidak mempunyai bukti bagi menafikan tuduhan itu.

Apabila dikatakan 99.9 peratus sipelaku dalam video seks itu adalah Anwar, wajib rasanya dan wajar PAS, DAP dan ahli PKR mencari kebenaran, jangan menafikannya tanpa usul periksa dan seharusnya berusaha cari kebenaran.

Pihak pembangkang boleh memanggil pakar untuk menafikan, kenapa hendak dijawab secara tidak logik, walaupun mempunyai bukti dan pelakon China Doll pun turut akan dipanggil memberikan pengakuan.

Ini bukan saja soal agama ia adalah satu nilai manusia sejagat apabila pemimpin ada masalah keruntuhan moral seteruk begini, Anwar perlu meletakkan jawatan.

Rakyat bukannya nak persoalkan Anwar berzina ke, ataupun main "Rounders" dalam rakaman video seks, tapi itu bukti yang mengesahkan Anwar terlibat..!!

Jika dahulu Pakatan PR cepat menghukum Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek apabila dikaitkan dengan skandal seks, beliau terus melepaskan jawatan disandangnya, namun tidak mahu pula bertindak bila ia terkena pada batang hidung sendiri iaitu ketua Pembangkang mereka, Anwar.

Dayus, bacul dan pengecut untuk menegakkan kebenaran walaupun kita semua tahu, memang yang benar itu selalunya pahit. Kenapa tidak mahu menerima kenyataan walaupun sudah ditunjukkan bukti sememangnya Anwar bersalah.

Hairan sungguh, seperti dah kena "bomoh" dengan Anwar sehinggakan tidak dapat membezakan mana yang salah dan mana yang betul. Kalau ikut zaman dahulu, ye la betul takda Televisyen, HandPhone, Kamera, bolehlah nak guna istilah 4 saksi. Tetapi ni zaman moden, dah ada kesemuanya, malah ada kamera rakaman yang boleh buat rakaman dalam gelap.

Macam rakaman Anwar kena "Candid Camera" tu, alahai, yang dibongkarkan Dato Trio tu...!!!

PERHIMPUNAN "BERSIH" BODOHKAN RAKYAT...!!!



Ketua pakatan pembangkang, Anwar diherdik lagi kerana cuba memperbodohkan rakyat dengan berselindung di sebalik perhimpunan haram "Bersih" 9 Julai ini walaupun menyedari bahawa proses demokrasi di negara ini cukup adil sehingga mereka mampu menguasai empat negeri pasal pilihanraya yang lalu.

Pakatan PR cuba mengalihkan perhatian rakyat terhadap kes "Liwat" Anwar serta kes terbaru rakaman video seks yang tersebar dalam laman "YOUTUBE", cukup membuktikan Anwar Ketua Pembangkang, mengelirukan rakyat dengan hujah temberangnya pada setiap ceramah yang dikelolakan Pakatan PR.

Sudah diketahui ramai, tanpa pilihan raya yang adil, pakatan pembangkang tidak akan mampu mengekalkan kuasa dua dekad di Kelantan selain merampas Pulau Pinang, Selangor dan Kedah dalam pilihan raya umum lalu.

Sandiwara apa pula yang sedang dimainkan oleh Pakatan PR setelah Anwar didapati bersalah dengan kes "Liwat" apabila mahkamah memerintahkan Anwar membela diri. Jikalau kes "Liwat" pertamanya, semua rakyat tahu, Anwar didapati tidak bersalah kerana aksi berkunyit berlaku diantara suka sama suka.

Lepas kejadian "Solat Hajat" ditaja oleh PAS, yang telah diadakan di Shah Alam tempoh hari, makin terserlah keburukkan Anwar yang diselindung selama ini.

Hidayahnya, satu persatu individu tampil untuk membongkarkan siapa sebenarnya penyangak Anwar Ibrahim ni, serta mengambil langkah meninggalkan Pakatan PR dengan hati yang penuh berbuku dan marah terhadap ketua pembangkang.

Oleh kerana semakin ramai yang meninggalkan Anwar maka perhimpunan "Bersih" ingin diadakan, hanyalah muslihat pakatan pembangkang untuk mengaburi pemikiran rakyat yang sememangnya sudah dipudarkan dalam Pakatan PR.

Fikirlah secara matang, jikalau benar BN manipulasi pilihan raya dengan cara yang tidak adil seperti digembar-gemburkan, sudah pasti pembangkang tidak akan mampu bertapak di Pulau Pinang atau negeri-negeri yang dikuasai mereka sekarang.

Makin lama makin nampak pembohong pihak pembangkang yang tidak sabar nak berkuasa, macam orang yang tamak kehausan segala-galanya. Tetapi harus difikirkan secara jelas, Pakatan PR ni banyak terdiri dari bahan buangan dan serpihan yang telah "REJECT" oleh kerana sikap tamak seperti ketua pembangkang yang dibuang kerana tamakan kuasa pemerintahan.

Nasib baik Tun Mahathir cerdik dan pantas membuang sampah yang banyak mengamalkan "Rasuah" dalam pertadbiran UMNO ketika Anwar berkhidmat dalam kerajaan dahulu.
Sampah ibarat "virus" yang menyebarkan amalannya, yang akhirnya, kebenaran pasti akan muncul membinasakannya kerana memperbodohkan sekelian rakyat dengan pembohongannya.

Monday, June 27, 2011

AMARAN TERAKHIR BUAT PERHIMPUNAN "BERSIH"..!!!

Amaran keras yang penghabisan kepada perhimpunan "Bersih" yang menggunakan rakyat sekali lagi sebagai keldai untuk pemimpin pembangkang terus inginkan berkuasa. Dah tak sabar nak berkuasa sangat sehingga sanggup mengadakan "DEMO" lagi untuk menambat hari rakyat yang telah diajar dengan "Hobi" Pakatan Haram, yang suka buat perhimpunan haram...!!!













BATALKAN "BERSIH" JIKA TIDAK MAHU PERANG..!!!


Perhimpunan bersih yang bakal diadakan oleh Pihak Pembangkang sehingga kini mendapat kecaman hebat, bantahan perhimpunan sudah melebihi 1000 laporan polis yang telah dibuat oleh seluroh rakyat Malaysia yang menginginkan keaman berkekalan.

Bukan setakat itu Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM) turut memberi amaran keras kepada penganjur perhimpunan haram "Bersih" supaya membatalkan hasrat mereka itu jika tidak mahu 'berperang' dengan pengamal seni silat di negara ini.

Mahagurunya, Tan Sri Omardin Mauju berkata, adalah menjadi tanggungjawab pengamal seni silat untuk mempertahankan negara sejak zaman pemerintahan kerajaan Melaka lagi dan mereka tidak akan teragak-agak untuk bertindak keras ke atas golongan yang cuba menimbulkan kekacauan serta huru-hara.

PSSLM adalah sebuah pertubuhan seni silat pertahankan diri yang mempunyai ratusan ribu ahli, mendesak akan turun pada 9 Julai sekiranya Presiden "Bersih" Ambiga masih mahu meneruskan perhimpunan haram tersebut.

Kami, PSSLM tidak akan biarkan perkara itu berlaku kerana jelas sekali ia perbuatan yang menghina negara. Menurut Omardin, PSSLM telah lama berdiam diri dan bersabar dengan tindak-tanduk segelintir golongan seperti Ambiga yang cuba menganggu gugat keamanan di negara ini.

Beliau memberi amaran dan menasihatkan Ambiga supaya membatalkan segera hasrat menganjurkan perhimpunan itu kerana khuatir tidak akan dapat mengawal emosi anak-anak didiknya jika mereka bertembung pada perhimpunan itu nanti.

"Sebagai pengamal silat, saya tidak boleh beri jaminan bahawa kami hanya akan melaung dan membantah sahaja. Jadi sekiranya tidak mahu perkara tidak diingini berlaku, lebih baik batalkan hasrat untuk menganjurkan perhimpunan haram tersebut.


"Kami sebagai golongan pengamal silat merupakan pelindung kepada negara dan sultan sejak beratus tahun dahulu tidak akan berdiam diri. Sekiranya kami tidak mengambil apa-apa tindakan, kami akan dianggap dayus.
"Saya sendiri akan mengetuai persatuan silat ini, saya akan turun dan berada di barisan paling hadapan. Kami tidak sanggup lagi melihat keamanan negara dipermainkan untuk tujuan politik," kata Tan Sri Omardin Mauju.

VIDEO SEKS ANWAR YANG TELAH DIUBAHSUAI PAKATAN HARAM..!!!



Pihak pembangkang dah mula memainkan isu video seks Anwar pula, kali ni mereka "spin" supaya video tersebut nampak tak betul dan telah direka. Tak payah la juak Pakatan PR nak buat helah baru memandai nak jadi profesional menyelidik pula video rakaman tersebut, bukannya rakyat semua tak tahu pita rakaman yang "Original" berada di pihak berkuasa.

Memang dah agak puak pembangkang pasti merencanakan dan merancang memutarkan kenyataan siasatan pihak polis dan keputusan mahkamah yang telah menetapkan dan memutuskan bahawa rakaman video seks tersebut sememnagnya adalah Anwar, Ketua Pembangkang.

Kesian Pakatan PR, Otak dan pemikiran mereka ni telah dibenakkan dan dikaburkan oleh Anwar sehinggakan tidak dapat menerima hakikatnya yang sebenar. Walaupun telah dibuktikan pada kes liwat Anwar yang pertama dahulu, Ketua Pembangkang dilepaskan dan digugurkan daripada kes liwatnya oleh kerana kejadian berlaku diantara suka sama suka.

Tiada kejadian liwat, tetapi berlaku kerana sama-sama mahu rasa sedap. "Liwat" ni macam dirogol iaitu dipaksa melakukan adegan tersebut, tetapi apabila sama-sama inginkan keseronokan maka tiada dalam paksaan, tiadalah berlakunya liwat sebaliknya merelakan adegan ranjang berkunyit.

Sampai bilakah Pakatan PR ni nak buka mata mereka menerima kenyataan sebenar yang dikatakan pahit bagi mereka..?? Lebih-lebih lagi PAS yang kuat dengan ceramah agamanya..!!!

Kita lihat kenapa PAS marah sangat kat UTUSAN MALAYSIA
KLIK DISINI

Sunday, June 26, 2011

SAH MEMANG ANWAR SIPELAKU VIDEO SEKS..!!!



Dah memang sah Anwar sipelaku videos seks yang dibongkarkan, itu sebab dibuat perhimpunan "Bersih" yang kotor tu sebab nak menutup kes liwat dan kes seks dengan China Doll yang dikatakan Anwar rakus meratah sehingga 2 round.

Sebab tu juga harus dibuat "Bersih" 2.0, oleh kerana Anwar sebat China Doll sehingga 2 round. Kalau nak tahu tak lama lagi China Doll akan memberi pengakuan dimahkamah tentang 2 round tu secara detail lagi.

Bagaimana terpancut round pertama, lepas tu round ke2 terpancut kat mana..!! Semuanya akan dijelaskan oleh China Doll kelak. Kalau nak dengar kata Kak Wan Azizah, sudah tentu akan disorok kegiatan sumbang suaminya, berkemungkinan dah takda jalan lain lagi nak masuk syurga melainkan mempertahankan Anwar walaupun Anwar melakukan perbuatan terkutuk itu.

Kesian Azizah, sanggup merelakan Anwar buat apa saja...!!!

Kita saksikan bersama, Wan Azizah menjerit tengok gambar ni..
KLIK DISINI

SAMPAI BILAKAH ANWAR INGIN BERBOHONG..??


BUKTI paling penting isu rakaman video seks Anwar Ibrahim sudah masuk ke mahkamah kelmarin, dan 2 pakar dari Amerika Syarikat telah mengesahkan bahawa video tersebut adalah tulen dan pelakunya 99.9 peratus Anwar.

Terbukti, tiada sebarang tambahan yang diubah dan penggunaan super impose dilakukan terhadap rakaman video seks tersebut seperti yang telah digemburkan oleh "rekaan" pemimpin pembangkang yang pernah minta duit "pelincir" daripada Dato Trio.

Perkara itu terkandung dalam fakta kes di Mahkamah Majistret selepas trio ‘Datuk T’, Shazryl Eskay, Shuib Lazim dan Abdul Rahim Thamby Chik mengakui bersalah tuduhan menayangkan secara terbuka video tersebut Mac lalu.

Dalam reaksi segera, pihak Anwar dan PKR, kemudian mengeluarkan kenyataan menafikan bahawa orang dalam video itu bukan beliau. Memang sudah diangkakan ada segelintir manusia sanggup melakukan apa sahaja untuk menyelamatkan diri.

Penafian dan pembohongan sudah menjadi pakaian hidup golongan itu, tanpa mengemukakan bukti yang sahih dan nyata tetapi hanya menggunakan "air liur" saja dah cukup kuat bagi Pakatan Haram untuk dijadikan modal nak memutarkan kenyataan berlandaskan fakta.

Kalau bukan Anwar, apakah itu ‘hantunya’ atau kembar seperti dalam kisah filem..???

Dan seharusnya diingat oleh ahli Pakatan PR bahawa video tulen dan asal hanyalah berada ditangan pihak polis, persoalannya dimanakah Pakatan PR mendapat video seks Anwar yang dijadikan modal untuk memutar-belit kenyataan bahawasanya video tersebut telah menggunakan teknik kesan khas la, hanyalah mirip kepada Anwar la dan berbagai lagi donggengan yang dibuat oleh pemimpin yang pernah meminta duit "pelincir" daripada Dato T.

Boleh percaya ke cerita pemimpin yang suka meminta rasuah sebegini..??

Dalam zaman serba moden, masih ada pemimpin yang mahu berbohong walaupun bukti sudah kukuh. Kalau di negara lain, pembohongan sebegini tidak mungkin terjadi. Jika berlaku sekalipun, ia tidak bertahan lama sebagaimana yang terdedah dalam beberapa skandal baru-baru ini.

Di Turki, enam pemimpin pembangkang letak jawatan selepas skandal video seks mereka terdedah. Banyak lagi tokoh di serata dunia yang ambil prinsip kebertanggungjawaban selepas skandal terbongkar.

Yang bukti masih samar-samar juga berani mengaku dan berundur sama ada mereka dari agama Islam mahupun Kristian. Malah para penyokong dan sekutu mereka sendiri akan beri tekanan supaya meletakkan jawatan demi menjaga imej parti dan organisasi. Nilai moral tetap dijunjung dan mengatasi kepentingan politik.

Tetapi di Malaysia, ketua pembangkang sendiri berjaya main silap mata dan sedihnya, ramai yang terpedaya...!!!

Apa jenis pembangkang yang kita ada pun, tak tahu lah. Memalukan imej negara, umat Islam dan warga dunia. Mana ada di pelosok dunia, ketua pembangkang yang terlibat dua kali kes liwat, skandal seks bersama pelacur dan menipu terang-terang, boleh terus memimpin parti dan pakatan pembangkang tanpa rasa malu dan bersalah.

Bayangkan kalau ditakdirkan Anwar menjadi Perdana Menteri, lingkup negara dan rosak masyarakat. Beliau boleh buat apa sahaja. Ulas panjang pun, buang masa.

Kita hanya mampu berdoa agar Allah memberikan petunjuk dan penyelesaiannya. Selicik-licik manusia dan sehebat mana tipu daya serta hipokrasi, tidak mampu menghadapi ketentuannya.

Kebenaran pasti akan muncul, mampukah Anwar menghadapinya..???

Saksikan pembohongan Anwar
KLIK DISINI

PERHIMPUNAN "BERSIH" DITAJA DAN DISOKONG OLEH NED - CIA..??



Video diatas adalah sambungan agenda perhimpunan "Bersih" yang diketuai oleh Ambiga yang lantang bersuara ingin meneruskan perhimpunan untuk menentang membersihkan sistem pengundian di Malaysia yang dikatakan penuh dengan rasuah dan korup seperti dihebohkan oleh Pakatan PR.

Perhimpunan "Bersih" dan Ambiga menolak pula cadangan berdailog bersama Jabatan Malaysia untuk menghuraikan permasalahan mereka, sebaliknya ingin meneruskan jua dengan agenda perhimpunan mereka yang pasti bakal melumpuhkan segala kegiatan di tengah bandaraya.

Ambiga dan penganjur "Bersih" termasuk ketua pembangkang Anwar sendiri menolak pendapat masyarakat umum bahawa jikalau pemilihan undi yang dibuat diMalaysia tidak telus dan bersih masakan pihak pembangkang dapat menguasai 5 negeri dalam pilihanraya umum yang telah diadakan dahulu.

Berkesudahan Pakatan PR kehilangan satu negeri iaitu Perak, oleh kerana 3 ahli Parlimennya mengambil keputusan meninggalkan parti PR, mengikut pembongkaran mereka ianya disebabkan keangkuhan pemimpin atasan memilih kroninya untuk dijadikan platform untuk terus berkuasa.

Pakatan PR menyalahkan kerajaan pula kerana peralihan kuasa diberkan kepada BN seperti yang telah dilaksanakan kerajaan, sebaliknya ia termaktub dan berlandaskan kepada undang-undang negara berparlimen sedia ada di Malaysia.

Haruskah undang-undang di Malaysia ini digubah untuk memberikan ruang Pakatan PR menakluk dan terus berkuasa..??

Kerajaan masih mengambil sikap berlembut lagi terhadap mereka ini, kerana negara Malaysia dah cukup aman dan makmur diatas undang-undang yang telah dilaksanakan, tidak ada yang cacat celanya kerana sistem "Demokrasi" telah lama diamalkan kerajaan sejak dahulu lagi.

Mari kita kenali pula Presiden perhimpunan "Bersih"..
KLIK DISINI

Saturday, June 25, 2011

PAS TERENGGANU TIDAK SEPAKAT DENGAN PAS PUSAT...!!?


Ketika mana kerajaan Pas Kelantan memboikot Utusan Malaysia kerana mendakwa akhbar ini menghina agama Islam menerusi karikatur (Kartun) yang disiarkan pada Rabu lalu, Pas Terengganu sebaliknya tidak bercadang untuk berbuat demikian.

Pesuruhjayanya, Abdul Wahid Endut ketika memberi jaminan itu berkata, buat masa ini, pihaknya masih boleh berurusan dengan baik dengan akhbar Utusan.

Malah, katanya, beliau sendiri sentiasa ‘mesra’ dengan semua wartawan termasuk akhbar Utusan Malaysia yang membuat liputan di negeri ini.

Abdul Wahid diminta mengulas tindakan kerajaan Pas Kelantan melancarkan kempen Boikot Utusan Malaysia dan mengharamkan akhbar ini membuat liputan acara melibatkan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat serta sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) berkuat kuasa serta-merta.

Mengenai pendirian kerajaan Pas Kelantan yang memulau akhbar Utusan Malaysia, Abdul Wahid berkata, ia kuasa negeri itu untuk berbuat demikian dan tidak sepakat untuk melaksanakan perbuatan itu.

“Negeri Kelantan ada kuasa mengenainya, itupun atas Pejabat Menteri Besar yang tidak membenarkan wakil Utusan Malaysia (membuat liputan),” katanya.

ESCAY SUDAH TAK TAHAN TERSEKSA...!!!


Escay dah semakin tak tahan dan tertekan diatas desakan Anwar, apabila keinginan shayawatnya naik saja, pasti Escay akan di peralatkan untuk menyediakan bilik mahupun perempuan ataupun apa saja keinginannya untuk beraksi memenuhi segala permintaannya.

Escay sudah tidak sanggup lagi dipermainkan oleh Sang PanglipurLara yang sentiasa dahagakan aksi kegemarannya yang digelar "HOBI" untuk berhibur dibelakang isterinya.

Kenyataan tersebut diperkuatkan lagi oleh NallaKarupan yang telah mengenali Anwar selama 30 tahun berbanding kenyataan pemimpin yang baru mengenali Anwar dan baru nak isi Form atau borang menjadi ahli PKR.

Banyak lagi pemimpin utama atau orang kuat PKR yang meninggalkan parti Pakatan Haram akibat tabiat buruk ketua pembangkangnya yang penuh dengan tipu daya untuk memperdayakan orang ramai.

Jika dikira sehingga sekarang sudah mencapai angka puluhan ribu ahli yang telah meninggalkan Pakatan PR, adakah semua angka ini dimeterai oleh sesuatu projek yang akan dibekalkan kepada mereka..??

Tidak mungkin sampai puluhan ribu orang, jikalau satu atau dua orang pemimpin, mungkinlah dikatakan menerima suapan mahupun sogokan yang diwar-warkan oleh Pakatan Haram.

Itu pun sehingga sekarang masih tidak dapat nak dibuktikan oleh pemimpin-pemimpin PR bahawa mereka yang keluar dari parti Pakatan PR menerima sesuatu imbuhan yang telah dicanangkan kepada sekelian rakyat Malaysia.

Friday, June 24, 2011

MARI KENALI SI PUAKA AMBIGA SREEN..??


Nama sebenarnya : Ambiga Sreenevasan Pengerusi gabungan pilihanraya bersih dan adil (Bersih 2.0)

1. Agama Hindu (Kafir Laknatullah)
2. Penyokong Murtad :-

BUKTI FAKTA

A. Menjadi peguam bela kes Lina Joy seorang wanita Islam yang murtad.

B. Menganjurkan forum pertikaikan kuasa mahkamah syariah melibatkan kemasukan orang bukan Islam masuk Islam.

C. Pendokong dan Penggerak IFC(Inter Faith Comission/ SuruhanJaya Antara Agama) yang pernah mengatakan bahawa penceraian dalam Islam adalah zalim dan juga menyokong Pluralisme agama.

D. Menawarkan khidmat guaman percuma kepada umat Islam yang nak murtad dibawa kemahkamah persekutuan.

E. Penyokong kuat kepada seorang wanita India yang nak memohon jadi peguam Syarie dan nasib baik permohonan ditolak.

Inilah fakta asal-usul pengerusi perhimpunan "BERSIH" yang sememangnya tidak benar-benar bersih dan mempunyai sifat-sifat kotor dan agenda tertentu untuk memperkembangkan lagi penguasaan murtad kepada agama Islam.

Sudah menjadi lumrah ahli-ahli Pakatan PR yang sememangnya akan mendiamkan diri apabila fakta sebegini dikeluarkan. Mereka semua tidak akan memperdulikan semua itu kerana sudah dibontot dan diperbodohkan Anwar sehingga buta mata mereka untuk melihat dan pekak telinga mereka untuk mendengar.

Fakta sebegini semuanya tidak penting bagi sipekak dan sibuta Pakatan PR, janji hasrat mereka untuk menguasai pemerintahan tercapai, dan janji-janji projek apabila berkuasa nanti telah dimeterai oleh kroni-kroni Pakatan haram apabila berkuasa kelak.

Itu sebab walaupun kelemahan mereka terhadap agama Islam pun tidak diambil peduli oleh ahli-ahli pekak dan buta PR ni. Malah sudah dibisukan untuk menyuarakan pendapat mereka kepada pemimpin parti. Semuanya bukanlah kerana hendakkan kebenaran dan memperjuangkan hak rakyat sebaliknya perjuangan hanyalah untuk Sang Panglipurlara yang mabukkan kuasa.

Kroni-kroninya semuanya telah dijanjikan dengan segala projek-projek yang bakal menguntungkan mereka jikalau Anwar berkuasa kelak.

Ketuk dulang paku serpih, mengata orang Pakatan Haram ni yang lebih-lebih..!!!

SAH...!!! PAKATAN RAKYAT MEMANG PARTI KOTOR..!!!


Pada tahun 1998, demonstrasi haram jalanan tajaan PKR kononnya untuk menuntut reformasi diatur ketika negara bersiap sedia menjadi tuan rumah Sukan Komanwel dan mesyuarat APEC.

Demonstrasi haram jalanan sekali lagi diatur pada 2007 kononnya untuk menuntut proses pilihan raya yang sihat gamaknya, dan perhimpunan itu diadakan ketika kempen Tahun Melawat Malaysia.

Kedua-dua demonstrasi itu adalah sabotaj terhadap negara ketika usaha dipergiat untuk meningkatkan imej dan ekonomi kita. Harta benda awam rosak, manakala aktiviti ekonomi tergendala.

Imej negara sudah tentu tercalar dengan demonstrasi jalanan seperti itu, yang sebenarnya mempunyai motif-motif jahat yang semua orang telah tahu.

Kini satu lagi perhimpunan haram diatur, juga kononnya bagi menuntut proses pilihan raya bersih dan adil. Anehnya, ia kelihatan digerakkan oleh sebuah badan yang tidak berdaftar. Apakah layak ia membuat tuntutan sedemikian jika ia sendiri pertubuhan haram?

Perhimpunan haram yang diatur 9 Julai ini tidak lebih daripada usaha untuk mengalih tumpuan kepada satu kes liwat yang melibatkan seorang pemimpin politik.

Jadi, kepada sesiapa yang merancang untuk menyertainya tanpa usul periksa, berfikirlah demi negara dan bangsa.

Ini semua adalah tektik kotor pemimpin tertentu yang tamak inginkan kuasa pemerintahan, dan ika dapat pada pemimpin sebegini, akan hancurlah Malaysia ni ditangan pemimpin yang kotor.

AMBIGA DAH MULA KECUT AKIBAT PERHIMPUNAN "BERSIH"



Polis siasat ugutan bunuh Ambiga

Polis akan segera menyiasat ugutan bunuh yang diterima Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH), Ambiga Sreenevasan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS), semalam.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata ugutan mengenai perhimpunan BERSIH yang turut diterima beberapa wartawan dan ahli pertubuhan itu harus dipandang serius.

“Saya akan ke Bukit Aman dan minta polis pastikan ugutan daripada SMS yang tersebar itu tidak menjadi kenyataan dan menyiasat siapa pengirimnya," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, di sini, semalam.

Difahamkan SMS yang dihantar itu mengandungi ugutan bunuh terhadap Ambiga, pemimpin PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang akan terbabit pada perhimpunan 9 Julai ini.

Hishammuddin berkata, adalah biasa bagi orang kenamaan menerima ugutan bunuh dan dirinya sendiri pernah menerima ancaman seumpama itu.

“Bagaimanapun, dalam keadaan ini, kita mesti lebih serius. Saya anggap ugutan itu cukup serius,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Hishammuddin berkata, pihaknya mengalu-alukan kedatangan Ahli Parlimen Australia yang mahu menyiasat standard layanan terhadap pelarian di negara ini.

“Tiada masalah sekiranya mereka mahu berbuat demikian. Mereka boleh datang tetapi saya percaya sebagai pembangkang, mereka akan tetap mencari isu untuk ditimbulkan,” katanya.

Baru-baru ini, pembangkang di negara itu meminta Kerajaan Australia membatalkan penyelesaian yang dicapai dengan Malaysia dan membuka semula pusat tahanan di Nauru yang dibiayainya sebelum ini.

Sementara itu, Ambiga semalam membuat laporan polis mengenai ancaman bunuh diterimanya menerusi SMS yang mendesaknya supaya membatalkan hasrat menganjurkan perhimpunan itu.

Dalam laporan polis di Balai Polis Travers di sini, Ambiga mendakwa menerima SMS itu bersama beberapa lagi individu termasuk Ahli Majlis Pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Latheefa Koya.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan itu, Ambiga berkata beliau menerima SMS berkenaan jam 9.30 malam kelmarin yang dihantar dari nombor 601119732179.

Bagaimanapun, beliau berkata, perhimpunan itu tetap diteruskan.

ESOK ANWAR AKAN DIBOGELKAN DATO TRIO..!!!


''Kami lakukannya demi untuk tegakkan kebenaran. Oleh itu, kami sedia terima apa sahaja hukuman,'' kata Datuk Shazryl Eskay Abdullah mengenai tuduhan yang bakal dihadapi oleh Trio Datuk 'T' di Mahkamah Majistret di sini pagi esok.

''Adakah salah apa yang kami lakukan ini? Anwar Ibrahim seolah-olah mahu kami dihukum sekeras-kerasnya. Siapa yang sepatutnya dihukum, beliau atau kami?"

''Kami mendedahkan salah laku pemimpin seperti beliau (Anwar), apakah itu salah..???

Jika beliau mahu kami dihukum sekeras-kerasnya, maka tiada siapa pun selepas ini yang akan berani ke hadapan untuk menyatakan kebenaran,'' katanya.

Dua lagi Datuk 'T' yang akan dihadapkan ke mahkamah yang sama ialah bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas Bendahari Pertubuhan Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Shuib Lazim.

Anwar dalam kenyataannya kepada portal berita pembangkang, Malaysiakini semalam berkata, dia tidak yakin Trio Datuk 'T' itu akan dihukum keras oleh mahkamah.

Menurut Shazryl, jika dikaji secara mendalam mereka tidak melakukan apa-apa kesalahan pun apabila mendedahkan perbuatan buruk Anwar itu.

''Kami hanya menayangkan kepada sekumpulan wartawan terpilih sebagai usaha terakhir mendedahkan 'rahsia' Anwar yang selama ini dijunjung tinggi oleh pembangkang sebagai pemimpin bersih.

''Anwar tidak boleh sama sekali bandingkan apa yang kami lakukan itu dengan perbuatan terkutuknya,'' katanya.

Kira-kira pukul 8 pagi esok, Trio Datuk 'T' itu akan didakwa berhubung isu penayangan video seks membabitkan seorang pemimpin yang dikatakan mirip Anwar bersetubuh dengan pelacur China.

Mereka bertiga difahamkan akan didakwa di bawah Seksyen 5 Akta Penapisan Filem yang memperuntukkan hukuman denda RM10,000 atau penjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya sekali.

Sebelum ini, Eskay telah bersumpah di dalam sebuah masjid di Kuala Lumpur bahawa pelaku seks itu adalah Anwar Ibrahim, Penasihat Umum PKR.

Malah pihak polis dan pakar antarabangsa turut mengesahkan kesahihan rakaman video seks itu.

Thursday, June 23, 2011

ANWAR DAH MULA TAK KERUAN, BERSEDIA NAK LARIKAN DIRI...!!!!




Trio Datuk T dijangka akan dihadapkan ke Mahkamah Majistret pada Jumaat ini berhubung dakwaan membabitkan penayangan video seks porno yang dikatakan Anwar adalah sipelakunya.

Shazryl Eskay,Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan Shuib Lazim sebelum ini disiasat mengikut Seksyen 292 Kanun Keseksaan adalah bagi kesalahan menunjukkan secara awam perkara yang lucah dalam pemilikan mereka.

Mereka akan didakwa di bawah Seksyen 5 Akta Penapisan Filem yang memperuntukkan hukuman denda RM10,000 atau penjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya.

Maklumat pendakwaan tersebut dimaklumkan sendiri oleh Shazryl Eskay kepada media melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) kira-kira pukul 1.08 petang ini.

Berikut adalah SMS yang diterima:

‘Datuk ‘‘T’’ akan dicharge (dakwa) di Mahkamah Jalan Duta pada pukul 8 pagi, 24 Jun 2011. Harap maklum.’

Isu video seks itu timbul selepas ‘penayangan’ dibuat kepada sekumpulan wartawan di Carcosa Seri Negara pada 21 Mac lalu.

Selepas pendedahan mengenai video seks itu dibuat oleh trio terbabit, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isterinya yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail beberapa kali menafikan bahawa pelaku seks tersebut adalah Ahli Parlimen Permatang Pauh terbabit.

Bagaimanapun, pada 29 April lalu, Eskay telah melafazkan sumpah laknat di Masjid Amru Al-As di sini bagi membuktikan Anwar merupakan pelaku di dalam rakaman video seks melibatkan seorang pelacur dipercayai dari China.

Sementara itu, Shazryl Eskay dan Shuib ketika dihubungi berharap pendakwaan terhadap mereka akan mendedahkan kebenaran sebenar mengenai identiti pelaku video seks yang selama ini dirahsiakan oleh pihak berkuasa.

Menurut Shazryl Eskay, beliau akan memberi sepenuh kerjasama kepada pihak mahkamah dan pada masa yang sama, tidak ragu-ragu mengenai identiti lelaki dalam video seks tersebut ialah Anwar sebagaimana dakwaan sebelum ini.

“Saya akur dengan undang-undang dan berharap kebenaran akan terdedah. Jika diminta oleh mahkamah saya akan mengulangi pendirian dengan tegas bahawa lelaki dalam video seks tersebut ialah Anwar,” katanya.

Sementara itu, Shuib memberitahu, beliau telah bersedia sepenuhnya untuk menghadapi pendakwaan tersebut dan turut menegaskan bahawa tiada sebarang keraguan mengenai identiti siapa pelaku video seks.

“Kita bukan edar video tersebut, kita dedahkan kepada pemberita untuk mencari kebenaran demi Malaysia yang kita semua cintai. Saya secara peribadi tiada masalah dan memang bersedia dengan semua ini.

“Saya yakin pendakwaan terhadap kami akan mendedah kebenaran sebenar. Siapa pelaku video seks nanti akan terdedah dan rakyat boleh menilai sendiri hakikat tersebut kerana pakar dari luar negara pun turut mengesahkan ia tulen,” ujarnya.

Dalam kesemuanya berani menghadapi kenyataan dan berani menghadapi undang-undang yang akan dikenakan terhadap mereka, Anwar dah mula menggigit jari kerana wayang seks PART 2 dah nak mula.

Jikalau PART 1 Anwar disabitkan dengan salah lakunya meliwat, PART 2 akan menyerlahkan lagi "hobi" yang selama ini menjadi kegemaran Anwar dibelakang isterinya seperti yang telah diperbongkarkan oleh sahabat baiknya dahulu yang juga menyaksikan anwar melakukan perbuatan sumbang itu.

"Memang Anwar, 99.9 peratus video tersebut sipelakunya adalah Anwar...!!!", kata sahabatnya yang dah mengenalinya selama 30 tahun.

"Anwar adalah Hantu dalam Malaysia, satu hantu dalam Malaysia", kata NallaKarupan yang mengambil langkah meninggalkan Anwar kerana sifat pembohongnya.

Anwar dah mula ketakutan sebab PART 2 dah nak start, kena pulak Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar dalam satu laporan akhbar sebelum ini mengumumkan bahawa rakaman video seks itu adalah tulen selepas disahkan oleh pakar tempatan yang memeriksa video berkenaan.

Pergg....apa lagi, Anwar dah mula tak keruanlah sebab semua aktivitinya satu persatu mula terbongkar. Dah mula kecut telur sebab dah mula termimpi-mimpi Bamboo River seolah-olah memanggil Anwar, yang terus dan masih bersandiwara kepada sekelian rakyat Malaysia.

Wednesday, June 22, 2011

PAS DAH BERSEDIA NAK BERPERANG..!!!


Perlu diingat bahawa team yang dipilih ini adalah team perang atau dipanggil Kabinet Perang. Perang dalam konteks menghadapi PRU 13 yang bakal dibubarkan pada bila-bila masa. Tugas paling utama adalah memastikan kecemerlangan PAS di PRU 13.

Namun tidak dinafikan, persahabatan di dalam Pakatan Rakyat mesti diperkukuhkan. Walaupun pelbagai cabaran yang berlaku sejak kerjasama ini dibentuk selepas PRU 12 yang lalu, akan tetapi sikap toleransi sangat penting dalam berdepan dengan musuh Parti.

Misi, matlamat dan objektif beliau di dalam parti amat jelas. Maka apabila diberi kesempatan memegang jawatan Naib Presiden, beliau tekad untuk meletakkan PAS di bawah tanda aras yang tepat, telus dan diterima masyarakat Malaysia.
BACA SETERUSNYA

REMAJA BRITAIN DISYAKI DALANGI SERANGAN GODAM LAMAN WEB DITAHAN



Polis Britain menahan seorang remaja berusia 19 tahun kerana disyaki terbabit dengan kumpulan penggodam Lulz Security yang menceroboh laman web Agensi Perisikan Pusat (CIA), Senat Amerika Sayrikat (AS), Sony dan lain-lain.

Remaja yang dikenali sebagai Ryan Cleary, telah ditahan dengan kerjasama Biro Siasatan Persekutuan (FBI ) pada malam Isnin lalu di sebuah rumah pekan Wickford di Essex, tenggara England, atas tuduhan penipuan dan penyalahgunaan komputer.

Dia kini disoal siasat di balai polis di London.

Sumber polis berkata, penahanan mempunyai kaitan dengan serangan Lulz Security dan dipercayai menjadi penahanan yang penting. - AFP

PENGANJUR BAZAR LARUT MALAM DANAU KOTA DIBATALKAN..!!!


PENIAGA BANTAH KENAIKAN YURAN BAZAR LARUT MALAM DANAU KOTA

Keluh resah peniaga-peniaga di Bazar Larut Malam Danau Kota makin bertambah apabila pihak pengurusan Bazar Danau Kota yang mengenakan bayaran dengan kadar baru iaitu RM300 sebulan berkuatkuasa 1 Julai ini.

Peniaga bazar turut tidak puas hati dengan harga kanopi baru yang dinaikkan kepada RM650 seunit, berbeza daripada harga sebelum ini yang dikenakan sebanyak RM450 seunit. Apabila dibuat pemeriksaan daripada pembekal kanopi, ternyata harga tersebut jauh lebih murah daripada harga yang dikenakan terhadap peniaga-peniaga bazar iaitu sekitar RM200-RM250 seunit.

Bukan itu sahaja, malah peniaga turut dikenakan yuran baru kutipan sampah yang pasti bakal memberikan tambahan bebanan terhadap kos perniagaan mereka. Pihak peniaga juga merasakan mereka semua tidak dihargai kerana penganjur sebelum ini tidak mengadakan perbincangan dengan peniaga-peniaga, sebaliknya mengumumkan hanya melalui surat yang diedarkan kepada peniaga-peniaga.

Bayangkan terdapat 400 peniaga yang berniaga di Bazar Larut Malam Danau Kota, jika yuran perkhidmatan dikenakan RM300 sebulan, memang ia akan menguntungkan pihak penganjur Bazar tersebut.

Peniaga turut merungut dengan kos kenaikan harga kanopi yang "wajib dibeli" daripada pihak pengurusan dengan harga RM650 seunit berukuran 8 kaki x 12 kaki yang bakal dilaksanakan pihak penganjur akhir bulan depan.

Sementara itu pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur masih belum memberi kata putus dan restu terhadap pemohonan pihak penganjur Bazar Larut Malam Danau Kota untuk menaikkan kadar caj perkhidmatan disitu daripada RM150 kepada RM300 sebulan.


Timbalan Ketua Pengarah Perkhidmatan DBKL, Datuk Mohd. Amin Nordin Abdul Aziz berkata pihaknya masih menimbangkan mengenai perkara tersebut memandangkan peniaga-peniaga bazar berungut dan membantah diatas kenaikan kos peniaga di bazar tersebut.

Sepatutnya pihak penganjur mengadakan perbincangan dengan peniaga-peniaga tentang usul yang ingin dilaksanakan, memandangkan mereka cuma bergantung kepada peniagaan disana sebagai sumber utama pendapatan mereka.

Pihak penganjur juga dilihat gagal untuk menguruskan hal-hal mengenai keselamatan, keselesaan dan kelihatan gagal ditangani dengan baik oleh penganjur. Jelas sekali lagi pihak penganjur tidak berupaya menguruskan bazar itu dengan baik sehingga sering kali mendatangkan kemarahan penduduk sekeliling bazar tersebut.

Pihak DBKL sedang memantau perkembangan semasa sebelum keputusan memindahkan bazar tersebut ketempat lain dibuat. Penganjur juga tidak memainkan peranannya secara berkesan untuk menyelesaikan masalah yang sering menghantui penduduk disekitar kawasan tersebut.


Ketua Persatuan Penjaja-Penjaja dan Peniaga-peniaga Kecil Melayu Wilayah Persekutuan (PPPKMWP) Cawangan Setapak/ Genting Kelang, Ahmad Selamat dikatakan gagal untuk memberikan perkhidmatan terbaik buat peniaga-peniaga dan keselesaaan penduduk sikawasan itu.

Harga kos yang dikenakan terhadap peniaga-peniaga tidak setanding dengan mutu perkhidmatan yang telah pihak penganjur berikan setelah dilihat gagal melaksanakan tugas yang telah diamanahkan kepada mereka untuk bertanggungjawap keatas Bazar Larut Malam tersebut.

Selain itu Ahmad Selamat gagal untuk membangunkan penjaja Melayu yang berniaga disitu setelah membuat keputusan untuk menaikkan lagi caj tambahan sebagai bebanan kos perniagaan yang peniaga hadapi di Bazar Larut Malam Danau Kota tersebut.

Bukannya nak membantu peniaga-peniaga yang susah berniaga menghadapi hujan dan ribut demi mencari rezki buat kehidupan sepencarian mereka, malah ditindas pula oleh penganjur yang mempunyai sikap mengira keuntungan demi mengisi poket dan "Kroni" mereka...!!!

Tuesday, June 21, 2011

KETUA PUTERI UMNO JERLUN NAFI BERKHALWAT




Ketua Puteri UMNO Jerlun mengaku tidak bersalah di Mahkamah Rendah Syariah, di sini, semalam atas tuduhan berkhalwat dengan Setiausaha UMNO bahagian itu, Jasmi Muhd Ismail, 47, di Taman Tunku Sarina di sini, bulan lalu.

Mengikut pertuduhan, Yusmawati Yaacob, 31, didakwa bersekediaman, bersekedudukan, berkurung dan bersembunyi bersama Jasmi, di rumahnya di Lot 807 Jalan Liana 5, Taman Tunku Sarina di sini, jam 1.20 pagi pada 11 Mei lalu.

Bagi pertuduhan itu, Yusmawati didakwa mengikut Seksyen 9 (2) Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kedah 1988 manakala Jasmi di dakwa mengikut Seksyen 9 (1) enakmen sama kerana berkhalwat.

Yusmawati berbaju kurung putih dan tudung berbunga merah manakala Jasmi berkemeja putih berserta seluar berwarna gelap kelihatan tenang ketika pertuduhan dibacakan ke atas mereka di depan Hakim Syarie, Syeikh Kamaruslan Mustapha.

Bagaimanapun, kedua-dua tertuduh yang diwakili peguam Shukri Zakaria, mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan.

PARLIMEN MAHASISWA TEPAT PADA MASANYA...!!!


MAJLIS Perwakilan Pelajar Universiti Putra Malaysia (MPPUPM) menganggap penubuhan
Parlimen Mahasiswa tepat masanya dalam usaha membantu mereka melontarkan pendapat dan pandangan melalui platform sah serta diperakui.

Sambil menyifatkan penubuhannya membawa dimensi baru kepada golongan itu, Yang Dipertuanya, Iqbal Ismat Nordin berkata tiba masanya suara mahasiswa didengari tanpa prejudis selain memberi peluang mereka membina pengalaman baru.

“Selama ini, suara mahasiswa terhad kepada situasi tertentu hingga mereka hilang hak untuk menyalurkan pendapat.

“Menerusinya, mahasiswa bukan saja mendapat pengalaman baru dan mempelajari aspek perjalanan sebenar Parlimen, malah membina kemahiran serta jati diri.

ra mahasiswa terhad kepada situasi tertentu hingga mereka hilang hak untuk menyalurkan pendapat.

“Menerusinya, mahasiswa bukan saja mendapat pengalaman baru dan mempelajari aspek perjalanan sebenar Parlimen, malah membina kemahiran serta jati diri.


“Pendekatan ini sangat relevan dalam usaha melahirkan mahasiswa serba mantap sahsiah diri, berani serta bersemangat memperjuang pendapat.

“MPPUPM sangat menyokong penubuhan ini dan berharap mampu memberi manfaat sewajarnya,” katanya.

MPPUPM mengikut langkah Universiti Sains Malaysia (USM) yang menubuhkan Parlimen Mahasiswa sebagai platform terbaik mahasiswa berdebat mengenai isu berbangkit.

Ketika ini, beberapa peringkat sedang dilaksanakan sebelum Parlimen Mahasiswa UPM berfungsi selewat-lewatnya awal tahun depan.

Pada masa sama, MPPUPM turut menggalakkan mahasiswanya lebih aktif dalam
proses pencarian ilmu di menara gading sejajar dengan agenda utama MPPUPM untuk mengurangkan kadar pengangguran di kalangan golongan itu.

“Antara fokus utama MPPUPM tahun ini ialah menaikkan lagi tahap penguasaan dan kecemerlangan mahasiswa bagi membantu institusi mengurangkan lagi jurang pengangguran di kalangan graduan.

“Antaranya dengan memberi lebih penekanan terhadap nilai sahsiah diri yang boleh memberi impak positif. Justeru MPPUPM sedang merangka pelbagai program untuk melaksanakannya.

“Kami berharap semua mahasiswa tidak hanya berpeluk tubuh menanti peluang diberikan sebaliknya perlu bangkit dan berusaha membantu diri sendiri. MPPUPM hanya membantu menerusi peluang diperuntukkan,” katanya.

“Pendekatan ini sangat relevan dalam usaha melahirkan mahasiswa serba mantap sahsiah diri, berani serta bersemangat memperjuang pendapat.

- PETIKAN METRO HARIAN

PERKASA SAMSENG JALANAN...!!?


Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) memberi amaran kepada Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali dan ahli-ahli pertubuhan itu agar menghentikan tindakan samseng mereka dan ugutan kepada rakyat Malaysia khususnya kalangan bukan Melayu yang mahu menyertai Himpunan Bersih 2.0.

Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Nor menegaskan, Pemuda PAS bersedia menjadi perisai kepada rakyat pelbagai kaum yang hadir dalam perhimpunan Bersih 2.0 sekaligus menolak sebarang tindakan provokatif yang cuba diadakan oleh Perkasa untuk menimbulkan suasana tegang dan huru-hara.

DPPP, katanya kesal dengan risalah perkauman yang diedarkan Perkasa yang menyebut "Awas!!! Ambiga Wanita Hindu yang Merbahaya".
BACA SETERUSNYA

PELIWAT NEGARA (A.K.A.) PORNO KUASAI BERSIH..??




Kelmarin Anwar sekali lagi "TABUR JANJI" perhimpunan "Bersih" akan dibatalkan jika segala syarat yang ditetapkan pihaknya dipatuhi kerajaan dan akan meminta Pengerusi "Bersih",Ambiga membatalkan perhimpunan itu sekiranya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memberi jaminan bahawa pilihan raya umum akan dijalankan secara bersih dan adil.

Apa yang Anwar ceritakan ni, kalaulah pegundian dibuat tidak telus dan adil, masakan Pihak Pembangkang boleh memenangi beberapa buah negeri. Jelas tindakan kenyataan yang dibuat kerana kehilangan banyak ahli-ahli PKR yang meninggalkannya parti itu sehingga kini.

Anwar cuba memancing hati rakyat dengan perencanaan perhimpunan yang bakal sekali lagi menghuru-harakan jalanraya dan kotaraya yang sedang sibuk dengan rancangan dan jadual harian masing-masing.

Memang dah nampak begitu kotornya perhimpunan "Bersih" yang bakal diadakan sebulan lagi, kenapa tak diperbahaskan didalam parlimen sebaliknya cuba membuat kacau-bilau yang bakal menghentikan segala aktiviti ditengah bandaraya.

Dah jelas Anwar cuba mengalihkan perhatian rakyat daripada kes liwatnya yang memaksa beliau membela diri setelah semua bukti mendapati Anwar sememangnya bersalah.

Pemimpin kotor yang menggelar diri mereka bersih...!!!

Monday, June 20, 2011

APA ISTIMEWANYA NIK AZIZ NIKMAT...??? PART 2


Kenapakah hanya kerana satu karikatur yang bertujuan menyindir Pas dianggap menghina Islam sedangkan kartunis Pas, Zunar pernah menghasilkan karikatur yang terang-terang melakukan kesalahan berkenaan tetapi tiada apa-apa protes dilakukan.

Jelaslah, pertimbangan politik menjadi asas utama kepada Nik Abdul Aziz, PUM dan Pemuda Pas dalam membuat keputusan.

Politik diletakkan di hadapan sekali dalam apa juga keputusan dan tindakan yang hendak diambil.

Selama ini, kalau hendak dikirakan Nik Abdul Aziz lebih banyak mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan umat Islam tetapi tiada apa-apa bantahan daripada mana-mana pihak dalam Pas.

Semuanya hanya mendiamkan diri dan melihat sahaja, Nik Abdul mengeluarkan satu demi satu kenyataan yang menimbulkan persoalan dan kekeliruan di kalangan umat Islam.

Di muktamar-muktamar Pas pun tidak ada seorang pun yang berani menegur keceluparan dan kecelaruan fikiran Nik Abdul Aziz yang dilihat banyak menjejaskan imej Islam Pas.

Kedudukan Nik Abdul Aziz sebagai mursyidul am seolah-olah menjadi ‘tiket’ kepada beliau bebas daripada sebarang teguran atau kritikan daripada mana-mana kelompok yang ada kaitan dengan Pas.

Semuanya hanya mendiamkan diri biar pun ada tindakan Nik Abdul Aziz jelas-jelas bertentangan dengan seruan Islam.

Sebagai contoh tindakan beliau menghalang kerjasama antara UMNO dan Pas biar pun ia dilakukan semata-mata demi kepentingan umat Islam dan orang Melayu.

Macam-macam hujah yang dikeluarkan oleh Nik Abdul Aziz bagi menghalang perkara yang amat digalakkan oleh Islam itu, tetapi tidak ada pula kelompok yang membantah kedegilan Menteri Besar Kelantan berkenaan.

Walaupun kelompok dalam Pas tahu apa yang Nik Abdul Aziz lakukan itu tidak bertepatan dengan ajaran Islam, kenapa mereka tidak menegurnya? Apa istimewanya Nik Abdul Aziz? Adakah kerana beliau seorang tok guru, ulama, ahli politik dan mursyidul am maka segala-gala yang beliau katakan adalah betul?

Apa pun kelompok yang paling gembira berikutan tindakan kerajaan Pas Kelantan itu adalah PKR dan DAP yang merupakan sekutu Pas.

Selama ini pun Nik Abdul Aziz adalah pembela utama kepada pemimpin-pemimpin kedua-dua parti itu sehingga timbul cadangan supaya Menteri Besar Kelantan dilantik sebagai pemimpin utama pembangkang.

Ketaksuban Nik Abdul Aziz kepada politik dan kerjasama dengan PKR dan DAP telah memungkinkan beliau tidak lagi membuat pertimbangan yang sewajarnya dalam berhadapan dengan sesuatu isu.

Bagi Nik Abdul Aziz hanya Islam yang dibawa oleh Pas sahaja betul, hanya undi Pas sahaja masuk syurga dan hanya Perlembagaan Pas yang tidak kafir.

Malahan Menteri Besar Kelantan itu juga mudah-mudah sahaja menuduh Islam yang dibawa oleh UMNO bukan Islam sebenar.

‘‘Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.”

Kesimpulannya, berdasarkan kepada apa yang diperkatakan, maka mana-mana pihak tidak perlu bermuram durja atau merasa keliru dengan apa yang dilakukan oleh kerajaan Pas Kelantan.

Ia kerana selagi sesuatu perkara itu berasaskan kepada apa yang dikehendaki atau dikatakan oleh Nik Abdul Aziz maka selagi itulah ia hanyalah demi politik semata-mata.

Kalaulah martabat Islam menjadi hitungan, sudah pasti Pas tidak akan sewenang-wenangnya mengorbankan prinsip perjuangan negara Islamnya semata-mata mahu meraih kuasa bersama PKR dan DAP.

APA ISTIMEWANYA NIK AZIZ NIKMAT...??? PART 1


‘‘Orang tolak Islam dapat pahala apa? Kita doa, itu (juga) ibadat. Orang UMNO berdoa juga, doa dengan Allah, Allah mana hendak terima (doa, sebab) kamu tolak Islam.’’

Kenyataan ini dikeluarkan oleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam satu wawancara dengan portal propembangkang, Malaysiakini pada 16 Disember 2009.

Tidakkah kenyataan ini mampu menimbulkan kekeliruan di kalangan umat Islam kerana UMNO dianggotai oleh orang Islam juga. Apakah doa orang Pas sahaja diterima oleh Allah SWT?

Siapakah Nik Abdul Aziz sehingga beliau boleh mengeluarkan kenyataan sedemikian?

Apa pula pandangan umat Islam apabila Nik Abdul Aziz berkata, “Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana Perlembagaannya masih perlembagaan kafir.”

Ini dinyatakan oleh beliau ketika menyampaikan khutbah di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.

Bagaimana pula dengan kenyataan Nik Abdul Aziz pada 3 Julai 1999, di Pengkalan Chepa, Kelantan apabila beliau menyatakan, “Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir.”

Ini belum lagi termasuk kenyataan pada 17 Ogos 2009 di mana Nik Abdul Aziz menyatakan, “Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka.”

Hanya memetik beberapa sahaja kenyataan-kenyataan Nik Abdul Aziz yang boleh dianggap menghina, mengeliru dan mampu memecahbelahkan umat Islam.

Segala-galanya beliau keluarkan demi kepentingan politik Pas dan sekutunya, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Atas sebab itulah tindakan kerajaan Pas Kelantan di bawah kepimpinan Nik Abdul Aziz mengharamkan Utusan Malaysia membuat liputan majlis kerajaan negeri dan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) hanya bermotifkan politik semata-mata.

Karikatur yang sekadar menyindir kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menyatakan rakaman video tidak boleh dijadikan bukti dalam kes zina kerana menyifatkan ia adalah besi telah dianggap menghina Islam.

Sebelum itu Persatuan Ulama Malaysia (PUM) yang kita tahu di mana pendirian politik mereka, turut membuat bantahan atas penyiaran karikatur berkenaan.

Ia disusuli pula oleh Dewan Pemuda Pas yang cuba menunjukkan jaguh kononnya mereka pembela Islam sebenar apabila menghantar memorandum bantahan kepada Utusan Malaysia.

Tetapi yang anehnya, kenapa kedua-dua kelompok ini hanya mendiamkan diri terhadap banyak kenyataan-kenyataan Nik Abdul Aziz dilihat cukup kontroversi dan mengelirukan umat Islam?

Apakah kerana mereka mempunyai haluan politik yang sama maka apa juga tindakan Nik Abdul Aziz boleh dibenarkan?

CONTOHILAH PERHIMPUNAN "BERSIH" YANG TELAH DIADAKAN INI

Seorang remaja perempuan hampir dirogol sebelum dapat diselamatkan oleh beberapa penganut Dewa Chee Heng Kong di Prima Setapak baru-baru ni. Kejadian difahamkan berlaku ketika mangsa sedang melalui jalan pintas Flat Setapak Indah Jaya lebih kurang jam 6:30 petang yang berkebetulan disedari oleh penganut dewa bersebelahan dari tempat kejadian.

Pengerusi Persatuan Dewa Chee Heng Kong, Low Kong Nam, 43, berkata, ketika kejadian mangsa berseorangan menjerit setelah diheret oleh 4 lelaki memasuki kawasan hutan. Menurutnya, bagaimanapun mangsa dapat diselamatkan tetapi 4 penjenayah terbabit dapat melarikan diri.

Ditapak kejadian pula, kawasan semak telah dibersihkan terlebih dahulu seolah-olah rancangan jahat ini sudah dirancang. Malah, kejadian jenayah yang berlaku disekitar kawasan ini bukanlah yang pertama, tetapi pernah berlaku kejadian ragut dan samun sewaktu penduduk melalui jalan pintas disitu.

Jalan pintas yang digunakan itu sangat merbahaya kerana ia dikelilingi hutan dan semak, malah sangat berpotensi untuk berlaku kejadian seperti itu.

Oleh kerana itu, Program Gotong-royong "BERSIH" kawasan mencegah Jenayah dan Denggi di Prima Setapak anjuran BN telah diadakan dengan kerjasama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dan Persatuan Dewa Chee Heng Kong baru-baru ni.

Hadir sama Pengerusi Barisan Nasional Wangsa Maju, Datuk Dr Mohd Shafei Abdullah, Ketua Parti Progresif Penduduk (PPP) Wangsa Maju, Richard Lee dan penduduk Prima Setapak.

Kong Nam berkata, susulan kejadian, pihak persatuan telah mengusulkan perkara ini kepada BN Wangsa Maju dan DBKL supaya dapat mem"BERSIH" kawasan hutan seluas 0.16 hektar itu supaya terang serta mampu mencegah kejadian jenayah.

Mendengar permasalahan itu, Shafei berkata BN Wangsa Maju tidak melengahkan perkara tersebut sebelum kejadian yang lebih dasyat berlaku dikawasan itu.

Contohilah perhimpunan "Bersih" seperti ini untuk menitikberatkan hal ehwal keselamatan demi keamanan dan kesejahteraan penduduk di Malaysia ini.

PELIWAT MANA MENGAKU MELIWAT, PELAKON SEKS PORNO PUN TAK MENGAKU..!!!


Ahli jawatan kuasa bersih mengeluarkan kenyataan bahawa mereka tidak terlibat dengan serangan penggodam laman web kerajaan, kononnya mereka tidak terlibat dengan niat jahat terhadap kerajaan lebih-lebih lagi dalam isu itu katanya.

Bukan tak nak percaya tetapi kalau dah niat hati perhimpunan "Bersih" nak kelam-kabutkan Malaysia dengan mengadakan perhimpunan tersebut, boleh percaya ke apa pun kata-kata mereka ni.

Sedangkan kita semua tahu pencuri mana nak mengaku mencuri, peliwat mana nak mengaku meliwat, dan pelakon aksi seks mana yang mengaku beliau sipelaku aksi seks, walaupun mempunyai bukti kukuh sipelaku terlibat..??

Dipendekkan cerita pihak berkuasa dan kerajaan digesa berkeras tanpa mendengar ugutan Anwar yang seperti sudah ketakutan untuk merencanakan perhimpunan "Bersih" bagi diri Pakatan haram.

Jika perhimpunan itu dilaksanakan juga, keluarkan waran tangkap kepada individu yang terlibat tidak kira siapa pun, jikalau didapati membawa kanak-kanak ataupun budak-budak dibawah umur 12 tahun yang digunakan sebagai perisai, ambil tindakan keras dengan menyaman ibubapanya kerana membuat perhitungan yang bodoh, kerana membuat anak mereka sebagai jaminan mereka tak tertangkap.

Yang paling utama keluarkan waran tangkap buat penganjur dan pemimpin yang terlibat menjalankan perhimpunan tersebut. Pihak berkuasa seharusnya berkeras terhadap mereka yang degil dan mengingkari arahan untuk tidak menyertai perhimpunan.

Jika mereka adakan juga, tangkap kepalanya iaitu Anwar yang menjadi dalang sebenarnya untuk menutup kes liwatnya yang akan berlangsung tak lama lagi.

Buat masa ni penerangan dan pengakuan "China Doll" telah diambil, semua keterangannya telah dicatit untuk persiapan akan datang. Sebab itulah Anwar semakin ketakutan setelah Bamboo River memanggil dan menggamitnya dalam tidur dan mimpinya kebelakangan hari ini.

Bersiap sedialah kau Anwar, sikit je masa lagi..!!!

PAS MENGANCAM NAK BAKAR WARTAWAN...!!!


Peristiwa 26 Mei 1990 mengingatkan para wartawan dan media, ketika sekumpulan pemimpin dan ahli PAS mengancam untuk membakar wartawan yang membuat liputan Muktamar Tahunan Ke-36 parti itu di markasnya di Taman Melewar, Gombak.

Kejadian berikut berlaku berikutan usul yang diluluskan pada sebelah pagi untuk membakar surat khabar New Straits Times, Berita Harian, Utusan Melayu dan Utusan Malaysia.

Upacara pembakaran diketuai Ketua Dewan Ulama PAS, Nik Aziz Nik Mat yang belum lagi bergelar Datuk ketika itu bersama Naib Ketua Dewan Pemuda, Muhammad Sabu yang kini Timbalan Presiden PAS.

Ketika pembakaran akhbar terbitan kedua-dua syarikat terbabit, sekumpulan ahli PAS mengeluarkan kata-kata keji dan mengugut enam wartawan, termasuk penulis yang membuat liputan muktamar pada waktu itu.

Walaupun beberapa ahli PAS mengeji dan memaki hamun wartawan, Presiden PAS ketika itu, Allahyarham (Datuk) Fadzil Noor cuba meredakan keadaan dengan mengeluarkan kenyataan bahawa wartawan yang hadir tidak harus dipersalahkan.

Sebagai seorang wartawan, sudah tentu pihak media tidak membantah hak PAS untuk memulau dan seterusnya membakar akhbar berkenaan sebagai protes kononnya berita PAS yang tersiar diputarbelitkan.

Namun sebagai manusia, pihak media dan wartawan marah dengan sikap tidak bertamadun dan tidak bertanggungjawab sesetengah ahli PAS terhadap mereka walaupun bukan semua.

Keadaan cemas berlaku selepas Nik Aziz membacakan doa supaya dihancurkan akhbar serta harta benda kedua-dua syarikat akhbar terbabit. Ketika doa dibacakan, seorang ahli PAS menjerit ke arah wartawan, disusuli tindakan seorang ahli sayap Pemuda PAS mengeluarkan kata-kata tidak manis didengar, lebih-lebih lagi apabila ada seorang wartawan wanita dalam kalangan pihak wartawan.

Pada waktu sama, terdengar jeritan supaya perwakilan dan pemerhati pada muktamar itu mencari wartawan dengan berkata: “Mana wartawan semua, biar kita bakar mereka sekali.”

Apabila menyedari pihak media dan wartawan berada di sekeliling mereka, mereka terus dituduh dengan kata-kata ‘penyebar fitnah’ dan kemudian diugut untuk dibakar sekali.

Selesai surat khabar dibakar, ketika pihak wartawan dan media hendak meninggalkan kawasan markas, sekumpulan ahli PAS seolah-olah sedang mengepung mereka dan mengekori dari belakang sambil menunjukkan perasaan marah. Pihak wartawan pun berundur dan seorang daripada mereka bersembunyi dalam longkang di luar markas tersebut.

Kejadian itu amat menakutkan pihak wartawan dan tidak sepatutnya berlaku. Bukankah mereka hanya wartawan biasa yang ditugaskan membuat liputan, sama ada PAS suka atau tidak dengan laporan akhbar arus perdana, ia adalah isu berlainan.

Sekarang kejadian tersebut hanya tinggal kenangan dan tidak diulang lagi oleh mana-mana parti politik, tidak kira parti yang menyokong kerajaan mahupun pembangkang.

Tekanan menghadapi suasana politik yang semakin meruncing tidak seharusnya dilepaskan pada wartawan. Mungkin ini antara risiko atau cabaran yang terpaksa dihadapi wartawan ketika menjalankan tugas mereka.

Sunday, June 19, 2011

ZAMI ISMAIL MENINGGAL DUNIA


Pelawak veteran, Zami Ismail,67, meninggal dunia di Institut Jantung Negara (IJN) dekat sini, kira-kira pukul 10.30 pagi Ahad akibat kegagalan jantung.

Menantu sulung Allahyarham, Azizah Amdih,35, berkata, Allahyarham yang dimasukkan ke IJN sejak dua minggu lalu dilaporkan tenat pada malam Sabtu dan terpaksa bergantung hidup dengan bantuan mesin perubatan.

“Doktor memberitahu jantungnya sangat lemah dan terpaksa dirawat di Unit Rawatan Kritikal (CCU) sehinggalah pada malam tadi (Sabtu) keadaanya menjadi semakin tenat. Bagaimanapun Allah lebih sayangkan dia,” katanya kepda mStar Online ketika dihubungi di sini, Ahad.

Azizah berkata, pihaknya reda dengan pemergian Allahyarham dan berharap semua peminat dapat mendoakan kesejahteraannya.

Allahyarham yang popular dengan drama “Pi Mai Pi Pai Tang Tu” pada tahun 1980-an turut berlakon hampir 20 buah filem termasuklah dua filem yang belum ditayangkan iaitu “Husin Mon Dan Jin Pakai Toncit” dan “Shh… Dia Datang”.

Dia juga pernah memenangi anugerah Pelakon Komedi Terbaik, Festival Filem Malaysia ke 9 (FFM9) pada tahun 1991 menerusi filem "Mak Som".

Jenazah Allahyarham dijadual akan dibawa pulang dan dikebumikan di kampung halamannya di Tapah, Perak.

Allahyarham meninggalkan seorang balu, Hanizan Ibrahim,58, dan sembilan orang anak.

ORANG PAS TAKUT DENGAN KARTUNIS...??


Setelah PAS menghadapi krisis ketakutan dengan lukisan kartunis yang menyindir mereka, terus diharamkan penjualan Utusan Malaysia di Kelantan pula. Mengikuti jejak langkah ketua pengecut Malaysia, LGE yang mengharamkan Utusan Malaysia di Penang.

Inginkan bebas bersuara tetapi seperti Menteri Besar yang bacul kerana mangharamkan penjualan akhbar tersebut, bukan oleh kerana fitnah dan menyiarkan berita palsu sebaliknya kerana lukisan kartunis yang menyindir Pakatan mereka, yang semakin takut apabila kebenaran tentang pembohongan mereka dibongkarkan.

Pakatan PR semakin takut dengan pembongkaran Utusan, semakin gentar dan kecut telur mereka, itu sebab langkah mengharamkan Utusan diperhebatkan. Jikalau dahulu Pakatan zionis mereka iaitu DAP cuba mengkucar-kacirkan Melayu dengan agenda politik sempit DAP, cubaan mengadakan Pilihanraya di Masjid.

Nasib baik ada Utusan Malaysia yang menyebarkan berita kebenaran kepada rakyat, akhirnya dapat dikekang sebelum penularan kuasa DAP dapat diserap dalam kehidupan orang Melayu dengan mempolitikkan Masjid.

Bukankah berjasa Utusan Malaysia kepada rakyat kerana telah menyebarkan cerita yang benar tetapi pahit bagi pakatan PR. Itu sebablah Utusan Malaysia diharamkan oleh Pakatan PAS ni, kerana agenda politik mereka dapat dihidu kerana cuba kelam-kabut kan Masjid pula.

Persoalannya, Pakatan PR yang sering melaungkan pemerintahan "Demokrasi" bersuara tetapi sebaliknya merekalah yang menutup suara kebenaran yang diluahkan oleh masyarakat.

Pakatan PR ni nak ikut cakap rakyat dan berkhidmat untuk rakyat ataupun nak ikut cakap pemimpin mereka yang seperti gilakan kuasa pemerintahan di Malaysia...??

Tok Guru Nik Aziz pun dah terikut rentak permainan DAP yang amat bahaya kepada orang Melayu dan Islam. Tok Guru pun merelakan pilihanraya dilaksanakan di Masjid..??

Sedarkah Tok Guru, ia akan memecah-belahkan antara orang Melayu..??

Nik Aziz ni dah nyanyuk ataupun buat-buat tak nampak..??

5 NEGERI DISEMENANJUNG TERASA GEGARAN ..!!!


Sekurang-kurangnya lima negeri di Pantai Barat Semenanjung mengalami gegaran akibat gempa bumi berukuran 5.2 pada skala Richter yang melanda Sumatera Utara di Indonesia, 310 kilometer dari barat daya Klang di Selangor, malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira 7.58 malam, gegaran itu dirasai di Pulau Pinang, Perak, Kuala Lumpur, Selangor, Putrajaya, Negeri Sembilan dan Melaka.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Geofizik dan Tsunami, Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI), Ahmad Zaki Mohammad, berkata pusat gempa bumi adalah pada kedalaman 10 kilometer di 1.5 latitud utara dan 99.1 longitud timur.

“Bagaimanapun, tiada ancaman tsunami dilaporkan selepas gegaran itu,” katanya dalam kenyataan di sini, malam tadi.

Sebelum ini, beberapa lokasi di sekitar ibu negara, Putrajaya, Shah Alam dan Seremban merasai kesan gegaran akibat gempa bumi berukuran 5.5 pada skala Richter yang melanda Sumatera Utara di Indonesia, 300 kilometer dari Pelabuhan Klang pada 14 Jun lalu.

Saturday, June 18, 2011

PERHIMPUNAN BERSIH : PEMIMPIN KAKI SEKS, PENGIKUT KELDAI TUNGGANGAN ANWAR.!!!


Orang ramai yang menyertai perhimpunan "Bersih" pada 9 Julai depan, didakwa umpama ‘kuda tunggangan’ kepada agenda Ketua seks, Anwar Ibrahim.

Presiden Parti Bersatu India Malaysia, Datuk S. Nallakaruppan mendakwa, ia kerana kaedah menghasut orang ramai ke jalanan merupakan modus operandi Anwar apabila berada dalam keadaan amat terdesak.

Buktinya, kata NAlla, Anwar melancarkan demonstrasi besar-besaran selepas beliau disingkirkan daripada kerajaan dan parti sedangkan Tun Musa Hitam dan Tengku Razaleigh Hamzah tidak melakukan perkara sama walaupun pernah kecewa dalam politik.

Nasihat beliau mengharap rakyat tidak terpengaruh dengan menyertai perhimpunan ini, memang penganjur dakwa perhimpunan ini berkaitan usaha tambah baik proses pilihan raya tetapi "sekilas ikan di air, kita sudah tahu jantan atau betinanya".

“Saya sudah lama kenal Anwar dan tahu sangat perangai buruknya dibelakang isterinya, sehingga hari ini hanya sedikit saya dedahkan rahsianya, saya belum ‘buka’ semua lagi, kalau ‘buka’ semua dia akan susah,” katanya di sini, hari ini.

Dalam perkembangan berkaitan, Nallakaruppan berkata, tarikh berlangsungnya demonstrasi Bersih juga mencurigakan kerana ia diadakan hanya enam hari sebelum Anwar membela dirinya di mahkamah atas pertuduhan liwat yang kali ini bukanlah seperti yang pertama dahulu iaitu kejadian berlaku antara suka sama suka (sama-sama mahu).

Sehubungan itu, dakwanya, demonstrasi itu dijadikan platform bagi mengalihkan perhatian rakyat selain memainkan persepsi bahawa rakyat masih setia bersama ketua seks itu.

“Adakah ini secara kebetulan atau dirancang lama dengan tujuan memberi isyarat halus kepada institusi kehakiman bahawa rakyat tidak menerima sebarang keputusan tidak memihak kepada Anwar,” katanya.

Sementara itu, beliau melahirkan simpati penyokong Pas yang memperjuangkan Islam, tetapi membiarkan diri mereka dipergunakan dalam demonstrasi yang dipercayai bertujuan mempertahankan individu yang dipersoalkan akhlaknya.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...